Gå til innhold

kvinnelig befal - et hån mot norske gutter

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjestidag
For å spørre i klartekst: Hvorfor virker kvinnelig befal provoserende?

Svar ønskes!

fordi gjennom historien har kvinner vært det svake kjønn (og det er de fremdeles) og det påvirker holdninger og tankesett. Det har også noe å gjøre med kjønnsforskjeller, og i den alderen er man vel usikker + at de fleste guttene ikke er veldig motivert for forsvaret.

det er ikke til å unngå at et kvinnelig befal (særlig om hun er rimelig ung) virker provoserende på de fleste gutter. Det er selvsagt gradsforskjeller, men generellt er det nok en tendens for det.

det er vel heller ikke særlig romantisk om kvinner skulle bli som menn. Er det rart at flere og flere norske menn skaffer seg kone fra Asia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Henriks

lavt utdannede menn er sjeldent sammen med høyt utdannede kvinner. Mannen ønsker fremdeles å være jegeren. Man kan selfølgelig fremstille menn som idioter for at de har dette primitive ønsket, men det viser seg at de fleste kvinner fremdeles vil ha maskuline menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

fordi gjennom historien har kvinner vært det svake kjønn (og det er de fremdeles)

Det var vel noe sånt Thomas Giertsen sa også før en kvinne brakk armen hans i håndbak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Så den eneste grunnen til at dere blir provosert er at det kvinnelige befalet beviser at kvinner ikke er det svake kjønn? Jaja, det må være grusomt for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel noe sånt Thomas Giertsen sa også før en kvinne brakk armen hans i håndbak...

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anton.25
Jeg tror de fleste unge menn har et sunt og godt selvbilde og overhodet ikke vil ha problemer med å innordne seg kvinnelig befal.

Men som du sier, en del vil sikkert bli provosert.

Sannsynligvis vil mange av disse antagelig være så psykisk ustabile at de vil stå i fare for å bli dimmitert, bl.a. fordi de kjenner lyst til å drepe sine overordnede.

Kanskje nok en grunn til å bygge ned forsvaret, dersom det er slike svake elementer som i en krisesituasjon blir satt til å forsvare vårt land og våre liv? Slike avsløringer bidrar dessverre bare til å skade forsvaret.

hei der du lille frøken vær.

Kvinner har vel hatt det som en hovedbeskeftigelse å ødelegge det meste de siste 25 åra. Dere kan på død og liv ikke la noenting være og prøver stadig å infiltrer såkalte mannsbastioner. Hvorfor kan dere ikke for faen la noe være som det er. Er det så jævla nødvendig for dere å måtte provosere.

Jeg er ikke imot all likestilling, men forsvaret kunne dere for faen holdt dere unna, men nei, dere måtte in å drive lobbyvirksomhet for å ødelegge dær også.

ta å skaff det en hobby som er mer kvinnelig, som f.eks strikking, matlaging osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter

:ler::ler::ler:

Han fikk visst bank av Siv Jensen(tror det var henne?) også, etter å ha sagt at jenter kan ikke slå, da han var barn. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest observatøren

har ikke så sterke følelser rundt dette temaet, men jeg legger merke til at så og si alle kvinner her fleiper og latterliggjør de svar de får. Dere spør inngående etter et svar på hvorfor kvinner ikke burde være befal, for så å få svar - hvorpå dere latterliggjør dette svaret

bare en observasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så sterke følelser rundt dette temaet, men jeg legger merke til at så og si alle kvinner her fleiper og latterliggjør de svar de får. Dere spør inngående etter et svar på hvorfor kvinner ikke burde være befal, for så å få svar - hvorpå dere latterliggjør dette svaret

bare en observasjon

Jeg har ikke bedt om noen svar, jeg har kun latterliggjort. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Poenget er vel det at gutter/menn må innse at kvinner også kan være sterke både psykisk og fysisk og at dette ikke bør være et hån og kunne innse det.

Det blir som at jeg skulle si det er en hån og bli pleiet av en mannlig sykepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Poenget er vel det at gutter/menn må innse at kvinner også kan være sterke både psykisk og fysisk og at dette ikke bør være et hån og kunne innse det.

Det blir som at jeg skulle si det er en hån og bli pleiet av en mannlig sykepleier.

Æsj. Ville aldri blitt behandlet av mannlig sykesøster. Er ikke de flest av dem homo også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Militæret må beskrives mer som et samfunn, enn en arbeidsplass, og kvinner i dette samfunnet er ikke helt uten problemer.

her handler det om mer en kompetanse, og siden kvinner i forsvaret skaper en del kontroverser ser jeg ikke mange fordeler med å ha kvinnelig befal - da dette utvilsomt virker provoserende på en del.

sånn er det bare

Synd for deg at Forsvaret ønsker flere kvinner inn i Forsvaret på alle nivåer... Da er kvinnelig befal, majorer og generaler en naturlig ting, i og med at kvinner er en del av det samfunnet du her beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestidag

Synd for deg at Forsvaret ønsker flere kvinner inn i Forsvaret på alle nivåer... Da er kvinnelig befal, majorer og generaler en naturlig ting, i og med at kvinner er en del av det samfunnet du her beskriver.

dette er vel noe som politikerne først og fremst har bestemt. Jeg mener at kvinnelige befal ikke er en naturlig del av det norske samfunnet siden vi har kjønnsroller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Jeg er ikke imot all likestilling, men forsvaret kunne dere for faen holdt dere unna, men nei, dere måtte in å drive lobbyvirksomhet for å ødelegge dær også.

ta å skaff det en hobby som er mer kvinnelig, som f.eks strikking, matlaging osv

Tror ikke kvinnelig befal ser på jobben sin som en hobby... Meg bekjent er jo kvinner i forsvaret i høyeste grad et ønske som kommer innenifra Forsvaret selv.

http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/start/jenter/

Innen 2005 er målsettingen at andelen av kvinnelige befal og vervede har nådd minimum 7 % kvinner. I 2003 var 15,2 % av søkerne til en utdanning i Forsvaret kvinner. Dette inkluderer lærlingplasser og befalsskoler ved Hær, Sjø, Luft og Heimevernet. Antall kvinnelig befal og vervede utgjør ca 6,3 % av det totale befalskorpset per i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

dette er vel noe som politikerne først og fremst har bestemt. Jeg mener at kvinnelige befal ikke er en naturlig del av det norske samfunnet siden vi har kjønnsroller

:klaske: Er det mulig - hallllllllloooooooooooo 2004 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet ikke om jeg skal le eller bli sjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Poirot

Du mener mao at den forrige Forsvarsministeren (MANN) ikke hadde styr på sitt eget departement, ei heller klarte å formidle synet til alle de andre mennene soom jobber der?

Politikerne gir i stor grad lover. Det str ikke nevnt noe om % i noen lov som omhandler forsvaret. Dette er faktisk ting departementet selv bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestidag

det er et faktum at politikerne i årevis har lagt sterke føringer på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

det er et faktum at politikerne i årevis har lagt sterke føringer på dette

Ja. Vi bor desverre i et land der politkerne har mye de skulle sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...