Gå til innhold

HJEEELP, noe beveger seg i magen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke for å skremme deg, men hva hvis du har bendelorm? Det går du ned i vekt av, da den snylter på kroppen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør om å få hastetime og få komme inn til legen i morgen.

Anonymous poster hash: a7e65...e01

Det kan jeg garantere at jeg ikke får. De spør alltid om det er akutt, og hva det omhandler i så fall. Brokk er vel ikke akutt.

Anonymous poster hash: e530c...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg garantere at jeg ikke får. De spør alltid om det er akutt, og hva det omhandler i så fall. Brokk er vel ikke akutt.

Anonymous poster hash: e530c...992

Jo, brokk kan betegnes som akutt. Men ingen av oss vet om det er brokk eller hva det kan være. Dessuten med alle de symptomene bør du komme inn til lege i morgen.

Anonymous poster hash: a7e65...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg garantere at jeg ikke får. De spør alltid om det er akutt, og hva det omhandler i så fall. Brokk er vel ikke akutt.

Anonymous poster hash: e530c...992

Hvor lenge har du hatt forstoppelse?

Anonymous poster hash: a7e65...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg, men hva hvis du har bendelorm? Det går du ned i vekt av, da den snylter på kroppen din.

TS sliter med liten matlyst.

Anonymous poster hash: 630ed...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sliter med liten matlyst.

Anonymous poster hash: 630ed...eda

Ja, og det kan også komme pga bendelormen. Når tarmene er full av en flere meter orm, tror du at du blir sulten da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge har du hatt forstoppelse?

Anonymous poster hash: a7e65...e01

PS. Forstoppelse bør man ikke gå med for lenge. Det kan også bli behov for akutt legehjelp kun pga det. Jeg leste ikke hele tråden, men leste noe om treg mage. Så dette er bare til info.

Anonymous poster hash: a7e65...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ting hadde bult ut av magen min plutselig, så hadde jeg ringt til legen/legevakt evt.113. Høres skummelt ut!

Anonymous poster hash: 6e328...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helicase

Etter jeg ble mor er det vel svært få som faktisk har tatt ansvar over sin egen kropp like mye som meg. Ergo har jeg troppet opp hos lege så mange ganger av diverse årsaker det siste året at det begynner rett og slett å bli pinlig å dra dit flere ganger på så kort tid. Får da være grenser for hva man ringer for, er jo ikke så veldig kjekt om man blir luket av som noe hypokonder heller. Siden graviditetstesten som jeg tok i dag var negativ vil jeg derfor forhøre meg her om noen har opplevd lignende og vet hva det kan være. Hvis det mest sannsynlig er luft og tarmene er det ingen grunn å ringe lege, men hvis dere (de som faktisk har peilig vel og merke) fortsatt tror det er bekymringsverdig og at noe er grusomt galt skal jeg jo selvfølgelig ringe legen! På legekontoret vårt får man uansett ikke time før etter flere måneder som regel uansett, så ser ikke hvorfor det er så galt av meg å spørre om råd her inne!!

Derfor spør jeg igjen:

Er det noen der ute som vet hva dette kan være, og om det er noe man i det hele tatt burde bekymre seg over eller om det mest sannsynlig er luft?

Anonymous poster hash: e530c...992

Se til helvette å kom deg til legen, det er ikke så mye verre enn det.

Slutt å skap deg, og dra ut ting og ha oppmerksomhet, om det faktisk er noe alvorlig, så er det viktig å gjøre noe med det. .

Ikke spør folk om hjelp, råd osv, når du bare sitter der og skaper deg. Oppsøk hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ringe legevakten med en gang og høre hva de tenker? Som er fagfolk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se til helvette å kom deg til legen, det er ikke så mye verre enn det.

Slutt å skap deg, og dra ut ting og ha oppmerksomhet, om det faktisk er noe alvorlig, så er det viktig å gjøre noe med det. .

Ikke spør folk om hjelp, råd osv, når du bare sitter der og skaper deg. Oppsøk hjelp!

Hva faen feiler det deg a? Du er helt ny på forumet og er allerede så frekk mot andre brukere? Skjerp deg.

TS - ring legen din i morgen og få deg en time på dagen. Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er grunnen til at jeg sporte om råd her i stede for å kaste bort 300 kr!!!!!! Når jeg ringte til legekontoret i dag var det en avbestilling fem minutter tidligere så jeg fikk komme inn øyeblikkelig. Forklarte alt til legen jeg ble møtt av, til og med alt annet jeg har vært plaget med det siste året av den dårlige matlysten og store vektnedgangen og at jeg aldri har fått noe hjelp eller svar hos legen før. La med ned og lot hun kjenne på magen men siden hun bare var student gikk hun å hentet en annen lege også. Ingen av dem kunne kjenne noe uvanlig. Den eldre legen sa at siden ikke de kunne kjenne noe var det umulig at det er brokk for da skal man kunne kjenne en svakhet uansett. Derfor var det ingen vits å sende forespørsel til sykehuset heller for å ta noe undersøkelser der, som ultralyd, røntgen eller noe slikt.

Begynte å gråte i fortvilelse og prøvde å si at noe må det jo være og kulen spretter opp til forskjellige tidspunkt i løpet av dagen, men spesielt på kvelden er det myyyye aktivitet hvor den spretter veldig mye og høyt opp. Det er ubehagelig og ekkelt spesielt siden man ser det så godt fra utsiden. Ikke noe godt når man går rundt på jobb og kjenner noe som poker deg hardt i buksekanten akkurat. Det som er mest irriterende var at den kulen drev og bulet inn og ut rett før jeg dro hjemmefra, og jeg var nesten overlykkelig siden jeg tenkte at da får legen heldigvis se hva jeg snakker om. Men neida. Enden på visa ble at jeg fikk med hjem et glass til avføringsprøve som jeg må levere i morgen. Samme type prøve som jeg leverte sist jeg var hos legen. Noe mer enn det kunne de ikke gjøre, den mannlige legen sa bare at jeg får bare se an hvordan det går videre. Jøsse meg, som om jeg ikke kunne konkludert meg til det selv liksom uten å skulle betale 300 kr.



Anonymous poster hash: e530c...992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Hørtes ikke mye gøy ut TS. Hva med å filme magen neste gang det begynner å vise det til legen så de tror deg, og gjerne lettere kan se hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger her på sofaen med laptop på fanget. Plutselig kjenner jeg noe som stikker/presser mot underarmen min som hviler på magen mens jeg skriver på tastaturet. Ble litt skremt da det var en rimelig brå bevegelse, og når jeg løfter opp genseren min ser jeg en tydelig liten bump eller kul som buler høyt oppover på venstre side like over navlen. Så forsvant kulen nedover etter kort tid.

Jeg kjenner at det er noe som beveger seg der på en måte, akkurat som når jeg var høygravid og barnet mitt presset en eller annen kroppsdel utover. Den siste halvtimen siden dette først skjedde fortsetter bare denne kulen å bule utover, den popper opp og forsvinner etter en liten stund og popper opp igjen etter 30 sek-et par minutter. Men den er aldri nøyaktig på samme plass og er ikke like stor i størrelsen for hver gang den dukker opp igjen.

Noen ganger kommer den opp i en veldig rund og høy kul, så kan den virke lit mindre neste gang mens den beveger seg nedover mot navlen eller oppover mot ribbeina før den forsvinner, så kan den plutselig virke litt mer avlang nesten, så plutselig er den som en liten kul. Kjenner som sagt tydelig at det er noe som beveger seg også. Når jeg presser rundt om på hele magen, kjennes det litt annerledes ut på det nevnte området, akkurat som om det er noe inni der. Hjertet mitt hamrer d så har sikkert ganske høy puls..

Har også hatt litt problemer med avføring hvis det har noe å si, nesten som jeg føler meg forstoppet noen ganger de siste par ukene. Føler veldig at jeg må på do, men uansett hvor lenge jeg blir sittende på toalettet og presse kommer det ingenting ut. Akkurat som om det er et lokk som stopper alt opp på utsiden. Nå kan det jo umulig være forstoppelse siden dette ikke skjer hele tiden.

Tok en graviditetstest for under en uke siden i forbindelse med gyn undersøkelse hvor livmoren min var rød. Den var negativ. Har et barn på 15 mnd og bruker kobberspiral.

Hva i all verden kan dette være, og burde jeg være bekymret????? Er livredd nå :(

Anonymous poster hash: 53631...ada

Kan det være brokk...? Ring legen din og få en time/hastetime, så ordner det seg :blomst:

Anonymous poster hash: c59da...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt lakserende middel?

Anonymous poster hash: 630ed...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke mye gøy ut TS. Hva med å filme magen neste gang det begynner å vise det til legen så de tror deg, og gjerne lettere kan se hva det kan være?

Og legge den ut her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sabrina

Så hva tror dere, er det tarmen som buler ut hele tiden nå og beveger seg rundt om i hele mageområdet til alle døgnets tider?

Anonymous poster hash: e530c...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...