Gå til innhold

Jeg får tisseproblemer når jeg er mest trengt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som opplever at de får problemer med å få ut tisset når de har måttet holdt seg en stund?

Hvis jeg merker at jeg skal tisse, men må vente av helt normale grunner, så må jeg alltid presse ut tisset når jeg kommer på do.

Jeg får bare ut små, svake spruter av gangen og det tar hundre år å bli ferdig.

Når jeg er i nærheten av et toalett og ikke trenger å vente, så tisser jeg helt vanlig.

Men hvis jeg er på bussen og må vente til jeg kommer hjem, eller sitter på en forelsening så jeg må vente til pausen eller er på byen og drikker alkohol, må jeg tvinge meg så jeg kan bli ferdig. Det blir spesielt vanskelig hvis jeg ikke kommer på do før jeg er sykt trengt. Det er ganske slitsomt å få ut alt og jeg er alltid litt øm nederst i magen etterpå. Noen ganger føler jeg meg litt kvalm av å ha holdt meg. Etter et kvarters tid må jeg alltid gå en gang til og da tisser jeg normalt med helt vanlig stråle.

Noen som har det på samme måten og vet hva det skyldes?



Anonymous poster hash: 2bb70...8f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det samme, og da er det også fordi jeg har holdt meg lenge. Blæren er vel helt sprengt og da kanskje det blokkeres litt i urinlederen. Men vet ikke akkurat årsaken, nei. For min del hjelper det å skru på vannkranen eller telle nedover (inni meg), så det er kanskje noen reflekser som slapper av. Det beste er å prøve å unngå å holde seg for lenge.

Anonymous poster hash: ca781...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at det blir stengt i urinlederen?

Jeg tisser jo helt vanlig en liten stund etterpå, så det er jo ingenting som bremser noe der..

Jeg tror ikke det har noen betydning å ha på vannet. Telle kan jeg ikke, for jeg må ha full konsentrasjon for å klare å få ut tisset.



Anonymous poster hash: 2bb70...8f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig. Det er fordi blæren har blitt større en normalt og opplever en kortvarig parese.



Anonymous poster hash: 042f0...f6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig. Det er fordi blæren har blitt større en normalt og opplever en kortvarig parese.

Anonymous poster hash: 042f0...f6b

Hva er parese?

Er dette noe jeg bør gå til legen for, sånn som ved forstørret hjerte?

Anonymous poster hash: 2bb70...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er parese?Er dette noe jeg bør gå til legen for, sånn som ved forstørret hjerte? Anonymous poster hash: 2bb70...8f5

Det er en kortvarig lammelse, men helt ufarlig slik du beskriver det. Kanskje du burde prøve å gå på do litt oftere, i stedet for å holde deg.

Anonymous poster hash: ca781...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd det samme, og da er det også fordi jeg har holdt meg lenge. Blæren er vel helt sprengt og da kanskje det blokkeres litt i urinlederen. Men vet ikke akkurat årsaken, nei. For min del hjelper det å skru på vannkranen eller telle nedover (inni meg), så det er kanskje noen reflekser som slapper av. Det beste er å prøve å unngå å holde seg for lenge.

Anonymous poster hash: ca781...879

Det er forresten ikke sånn at jeg holder meg noe lengre enn de andre.

Men der de tisser mye og kjempehart til å begynne med og tisser lenge i en lang strøm, så får jeg ikke samme reaksjon.

Jeg må alltid presse det ut litt etter litt.

Anonymous poster hash: 2bb70...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kortvarig lammelse, men helt ufarlig slik du beskriver det. Kanskje du burde prøve å gå på do litt oftere, i stedet for å holde deg.

Anonymous poster hash: ca781...879

Jeg kan ikke gå noe oftere uten å tisse hver time...

Anonymous poster hash: 2bb70...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kanskje du kan snakke med legen, dersom du komstant har problemer med å tisse. Kanskje du kan få en henvisning til en urolog e.l?

Anonymous poster hash: ca781...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kanskje du kan snakke med legen, dersom du komstant har problemer med å tisse. Kanskje du kan få en henvisning til en urolog e.l?

Anonymous poster hash: ca781...879

Ja,det er mulig jeg må det.

Jeg gruer meg feks til jeg skal ha eksamen, for da vet jeg at jeg får tisseproblemer.

Man må jo vente til en vakt kan bli med deg ut.

Forrige gang jeg hadde eksamen ble vakten mistenksom fordi jeg brukte så lang tid på å få tisset meg ferdig inne i avlukket.

Jeg løy og sa det kom av nervøsitet. Men det var jo bare fordi jeg hadde måttet holdt meg til noen kunne bli med ut. :(

Anonymous poster hash: 2bb70...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...