Gå til innhold

Prøver å bli sunn - konstant sulten!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jente, 21 år, ca. 57 kg, ca. 165 cm høy (normalvektig). Prøver å spise sunnere og trene mer (dvs. gå fra å ikke å trene, til å "jogge" ca. 30 minutter 3-4 dager i uken).

Følger ingen diett, annet enn at jeg har kuttet ut smågodt, sjokolade og lyst brød, og spiser nå mye frukt, grønnsaker og grovt brød.

Men jeg blir aldri mett. Føler jeg må spise annenhver time. På jobb spiser jeg 100 % grovbrød, og da spiser jeg gjerne 6 skiver uten å bli mett. Da må jeg stoppe, fordi jeg rett og slett er sliten av å tygge, samt pausen er over.

Mellommåltider er heller aldri nok, etter jeg har spist middag, så er det ikke nok med et lite mellommåltid eller frukt etter 2 timer, da er jeg faktisk klar for en porsjon til middag.

Kan det være noe i veien med meg, eller er dette noe som er vanlig når man kutter usunne ting? Har vært sånn i en uke nå...



Anonymous poster hash: 02a54...d58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange kalorier får du i deg pr dag, kan det hende du spiser for lite? Seks brødskiver er mye brød på en gang, bytt gjerne ut noe av brødet med noe annet. Stor andel karbohydrater får mange til å bare bli mer sultne (det er derfor lavkarbo har blitt så populært).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier får du i deg pr dag, kan det hende du spiser for lite? Seks brødskiver er mye brød på en gang, bytt gjerne ut noe av brødet med noe annet. Stor andel karbohydrater får mange til å bare bli mer sultne (det er derfor lavkarbo har blitt så populært).

.

Endret av Høhø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier får du i deg pr dag, kan det hende du spiser for lite? Seks brødskiver er mye brød på en gang, bytt gjerne ut noe av brødet med noe annet. Stor andel karbohydrater får mange til å bare bli mer sultne (det er derfor lavkarbo har blitt så populært).

Aaaner ikke, teller ikke kalorier. Har bare byttet ut usunne ting med sunnere alternativ. Så spiser samme mengde som før, bare mindre fett/usunne ting (haha, jeg kan ikke sånt...), og mer fiber/vitaminer...

Anonymous poster hash: 02a54...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å lage en større middagsposjon, og ta med deg restene på jobb, til lunsj? Brødmat kan jeg spise uendelig mye av. Det trenger ikke være mer avansert enn omelett på brødskiven, så du får litt mer fett og proteiner. Det hjelper værtfal på metthetsfølelsen til mange.



Anonymous poster hash: 3b804...e79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Prøvd å spise mer kjøtt?

Selv spiser jeg mye kyllingkjøttdeig. Du må spise 2 pakker på 400g for å komme over 1600kalorier om dagen.

Endret av Steamboat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaaner ikke, teller ikke kalorier. Har bare byttet ut usunne ting med sunnere alternativ. Så spiser samme mengde som før, bare mindre fett/usunne ting (haha, jeg kan ikke sånt...), og mer fiber/vitaminer...

Anonymous poster hash: 02a54...d58

Kanskje det er derfor. Prøv å spise litt mer fett, og se om det hjelper :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ned på fruktosen.

Anonymous poster hash: 0718a...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...