Gå til innhold

Gutt på 7 bæsjer på seg.


snoker

Anbefalte innlegg

Bare husk at man må drikke godt ved siden av Movicol, ellers så virker Movicolen som lim i tarmene. Det er generelt viktig ved bruk av all laxantia.

Er absolutt verdt et forsøk om man mistenker forstoppelse.



Anonymous poster hash: 6c6e0...1e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er faktisk en vanlig problemstilling en behandler psykologisk. Bor du i bergen har de en poliklinikk for barn og ungdom som har mye erfaring med problemstillingen. Jeg vil tro du finner det samme i Oslo og Trondheim. Jeg skal ikke gå i detalj på hvorfor dette ofte har med psykologiske faktorer å gjøre - men kan anbefale at du forhører deg litt.

Bonussønnen min på 7 år har et problem han har slitt med en stund men som har forverret seg dette året her..

Det virker som han enten ikke rekker doen når han skal bæsje eller at han ikke bæsjer ferdig når han er på do..

Selv sier han at han glemmer å bæsje..

For flere ganger dette året har han hatt litt bæsj i trusa, ikke mye som at han har tømt seg, men noen små kuler liksom..

Vi prøver å oppmuntre han til å gå på do, vi leser han og skjønner når det nærmer seg og prøver å minne han på det osv, men det hjelper ikke virker det som..

Han går også bare på do en gang eller to i uka, og da er avføringen så klart veldig hard, jeg lurer på om det kan være en del av årsaken til at han ikke "rekker" eller husker å gå på do og at det derfor kommer litt i buksa? Eller at han ikke har "tid" til å gå på do..

I dag var han å tisset rett før han igjen gikk på do, da hadde det allerede kommet litt i buksa..

Han har startet å skjule dette for oss, men som nevnt over leser jeg han veldig godt og skjønte hva han skulle, vi tok en prat men han sier selv at han glemmer å gå på do..

Har noen erfaring med slikt problem?
Er det kun en "fase" eller burde vi sette inn tiltak og eventuelt hva burde gjøres?
Nå skal det handles inn biola og andre godt for magen produkter da han hadde så hard mage at han startet å blø litt sist uke..

De endringene som har vært det siste året har vært skolestart, men det er først siden nyttår dette har blitt et større problem, og han sier at han har det veldig bra på skolen noe vi tror på da det er en liten skole med god kontakt med oss voksende..

Ellers er det ikke noen store endringer som har hendt før dette ble et større problem.

Tips??



Anonymous poster hash: e188d...119
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er faktisk en vanlig problemstilling en behandler psykologisk. Bor du i bergen har de en poliklinikk for barn og ungdom som har mye erfaring med problemstillingen. Jeg vil tro du finner det samme i Oslo og Trondheim. Jeg skal ikke gå i detalj på hvorfor dette ofte har med psykologiske faktorer å gjøre - men kan anbefale at du forhører deg litt.

Anonymous poster hash: e188d...119

Nå kjente jeg at jeg ble litt redd. For min sønn på 7 år har akkurat det samme problemet, men han er ikke forstoppet. Så jeg klarer ikke å forstå hvorfor han bæsjer på seg. Vi har virkelig prøvd det meste, uten hell.

Kan jeg spørre om hvorfor og ev hvordan psykologhjelp skal hjelpe? Jeg har nemlig snakket med helsesøster om dette og hun hadde ikke noe forslag til meg som kunne hjelpe.

Anonymous poster hash: 6c6e0...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et familiemedlem av meg sleit med dette veldig i starten. da h*n skulle slutte med bleie. tissingen gikk helt fint. og h*n var kjempeflink der. men avføringen var det værre med. det lot seg ikke gjøre å få det i do. det kom bare i trusa. moren kontaktet legen, men ble ikke trutt. og hun slet mot systemet i flere år. før hun fikk komme på sykehuset med barnet sitt. nå går vedkommende på movicol, daglig nesten. om barnet ikke får movicol ihvertfall noen ganger i uka, så blir barnet forstoppet. og vil ha problemer med å tømme seg. etter at familiemedlemmet mitt fikk dette. hørte jeg mange som hadde dette problemet med barnet sitt. og dette er noe du aboslutt må ta opp med legen. med tanke på at det er noe som plager gutten. movicol er en veldig fin medisin for slikt. noe jeg vil anbefale. da jeg har med mine egne øyne, sett hvor bra virkningen er. og heller ikke skadelig i det lange løp. men det er dyrt. og vanskelig å få på blå resept. men absolutt verdt det for barnet skyld.

nå viste det seg vell også å muligens være en årsak til mitt familiemedlems mageproblemer. så kan være lurt å få sjekket det opp med legen. og utelukke at det er noe som ikke stemmer.



Anonymous poster hash: 27547...0a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...