Gå til innhold

Hudfarget strømpebukse bare for gamle dager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hudfarget er greit, "solbrun" er bare for gamle damer.

Jeg er sjelden helt bleik, bruker som regel litt selvbruning før fest ol. Må da bruke tan eller solbrun strømpebukse. Ser litt dumt ut med bleike bein og brune armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Aldri turt å prøve! Sklir ikke slikt bare ned a? :klo:

Tror dog mannen i huset blir meget fornøyd.

Stay-ups/hold-ups med silikonstriper på innersiden at strømpetoppen (silikonen inn mot huden) holdes seg oppe ja.

Jeg synes det kan bli litt klamt under silikonkantene, så jeg velger en av de klassike utgavene (suspender belt eller girdle), og ikke en strømpe unnslipper å bli holdt pent på plass

bf07ed2bb7cedd5d39f73917893ccb21181e7d1fee724a4a62fdbff6d848d3e61b5f5edfcba4670cb91a95b7fd441e01292abe2e1a48a0e08e2cbe67b1cbdbca1a04452dc2825f3912932457dc927231

Er det seriøst noen som syns tynnstrømpebuksene gir varme?

Anonymous poster hash: bf49c...e95

Tynne strømper eller strømpebukse gir ingen stor varme, men de gir litt 'beskyttelse' mot værgudene ;)

Edit: Og dette var en skikkelig avsporing fra de solbrune strømpebuksene :fnise:

Ror meg i land igjen med å påpeke at både strømpebukser og strømper finnes u utrolig mange fine farver.... enten man tar skrittet ut i en verden av grønt, fuchsia og kongeblått.... eller ønsker å holde seg til roligere farver.

Nesten sort er ofte en bedre farve enn rent sort for vår/høst synes jeg, men smaken er heldigvis litt ulik :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg har dårleg røynsle med tjukke strømper - dei løsner frå strømpebeltet. Eg trur eigentleg det er av di eg er så låg, strømpene er ikkje i spenn heile tida. Men dei som er tynne flyttar seg ikkje ein millimeter, og husbonden trivst verkeleg godt med strømpene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten sort er ofte en bedre farve enn rent sort for vår/høst synes jeg, men smaken er heldigvis litt ulik :)

Hva er "nesten sort"? 20 den? 40 den?

Anonymous poster hash: e3870...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "nesten sort"? 20 den? 40 den?

Anonymous poster hash: e3870...417

40 den er nesten heldekkende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hva er "nesten sort"? 20 den? 40 den?

Anonymous poster hash: e3870...417

'Nesten sort' er farven.

Den kalles 'Nearly black' eller 'Barely black' litt avhengig av produsenten.

Du får den farven i de fleste tykkelser, men den er har nok størst utvalg i de tynnere varianetene som 10, 15 og 20 den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'Nesten sort' er farven.

Den kalles 'Nearly black' eller 'Barely black' litt avhengig av produsenten.

Du får den farven i de fleste tykkelser, men den er har nok størst utvalg i de tynnere varianetene som 10, 15 og 20 den.

Takk :blomst:

Anonymous poster hash: e3870...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stay-ups/hold-ups med silikonstriper på innersiden at strømpetoppen (silikonen inn mot huden) holdes seg oppe ja.

Jeg synes det kan bli litt klamt under silikonkantene, så jeg velger en av de klassike utgavene (suspender belt eller girdle), og ikke en strømpe unnslipper å bli holdt pent på plass

bf07ed2bb7cedd5d39f73917893ccb21181e7d1fee724a4a62fdbff6d848d3e61b5f5edfcba4670cb91a95b7fd441e01292abe2e1a48a0e08e2cbe67b1cbdbca1a04452dc2825f3912932457dc927231

Tynne strømper eller strømpebukse gir ingen stor varme, men de gir litt 'beskyttelse' mot værgudene ;)

Edit: Og dette var en skikkelig avsporing fra de solbrune strømpebuksene :fnise:

Ror meg i land igjen med å påpeke at både strømpebukser og strømper finnes u utrolig mange fine farver.... enten man tar skrittet ut i en verden av grønt, fuchsia og kongeblått.... eller ønsker å holde seg til roligere farver.

Nesten sort er ofte en bedre farve enn rent sort for vår/høst synes jeg, men smaken er heldigvis litt ulik :)

Tror jeg må gå til innkjøp av noe slikt altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Eg har dårleg røynsle med tjukke strømper - dei løsner frå strømpebeltet. Eg trur eigentleg det er av di eg er så låg, strømpene er ikkje i spenn heile tida. Men dei som er tynne flyttar seg ikkje ein millimeter, og husbonden trivst verkeleg godt med strømpene...

Nå sporer vi litt av her.... men... jeg tenker på mine vinterstrømper... i ull.. Levante.. 100 denier... de sitter som støpt fast i festene...

Kan det være festene som er ulike på dine og mine strømpebelter og gjør at dine løsner og mine sitter? :klo:

Edit:

Tror jeg må gå til innkjøp av noe slikt altså :)

Det 'verste' eller beste av alt er at strømper generelt sett er billigere/mindre dyrt enn strømpebukser.

Ulempen er at utvalget her hjemme er i praksis ikke tilstede... Du finner Wolford sine selskapsstrømper til 150 kroner paret i velassorterte undertøysforretninger, og eller finner du mer eller mindre 'soveromsstrømper' på Kondomeriet... og en sjelden gang noen rimeligere strømper i kjedebutikkene.

Ergo kjøper jeg strømpene mine fra England, - og gjør all verdens krumspring for å få prisen per forsendelse ned under 200 kroner :fnise:

Strømpebelter er en sak for seg. La meg kort anbefale 6 stropper (3 per ben) og justerbare stropper med klyper som holder innstilt lengde på plass uten at de 'sagger'.

God kvalitet strømpebelter leveres av Kiss Me Deadly (ref. bildene), What Katie Did (i Classic kolleksjonen og i Gold Label kolleksjonen) og StockingsHQ.

Alle disse holder på strømpene.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjelden helt bleik, bruker som regel litt selvbruning før fest ol. Må da bruke tan eller solbrun strømpebukse. Ser litt dumt ut med bleike bein og brune armer.

Regner med at det ikke er de mørkebrune som bestemoren min brukte? De het faktisk "solbrun". Jeg har også sett noen som heter "tan", og de har en mye mer naturlig farge, hvis du ikke er mørkhudet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Eg har dårleg røynsle med tjukke strømper - dei løsner frå strømpebeltet. Eg trur eigentleg det er av di eg er så låg, strømpene er ikkje i spenn heile tida. Men dei som er tynne flyttar seg ikkje ein millimeter, og husbonden trivst verkeleg godt med strømpene...

Her har du strømpeholder beregnet på tjukke strømper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett alltid strømpebukser/stay-ups som er lik hudfargen min. Må ha litt mørkere på sommeren enn om vinteren/våren/høsten.

Når det gjelder matte versus shiny, så blir jeg ikke helt klok. Får klart mest komplimenter for beina mine når strømpestoffet glinser, både fra gutter og jenter. Leser derimot at man skal velge matte... føles derfor litt rart å måtte velge matte da... andre som har samme erfaring?

Anonymous poster hash: 74b5d...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Nå sporer vi litt av her.... men... jeg tenker på mine vinterstrømper... i ull.. Levante.. 100 denier... de sitter som støpt fast i festene...

Kan det være festene som er ulike på dine og mine strømpebelter og gjør at dine løsner og mine sitter? :klo:

Alle disse holder på strømpene.

Tja, eg har spurt meg det same, eg har seksstroppars strømpebelte frå Stockings HQ, det heilt plaine, som du tilrådde. Det er for stort til dei tjukke strømpene, det sklir ned. Så då har eg eit mindre Van Doren-belte med spiler, og der ramlar strømpene ut, dei sit rett og slett ikkje i klypene. Det kan godt vere at det er eg som ikkje er flink nok til å feste dei, men det fristar jo ikkje til gjentaking. Eg har dei same strømpene som deg. Det er forresten metallklyper på båe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Tja, eg har spurt meg det same, eg har seksstroppars strømpebelte frå Stockings HQ, det heilt plaine, som du tilrådde. Det er for stort til dei tjukke strømpene, det sklir ned. Så då har eg eit mindre Van Doren-belte med spiler, og der ramlar strømpene ut, dei sit rett og slett ikkje i klypene. Det kan godt vere at det er eg som ikkje er flink nok til å feste dea har vi eti, men det fristar jo ikkje til gjentaking. Eg har dei same strømpene som deg. Det er forresten metallklyper på båe.

Da har vi et aldri så lite mysterium gående her gitt....

- for det du beskriver, og det jeg bruker, er helt likt mht. modeller.... og det verste er at jeg er den skyldige her iom. at jeg har basert anbefalingen på at de holder seg oppe hos meg :rodme:

Det er ingen grunn til å tro du er dårligere til å feste strømpene enn meg, men det krever jo litt mer kraft å feste en tykkere strømpe.

Du får 'låst' hvert feste helt? - spør fordi jeg fra en spansk produsent har vært borti ett strømpebelte som var veldig vanskelig å få 'gummi-lappene' til å 'gå riktig inn' i metalldelen av festene. De vred på seg og det var et j**lig styr å få dem festet slik at de satt korrekt og holdt på strømpen.

Jeg tør ikke tenke på hvordan det blir med de tykke strømpene...jeg har faktisk ikke hatt møt til å prøve det beltet med ullstrømper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Det er ingen grunn til å tro du er dårligere til å feste strømpene enn meg, men det krever jo litt mer kraft å feste en tykkere strømpe.

Du får 'låst' hvert feste helt?

Ja, eg trur det, eg får den gummiknotten heilt ned i botn, om du skjønar. Men dei sklir ut, altså. Som sagt, eg trur det kan vere av di strømpene får plass til å skli litt rundt når eg sit. dei er ikkje i spenn. Eg har rett og slett for korte bein. Eg skulle nok hatt dei kortare strømpene, eg har dei i Medium, men eg trur kan hende dei som er kortare er betre. Dei er vanskelege å få tak i, då, og sidan eg er 160cm burde Medium gå, men når eg er over shoppestoppen skal eg sjå om det er betre med dei kortare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...