Gå til innhold

Hudfarget strømpebukse bare for gamle dager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en fin blå kjole og tenkte å innvie den på 17. mai. Den går bare til knærne og det kan fort bli kjølig på den dagen. Alternativet er da hudfarget tynn strømpebukse under. Dette har jeg aldri brukt før, så jeg må innrømme at jeg lurer på om dette egentlig er pent. Jeg ser det kun på eldre damer, og jeg har nødig lyst til å bevege meg ut og føle at andre ser rart på meg som går med det. Hva tenker dere? Evt forslag til annet jeg kan ha under?



Anonymous poster hash: 600d4...771
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt meg en fin blå kjole og tenkte å innvie den på 17. mai. Den går bare til knærne og det kan fort bli kjølig på den dagen. Alternativet er da hudfarget tynn strømpebukse under. Dette har jeg aldri brukt før, så jeg må innrømme at jeg lurer på om dette egentlig er pent. Jeg ser det kun på eldre damer, og jeg har nødig lyst til å bevege meg ut og føle at andre ser rart på meg som går med det. Hva tenker dere? Evt forslag til annet jeg kan ha under?

Anonymous poster hash: 600d4...771

Det kan du fint bruke 😊 men jeg synes ikke de som er så voldsomt shiny er så pene. Heller ikke hvis fargen er for lys/for brun i forhold til hudfargen din. Så om du går for en som er middels shiny og passer til din hudfarge så 👍

Anonymous poster hash: 3d674...06b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er fint om du finner riktig farge. den skal ikke være for lys eller grå - da kan det bli litt gammel dame-aktig. se etter en som har ganske lik farge som hudfargen din og heller litt brun enn for bleik. det er da ikke bare gamle damer som bruker slike strømper. det er i hvertfall helt vanlig i venninnegjengen min på høsten/vinteren eller når det er litt for kjølig til å gå med bare legger.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var helt vanlig å bruke hudfarget strømpebukse under ting... Det har jeg gjort i alle år..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

I praksis er det La Mote strømpebuker i farven 'Solbrun' som bør unngås for det meste i verden.

Den passer egentlig ingen, og det ser heller ikke spesielt bra ut.

En 'nude' (naken) nyanse som stemmer overens med din naturlige farve der og da, vil alltid passe.

Hele poenget er jo å huske at 'nude' ikke er en farve, men også hva ordet som beskriver farven faktisk betyr ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Det at du berre ser det på gamle damer er fordi dei har ein tendens til å bruke dei for mørke, alle vi andre brukar også hudfarga strømper, du berre ser dei ikkje. Og det er jo poenget, dei skal berre gje deg penare bein (og litt varme)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at du berre ser det på gamle damer er fordi dei har ein tendens til å bruke dei for mørke, alle vi andre brukar også hudfarga strømper, du berre ser dei ikkje. Og det er jo poenget, dei skal berre gje deg penare bein (og litt varme)...

Enig, Tigress har et poeng! Vi som bruker hudfargede av god kvalitet gjør det uten at alle ser at det er strømpebukse, bena blir bare glattere.......

Prøv f.eks Oroblu Pearl, Second skin. Den er 15 denier og du kan ikke se at det er strømpebukse om du finner riktig farge..

Enjoy,

Vantage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudfarget strømpebukse er bare for gamle dager, ja.



Anonymous poster hash: 2f80d...89f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for svar, og ikke minst for tips til hvordan jeg finner en som passer meg og hudfargen min. Da skal jeg sporenstreks i butikkene og lete, og gleder meg til å bruke den fine kjolen min på lørdag, :D



Anonymous poster hash: 600d4...771
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett mange unge i slike strømpebukser under kjoler/skjørt. Velg en som er lik din hudfarge fremfor en som er mørkere/mer grå. :)

Jeg bruker slike av og til, men jeg velger de som har litt "shine" i seg fremfor de matte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også ofte brune strømpebukser, særlig på vinteren :fnise: Eller, brune blir vel litt feil å si, det er vel "hudfarget" eller "nude". Det pleier ikke å være veldig synlig med mindre man er på kloss hold. Og det er da bedre enn å fryse og bli syk! Bruker de fra Pierre Robert, som oftest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser skikkelig heslig ut, hvis ikke fargen passer til resten av huden (for lys eller for mørk), og hvis de skinner for mye eller altfor matte. Man skal ikke se at man har på seg strømpebukser! Men jeg fant noen bra på cubus, 8 denier. Jeg så ikke selv at jeg hadde på strømpebukser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt funker grått veldig fint til blått :)

Anonymous poster hash: 3208d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man ikke bruke svart strømpebukse nå? er det forbeholdt vinter og høst?



Anonymous poster hash: e3870...417
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg har kjøpt meg en fin blå kjole og tenkte å innvie den på 17. mai. Den går bare til knærne og det kan fort bli kjølig på den dagen. Alternativet er da hudfarget tynn strømpebukse under. Dette har jeg aldri brukt før, så jeg må innrømme at jeg lurer på om dette egentlig er pent. Jeg ser det kun på eldre damer, og jeg har nødig lyst til å bevege meg ut og føle at andre ser rart på meg som går med det. Hva tenker dere? Evt forslag til annet jeg kan ha under?

Anonymous poster hash: 600d4...771

bruker allti sånn hudfarga tynnstrømpebukse til kjole. Syns det er finest jeg. Er ikke helt fortrolig med andre strømpebukser til kjole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får spader av de som er helt matte og puddrete, tykke og slakke.

Liker de fra H&M som kommer i en boks med 4 eller noe. Funker fint i stedet for å blotte mye naken hud. Så type strømpe har mye å si.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som kan anbefale noen spesielt lekre nude-stømpebukser og hvor man får tak i dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Noen som kan anbefale noen spesielt lekre nude-stømpebukser og hvor man får tak i dem?

syns de alle ser like ut. liker pierre robert sine som de har på dagligvaren. De blir jo kjapt ødelagte med det blir jo alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns de alle ser like ut. liker pierre robert sine som de har på dagligvaren. De blir jo kjapt ødelagte med det blir jo alle.

Jeg brukte de sist lørdag (de med hold-inn effekt), og ikke de var spesielt pene... syntes jeg kunne se trådene i strømpebuksa veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg brukte de sist lørdag (de med hold-inn effekt), og ikke de var spesielt pene... syntes jeg kunne se trådene i strømpebuksa veldig godt.

jeg liker ikke de med holdin. Føler de bare ruller nedover og havner nesten på hofta. ikke mye nytte i de da. Kjøpte de andre som ikke var hold in.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...