Gå til innhold

Person i kollektiv vasker ikke hendene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Si det som det er. At du synes det er ekkelt at han ikkje vasker nevene. Du har hørt det tilfeldig - og skulle ønske du ikkje hadde hørt det. Men du vil ikkje ha hans diaré på dører og på bestikk! At ikkje folk lærer dette i goooood tid før dei flytter heimefrå...!? Eg hadde sagt det som det er, og så får han bli så sur og fornærma han vil. Du har like stor rett til å bli sur og fornærma for at han sprer rundt seg med bakteriene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formuler en "undersøkelsesrapport"?

"Det er funnet spor av avføring og urin på bl.a. håndtak, møbler, bestikk og annet kjøkkenutstyr. Dette er sporet tilbake til gjentakende manglende håndvask etter toalettbesøk. Skjerpes ikke hygienen umiddelbart vil det foretas sanering av arealene på den skyldiges regning."


Ellers ville jeg snakket med dama hans. Synes hun virkelig det er ok at han ikke vasker hendene??



Anonymous poster hash: 239c2...e4f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sei det. Eller skriv det på spegelen. Finst og klistremerker/små skilt du kan ha på, som har ordspill i seg. Om ikkje det funker kan du skrive på med leppestift/kajal-" HALLOO-->

Anonymous poster hash: f614f...913

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Si det som det er. Fortell at han ikke får ta i ting som dere begge skal bruke, så lenge han ikke vasker hendene. Fortell hvor uhygienisk og ekkelt det er.

2. Ha tilgang til egne bestikk/kjøkkenredskaper som bare du kan bruke. Lås det inne i en safe/skap med nøkkel.

3. Sett en antibac forran ansiktet hans, og heng opp lapp på toalettet.



Anonymous poster hash: 2e604...61c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier dere ikke tåler trynet på hverandre, så her er et forslag som slår to fluer i en smekk!

Skaff slike papirark som reagerer med fargeutvikling når det kommer i kontakt med bakterier. Jeg er usikker på hva det heter, men husker vi brukte slike i naturfagen på ungdomsskolen så kanskje noen skjønner hva jeg snakker om?

Dette viser du til bofellen din og fortell henrykt om hva du fikk på skolen/jobben/gatestand, og prøv å få ham med på å teste arkene for "moro skyld". Press arkene mot hender (både din og hans) håndtak, toalettsnora, kjøleskap etc. Forhåpentligvis får han hetta av å se de store, røde flekkene som dannes på arkene og begynner å vaske seg, pluss at du ikke trenger å konfrontere ham og starte en krangel.

Eventuelt kan du skaffe en flaske antibac-gel og sette ved vasken, forhåpentligvis bruker han den selv om han er for lat til såpe og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj! er sååå glad for at jeg er ferdig med alt som heter kollektiv. jeg er helt nazi når det gjelder hygiene. hadde f.eks. eget håndkle på rommet som jeg tørket hendene mine på etter å ha vaska henda (hadde rom ved siden av wc). hvis jeg var deg hadde jeg a) flytta ut b) hatt eget bestikk og kjøkkenting på rommet mitt haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lur avføringsmiddel oppi colaen hans. Når han har sittet på skåla i to dager sier du at det er hans egne bakterier som har gjort ham syk.



Anonymous poster hash: 7e3be...1a0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lur avføringsmiddel oppi colaen hans. Når han har sittet på skåla i to dager sier du at det er hans egne bakterier som har gjort ham syk. Anonymous poster hash: 7e3be...1a0

Jaa! Det var genialt :D

Anonymous poster hash: f614f...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har sikkert knullet henne med kuken sin som garantert ikke er rein, så hun tåler vel litt bæsj i dåsa

Anonymous poster hash: 00d4b...d10

Mulig hun tenner på litt ATM-action for alt vi vet :vetikke:

Anonymous poster hash: 37f51...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si det som det er? At du hadde satt JÆVLA stor pris på om han kunne vaska de ekle pølsefingra sine etter toalettbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv lapp:" Hendene du nettopp tørket deg i ræva med, er de samme hendene som du spiser mat med.Vask deg! Dobørsten er til å brukes.Neste gang den ikke blir brukt, så bør du kjøpe ny tannbørste"

:skratte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde sammen med EI som var sånn, og det var hun som fikk omgangssyke først av oss alle for å si det sånn, og selvfølgelig smittet oss andre 7 som bodde der sammen med henne.

Hæslig. Helt sinnsykt.

Jeg vet hvor umulig det er å si ifra også for de skal jo iværtfall ikke høre på deg!

Håpløse folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er f.eks. 20 år, så har han hatt 20 år på å lære seg grunnleggende hygiene. At du sier i fra tviler jeg på vil gi noe aha-opplevelse for han; "Oj, så pinlig! Jeg har glemt å vaske hendene mine - i 20 år!". Kanskje kommer han til å si at han pleier det, og at du må ha hørt feil eller at han glemte det den ene gangen. Og så kommer han til å se på deg som en "hysterisk jente" og fortsette på samme måten. "Hallo! Jeg bruker jo dopapiret, da kommer det jo ikke noe på hendene".

Rådet mitt er å flytte! Man spøker ikke med tarmbakterier :O Og hvordan kan du nyte maten når du vet hva som "kravler" rundt på kjøkkenet og på redskap og bestikk?? Egentlig synes jeg slikt burde være utkastelsesgrunn, men det er det dessverre ikke, så da er flytting det enkleste å gjøre om du vil ha en sunn hverdag.

Hvis du "må" bo der pga økonomi, så få deg noe hylle/skuffegreier inne på rommet ditt hvor du oppbevarer alt du har av bestikk, panner, redskaper osv. Selv vannkoker, oppvaskekoster, zalo, kjøkkenhåndkle osv. Så tar du det inn etter behov, vasker det rett etterpå og tar det med tilbake til rommet. Dette bør du gjøre med alt du har på badet også. Hvem vet hvem som graver med skitne fingre ned i kremen din, eller trekker ned doen med lokket oppe så det skvetter bort på tannkosten din? Når du lager mat bør du ikke bare vaske etterpå, men vaske alle overflater og vask og alt du skal ta i under matlagingen på forhånd. Gjerne sprite også. Egentlig bør du ha kjøleskap på rommet ditt også! Kanskje han trenger ost en dag, og har glemt å kjøpe ny til seg selv, og tar bare en liiiiiiten skive eller to fra deg...

Men vil du virkelig bo der? Plutselig en dag når du skulle sittet på flyet til syden, så blir du sittende på do pga griseriet hans som har havnet i maten din!

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overhysteriske folk :fnise:

Ingen dør av litt bakterier, men skjønner at det er ekkelt.



Anonymous poster hash: 74fc8...f32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor her nesten gratis.... ;)

Anonymous poster hash: b309e...3d9

Høres ikke ut som det er verdt det!

Anonymous poster hash: 1ba40...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhysteriske folk :fnise:

Ingen dør av litt bakterier, men skjønner at det er ekkelt.

Det er vel ingen som har sagt at de dør av det. Og, jo, man kan bli syk av det.

Men synes du at det er ok å droppe å vaske seg når du faktisk selv skjønner at det er ekkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En jeg bor sammen med vasker ikke hendene når han har vært på do..

Det er lytt her så dette får jeg med meg. Til og med når han har diare (hører desverre dette også i blant) så vaskes ikke hender. Rett etterpå tar han turen inn på kjøkkenet, roter i bestikk- og redskapsskuffen + + +...

Vi er ikke venner, tåler nærmest ikke trynet på hverandre..

Hvordan kan jeg hinte eller få frem at dette er viktig?

Fyren mangler visse andre hygieneegenskaper også, men disse går ikke utover meg så det får bare være..

Han vet heller ikke hva dokosten brukes til, så jeg må ofte fjerne bremsesporene hans i doskålen.. Dette kan jeg også leve med.

Dama hans lukker heller ikke dolokket når hun trekker opp, men dette kan jeg også leve med....

Hvordan takler jeg håndhygieneproblemet uten å virke helt psyko?

Husk at vi aldri prater eller sier et ord til hverandre!

Anonymous poster hash: b309e...3d9

Dette hadde jeg aldri orket.Flytt så fort som mulig.

Anonymous poster hash: f1599...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill syk to dager, gå ofte på do. Si du skal til legen.

Du kommer tilbake og sier du har fått i deg bakterier. Slike bakterier som spres lett om folk ikke er nøye med håndhygenen.

Ta det opp da alle tre er der. Du sier : jeg vet ikke hvordan det er med dere, men dere er voksne personer så jeg går ut fra at dere er nøye med håndhygene etter dobesøk. Jeg vil ikke at dere skal få det jeg har hatt.

Så foreslår du at dere henger opp en antibac på kjøkken som alle bruker hver gang de skal lage mat.



Anonymous poster hash: 27142...4f0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TS her..

Jeg klikker på han. Har har så lite respekt for andre mennesker at jeg får vondt inni meg.

Jeg får lyst til å filleriste han!!



Anonymous poster hash: b309e...3d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan avføringsmiddel spores?



Anonymous poster hash: b309e...3d9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...