Gå til innhold

Starter Prøvingen nå i Mai :D Flere?


Gjest AquaFina

Anbefalte innlegg

Ja, skjønner at man blir utålmodig når man må vente så lenge :/

Åh, da blir det spennende å se :) Hadde dere prøvd lenge? :)

Nei, dette er første prøveperiode. :) Forrige syklus var første syklus uten p-piller, så er derfor jeg håper syklusen blir kortere nå, siden man ofte får litt lengre syklus rett etter p-pilleslutt. :) Med førstemann prøvde vi ikke å bli gravid.

Dere da?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det går fort denne gangen da ^^

Vi er i første prøveperiode også, skulle egentlig begynne prøvingen i fjor høst, men måtte vente litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Hei :)

Vi er førstegangsprøvere også. Jeg er snart 22 og "gubben" er 27 :)

Hadde egentlig tenkt å starte prøvingen tidligere (fjor høst), men måtte vente pga påskeferie og

at jeg skulle gjennom en liten operasjon :)

Var så heldig å ha mensen den 1. mai, så var lett å finne eggeløsning :) I tillegg har jeg alltid

smerter rundt eggeløsning, så jeg vet jo til og med hvilken side som slipper, hehe :)

Håper vi traff, siden vi bare hadde samleie 2 dager før EL ^^

Lykke til alle sammen!

Hei hei håper der klaffer :) Lykke masse til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Heihei. :) Her er jeg på dag 11 i syklusen, så har begynt å "legge inn akskjer". Vet ikke nøyaktig når EL blir, men den kommer nok en gang mellom kommende fredag og onsdag i neste uke. Så vi har sex annen hver dag for å være sikker på at vi ikke misser EL, selv om jeg hadde klare EL-tegn forrige måned. Forrige syklus var på 33 dager, men det var jo også den første syklusen etter p-pille-slutt, så håper denne syklusen blir kortere.

Spennende :) , forstår det med ventingen utrolig kjipt :-/ merker det på meg og at nå som jeg er klar for barn gikk mensen perioden så utrolig treigt :-/ .

Ser ikke mannen før på fredag så vi starter først prøvingen da , merker jeg voknet i dag og håpet det var fredag haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det skal jeg vet du :) Er så utålmodig nå :P
Sjansen er vel ikke såå optimal, siden vi bare :humpe: én gang, og det var 2 dager før EL :P
Men er lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jammen startet vi visst prøving i mai :)

Jeg er 32, mannen 37, jeg har vært klar lenger enn han, men nå er vi begge endelig enige om å droppe prevensjon! Hurra! Kastet pillene 4.mai. Hadde ikke tenkt å starte prøving før etter første mens etter pilleslutt. Men så kom El tror jeg, med den lysten som følger med for å si det sånn. Og plutselig ble det kanskje et forsøk allikevel :rodme:

Hadde masse el-slim, samt litt lette murringer, rundt 13. og 14. mai, 10 dager etter pilleslutt. Benyttet anledningen og la inn noen aksjer. 5-6 dager etter fikk jeg skikkelige mens-smerter, og fra mandag har jeg spottet litt, lys brunt i slim (ekkelt, I know), men smertene stoppet. Har hatt pauser fra pillene tidligere og aldri opplevd noe slikt. Kun gått en 3-4 uker og så fått skikkelig mens. Så dette var nytt. Men, det kan godt bare skyldes pilleslutt. Gjetter på at mens burde kommer rundt 27.mai i såfall. Men vanskelig å si, er ikke sikkert syklusen kommer like greit tilbake denne gangen som tidligere.

Håper selvsagt på at mensen aldri kommer ;)

Men mer realistisk (!) så er det jo greit at den kommer får å få oversikt over syklusen igen. Siden jeg ikke har fortalt noen om at vi prøver, og for ikke å drive mannen til vanvidd, så skravler jeg gjerne her inne på forum :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du ble med i denne tråden også Våren14 :)
Vi er ikke så langt unna hverandre i forhold til IKM da, jeg har 29/5 :)

Håper selvfølgelig tr holder seg langt unna oss begge, og at spiren sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Heisann jenter

Da har vi startet :D gleder meg sā utrolig masse , og håper det klaffer .

Merker at jeg er så redd for at det ikke skal gå bra :(

Alle 1000 tanker om tenk vist eggløsning ikke skjer osv osv :-/

Er så usikker på dette eggløsnings opplegget også nå pluttselig , hadde mens fra 11 mai så i følge en sånn beregnings kalkulator med 31 dagers syklus skal jeg ha eggløsning ca den 31 mai .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Heisann

Hvordan går det med dere ?

Klarer snart å ikke vente lenger ( skal ha mensen ca den 11/12 juni ) og går hele tiden å bekymrer meg for at mensen skal komme .

Det er

Så mye som

Skjer i magen , føler at jeg er

Oppblåst kvalm og har så rare svigninger.

Aner faktisk ikke helt hvilken dag eggløsningen ble heller :-/ , men vi har hatt sex hver dag så klaffer det ikke nå er jeg heller bare bekymret for om det skal klaffe i det hele tatt ( vet det er rart å tenke sånn siden vi nettopp har begynt prøvingen ) men :-/ :-/ baaaah er så utolmodig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dpo her. Enn så lenge ikke utålmodig, men jeg blir vel det etter hvert. :)

Du må ikke tenke sånn AquaFina. De aller fleste blir gravid innen ett år. Mange bøir det før det har gått er halvår. :)

Vet det er vanskelig å ikke tenke for mye på det. Hae blitt ganske opphengt jeg også, men prøv å slapp av. Tilværelsen blir då slitsom når man stresser sånn over det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AquaFina

Ja vet du har rett , er bare så vanskelig og holde på tankene slik som du sier.

Tok en test i dag den var negativ :-/ uansett er det vel for tidlig også .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Heisann

Er ny her på forumet :) er snart 27 mannen er 29 vi har vært sammen siden 2003 og gift i snart 1 år .

Jeg er endelig klar for å få barn ( han har vært klar lenge :D

vi har tenkt å begynne prøvingen nå i mai/juni .

Er nokså uvitende om alt dette med eggløsning osv har hatt en ganske rar syklus de siste 2 årene ( etter at jeg mistet min far ) har hatt syklus som har vært alt fra 26,29,tom 33 dager :-/ så aner ikke hvordan jeg skal regne meg fram til eggløsning osv .

Jeg har ikke brukt prevensjon men han har brukt kondom og de gangene vi har følt at det muligens har gått litt "galt" har jeg tatt angrepille vet noen om det kan gjøre det vanskelig for oss nå som vi skal prøve ? leser så mye rart her på nett og mange i familien og omgangskretsen som hele tiden også påpeker at vi begynner å bli gammle og at vi har dårlig tid :-( , alt dette gjør meg så sinnsykt nervøs i tillegg fikk jeg mensen i går så må smøre meg med tolmodighet :-/

Flere her inne som går for prøving nå i Mai og utover :) ?

Jeg mener at 26-33 dager er en ganske stabil syklus så lenge du har mensen hver mnd. Min syklus varierer fra 28 til 35 dager, men er i snitt 32 dager (bruker en app).

Siden det er deres første prøveperiode, så ville jeg tatt det med ro, ikke regnet på noe eller testet. Bare ha sex annenhver dag, så skal dette være nok i første omgang. Blir du ikke gravid etter flere måneder, da kan begynne å teste for EL.

Ta folat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra for dere begge snart <3

Her var vi så heldige at det klaffet på PP1 nå i mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AquaFina

Å så fantastisk Lilleninja :) gratulerer så utrooolig masse :)

Etter hvor mange dager siden siste mens og el testet du positiv ?

Hei wei wei

Jeg tar folat + multivitaminer , hvilken app bruker du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :laugh:
Jeg valgte å vente til IKM med å teste :) Hadde forrige mens 1. mai, og IKM var
29. mai :) 14 dager etter EL :)

Tok en DocMorris morgenen på IKM, en til dagen etter, og en digital dagen etter IKM også :)

Har forresten startet på Nycomed sitt Gravid tilskudd for 1. trimester og før graviditet nå, og de
tablettene som har folatet i seg smaker herk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Jeg og samboer begynte prøvingen i mai og derfor hiver jeg meg med på denne tråden :icon_lol: Vi har ingen barn fra før slik at alt er nytt og ukjent for oss. Tok min siste pille 21. april i år og fikk TR 26. april. Hadde kraftige smerter i en uke, før og etter EL. Fikk mens nr 2 25. mai og forventer EL rundt 8. -10. juni. Er bare LITT(!!!!!!) utålmodig :biggrin: Har jo også alderen i mot meg med at jeg har bikket 38 år. Bare så synd at hodet står igjen på 22 :fnise:

Vi skal liksom være i den der fasen at vi-ser-hva-som-skjer, men jeg er laaaangt forbi den og skulle gjerne vært gravid i fjor :plystre: Vi synes det er viktig "å øve" slik at her øves det hver dag, og noen ganger flere ganger for dag :fnise::humpe: Litt problemer med å holde fingrene borte fra hverandre :tongue:

Lite spørsmål; Burde jeg begynne med folat?? Vet at det er noe gravide spiser, men er det lurt før man blir gravid også???

Blir spennende å følge med dere og hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Takk for det :laugh:

Jeg valgte å vente til IKM med å teste :) Hadde forrige mens 1. mai, og IKM var

29. mai :) 14 dager etter EL :)

Tok en DocMorris morgenen på IKM, en til dagen etter, og en digital dagen etter IKM også :)

Har forresten startet på Nycomed sitt Gravid tilskudd for 1. trimester og før graviditet nå, og de

tablettene som har folatet i seg smaker herk! :P

:) Enig i at folat smaker :-/ helt forferdelig .

Jeg kan ikke ta de fra nycomed for gravide siden jeg er allergisk mot gelatin , så spiser derfor multivitamin fra nycomed og bvitaminer fra nycomed ,

da får jeg i meg 400 totalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...