Gå til innhold

Kan jeg jobbe i NAV med denne utdannelsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

du skrev saksbehandler. har møtt de med lite bakgrunn i den verste navtiden der de manglet folk.



Anonymous poster hash: 4b0b9...6c1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når arbeidsgivere i NAV ikke vet hva "statsvitenskap" innebærer så ville jeg ikke hatt for høye tanker om at de vet hva en "fri BA" er for noe altså... men som sagt, det legger bare mer ballen i dine hender og det er opp til deg å overbevise, du er sikkert kvallifisert nok :)

Anonymous poster hash: 5f7f0...c85

Merkelig at de ikke visste hva statsvitenskap innebærer.Kanskje du bare var uheldig og møtte noen arbeidsgivere som var veldig lite opplyste?

Ordet "fri bachelor" sier i seg selv ikke mye nei:) men det står ikke bare "fri bachelor" på CVen.

Tittelen der blir "Bachelor med hovedprofil i samfunnsvitenskapelige og helsefaglige emner".

Men ja, er forberedt på å måtte utdype dette nærmere.

ts

Anonymous poster hash: 9f535...f5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at de ikke visste hva

statsvitenskap innebærer.Kanskje du bare

var uheldig og møtte noen arbeidsgivere

som var veldig lite opplyste?

Ordet "fri bachelor" sier i seg selv ikke

mye nei:) men det står ikke bare "fri

bachelor" på CVen.

Tittelen der blir "Bachelor med hovedprofil

i samfunnsvitenskapelige og helsefaglige

emner".

Men ja, er forberedt på å måtte utdype

dette nærmere.

ts

Anonymous poster hash:

[acronym="Full hash:

9f53584754598c264db1af167472ef5d"]

9f535...f5d

Ledere i NAV vet ofte ikke hva en master i statsvitenskap, sosiologi eller kriminologi er..er iallefall mitt inntrykk. Opplever også at de gjerne ansetter folk med bachelor så de kan gi lavere startlønn. Dette basert på erfaring etter noen år med jobbing i NAV. NAV som arbeidsgiver har ikke min tillit iallefall, og det tror jeg mange ansatte der ute føler. De tar ikke vare på sine ansatte. Men dette snakker vi ikke om, det dysses ned, dessverre.

Anonymous poster hash: dfd5f...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som er lederene i NAV? Kandidater med økonomisk bakgrunn? Eller har lederne selv master innenfor sosionomsfeltet? (Jeg tipper at de ikke har det, men at de istedet har økonomisk bakgrunn og har som oppgave å spikke og spare på arbeidskraften:/). Kanskje derfor de er forsiktige å ansette folk med "for lang og god utdanning"- for å spare?

Er det ikke oftest slik da, at lederne ikke helt respekterer dem som jobber under dem, slik de helst burde?

Syns uansett at det er skremmende at ledere i offentlige etater faktisk ikke vet hva statsvitenskap, sosiologi eller kriminologi er for noe. Det er jo fag som i grunnen er høyst relevant for å jobbe f.eks. med saksbehandling i NAV.

Det kan virke som om arbeidsgiverne i Norge er mer "tradisjonelle" og "trangsynte" enn i andre land mtp hvem de tørr å ansette. Har man en bachelor som ikke kommer fra høyskolen eller går inn under fastlåste, tradisjonelle kategorier som sosionom, barnevernspedagog, lærer, sykepleier, økonom, eller ingeniør så virker det som om de blir skeptiske.

Argh! Har selv enn humanistisk/samfunnsfaglig master. Eller hoder på å ta den nå, men gruer meg litt til den dagen jeg skal ut i arbeidslivet for å "bevise" at jeg er like god som høyskolekandidatene.

Det blir spennende:)



Anonymous poster hash: 1aa5e...b5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i NAV lokal, i en stor by, her ansettes kun personer med master, de som har bachelor kommer ikke engang på intervju.

Lønnsmessig varierer det fra sted til sted hva som er best betalt av stat og kommune. Jeg er kommunalt ansatt, i vår kommune tjener vi mindre enn stat. Startlønnen min var på 430.000

NAV er som nevnt over ikke akkurat en drømmeplass å arbeide. Man drukner i arbeid, påbudt med inkompetente ledere, og brukergruppen man bruker mesteparten av tiden sin på er tung rus/psykiatri. Jeg blir ikke lenge i denne jobben for å si det slik, men med min utdannelse kan jeg heldigvis komme meg videre uten problemer. Kollegene er fantastiske da! Det er positivt. Er veldig sosialt å jobbe på NAV.

Anonymous poster hash: b3638...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i NAV i snart ett år, er sykemeldt for utbrenthet. Har aldri opplevd dårligere arbeidsforhold. Jeg fikk fra start ansvar for masse uten opplæring, og har jobbet mye overtid uten noen form for takk. Jeg søker andre jobber.

Anonymous poster hash: 69f86...c7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff.. Kan jeg spørre hvilken utdanning dere har??:)



Anonymous poster hash: 1aa5e...b5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bachelor i samfunnspsykologi

Huff.. Kan jeg spørre hvilken utdanning dere har??:)

Anonymous poster hash: 1aa5e...b5a

Anonymous poster hash: 69f86...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...