Gå til innhold

Volkswagen UP! eller Skoda citigo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny bil, og valget står mellom en Volkswagen UP! (2012 modell) til kr 130.000,-, og en Skoda citigo (2013 modell) til kr 120.000,-.

Volkswagen UP! har kjørt 18.000 og Skoda citigo har kjørt 16.000.

Det er noe annet utstyr med Up! enn med Skoda, blant annet ryggesensor og navigasjonssystem. Det er også panoramatak på Up!.

Klarer ikke bestemme meg. Hvem burde jeg gå for, er det noen som kan gi meg noen tips?



Anonymous poster hash: a73ad...de2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Audiot

Det er jo akkurat samma bilen, kjøp den du liker best. Ville selv tatt up!'en siden den har navi, er noen kule funksjoner på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panoramatak er gull verdt, spesielt i en så liten bil. Har du prøvd begge? Jeg ville jo tendensielt gått for Skoda, bare fordi de tilbyr de samme produktet billigere. Du får mye mer for pengene også i det konkrete valget ditt her. Men valget er ikke enkelt, nei.

Anonymous poster hash: 12ef7...cb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest extra

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny bil, og valget står mellom en Volkswagen UP! (2012 modell) til kr 130.000,-, og en Skoda citigo (2013 modell) til kr 120.000,-.

Volkswagen UP! har kjørt 18.000 og Skoda citigo har kjørt 16.000.

Det er noe annet utstyr med Up! enn med Skoda, blant annet ryggesensor og navigasjonssystem. Det er også panoramatak på Up!.

Klarer ikke bestemme meg. Hvem burde jeg gå for, er det noen som kan gi meg noen tips?

Anonymous poster hash: a73ad...de2

Se litt på Kia Rio. Koster noe mer, men du får en god servicegaranti. http://www.kia.com/no/modeller/rio/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to ville jeg valgt VW Up!, på grunn av mer utstyr og panoramatak som vil gjøre det hyggeligere å bruke bilen. Nå vet jeg ingenting om kjøreferdighetene dine og hvor du kjører hen, men om du ikke er så dreven på lukeparkering og kjører mye i by, så vil ryggesensoren være gull verdt.

Jeg kan selvsagt ikke garantere dette, men jeg tipper at prisforskjellen mellom disse to vil være mer enn 10 000 om noen år, når du eventuelt skal bytte den inn, altså at du taper bittelitt mindre på Up! enn Citygo. Dette fordi Up! har hatt ett år med verditap mer enn Citygo, men er fortsatt verdt mer fordi den har mer utstyr. Pluss at det er en VW fremfor en Skoda, selv om det i praksis er samme bilen.

Endret av Cpl Nobby Nobbs.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Tusen takk for alle svar.

Har prøvekjørt begge, tenkt mye og landet til slutt på VW UP!.

Den har 75 hk kontra 60 i citigo, i tillegg til at det var en del annet utstyr i UP! enn i citigo: panoramatak, ryggesensor, navigasjonssystem, setevarme ++. Kjøremessig syns jeg de var ganske like, og det er ikke så mye forskjell i hvor langt de har gått, selv om det er 1 års aldersforskjell på de.

Føler jeg har tatt et godt valg, gleder meg til å få bilen om en ukes tid :)



Anonymous poster hash: a73ad...de2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med din lille Up!

Kjører selv en Up! fra tid til annen og synes det er en artig og kjekk liten bil. Og det er utrolig hva man får i den der. Jeg har hatt to store personer og to digre kofferter i min. Det går om man ikke skal alt for langt. Det beste er at den kun lukter på bensinen også, så den er økonomisk. Og den er latterlig enkel å parkere.

Eneste jeg synes er en liten bakdel, er at klimaanlegget ikke er av de råeste. Så om vinteren kan vinduene dugge før den kommer skikkelig igang. Men så lenge man vet om dette, og heller står stille til duggen er borte, så går det greit.



Anonymous poster hash: 80548...ecd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med din lille Up!

Kjører selv en Up! fra tid til annen og synes det er en artig og kjekk liten bil. Og det er utrolig hva man får i den der. Jeg har hatt to store personer og to digre kofferter i min. Det går om man ikke skal alt for langt. Det beste er at den kun lukter på bensinen også, så den er økonomisk. Og den er latterlig enkel å parkere.

Eneste jeg synes er en liten bakdel, er at klimaanlegget ikke er av de råeste. Så om vinteren kan vinduene dugge før den kommer skikkelig igang. Men så lenge man vet om dette, og heller står stille til duggen er borte, så går det greit.

Anonymous poster hash: 80548...ecd

Takk for tipset om klimaanlegget, greit å vite :) Det blir spennende med ny bil!

Anonymous poster hash: a73ad...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...