Gå til innhold

Hvordan regnes annsiennitet som førskolelærer?


Muscae

Anbefalte innlegg

Som assistent i barnehage får jeg regnet all arbeidserfaring som ansiennitet, og har dermed snart 8 års ansiennitet som assistent. Tar deltidsutdanning som førskolelærer, og er ferdig neste vår. Begynner jeg da på 0 i ansiennitet, eller kan jeg få regnet mine snart 8 år i bhg og dermed få lønn etter 8 års ansiennitet som førskolelærer?

Regner med at det finnes regler på dette, men også at det gjøres forskjellig i ulike barnehager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cevita

Jeg kan ikke reglene, men jeg vil tro at siden det er mangel på førskolelærere, så kan du forhandle deg til ansiennitet når du diskuterer lønn ved tilsetting.

Men ja, som du sier er nok dette forskjellig fra barnehage til barnehage og kommune til kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mangel på førskolelærere her jeg bor. Bor i en liten bygd, uten noen nabo-bygder eller -byer innen rimelig avstand. Dermed er det kun den barnehagen som er her som blir min potensielle arbeidsplass som førskolelærer. Jobber der nå, og de har jo selvsagt jobb til meg når jeg er ferdig, men det er nok av førskolelærere i bygda. Så jeg får nok ikke forhandlet så veldig mye. Men hadde vært greit å få vite hva som er vanlig andre steder.

Vurderer også sterkt å flytte herfra, av mange ulike årsaker, men en årsak er dette med lønn og arbeidsvilkår. Andre steder kan man velge og vrake i jobber, her er det liksom den ene barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...