Gå til innhold

kan man kjenne noe 2-3 dpo? Jeg kjenner jo noe!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan ikke være innbilning, kan det? Håper ikke det i hvert fall for da er jeg rimelig skrudd i pappen at jeg kan tenke meg frem til at jeg kjenner noe så mye at jeg faktisk kjenner det..

skummelt sprøtt i så fall.

Jeg hadde positiv el test 7 og 8 mai og i går tidlig kveld kjente jeg at noe skjedde nedi magen min, murring og følelsen av at ting forflyttet seg nedi der på en måte, vanskelig å forklare. Og på kvelden så ble jeg kvalm og det pleier jeg aldri å være, hadde sånn kvalm-vann i munnen og sovnet etter hvert av heldigvis.

I dag tidlig så plutselig kom det intens smerte i begge niplene mine som varte bare noen sekunder, har ikke ømme bryster eller såre brystvorter.

Og nå sitter jeg her og kjenner på småmurringer nedi magen og jeg skal ikke ha ikm før 22 mai.

Kan det være at jeg kjenner gravid symptomer eller er det fysisk umulig?

forrige syklus så mistet jeg da jeg var bare 2 uker på vei så bestemte oss for å bare prøve igjen denne syklusen. Vet ikke om det kan ha noe å si...



Anonymous poster hash: 7df40...24d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Tror desverre ikke du kan kjenne noe så tidlig! Kan jo selvfølgelig være eggløsningen, men jeg er ingen ekspert! Håper Athene ser innlegget ditt og kan gi en bedre forklaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget er ikke festet så tidlig så det er tvilsomt! Isåfall har du hatt egglødning tidligere enn du tror!

Anonymous poster hash: b6ccc...446

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har sjeldent så mye symptomer som når man prøver å bli gravid. ;) Man kjenner ikke symptomer såpass tidlig som 2-3 dpo.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at eggløsning somregel kommer 24-48 timer etter positiv test:-) Så godt mulig det er det du kjenner. En graviditet kan du ikke kjenne enda, da egget ikke fester seg så tidlig så i teorien er du ikke gravid enda selvom du kanskje har blitt befruktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har sjeldent så mye symptomer som når man prøver å bli gravid. ;) Man kjenner ikke symptomer såpass tidlig som 2-3 dpo.

Tja, aldri si aldri, noen av oss er mer følsomme og bevisste på kroppen enn andre ;)

Jeg kjenner EL, da blir jeg småkvalm, ømm i puppene og får stikninger et lite øyeblikk.

Jeg kjenner også at egget fester seg - tro det eller ei!

Har gjort det med alle 3! Har skjedd 3-5 dager etter EL

Da får jeg en svimmelbye som er så intens at om jeg er oppe og går, så går jeg rett og slett sporenstraks sidelengs i et lite sekund! Sitter jeg, så går hele verden rundt i et sekund! Så går det et par dager før brystvortene begynner å bli såre. På 9 DPO er de så såre at jeg ikke kan berøre dem, og jeg er sikker på jeg er gravid, men har ikke fått positive tester før 11 DPO.

Anonymous poster hash: 3265c...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man skulle kjent noe 2-3 dpo så er det jo ikke ensbetydende med graviditetsymptomer, da egget kan ha blitt befruktet, men egget fester seg ikke og man får mens. Dette skjer jo ofte.

Eggløsning er noe annet, merker det selv. Symåtomer før IKM er da veldig vanlig, stikkende eller større bryster og stikking i underlivet, et par kviser.

Anonymous poster hash: 7f0aa...d57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, aldri si aldri, noen av oss er mer følsomme og bevisste på kroppen enn andre ;)

Jeg kjenner EL, da blir jeg småkvalm, ømm i puppene og får stikninger et lite øyeblikk.

Jeg kjenner også at egget fester seg - tro det eller ei!

Har gjort det med alle 3! Har skjedd 3-5 dager etter EL

Da får jeg en svimmelbye som er så intens at om jeg er oppe og går, så går jeg rett og slett sporenstraks sidelengs i et lite sekund! Sitter jeg, så går hele verden rundt i et sekund! Så går det et par dager før brystvortene begynner å bli såre. På 9 DPO er de så såre at jeg ikke kan berøre dem, og jeg er sikker på jeg er gravid, men har ikke fått positive tester før 11 DPO.

Anonymous poster hash: 3265c...a0e

De fleste kjenner vel på kroppen at de hat EL, men å kjenne symptomer på graviditet så tidlig som 2-3 dpo er nok så sjeldent at det kan nok nesten kalles ikke-eksisterende. Som oftest er det mer innbildning og ønsketenkning enn faktiske symptomer. Mulig du er av de ytterst få som kjenner det på kroppen med en gang, men ts er etter all sannsynlihet ikke en av dem.

Forøvrig brukte jeg ikke ordet aldri i mitt gorrige innlegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Man kan ikke kjenne symptomer på graviditet 2-3dpo, fordi man ikke er gravid da. Man kan være i ferd med å bli det, altså at egget er i ferd med å feste seg, og noen kan kjenne akkurat dette. Men å kalle seg gravid 2-3 dpo er ikke riktig. Gravid er man ikke før egget er festet og utviklinga begynner.

Jeg kjenner eggløsning godt, og har hatt uforklarlige vondter og stikkinger fra 3dpo, men jeg kan jo ikke slå fast hva det er. Kanskje det bare er innbildning. Det har skjedd når jeg ikke har vært gravid også, men det skjer jo noe der inne uansett om egget er befruktet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du kan kjenne 2-3 DPO er symptom etter EL, eller "fantomsymptomer". 2-3 DPO (så sant du har riktig dato for EL) er du IKKE gravid. Det kan være et befruktet egg inne i deg på vei gjennom egglederen din, men det har ikke festet seg ennå, og du har ikke startet produksjon av noen gravidhormoner som kan gi gravidsymtpomer. Men EL-symptomer og andre "syklusrelaterte" symptomer kan du ha. Mange har symptom som er like tidlige gravidsymptom i hver eneste menstrusjonssyklus.



Anonymous poster hash: 9b4fb...391
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...