Gå til innhold

Håravfall etter svangerskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vanlig det. Mistet ekstremt mye hår fra ca 4-6 mnd etter fødsel.

Anonymous poster hash: ec7fc...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra ungen var 2 til 4 mnd. Mistet ekstremt mye. Ble fortalt at det kunne holde på i 6 mnd, hadde det holdt på så lenge med meg så hadde jeg nok blitt nesten skallet.

Anonymous poster hash: 424cd...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det jeg har mistet gror ut igjen, har korte hårtuster i hodebunnen og pannekanten. Det gror selvfølgelig ut igjen, man røyter hele livet.

Anonymous poster hash: 424cd...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg husker ikke når håravfallet etter første startet og hvor lenge det varte, men nå har jeg begynt å miste hår etter andremann, det startet 4 måneder etter fødsel, har vart i en knapp måned og pågår ennå.

Det føles som jeg mistet langt mer hår første gangen enn andre. Sluken i dusjen så ut som et gulvteppe, babyen var dekket av hår, det var hår i sofaen, på gulvet, oppi bleia (!) hår OVERALT!

Så ille er det heldigvis ikke denne gangen. Bank i bordet.



Anonymous poster hash: 6bd65...5c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister litt, men vanskelig å si om det er mer enn vanlig. Håret vokste jo veldig under svangerskapet, og det virker som en mister mer når det er så langt.

Jeg har hørt at en mister det en fikk ekstra i svangerskapet. Det stemmer muligens hos meg. Nå er han 3.5 mnd og jeg har et håp om at det ikke skjer noe mer.

Anonymous poster hash: 18b77...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røytet masse i begynnelsen av svangerskapet men enda mer 2 mnd etter fødselen. Det varte i noen mnd. Da mistet jeg så mye at jeg fikk høye viker og en fæl pannelugg. Klipte mitt lange hår til en bob for å se bedre ut.

Ser jeg har svart her før :P

Anonymous poster hash: 424cd...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistet masse hår fra ca tre mnd etter fødsel, husker ikke helt når det ga seg.. Rundt 7 mnd kanskje? Så nå snart 11 mnd etter har jeg masse sånn små hår stikkende rett ut fra hodet!!

Voks helt ut foort!!! Plis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid røytet masse og det har fortsatt gjennom svangerskapet, da blir det vel ikke masse som faller ut etter fødsel? For har inntrykk av at de som røyter etter fødsel er de som ikke røytet i svangerskapet og gjerne fikk litt tykkere og flottere hår i noen mnd. Kan jo håpe :|

Anonymous poster hash: 707b9...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet masse fra 3-6 mnd, veldig merkbart.

Fikk ikke tykt hår under graviditet, så mistet det jeg hadde fra før. Ammet ikke, noen tror det har noe å si(men det er altså hormonelt, ikke pga ammimg). Nå som barnet er 14 mnd ser jeg det har vokst ut igjen noen centimeter. Tar nok ett år til hvertfall før det er som vanlig, og mitt hår vokser relativt fort.

Anonymous poster hash: 68a88...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet masse fra 3-6 mnd, veldig merkbart.

Fikk ikke tykt hår under graviditet, så mistet det jeg hadde fra før. Ammet ikke, noen tror det har noe å si(men det er altså hormonelt, ikke pga ammimg). Nå som barnet er 14 mnd ser jeg det har vokst ut igjen noen centimeter. Tar nok ett år til hvertfall før det er som vanlig, og mitt hår vokser relativt fort.

Anonymous poster hash: 68a88...8f8

De mener jo at man mister det håret man ikke mister under graviditeten, og at man ikke merker det fordi man da har fått tykkere hår som gravid. Men tydeligvis ikke :jolie: håret mitt er fortsatt litt tynt som alltid så ender nok nærmere skallet etter fødsel.

Anonymous poster hash: 707b9...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet da han var 4 mnd. Mistet fram til han var ett år. Nesten ikke hår på toppen. Nå 7 år etter har jeg mange småhus som ikke blir lengre enn 4 cm.

Om det blir en gang til barberer jeg vekk alt håret.

Anonymous poster hash: f576d...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startet håravfallet ca 2-3 mnd etter fødsel, og holder på fortsatt, 6 mnd etter.

Edit: har forresten lest at håret som faller etter fødsel er det håret man egentlig skulle ha mistet under graviditeten, men vet ikke om det stemmer.

Tror ikke de fleste damer er ment til å ha høye viker.

Anonymous poster hash: b2a71...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet da han var 4 mnd. Mistet fram til han var ett år. Nesten ikke hår på toppen. Nå 7 år etter har jeg mange småhus som ikke blir lengre enn 4 cm.

Om det blir en gang til barberer jeg vekk alt håret.

Anonymous poster hash: f576d...373

Fy faen, ikke bare blir man feit med hengemage og katastrofe nedentil, strekkmerker, kanskje blir endetarmen ødelagt, men SKALLA også. Man burde bli hyllet for å få barn, sånn seriøst.

Anonymous poster hash: 707b9...b5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke de fleste damer er ment til å ha høye viker.

Anonymous poster hash: b2a71...42e

Det har jeg ikke sagt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt håravfall gav seg ca seks mnd etter fødselen, omtrent på samme tid som han begynte å lugge ut store dotter... Jaja.

Anonymous poster hash: 1f97f...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, ikke bare blir man feit med hengemage og katastrofe nedentil, strekkmerker, kanskje blir endetarmen ødelagt, men SKALLA også. Man burde bli hyllet for å få barn, sånn seriøst.

Anonymous poster hash: 707b9...b5d

Dramaqueen. Alt dette skjer ytterst få.

Anonymous poster hash: 18b77...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...