Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.2.2016 den 11.07):

At filmer og TV-serier fra USA (eller fra andre  engelsk-talende land) blir oversatt med en norsk tittel.
 For eksempel den James Bond-filmen med Sean Connery, "you only live twice"

Av en eller annen merkelig årsak, så har denne filmen altså blitt oversatt til "James Bond i Japan"

Hva er egentlig poenget med å oversette til en slike tullete og idiotisk tittel?
 Dette høres jo helt infernalsk  latterlig ut!   :murvegg:    :murvegg:
 Den originale film-tittelen (fra engelsk) høres jo selvfølgelig veldig mye bedre ut!

Anonymkode: 625e4...0c5

Ekspander  

Eller "Die Hard" som på norsk heter "Aksjon skyskraper" :dry:

Anonymkode: 14704...2cf

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.2.2016 den 19.39):

Hvorfor det?  :tongue:

Ekspander  

Skal ikke gå inn i detaljer, men går meg selv på nervene for tida. Lat, tiltaksløs, sosete, humørsjuk etc. and the list goes on.:kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjest_gutt23 skrev (På 28.2.2016 den 19.45):

Jeg hater når folk gjesper høyt

Ekspander  

Enig. Kan ikke folk gjespe på en litt diskré måte enn å brøle ut så vi ser ned i tarmene på de?

Anonymkode: fc315...b90

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alle støtter jenta som lager drama bare fordi hun er den populære. 

Anonymkode: aed2f...1ec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke gidder å følge med på søppel TV-programmer som går hver eneste kveld i uken.
Dette programmet beskriver de vanligvis som alt for kjedelig og idiotisk.

Men den eneste kvelden i uken - hvor det går noe, som noen andre faktisk har lyst til å følge med på - så krever de å få se sitt eget idiotiske og latterlige TV-programmer. Da er det plutselig alle andre som er noen latterlige og dumme idioter, fordi de ønsker å titte på noe annet....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smatting

Kollega som tygger tyggis med åpen munn så høyt at jeg mister konstentrasjonen

Kollega som ikke følger rutinene og hele tiden skal kjøre sitt eget løp

Folk uten sosiale antenner

Folk som kun leser overskriftene men likevel skal uttale seg

Når noen har fyllt opp felles søppelspann og det fremdeles er fire dager igjen til tømming

De som alltid er enig med siste taler og ikke hevder egne meninger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke skjønner at man skal stå på høyre side i rulletrappa. 

Anonymkode: 4c97a...5f9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som glemmer å bruke ordet "at"..

"jeg tenker det er på sin plass" "Kan det tenkes det er i morgen?"... 

Hardt liv altså.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2016 den 11.07):

At filmer og TV-serier fra USA (eller fra andre  engelsk-talende land) blir oversatt med en norsk tittel.
 For eksempel den James Bond-filmen med Sean Connery, "you only live twice"

Av en eller annen merkelig årsak, så har denne filmen altså blitt oversatt til "James Bond i Japan"

Hva er egentlig poenget med å oversette til en slike tullete og idiotisk tittel?
 Dette høres jo helt infernalsk  latterlig ut!   :murvegg:    :murvegg:
 Den originale film-tittelen (fra engelsk) høres jo selvfølgelig veldig mye bedre ut!

Ekspander  

:laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kattene mine. Jeg er selvsagt glad i dem,men herregud som de kan irritere en.

Vi har klorestativ i flere rom og både oppe og ned. Har til og med kjøpt en sånn klorematte,men nei da ene katten skal stå og rive opp(ja,jeg tuller ikke. Hun klorer ikke vanlig. Hun river så hardt hun bare kan) teppet eller møblene.

En av de andre kattene er en spyer. Det er ikke noe galt med henne,men hun spyr oftere enn de andre to. Da jeg kom hjem fra jobb i går hadde hun selvsagt spydd på sofaen :spy: Katter spyr jo stort sett der man ikke vil at de skal.

En gang måtte en av de andre spy og da lå hun og sov ved siden av mitt hode. Jeg sov tydeligvis tungt,men samboeren min våknet og da hadde katten tenkt å spy der hun lå. Heldigvis fikk han dyttet henne ned.

I perioder blir jeg utrolig lei må jeg innrømme. Spesielt destruktiv oppførsel som det omtrent er umulig å få dem til å slutte med.

Anonymkode: 64ffb...899

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 1.3.2016 den 10.39):

Kattene mine. Jeg er selvsagt glad i dem,men herregud som de kan irritere en.

Vi har klorestativ i flere rom og både oppe og ned. Har til og med kjøpt en sånn klorematte,men nei da ene katten skal stå og rive opp(ja,jeg tuller ikke. Hun klorer ikke vanlig. Hun river så hardt hun bare kan) teppet eller møblene.

En av de andre kattene er en spyer. Det er ikke noe galt med henne,men hun spyr oftere enn de andre to. Da jeg kom hjem fra jobb i går hadde hun selvsagt spydd på sofaen :spy: Katter spyr jo stort sett der man ikke vil at de skal.

En gang måtte en av de andre spy og da lå hun og sov ved siden av mitt hode. Jeg sov tydeligvis tungt,men samboeren min våknet og da hadde katten tenkt å spy der hun lå. Heldigvis fikk han dyttet henne ned.

I perioder blir jeg utrolig lei må jeg innrømme. Spesielt destruktiv oppførsel som det omtrent er umulig å få dem til å slutte med.

Ekspander  

Den spyingen bør du sjekke opp. Det KAN være et tegn på nyresvikt om katten spyr mye da kvalme er et av tegnene på nyresvikt. Vil ikke skremme deg, men sjekk det opp, det kan redde katten din om det oppdages tidlig nok! Nyresvikt er en forferdelig sykdom som er vanskelig å oppdage før den går for langt. Så selv om du sier det ikke er noe galt ville jeg sjekket det likevel. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Salka skrev (På 1.3.2016 den 12.48):

Den spyingen bør du sjekke opp. Det KAN være et tegn på nyresvikt om katten spyr mye da kvalme er et av tegnene på nyresvikt. Vil ikke skremme deg, men sjekk det opp, det kan redde katten din om det oppdages tidlig nok! Nyresvikt er en forferdelig sykdom som er vanskelig å oppdage før den går for langt. Så selv om du sier det ikke er noe galt ville jeg sjekket det likevel. 

Ekspander  

Vi har sjekket henne. Veterinæren sa at det ikke var noe galt med henne,og at noen katter bare er sånn. Hun har vært sånn hele livet.

Jeg tror heller at hun har litt ømfintlig mage kanskje for hun reagerer mer på enkelte typer mat. Noen typer våtfor kan for eksempel ikke spise.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

KG-brukere som gjør dette:

Vis skjult innhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...