Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Apoteket på Snorre senteret i Florø.

Kan vel ikke bare være meg som bruker ordet fatle når jeg skal ha tak i en slik https://www.apotek1.no/produkter/deroyal-armslynge-spesial-l-1stk-816570p

Anonymkode: 304cf...880

Må være en stund siden du var der? Sier forøvrig fatle jeg også.

Anonymkode: 3eed6...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En butikk jeg aldri setter beina mine inn i mer er Thune gullsmed. Det var to som jobbet i butikken da vi var der, de var opptatt av å stå og snakke sammen privat. Spurte vi om noe fikk vi enstavelses svar så var det tilbake til å snakke sammen privat. Vi gikk bare ut og inn i en annen gullsmed hvor det var topp service.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (1 time siden):

En butikk jeg aldri setter beina mine inn i mer er Thune gullsmed. Det var to som jobbet i butikken da vi var der, de var opptatt av å stå og snakke sammen privat. Spurte vi om noe fikk vi enstavelses svar så var det tilbake til å snakke sammen privat. Vi gikk bare ut og inn i en annen gullsmed hvor det var topp service.

Du boikotter en hel kjede pga noen dårlige ansatte i den ene butikken?

Anonymkode: 7a004...9f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støttet en liten lokal butikk på hjemstedet mitt, men nå under konronapandemien har eieren vist en side av seg selv som jeg ikke liker. 

Eier poster jevnlig på Facebook typiske konspirasjonsteoriartikler og artikler som tilkjennegir at h*n er vaksinemotstander - typ mikrochipper i vaksinen så vi blir overvåket og lignende....

Jeg kjenner at jeg er skikkelig skuffet over vedkommende som jeg har sett på som oppegående og jeg har helt mistet lysten til å handle der igjen.

Anonymkode: 0f837...e80

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 22.53):

Unngår Kicks Trondheim Torg om jeg trenger hjelp, de ansatte er mer opptatt av å rydde varer eller prate med hverandre.

Foretrekker Vita om jeg skal handle generell sminke, men mye av sminken min er i øvre pris-segment og må handles på parfymeri. Synes heller ikke de ansatte på Fredrik og Louisa på Sirkus Shopping er noe å rope hurra for.

Anonymkode: cc2ac...065

Så enig om Kicks på Trondheim torg. Virker som at kunder er et forstyrrende element når de bare står å prater med hverandre. Skulle kjøpe flere ting, men var tydelig at det var fryktelig irriterende at jeg spurte om hjelp og en ung ansatt himla med øynene. Endte opp med at jeg kun kjøpte en ting jeg var tom for, resten valgte jeg heller å bestille på nett. 

Anonymkode: e5741...f43

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport outlet. Reklamerte på et par tursko. Sålen var løsnet fra skoen, så det var hull inn til foten. 2 måneder gamle og ikke fryktelig mye brukt. Fikk til svar at dette hadde oppstått pga. unormal slitasje. Det gikk jo nesten ikke an å se at de var brukt en gang! Så jeg ga meg ikke og mente jeg måtte få nye. Butikkpersonalet sa at hun kunne sende bilde til produsenten, men at de nok aldri kom til å gå med på noe reklamasjon. Jeg spurte da om det var sånt man måtte regne med. At sålen skulle løsne fra skoen etter to måneder? Fikk til svar at "ja, de var jo billigere enn andre så jeg kunne ikke regne med at det var samme kvalitet som dyrere sko". Ble helt paff. Når en ansatt står og sier at jeg må regne med at det de selger har dårlig kvalitet fordi det er billigere. Javel, da handler jeg andre steder.

Anonymkode: f37b9...b42

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En burgershappe som het wimpy i bodø (fins det enda? Er det en kjede? 🤷‍♀️ Jeg gikk til disken for å bestille. Det sto ingen andre i kø og heller inne servitører i kasse. Så stilte meg bare ved en av kasseaperatene. Etter vært kom det flere folk som ville bestille. Og det dannet seg en kø på et par tre stykker ved den andre kassen. Når servitøren kom betjente hun den andre kassen. En av de andre servitørene sa at de trodde jeg var først. Hvorpå hun bare svarte " at her var det først til mølla og at jeg sto i feil kasse"). Jeg hadde ingen forutsetninger for å vite vilken kasse som var åpen. Det sto ingen lapp. Jeg gikk å kjøpte meg mat et annet sted. 

Går heller aldri på H&M. Men det skyldes kjedens manglene vilje til å ville si noe om hvor og under hvilke forhold billigklærne deres er produsert under. Jeg støtter ikke barnearbeid så unngår besvist slike kjeder. 

Anonymkode: 2edb9...741

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 16.52):

Det går ikke an men...

Anonymkode: 6ac6c...f8b

Jo, det går da vel an! Jeg ser jo på tv nå i dette øyeblikk!  Har brukernavn på vedkommendes netflixprofil og har «gratis» netflix. 

Anonymkode: 9e92b...cf6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat fått jobb på et nytt, lite sted. Leide en pendlerbolig, og handlet kun inn nødvendige ting. Jeg gadd heller ikke handle dyre ting, da jeg hadde mine "ordentlige" ting i hovedleiligheten i en annen by. 

Trengte en brødrister, og dro på elkjøp. En ansatt spurte om jeg trengte hjelp, og jeg sa jeg trengte en brødrister. Han viste meg hyllen med brødristere. Jeg sa jeg ikke trengte noe fancy, og tok gjerne en billig en. Han: "dette er den billigste vi har, til 99 kr". Flott tenkte jeg, og tok med meg den og et par andre varer til kassen. La ikke merke til prisen som ble slått inn, men på veien ut så jeg at brødristeren hadde blitt slått inn til 149 kr. Jeg gikk tilbake og sa at jeg hadde betalt feil pris på brødristeren. En annen ansatt sa "nei, den koster 149 kr den". Jeg tok han med til hyllen med brødristere og viste lappen som viste 99 kr. Han svare "ja, det er feil pris" og FJERNET lappen?! 

Greit, det er ikke verdens undergang med 50 kr, men det var faktisk en tredjedel av prisen. Jeg spurte spesifikt om en billig en (til pendlerbolig), og han svarte jo "dette er den billigste, til 99kr" pluss at den var priset til 99 på hylla. Følte meg lurt der.. 

Anonymkode: 26935...9fe

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Power i Bø i Telemark i helgen, og de to som var i butikken den dagen burde tydeligvis ikke vært på jobb. Det var veldig dårlig service å få der. Han vi handla med virket sur for at vi ville ha et annet produkt enn det han mente vi burde gå for. Tidligere når vi har kjøpt lignende produkter så har de klargjort produktet for oss i butikken sånn at vi bare kan koble det til når vi kommer hjem, og når vi spurte om de kunne gjøre det for oss, så fikk vi bare til svar at det var ikke nødvendig, at det klarte vi enkelt selv. Enden på visa var at vi måtte hente inn noen som er mer teknisk anlagt enn oss for å få brukt produktet. 

Dro også innom Jafs. Også i Bø. Vi skulle ha hver vår kebab, og de begynte og lage det til oss, så kom han ene bort, viste oss en nesten tom backe med kjøtt og lurte på om en av oss kunne ta kylling, for de hadde ikke nok kebabkjøtt til to. Vi så jo at de hadde mye kebabkjøtt på den grillen der de skjærer av kjøttet, så vi sa bare at vi ikke skulle ha noe der likevel, at vi heller gikk på Pizzafjoset og kjøpte heller mat der. 

Hva feiler det Bø? 

Anonymkode: 2337d...464

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 0.10):

Sport outlet. Reklamerte på et par tursko. Sålen var løsnet fra skoen, så det var hull inn til foten. 2 måneder gamle og ikke fryktelig mye brukt. Fikk til svar at dette hadde oppstått pga. unormal slitasje. Det gikk jo nesten ikke an å se at de var brukt en gang! Så jeg ga meg ikke og mente jeg måtte få nye. Butikkpersonalet sa at hun kunne sende bilde til produsenten, men at de nok aldri kom til å gå med på noe reklamasjon. Jeg spurte da om det var sånt man måtte regne med. At sålen skulle løsne fra skoen etter to måneder? Fikk til svar at "ja, de var jo billigere enn andre så jeg kunne ikke regne med at det var samme kvalitet som dyrere sko". Ble helt paff. Når en ansatt står og sier at jeg må regne med at det de selger har dårlig kvalitet fordi det er billigere. Javel, da handler jeg andre steder.

Anonymkode: f37b9...b42

Du burde be om kontaktinfo til ledelsen og sende dem beskjed om dette. Du kan også ta direkte kontakt med produsent, og sende bilde og kvittering som dokumentasjon. Med mindre du har gjort noe halsbrekkende rart med denne skoen på tur i fjellet, så skal selvsagt sko holde lenger enn et par måneder.

Jeg reagerer på at så mange bare automatisk godtar det butikkbetjeningen sier. Føler man seg urettmessig behandlet, går det an å ta dette med ledelsen. På den måten vil man også kunne korrigere ansatte som er lite serviceinnstilt.

Anonymkode: 3a4f9...da4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 20.02):

Så enig om Kicks på Trondheim torg. Virker som at kunder er et forstyrrende element når de bare står å prater med hverandre. Skulle kjøpe flere ting, men var tydelig at det var fryktelig irriterende at jeg spurte om hjelp og en ung ansatt himla med øynene. Endte opp med at jeg kun kjøpte en ting jeg var tom for, resten valgte jeg heller å bestille på nett. 

Anonymkode: e5741...f43

Enig ang Kicks Trondheim Torg!! Aldri fått hjelp.

Anonymkode: 19b7b...862

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 

Hva feiler det Bø? 

Anonymkode: 2337d...464

Mye, men det er en annen diskusjon 😆

 

Veldig uprofesjonell oppførsel begge steder! 

Anonymkode: 1ddb8...79d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke en hendelse fra en garnbutikk etter å ha lest noen sider her.

Min søster var gravid og min mormor skulle strikke hentesett til babyen, vi var derfor innom en garnbutikk for å velge farger, slik at vi kunne legge av og min mormor kunne komme å kjøpe inn neste gang hun var i byen.

Som mange andre garnbutikkdamer (tydeligvis) var hun ikke noe særlig serviceinnstilt, men da vi omsider fant riktig type garn og spurte om å få legge av nærmest glefset hun «JAH, MEN DERE FÅR IKKE LEGGE AV MER ENN TO MÅNEDER ALTSÅ!». 
 

Den er kanskje ikke i kategorien butikk du aldri vil besøke igjen, men syns likevel den er litt morsom. Jeg tror jeg sjelden har vært med på å få legge av noe mer enn en uke, mens her blir det «truet» med at man får ikke mer enn to måneder, haha.

Anonymkode: 91bf4...9ce

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (På 7.2.2021 den 17.04):

Du fylte ut kontaktskjema i går og er irritert fordi ingen har tatt kontakt ennå? De har vel litt andre ting å drive med også, du kan ikke akkurat forvente at alt ordner seg på timen? Da synes jeg du er i overkant kravstor.

Ja, jeg syntes at en burde få en respons innen ett døgn. Det er ikke akkurat slik at kunder løper ned dørene på slike steder for tiden...

Det er tross alt en jobb på ganske mange tusen. 

Men det var andre firma som svarte på et par timer så vi valgte en av dem istedet. 

Anonymkode: 99d90...181

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 17.43):

Jo, det går da vel an! Jeg ser jo på tv nå i dette øyeblikk!  Har brukernavn på vedkommendes netflixprofil og har «gratis» netflix. 

Anonymkode: 9e92b...cf6

Da er du ikke bare litt frekk men direkte ufyselig.

Anonymkode: 6ac6c...f8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jysk på Levanger! Går ikke inn i butikk for å bli fornærmet. 

Skulle kjøpe en tvbenk, kommode og lampe, så jeg så først på lampene, og akkurat den lampa jeg skulle ha, var de tomme for i hyllene.

Så jeg spurte han i kassa om de hadde den på lager, og ja det hadde de «men jeg kan ikke hente den for jeg kan ikke gå fra kassa» .Altså... Jeg trodde han tulla. Har da jobbet selv i butikk, man nekter ikke kunden service.

Har aldri opplevd det før, å faktisk bli nektet service! Dit skal jeg aldri igjen.

Har bestilt møblene mine nå, på IKEA. Kjøpte to mye finere lamper enn det de har på Jysk også. Ble en del ekstra ting også, IKEA har mye fint. 

 

Anonymkode: 6ac6c...f8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jysk på Levanger! Går ikke inn i butikk for å bli fornærmet. 

Skulle kjøpe en tvbenk, kommode og lampe, så jeg så først på lampene, og akkurat den lampa jeg skulle ha, var de tomme for i hyllene.

Så jeg spurte han i kassa om de hadde den på lager, og ja det hadde de «men jeg kan ikke hente den for jeg kan ikke gå fra kassa» .Altså... Jeg trodde han tulla. Har da jobbet selv i butikk, man nekter ikke kunden service.

Har aldri opplevd det før, å faktisk bli nektet service! Dit skal jeg aldri igjen.

Har bestilt møblene mine nå, på IKEA. Kjøpte to mye finere lamper enn det de har på Jysk også. Ble en del ekstra ting også, IKEA har mye fint. 

 

Anonymkode: 6ac6c...f8b

" jeg kan ikke hente den for jeg kan ikke gå fra kassa" hadde vært greit om det uoppfordret ble fulgt av "men la meg ringe på en kollega"

Anonymkode: dcb91...02b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...