AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #1341 Del Skrevet 6. april 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du jobbet i butikk ? Anonymkode: b9509...28b Hadde du jobbet for meg og jeg hadde fått klager på at du er ufin mot kundene våre, kan jeg garantere deg at du hadde blitt kalt inn på teppet og fått en kraftig advarsel. Selv om et par kunder er frekke, unnskylder det deg ikke at du er frekk mot andre kunder, som har opptrådt høflig. Anonymkode: fe079...667 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #1342 Del Skrevet 6. april 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du jobbet for meg og jeg hadde fått klager på at du er ufin mot kundene våre, kan jeg garantere deg at du hadde blitt kalt inn på teppet og fått en kraftig advarsel. Selv om et par kunder er frekke, unnskylder det deg ikke at du er frekk mot andre kunder, som har opptrådt høflig. Anonymkode: fe079...667 Takk! Jeg forventer å kunne handle uten å blant annet: - Bli kalt for feit for klærne butikken selger. - Antas å ikke ha råd til varen. - Antas å ha råd til en dyrere vare. - Påprakkes mersalg når jeg takker nei. - Antas å stjele fordi jeg ser ung ut. Si hei, vær så god, informer gjerne om tilbud i kassen og adjø/ha en fin dag, og jeg kommer med glede tilbake. Anonymkode: f75db...98c 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 6. april 2019 #1343 Del Skrevet 6. april 2019 På 04.04.2019 den 20.57, AnonymBruker skrev: Jeg har full forståelse for at dette er en utrolig kjip situasjon for deg, virkelig. Men han kan faktisk miste jobben sin hvis han selger alkohol til mindreårige, og hvis du ser ut som du er under atten og/eller du bruker falsk legitimasjon, så har han grunnlag for å nekte deg å kjøpe alkohol.... Anonymkode: f649d...38c Akkurat, nå er det sikkert ikke så mange igjen av de bankkortene, siden man får uten bilde nå, men før var det ikke akkurat lett. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bedt om legitimasjon og kunden har dratt fram et bankkort med barne- eller ungdomsbilde på. Det var ikke akkurat lett å avgjøre om personen foran disken var samme som den på bankkortet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #1344 Del Skrevet 18. april 2019 Bump! Anonymkode: 65d41...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #1345 Del Skrevet 18. april 2019 På 9.5.2014 den 20.58, AnonymBruker skrev: Da gjør de akkurat jobben sin Du må forvente det når du går på en slik nisjebutikk. De er utrolig flinke. Handler alltid Bhene mine der. Anonymous poster hash: 7982d...d65 Jeg er også fornøyd med servicen i små undertøysbutikker, men har tenkt at dette helt sikkert er over grensen for endel mennesker. De viser inn i prøverommet og måler pupper og drar i stropper. Blir mye nærkontakt. Det plager ikke meg, jeg er bare glad for servicen for bh kjøp kan være vanskelig. Men har tenkt at noen sikkert går helt i frø over denne nærkontakten. Anonymkode: 5926f...97e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #1346 Del Skrevet 18. april 2019 På Eger i Karl Johan, har de to dyre barne butikker i første etasje. Skulle kjøpe «Moncler» lue til sønnen min, så jeg tok lue, og sikket rundt etterpå.. Damen som jobber der, følgte etter meg hele tiden, hun var rett bak meg, og brettet plagget jeg har tatt på, MED ENGANG. Jeg fikk ikke puste i denne butikken. Og hver gang jeg tar plagget, sier hun «denne er ikke på salg, vet duuuu..» og bretter med engang. Følte meg aldri så ubehagelig. Gikk fra butikken, kjøpte ikke lue jeg skulle ha engang. Aldri dit igjen. Anonymkode: 40c25...b58 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #1347 Del Skrevet 18. april 2019 Ikke på "går aldri dit igjen"-nivå, men irriterende nok. Var på min lokale H&M. De har mer en halvert plus size avdelinga, så det er nå hele to stativer. Og det er stappet alt for mye klær innpå der. Når jeg var der tidligere i uka var det helt kaos, masse klær som var halvveis dratt av hengere, hengere som var stappet inn på halv tolv og klær som lå på gulvet. Når jeg skulle betale sa jeg (på en hyggelig måte) til personen på jobb "det er veldig rotete i plus size avdelingen nå". Og hun svarer med å himle med øynene og "FLOTT, enda en ting jeg må rekke å gjøre, ugh". Jeg blei ganske satt ut. Jeg skjønner om hun er stressa aleine på jobb, men du tar det ikke ut over kunder. Jeg har selv jobbet mange år i servicebransjen, og du klistrer på deg et falsk smil og sier "takk, det skal jeg fikse vet du" og så kan du surmule etter at kunden har gått. Det var ikke jeg som hadde rotet (og ingen som har rotet med vilje, det er et resultat av for mye klær på for liten plass) så ikke ta det utover meg. Anonymkode: 1ddb8...79d 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 19. april 2019 #1348 Del Skrevet 19. april 2019 På 4.4.2019 den 20.54, AnonymBruker skrev: Var en bunnpris hvor han bak kassen nektet å godta legitimasjonen min en gang (sa jeg ikke ligna nok på meg selv fra x antall år tilbake og truet med å tilkalle politi for falskt leg). Legitimasjonen var ekte, jeg er bare ikke veldig fotogen. Og var 27 når jeg ville kjøpe et par cider, og han bak kassa så ut som om han var 18. Bunnprisen ble nedlagt kort tid etterpå, da. Anonymkode: 1e2b1...64b Om du er over 27 år burde du forstå at en 18-åring ikke har innflytelse over butikken. Han har bare fått beskjed om at han ikke må selge alkohol til mindreårige, og bryr seg om jobben sin. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicecar Skrevet 19. april 2019 #1349 Del Skrevet 19. april 2019 På 5.5.2016 den 17.07, AnonymBruker skrev: Ja! Også syns jeg ikke de har fine klær heller. Hvorfor har vi ikke Bershka? Er jo de samme eierne som Zara.. shopping i Norge er så sykt kjedelig Bare drittbutikker her jo. Anonymkode: 1cc1c...b57 Vi hadde Bershka outlet en veldig kort periode i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 Populært innlegg #1350 Del Skrevet 2. mai 2019 Jeg trenger nye joggesko og har også vurdert å kjøpe meg et par Toms eller noen lignende litt nettere vår/sommersko. En dag jeg hadde fri bestemte jeg meg for å ta en tur inn til sentrum siden det er flere skobutikker med bra utvalg der. Gikk innom byens største skobutikk (tror jeg), en stor butikk med enormt utvalg hadde jeg store forhåpninger til å finne noe. Kikket først litt i første etasje og så flere sko jeg likte og gikk opp i andre etasje for å se på utvalget der før jeg bestemte meg for hvilke sko jeg skulle prøve. Gikk innom high end avdelingen, siden det hender de har noen spennende ting der. Der var det to jenter på jobb og de var veldig opptatt med å prøve noen nyheter de hadde fått inn og å diskutere dem seg i mellom. En av dem hilste etterhvert på meg og uten å spørre om jeg trang hjelp pekte hun på en hylle ved inngangen og sa at "der er det som er på tilbud" før hun gikk tilbake til å snakke med kollegaen sin. Fant ikke noe jeg likte der og gikk tilbake til førsteetasje i hovedbutikken for å prøve to par jeg hadde sett der som jeg likte. Tok med skoene til kassa og spurte etter min størrelse. Samtalen gikk omtrent sånn: "Ja, så du skal kjøpe disse?" "Jeg må jo prøve dem først, men om de passer kan det godt være at jeg kjøper begge parene." "Så du har ikke bestemt deg for om du skal kjøpe noe?" "Nei. Jeg må jo prøve skoene før jeg bestemmer meg." "Jeg har ikke tid til å løpe frem og tilbake til lageret for å hente sko folk bare skal prøve, så om du ikke skal kjøpe skoene henter jeg dem ikke." "Men i alle dager! Det er da helt normalt å prøve sko før man bestemmer seg om man skal kjøpe eller ikke? Sier du at dere ikke lar folk prøve med mindre de garanterer at de skal kjøpe?" "Jeg gidder som sagt ikke løpe frem og tilbake med sko folk ikke skal kjøpe." "Gidder ikke?" "Nei, alle skal jo bare prøve sko de skal kjøpe på nett og jeg gidder ikke bruke tida mi på å skaffe nettbutikkene kunder." "Og du tror du skaffer dere kunder med den innstillingen der? Jeg hadde faktisk tenkt å kjøpe begge parene, forutsatt at de passer, men bare slapp av. Jeg kommer ikke til å legge igjen en krone her." Jeg etterlot skoene på disken og gikk. Det er den sykeste opplevelsen jeg har hatt i butikk noensinne. Jeg skjønner at det er frustrerende med kunder som prøver i butikk og handler på nett, men å behandle kunder på den måten gir dem jo ikke akkurat en god grunn til å handle i fysisk butikk fremfor på nett. Anonymkode: 55833...b30 97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Million Skrevet 3. mai 2019 Populært innlegg #1351 Del Skrevet 3. mai 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: "Men i alle dager! Det er da helt normalt å prøve sko før man bestemmer seg om man skal kjøpe eller ikke? Sier du at dere ikke lar folk prøve med mindre de garanterer at de skal kjøpe?" "Jeg gidder som sagt ikke løpe frem og tilbake med sko folk ikke skal kjøpe." Anonymkode: 55833...b30 Dette hadde jeg rapportert til butikkledelsen. Den jenta er ikke lenge i jobben sin om sjefen får vite dette. Hun burde ikke jobbe i butikk, kort sagt. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #1352 Del Skrevet 3. mai 2019 Barnas Hus på Nordås i Bergen. Herregud så dårlig service.. Vi var der for å se på barnevogner. Når vi er der og ser på en vare til over 10 000, så synes jeg ikke det var for mye å forlange at den ansatte tok seg bryet med å gå hele veien ut på lageret for å finne bagdelen til vognen som kun sto utstilt som sportsvogn. I stedet ble vi møtt med "... den er på lageret". < står og ser surt på oss> ... "vil dere jeg skan hente den...?" .. eh ja... <tuuuuungt sukk>. Samme opplevelsen da vi skulle kjøpe bilstol. Det var fryyyyyktelig vondt og vanskelig å gå ut på lageret og hente i den fargen vi ville ha. Anonymkode: 1a8fc...fca 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #1353 Del Skrevet 3. mai 2019 AnonymBruker skrev (På 3.5.2019 den 15.08): Barnas Hus på Nordås i Bergen. Herregud så dårlig service.. Vi var der for å se på barnevogner. Når vi er der og ser på en vare til over 10 000, så synes jeg ikke det var for mye å forlange at den ansatte tok seg bryet med å gå hele veien ut på lageret for å finne bagdelen til vognen som kun sto utstilt som sportsvogn. I stedet ble vi møtt med "... den er på lageret". < står og ser surt på oss> ... "vil dere jeg skan hente den...?" .. eh ja... <tuuuuungt sukk>. Samme opplevelsen da vi skulle kjøpe bilstol. Det var fryyyyyktelig vondt og vanskelig å gå ut på lageret og hente i den fargen vi ville ha. Anonymkode: 1a8fc...fca Hva snakker du om? Jeg innom der til vanlig, og vi kan ikke hente enhver ting du spør. Du glemte å nevne at du spurte etter flere andre ting tidligere. Det så heller ikke ut som du var der for å kjøpe noe, og sitter du her og klager. AnonymBruker skrev (På 3.5.2019 den 20.33): Hva snakker du om? Jeg innom der til vanlig, og vi kan ikke hente enhver ting du spør. Du glemte å nevne at du spurte etter flere andre ting tidligere. Det så heller ikke ut som du var der for å kjøpe noe, og sitter du her og klager. Anonymkode: f87a7...955 Jeg jobber ikke der. Men det var en kunde er som brukte utrolig lang tid på å spørre om alt mulig rart og tilslutt kjøpe ingenting. Anonymkode: f87a7...955 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 Populært innlegg #1354 Del Skrevet 4. mai 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber ikke der. Men det var en kunde er som brukte utrolig lang tid på å spørre om alt mulig rart og tilslutt kjøpe ingenting. Anonymkode: f87a7...955 Så du stilte deg opp ved siden av for å følge med på situasjonen, og så fortelle om det på kvinneguiden? Anonymkode: 9caa2...c0b 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. mai 2019 #1355 Del Skrevet 14. mai 2019 Ryddet for injurier og brukerdebatt. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #1356 Del Skrevet 14. mai 2019 På 27.3.2019 den 6.17, AnonymBruker skrev: Vi i helsevesenet løper rundt og bruker antibac og vasker hendene hele dagen lang, rart ikke de i restaurantbransjen klarer det 😉 Anonymkode: eb86d...ecc Nå er det ikke krav om å bruke antibakteriell på håndvask når du jobber med mat, god håndvask holder lenge. Jeg tåler ikke antibac, får hissige røde utslett på hender og oppover armene av det, så jeg kan ikke bruke det, rett og slett. Passer heller på å vaske en ekstra gang og bruker hansker - noe som forøvrig heller ikke er påbudt av Mattilsynet å bruke Anonymkode: 71c41...f0d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #1357 Del Skrevet 27. juni 2019 Dytt. Anonymkode: 8d761...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 30. juni 2019 #1358 Del Skrevet 30. juni 2019 For en som har jobbet i butikk, vitner mange av historiene her om en overdreven oppfatning av service, og ett forvrengt syn på hva som teller som service og ikke service/hva som gjør butikken god eller ikke. Vet jeg kaster bensin på ett bål med dette, men vi som har jobbet i butikk skjønner gjerne at det er en del mer bak historien enn det som blir fremstilt. Toner, fakter og kroppsspråk er også en viktig del av det som leveres i interaksjonen mellom kunden og den ansatte. Jeg går liten utenfor tråden her, men håper på tilgivelse Eksempel 1: Jeg fikk ikke byttet varen/fikk ikke pengene tilbake - helt ræva service: I 98% av tilfellene er nekt av retur av en vare basert på at kunden ikke har 1)kvittering, 2) har brutt forseglingen 3)har tatt av lappen eller 4) prøver å returnere ett produkt som helt klart ikke tilhører i butikkens varesortiment. Sier ikke at det er sånn det er hele tiden, men du kan faktisk ikke forvente å få penger tilbake uten en kvittering eller bevis på at varen er kjøpt i butikken/kjeden. Å kalle nekt av retur isolert sett for en form for dårlig service er rett og slett latterlig og vitner om dårlig selvinnsikt. I tillegg kommer det gjerne på at hun i kassa var sur eller snurpete etc. Hvordan var du da? Krevende? Sur? Speil tilbake på deg selv. Jeg har blitt irritert på kunder som ansatt i butikk og det har vært etter at jeg har prøvd å forklare situasjonen/hjelpe kunden innenfor de rammene jeg har og stått å tatt mot kritikk/surmulig/kjeft over en stund ut over rimelighetens grenser. Jeg er ett menneske, og jeg har på lik linje med alle andre mennesker krav på respektfull takt og tone SELV OM JEG STÅR I BUTIKK. Eksempel 2: Nekter å leite på lageret Jeg trenger ikke leite på lageret. Jeg vet hva vi har lagerført og ikke. Noen ganger går på lageret bare for å snu og komme ut å slippe diskusjonen mer. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 Populært innlegg #1359 Del Skrevet 8. juli 2019 På lørdag kjøpte jeg et par sko på salg. Kom hjem og oppdaget at jeg hadde fått to venstresko. Ringte butikken og hun jeg snakket med beklaget og lovet å sette av et par til meg som jeg kunne hente i dag. Kom i butikken og hun jeg handlet med på lørdag var ikke på jobb, så ble ekspedert av en annen. Før jeg fikk sagt noe fikk jeg beskjed om at de ikke bytter salgsvarer. "Eh, vel dere har gitt meg to venstresko, så jeg skal bytte så jeg får et par." Nei, salgsvarer byttes ikke. Nok en runde med forklaring om at jeg har fått med meg to venstresko og skal bytte så jeg får en høyre og en venstresko, da i noe mer irritert tonefall. Dama sukket og gikk på lageret og fant skoene som var satt av til meg. "Ja, er dette akseptabelt da?" spurte hun spydig. Joda, det var et par med en av hver sko, i riktig størrelse, så det var greit. Hun puttet dem i posen og gjentok at de egentlig ikke bytter salgsvarer, men hun fikk jo gjøre et unntak da. Altså... Det er helt greit at de ikke bytter salgsvarer, men dette dreide seg jo om at de hadde gjort en feil og det er da vel ikke mer enn rett og rimelig at de rydder opp i den feilen? Anonymkode: 55833...b30 88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #1360 Del Skrevet 8. juli 2019 En hobby butikk, en som oppsøkte meg og ba meg på date. Helt greit det altså, men han var ikke min type og jeg takket nei, så da kan det bli litt kleint. Anonymkode: 32bba...5aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå