Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

. "Hvorfor skal du bytte disse søøøøøte klærne??" "For søtt?! Finnes ikke for søtt når det er jenteklær det er snakk om!"' "Hva mener du med at ikke alle jenter kan være prinsesser??"

La meg bytte til noe hvitt i fred, takk.

Kanskje det var hun som var innom jobben min igår... Og forklarte den kanskje to år gamle sønnen sin at han ikke kunne få en bøtte han ville ha, "fordi sånne rosa hjerter er det bare jenter som liker, og du er jo gutt". :o

Anonymous poster hash: 99232...f84

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Platekompaniet.

Her har ihvertfall jeg gjort mitt for at denne kjeden forhåpentligvis snart blir nedlagt.

Man overlever ikke ved å selge utdøende varer kombinert med helt elendig service.

Heldigvis handler selv andre steder nå, og får alle jeg kjenner til å gjøre det samme.

Anonymous poster hash: 9ff09...97b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Husfliden. Sure gamle kjærringer med sitronmunn som er redd du skal stjele garnet deres. Sluttet å handle der.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke vært innom parfymeriet på Torget, for noen sure ansatte.

Parfymeriet på Solsiden derimot, fantastisk service!

Anonymous poster hash: 05a15...fc1

Må si meg uenig. Alltid fått fantastisk service fra M de gangene jeg har vært innom, og har heller ikke lagt merke til at de andre ansatte er verre. Men nå er det en god stund siden jeg har vært i den byen og det kan jo hende de har forandret på en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri skjønt at ansatte i dyre designer butikker er så gretne på ola dunk som kommer inn.

vet de at de jobber i butikk?

Helt enig! Hver eneste gang jeg går inn i dyre butikker blir jeg behandlet nedlatende. Det var dog en gang jeg hadde vært og kjøpt meg ny Mulberry veske (og gikk med en gigantisk Mulberry pose) og bestemte meg for å ta en tur innom Egertorget. Jeg hadde selvfølgelig brukt alle mine oppsparte penger på vesken, men denne gangen fikk jeg fantastisk service, kun fordi de trodde jeg hadde penger. Provoserte meg nok til å ikke ville handle der igjen. Jeg syns man skal behandle alle kunder med lik respekt.

Må også legge til Esthetique på Storosenteret, lenge siden jeg har handlet der da jeg i utgangspunktet har boikottet det, men utrolig dårlig service. De som står i kassen er lite hjelpsomme og veldig sure. Skjenner jeg blir ekstra irritert siden jeg skal investere mye penger i et produkt, og forventer at det skal være en positiv og hyggelig opplevelse.

Endret av seaside
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ser det for meg! Så vittig!

Jeg prøver holde meg unna Bikbok, for ca. hver eneste gang jeg går inn der så står de som jobber der og snakker med hverandre. En gang ble jeg stående der en stund, rett foran de. Ventet på å få betale,mens de bare pratet i evigheter(føltes sånn). Og når jeg sa at jeg ville betale så ba de meg vente litt. Da gikk jeg :)

Jeg handler også sjeldent hos Bik Bok, og kjenner at jeg har lite lyst til å gjøre det de gangene jeg gjør det. Altfor høy musikk (Oslo City, Grensen, Karl Johan) og uoppmerksomme ansatte.

Handlet hos Bik Bok Grensen for en stund tilbake, mener å ha postet bilde av en cardigan jeg kjøpte i hva har du kjøpt i dag-tråden på forumet også. Det var den siste som hang igjen i min størrelse, og det hang en løs tråd nederst på den (det er sånn ribbet strikk nederst på den, litt redd for at resten skal ryke om man drar i tråden. Prisen lå på 599,-). Da jeg spurte hun som skulle betjene meg i kassen da hun omsider ble ferdig med å skravle med kollegaen sin, om de hadde flere igjen i den størrelsen, fikk jeg svaret "Nei, og du kommer heller ikke til å få rabatt på den fordi den selger så godt". Javel..

Valgte å overse den kommentaren og handlet likevel over 2000 kr, men kommer ikke til å handle der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut

De må miste utrolig mange kunder alle de der butikkene som tror at de er altfor gode for folk som ikke ser ut akkurat sånn som de forventer.

Kanskje de burde ta seg et kurs i "kunder-kan-ha-ræva-full-av-penger-selv-om-de-ikke-ser-sånn-ut".

Helt latterlig at man skal måtte kle seg opp for å være bra nok for å få handle i visse butikker.

Eller så spiller det inn hvor du bor... Moren min kom ut for noe sånt faktisk. >_<

Hun skulle ha noen ferdigsydde gardiner på Tannum i Oslo en mandag, og spurte butikkdame om når man kunne forvente å få tilsendt dem. Fikk vite at det tok 6 uker... O_o

Moren min sa da at "det var jo litt lang tid, vi bor her i byen på Frogner..."

*Poof!* Da kunne de ferdigsydde gardinene bli levert innen uken var omme- altså på fredag. <_<

Snakk om ... ! >_<

Ellers har jeg aldri merket noe spesielt til sure ansatte, annet enn at noen virker litt fraværende til tider og jeg føler at jeg ikke har noe der å gjøre. O_o

Dog, en gang da jeg var 9 år så skulle jeg klippe håret mitt hos en frisør i Skien. Jeg kom inn og sa at jeg skulle ha en klipp. Hjemme i Oslo var klipp ensbetydende med vask og klipp. Så jeg omtrent regnet med at jeg fikk en vask og. Neida. Frisørdame ble pottesur og mente at det ikke var tid til den helt store vasken fordi det var kunder som ventet. Det var ingen kunder der, bare meg. Fikk vasket hår og hode ganske hardt, negler inn mot hodebunnen. Sjefen sto et stykke unna og glodde olmt på meg. O_O Etter vasket hår fikk jeg vite at håret mitt var flokete, så frisør brukte kam som om det var greit at jeg kunne bli skallet. I hvert fall føltes det slik. :cry3:

Ble klippet ganske fort og ujevnt og så omtrent dyttet ut fra frisørsalongen. >_<

Et sted jeg skyr som pesten.

Samme frisørsalong var i media en gang senere og:

http://www.nrk.no/telemark/8-aring-kastet-ut-av-frisoren-1.5239589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på de fleste butikker, men hender jeg unngår butikken hvis noen ansatte (som jeg ikke liker) jobber der den dagen. Det er på grunn av at de er sure, gretne, stirrer, ser nedlatene på meg ol.

Kan nevne noen typiske butikker:

• Bikbok
  • Cubus
  • H&M

I tillegg er nevnte butikker også rotete spesielt i prøverommene. Er ikke plass til meg i prøverommene, og det henger altfor mye klær på knaggene + masse på gulvet, som forøvrig er nedstøvet (tror de sjeldent vasker).

Jeg styrer som oftest unna design-butikker siden mange ansatte der ser veldig nedlatene på deg, kanskje fordi du ikke har merkeklær eller deres type stil. De tror vel at jeg bare ser på klærne, og ikke har råd til å kjøpe de!

Tulla70 skrev (På 9.5.2014 den 22.47):

Svigerfaren min sitter langt over gjennomsnittet godt i det. Men han er bonde og kan ofte gå litt "ruskete" kledd :ler:

Han var innom en av de større Volvoforhandlerne i Oslo-området og ble rett og slett oversett... Han gikk der ganske lenge og tittet før det omsider kom en kar bort til han og begynte å småsludre litt. Uten å egentlig spørre om han ville ha hjelp.

Etter en stund så sa svigerfar at han egentlig var på utkikk etter bil og hadde tenkt seg en sånn med firehjulsstrekk.... Han mente en xc 90 og da fikk han til svar at -joda den er nok fin den. Men tror nok den er langt over ditt budsjett.

Snakk om å dømme folk etter utseendet da... Mannen er jo god for 50-60 mill...

Det ble ingen Volvo, men et uhyre av en Audi i stedet. Betalt cash :ler:

Og etter det blir det nok ingen Volvo på noen av oss... ;)

Fantastisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp er boikottet av meg. Uansett hvor i landet det ligger. Utrolig dårlig service.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BikBok Torgallmenningen er helt forferdelig service, spør du meg :glare: Lite hyggelige ansikter, og alle de ansatte er mer opptatte med å snakke med hverandre, enn å bry seg om kundene.

Anonymous poster hash: 2f5c7...1ea
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Så skal de alltid prakke på deg mersalgsprodukter i kassa. Veldig irriterende at folk ikke kan ta et nei for et nei.

Jeg hadde kontaktet forbrukerrådet om jeg var deg. Det hun gjorde der var ulovlig.

Anonymous poster hash: 211f3...5b4

kjipt? Ja. Ulovlig? Nei.

"Kjøpsloven gir deg ingen rett til å bytte en vare som ikke er mangelfull."

http://ndla.no/nb/node/86337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker egentlig Krogh Optikk, men jeg går aldri tilbake til deres avdeling på Majorstua!

En ung, overlegen dame skulle vise meg briller. Til 10.000 kroner brilleparet ønsker jeg å få sitte i fred og ro og prøve briller som hun henter til meg (sånn er det ihvertfall andre steder), men ikke der i gården, nei. Hun dro meg med rundt omkring i hele butikken, opp og ned, mens hun gav meg briller uten engang å se på meg. Jeg følte meg skikkelig ille til mote og ble ganske stressa.

Anonymous poster hash: 8b8bc...fbd

Endret av Stjernesol
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

kjipt? Ja. Ulovlig? Nei.

"Kjøpsloven gir deg ingen rett til å bytte en vare som ikke er mangelfull."

http://ndla.no/nb/node/86337

Spørs om det blir annerledes når det står på kvitteringen at det er 14 dagers åpent kjøp.

Anonymous poster hash: 7982d...d65

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vitus apotek i nærheten av der jeg bor. Jeg skulle ha øyedråper og gikk for å betale. Damen i kassa hverken hilste eller så på meg. Og da jeg måtte spørre henne om en pose fikk jeg dette som svar: "N..ja", mens hun slang en pose på disken. Og det var det eneste hun sa til meg. Prisen måtte jeg selvsagt se på kasseapparatet selv, for det orket hun ikke å åpne munnen og fortelle.. :glare:

Også var det den gangen jeg var innom en Cubus-butikk på et senter på Oslo Vest. Det er en del år siden nå, så jeg var ung tenåring. Jeg gikk sammen med mamma, og da vi stilte oss i kassa for å betale, kom damen som jobbet der i snakk med mamma. Det var virkelig "SÅ mange tenåringer som stjal på Cubus assa", mens hun så svært stygt og irritert på meg. Jeg tror ikke hun forsto at jeg om mamma sto sammen.. og hun ble meget brydd da hun oppdaget det. :mrgreen:

Endret av Magnifique
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

HM i Sabdvika. De bruker rullestolprøverommet som lager og blir ikke bare irriterte, men faktisk sure når jeg har spurt om det er mulig for meg å prøve tøy.

Anonymous poster hash: c28c5...a03

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloè

ikke for å avspore helt nå, men noen av dere drar den litt for langt altså.
"en gang for to år siden så en bikbok ansatt stygt på meg, kjøper aldri noe på bikbok igjen". For å sette det på spissen. Ærlig talt.
Jeg kan ikke huske sist jeg fikk dårlig service, jeg pleier da å gå innom høyer i converse og veske fra hm, men ingen stygge blikk. Noen av dere må jo være hakket paranoide?

Endret av blondina90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Går aldri tilbake til glassmagasinet her i byen.

Da vi giftet oss ønsket vi oss servise. Fikk omtrent alle deler i bryllupsgave. Vi hentet flere kartonger, men ble helt sjokkert når vi åpnet. Halvparten hadde skrap og/eller svarte prikker brent inn i porselen. Da vi klagde fikk vi opplyst at det ikke var første sortering men samsortering. Ikke faen jeg godtar annet enn første sortering når en middagstallerken koster 600 kroner!!!

Etter mye krangling, vi truet også med forbrukerrådet, fikk vi til slutt pengene og kjøpte vedovn istedet.

Litt OT men er dette Glasmagasinet i Oslo? Har selv jobbet der så skal ikke forsvare disse som jobber der i dag, og ja, dårlig service. Men Glasmagasinet har ikke lov til å selge annen/samsorterting, kun første. Selvfølgelig skulle hun ha tatt inn serviset så dere kunne ha byttet til noe annet eller noen uten disse "prikkene" som forresten er at malingen har fått seg et "støkk" i brenningsfasen (fargen har siget inn og ikke lagt seg som en hinne) Er en grunn til at jeg sluttet, for å si det sånn. Synd egentlig når jeg brukte 5 år av tiden min der. Hos meg (blir jo feil å si nå) hadde dere nok fått god service.

Anonymous poster hash: f7a86...688

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer ikke til å besøke Veromoda butikkene igjen - rett og slett fordi at de spiller så høyt volum at jeg blir redd ørene blir skada.

Anonymous poster hash: 5d80e...937
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men er dette Glasmagasinet i Oslo? Har selv jobbet der så skal ikke forsvare disse som jobber der i dag, og ja, dårlig service. Men Glasmagasinet har ikke lov til å selge annen/samsorterting, kun første. Selvfølgelig skulle hun ha tatt inn serviset så dere kunne ha byttet til noe annet eller noen uten disse "prikkene" som forresten er at malingen har fått seg et "støkk" i brenningsfasen (fargen har siget inn og ikke lagt seg som en hinne) Er en grunn til at jeg sluttet, for å si det sånn. Synd egentlig når jeg brukte 5 år av tiden min der. Hos meg (blir jo feil å si nå) hadde dere nok fått god service.

Anonymous poster hash: f7a86...688

Glassmagasinet i Oslo skal jo legges ned nå (?), så det er bra du kom deg ut før skuta sank ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...