AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1121 Del Skrevet 8. januar 2018 3 hours ago, mjauritz said: Så går jeg til kassen og betaler, og skal gå for å hente den ut ved utleveringsstedet. Men gjett hva? Den var ikke rullet, men lå heller flatt ut med papp rundt. Det var no way at den kom inn i bilen. Jeg ble nå mektig irritert, for hva pokker skulle jeg gjøre nå? Jeg kunne ikke fly madrassen hjem, og å betale 800,- for hjemmelevering er ganske sure penger. Jeg må så vente i 30(!) minutter på å få snakke med kundeservice, som sier at de ikke kan gjøre noe med det, men at jeg kan låne en IKEA bil og kjøre den hjem. Problemet er bare at klokken var nesten 20:00 på kvelden, og den måtte være tilbake senest 21:00, så det kom jeg aldri til å rekke. Endte med å måtte sitte å vente i over 1 time på at svigerfar kunne komme med tilhenger, for så å måtte ha han til å kjøre meg tilbake for å hente bilen og igjen kjøre hjem med bilen. Fra oss til IKEA er det ca 50 minutter å kjøre, så det var ganske irriterende. Problemet er ikke at madrassen var stor, men at personen bastant svarte at den var rullet når den ikke var det. Om han var usikker kunne han jo ha sjekket det opp!! Kunne du ikke ha rullet den selv og lagt den i bilen? Anonymkode: ad1ad...f73 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1122 Del Skrevet 8. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne du ikke ha rullet den selv og lagt den i bilen? Anonymkode: ad1ad...f73 En madrass på 160x200? Anonymkode: 5bdd7...353 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1123 Del Skrevet 8. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne du ikke ha rullet den selv og lagt den i bilen? Anonymkode: ad1ad...f73 Det må nok gjøres med maskin eller noe, altså ordentlig hardt rulla uten luft Anonymkode: 3eed6...138 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 8. januar 2018 #1124 Del Skrevet 8. januar 2018 Tråden er ryddet for avsporinger. /lillesky (mod) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 8. januar 2018 #1125 Del Skrevet 8. januar 2018 På 6.4.2016 den 2.09, AnonymBruker skrev: CmYK juggel Anonymkode: a7f64...ca3 Enig, mye bedre med ebay. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1126 Del Skrevet 8. januar 2018 Starbucks, Arkaden kjøpesenter i Stavanger. Sist jeg var på Starbucks, mistet jeg lysten til å kjøpe noe som helst. Da måtte jeg isåfall blitt tilbudt betaling for det, og fortsatt takket nei. Bak disken sto ei ung kvinne som ikke kunne snakke norsk, kun engelsk. Greit nok. Uansett, jeg sto og kikket litt på menyen og sa jeg ville tenke litt på hva jeg ville ha. Jeg vurderte å bestille noe utenom det vanlige. Plutselig begynner hun å hoste og nyse, og går noen steg bort fra disken og snur seg så hun står med ryggen til. Hun griper et papir og snyter seg. Jeg lurer på hvorfor hun ikke går ut døren som er rett ved henne. Det står jo en til ansatt bak disken, så hun er jo ikke alene. Etterpå legger hun papiret som hun har snytt seg med, på benken der de tilbereder mat/drikke. Hun kaster altså ikke papiret i søppelet. Hun desinfiserer/vasker ikke hendene. Jeg vurderer å si noe, men hva sier man til slikt? Hun tar et skritt i feil retning, det vil si mot kassen, og begynner å taste på denne. Jeg innser at det er ikke vits i å be henne om å vaske hendene, for det hadde nok blitt for komplisert å forstå at hun da også bør rengjøre kassaapparatet. Jeg stiller et spørsmål om menyen, hun svarer og jeg lurer ennå på om jeg bør si NOE, men jeg sier bare at det var ikke det jeg var ute etter og forsvinner fort ut derfra. Klarer fortsatt ikke tanken på å gå dit igjen. Anonymkode: deeb4...9b8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 8. januar 2018 #1127 Del Skrevet 8. januar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Kondomeriet i Ski. Fikk ikke lov til å kjøpe en dildo for kassadamen mente jeg måtte være alt for trang for den! Ble forbanna og skjelte ho ut, for det var søren ikke noe av hennes business! - Så truet hun med å ringe vekterne.... Ærlig talt altså Anonymkode: 94ed6...24d Hæææ, kan du forklare nermere hvordan den samtalen gikk? xD 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1128 Del Skrevet 8. januar 2018 Kremmerhuset i Sandefjord. Var ei blond, større dame (mistenkte sjefen) som stod og snakka ned til en ansatt. Blir så provosert av sånne personer Anonymkode: c452d...dc8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1129 Del Skrevet 8. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Starbucks, Arkaden kjøpesenter i Stavanger. Sist jeg var på Starbucks, mistet jeg lysten til å kjøpe noe som helst. Da måtte jeg isåfall blitt tilbudt betaling for det, og fortsatt takket nei. Bak disken sto ei ung kvinne som ikke kunne snakke norsk, kun engelsk. Greit nok. Uansett, jeg sto og kikket litt på menyen og sa jeg ville tenke litt på hva jeg ville ha. Jeg vurderte å bestille noe utenom det vanlige. Plutselig begynner hun å hoste og nyse, og går noen steg bort fra disken og snur seg så hun står med ryggen til. Hun griper et papir og snyter seg. Jeg lurer på hvorfor hun ikke går ut døren som er rett ved henne. Det står jo en til ansatt bak disken, så hun er jo ikke alene. Etterpå legger hun papiret som hun har snytt seg med, på benken der de tilbereder mat/drikke. Hun kaster altså ikke papiret i søppelet. Hun desinfiserer/vasker ikke hendene. Jeg vurderer å si noe, men hva sier man til slikt? Hun tar et skritt i feil retning, det vil si mot kassen, og begynner å taste på denne. Jeg innser at det er ikke vits i å be henne om å vaske hendene, for det hadde nok blitt for komplisert å forstå at hun da også bør rengjøre kassaapparatet. Jeg stiller et spørsmål om menyen, hun svarer og jeg lurer ennå på om jeg bør si NOE, men jeg sier bare at det var ikke det jeg var ute etter og forsvinner fort ut derfra. Klarer fortsatt ikke tanken på å gå dit igjen. Anonymkode: deeb4...9b8 Ring til sjefen hennes Anonymkode: fe079...667 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #1130 Del Skrevet 8. januar 2018 På 7.1.2018 den 18.07, AnonymBruker skrev: Jeg var den denne uka og fikk god service Anonymkode: 7fe79...327 Så bra! Er jo noen hyggelige der også altså, men er spesielt et par stykker der som er skikkelig sure og lite behjelpelige. På 7.1.2018 den 18.08, AnonymBruker skrev: Åh? Hvordan dårlig service da? Jeg var innom der forrige uke og fikk superbra service.. Er jo synd om de mister kunder pga sure ansatte. Anonymkode: 5dac4...d73 Jeg skulle ha en concealer i "warm", men de hadde kun "cold". Det mente hun var akkurat det samme og da jeg sa jeg var litt usikker på det, forsvant hun bare når hun skjønte hun ikke ville få noe salg. Blant annet; det var vært sure ansatte der så lenge jeg kan huske. Anonymkode: 73806...5c1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1131 Del Skrevet 9. januar 2018 Vi bestilte barneutstyr (bilstol, vogn, vognpose og div) til over 30 000 kr i en barneutstyrsbutikk. Ble skeptisk allerede i butikken, da de to tøttene som var ansatt brukte google for å finne ut hvilke farger vi kunne velge mellom, og bestillingssystemet deres besto av lapper... Det var 6 ukers leveringstid fikk vi beskjed om. Siden det var salg, måtte vi betale den dagen, altså før vi mottok varene. Etter 7 uker purret vi, siden vi ikke hadde hørt noe om leveringen. Vi troppet opp i butikken, tøtten bak disken slo opp i ringpermen med papirlappene de brukte som bestillingssystem, og der sto det bare en post-it med dato 3 uker etter vi bestilte, med "hva skjer her???". Hun ante ikke om noe var bestilt eller ikke... Det viste seg at absolutt ingenting var bestilt, av den grunn at ingenting av det vi hadde bestilt fantes i de fargene de hadde fortalt oss vi kunne velge mellom. Så i stedet for å si ifra til oss, som hadde betalt over 30 000 kr for dette, om at dessverre får vi ikke noe inn i disse fargene, vil dere ha det i en annen farge, og så bestille, så hadde de bare latt helt være å gjøre noe som helst.. Vi fikk til slutt alt i andre farger enn det vi egentlig hadde lyst på, og som vi var blitt lovet da vi bestilte og betalte, mange uker etter at vi opprinnelig skulle fått det. Heldigvis var vi ute i god tid.. Vi kjøpte ikke en dritt mer i den butikken, for å si det sånn. Anonymkode: 1a8fc...fca 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #1132 Del Skrevet 9. januar 2018 Jobber selv i butikk, og har mange flere historier om fæle kunder enn ansatte jeg møter når jeg selv kikker i butikk. Synes de aller fleste er ganske hyggelige rundt omkring, eller så har jeg bare hatt flaks.. Men var innom en rema 1000 i Oslo der kassadama spytta i en bøtte vedsiden av kassa når hun følte for det.. Dritsur var hun og.. Ingen har vært spesielt frekke men Eger i Oslo synes jeg ikke akkurat et spesielt trivelig. Har aldri blitt enset av ansatte der, og ble nedglodd med hovne blikk da jeg var der en gang fordi jeg ikke så superfresh ut. Synes forøvrig det som oftest er bedre service i billige butikker enn i de dyre, myr dårligere kjøpsbetingelser også, mindre hyggelige ansatte generelt. Synes det er ganske ironisk. Og ler innvendig når jeg er på mange fine butikker i Oslo (ja feks eger), der drt lyser av mange av de ansatte at de tror de har verdens beste jobb og er de største fashionistaene fordi de står og blomstrer der.. Og jeg synes det er ganske vittig at det liksom er så mye bedre å jobbe et sånt sted enn feks en billig klesbutikk eller matvarebutikk. Jeg jobber selv i dagligvare og ville aldri i verden ha byttet til et sånt sted. Hadde kjedet rævva av meg. Irriterer meg også over at det er så utrolig mange restauranter i Oslo der så og si ingen av de ansatte snakker norsk. Jeg bestiller alltid på norsk da og de fleste vet hva jeg skal ha men noen ord kunne de ha lært seg. Det er også en ting jeg ikke liker ved zara.. Føler jeg er heldig om jrg får hjelp av en som snakker norsk, og jeg fikk ikke hjelpen jeg skulle pga språkbarriere i min egen by.. Haater også zara i grensen i Oslo.. Alltid helt sjåka fullt med folk, klær på salg ligger i store hauger og de ansatte er jevnt over ganske sure. Og synes de kunne gjort noe med antall prøverom da køene er uendelige.. Var ingen, ingen!! På barneavdelingen så jrg og søsteren min gikk for å prøve der. Fullt forståelig at det ikke var ok, men dama ble direkte sur da vi gikk dit.. Synes de kunne ha åpnet de prøverommene for damer hvertfall den ene dagen jrg var der og køen var 20 meter lang. Anonymkode: 843c1...ea1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 9. januar 2018 #1133 Del Skrevet 9. januar 2018 Jeg opplevde noe av det samme. Bruker ikke hverken justeat eller den fast food sjappa lenger pga det og. Vi hadde bestilt mat via justeat og etter tre kvarter hadde maten enda ikke kommet. Sendte en melding på chat til justeat og da fortalte de at sjappa ikke hadde mer papir igjen og dermed da ikke fått bestillingen🤔 Og så lurte de på om vi fremdeles ville ha maten?? Selvfølgelig ville vi det. Alt av butikker var jo stengt og vi hadde ikke noe middag hjemme😅 Hvorfor tok de ikke kontakt med meg liksom? Tror de måtte jobbe overtid pga dette og xD En gang før den hendelsen, bestilte jeg mat til klokka 20.00. Bestilte en eller to timer før og tenkte at jeg rakk å ta en dusj før de kom. En halvtime etter at jeg bestilte så kom de😂 Da stod jeg i dusjen med balsam i håret -.- Bestiller aldri fra den sjappa igjen og med mindre justeat får flere restauranter på siden deres så bestiller jeg ikke gjennom der heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #1134 Del Skrevet 20. januar 2018 Ingen som har noen flere historier å komme med? Anonymkode: a5138...856 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #1135 Del Skrevet 20. januar 2018 Nærbutikken min, skulle handle til helga der, og gikk forbi reolen med rundstykker i løsvekt. Så at det lå to stk på gulvet som hadde falt ut av kurven. Da kom den ene ansatte ( som er veldig serviceinnstilt og hyggelig) så seg kjapt om (så ikke meg) og puttet begge rundstykkene tilbake i kurva. Fy fader så uhygienisk... Siste gangen jeg støtter opp om den butikken. Anonymkode: e9b7a...e66 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 20. januar 2018 #1136 Del Skrevet 20. januar 2018 (endret) Dette er et spisested med take-away, men fortsatt: Kjæresten min og jeg skulle kose oss med sushi fra House of Sushi på Alexander Kiellandsplass i Oslo. Har bestilt sushi derfra før, og vært fornøyd. Vi bestemte oss for å bestille en "familiepakke", og ringer for å høre hva som inngår i den, ettersom det ikke står oppgitt i menyen. Svaret var noe ala "x antall biter med tunfisk/laks/scampi/tempura/crabstick/kveite/kamskjell osv." Mange forskjellig typer fisk. Dette passet oss fint, ettersom min samboer bare liker noen av disse bitene, og jeg liker de andre. Brettet kostet 449 kroner, og skulle ha 48 biter. Da vi kommer er sushien allerede pakket ned i pose, så vi betaler og tar med sushien hjem. Da vi pakker de ut ser vi at vi har fått 24 (!!!!) biter med laks (16 nigiri og 8 maki), 8 biter med nigiri-scampi, 4 biter med kamskjell, 12 biter med kveite (4 nigiri og 8 maki).... Vi tar en telefon ned og etterspør innholdet i denne pakken én gang til, ettersom dette ikke var det vi bestilte. Damen i telefonen sier da nonsjalant "nei, vi hadde ikke mer av (flere forskjellige fisketyper), så det ble det vi hadde". Dessverre er samboeren min ganske kresen på sushi (dette er nytt for ham), og det var ikke aktuelt å spise alle disse bitene han ikke er vant med enda. Enden på visa blir at vi må bestille mer sushi, og forsikre oss om at de har den typen fisk han ønsker. Da vi kommer ned sier samboer at dette var veldig trist, og at hvis de er tomme for et visst produkt så må de informere om det slik at man får anledning til å bestille noe annet. Det er ingen som kjøper en "blandet pakke" med sushi bare for å få omtrent utelukkende det samme. Og det er jo ikke gitt at man liker det man får heller hvis de bytter ut innholdet. Dama hverken beklaget seg eller gjorde noe med saken, og vi måtte betale full pris for den nye sushien vi bestilte. Jeg syntes det riktige her hadde vært å beklage, komme med en eller annen unnskyldning om at det gikk litt fort i svingene og at det selvfølgelig var dumt, og gitt oss enten den neste sushien gratis eller i allefall litt rabatt som plaster på såret. Men nei. Vi går nok ikke tilbake dit igjen. Endret 20. januar 2018 av Nuttery 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 24. januar 2018 #1137 Del Skrevet 24. januar 2018 Jeg blir helt stressa av kundeservicen på både MAC og Lush. Begge kjedene pleier å ha små, men fulle lokaler, og overdreven hyggelig kundeservice. I de MAC og Lushbutikkene jeg har vært på i Oslo (bare der jeg handler) har de ansatte nå begynt å ta på meg. Altså, en hånd på armen/skulderen/overarmen mens de spør om jeg trenger hjelp/leter etter noe spesielt/trenger mer hjelp etc. Jeg er av ulike årsaker ikke veldig glad i fysisk kontakt, og pleier ikke en gang åklemme nær familie eller venner. Så jeg blir helt satt ut når et fremmed menneske holder meg på armen i en fullstappet, trang butikk. Og jeg må bare si at når jeg spør om konkret hjelp får jeg alltid god hjelp og jeg er veldig fornøyd med produktene til begge kjedene. Og jeg forstår at den fysisk kontakt-greia er noe de har fått beskjed om å gjøre på et salgskurs. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1138 Del Skrevet 24. januar 2018 47 minutter siden, Alice123 skrev: Jeg blir helt stressa av kundeservicen på både MAC og Lush. Begge kjedene pleier å ha små, men fulle lokaler, og overdreven hyggelig kundeservice. I de MAC og Lushbutikkene jeg har vært på i Oslo (bare der jeg handler) har de ansatte nå begynt å ta på meg. Altså, en hånd på armen/skulderen/overarmen mens de spør om jeg trenger hjelp/leter etter noe spesielt/trenger mer hjelp etc. Jeg er av ulike årsaker ikke veldig glad i fysisk kontakt, og pleier ikke en gang åklemme nær familie eller venner. Så jeg blir helt satt ut når et fremmed menneske holder meg på armen i en fullstappet, trang butikk. Og jeg må bare si at når jeg spør om konkret hjelp får jeg alltid god hjelp og jeg er veldig fornøyd med produktene til begge kjedene. Og jeg forstår at den fysisk kontakt-greia er noe de har fått beskjed om å gjøre på et salgskurs. Det er en uting, de burde vite at vi mennesker har forskjellige intimsoner, jeg liker heller ikke at ukjente tar på meg. Anonymkode: af1e6...1b1 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1139 Del Skrevet 24. januar 2018 9 timer siden, Alice123 skrev: Jeg blir helt stressa av kundeservicen på både MAC og Lush. Begge kjedene pleier å ha små, men fulle lokaler, og overdreven hyggelig kundeservice. I de MAC og Lushbutikkene jeg har vært på i Oslo (bare der jeg handler) har de ansatte nå begynt å ta på meg. Altså, en hånd på armen/skulderen/overarmen mens de spør om jeg trenger hjelp/leter etter noe spesielt/trenger mer hjelp etc. Jeg er av ulike årsaker ikke veldig glad i fysisk kontakt, og pleier ikke en gang åklemme nær familie eller venner. Så jeg blir helt satt ut når et fremmed menneske holder meg på armen i en fullstappet, trang butikk. Og jeg må bare si at når jeg spør om konkret hjelp får jeg alltid god hjelp og jeg er veldig fornøyd med produktene til begge kjedene. Og jeg forstår at den fysisk kontakt-greia er noe de har fått beskjed om å gjøre på et salgskurs. De gjør det rett og slett fordi forskningen tilsier at man stoler mer på de som tar på en - ergo så kjøper man mer. Det er det samme som å spille høy musikk i lokalet!! Det er en uting og jeg skyr slike butikker som pesten. Anonymkode: f649d...38c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1140 Del Skrevet 24. januar 2018 9 timer siden, Alice123 skrev: Jeg blir helt stressa av kundeservicen på både MAC og Lush. Begge kjedene pleier å ha små, men fulle lokaler, og overdreven hyggelig kundeservice. I de MAC og Lushbutikkene jeg har vært på i Oslo (bare der jeg handler) har de ansatte nå begynt å ta på meg. Altså, en hånd på armen/skulderen/overarmen mens de spør om jeg trenger hjelp/leter etter noe spesielt/trenger mer hjelp etc. Jeg er av ulike årsaker ikke veldig glad i fysisk kontakt, og pleier ikke en gang åklemme nær familie eller venner. Så jeg blir helt satt ut når et fremmed menneske holder meg på armen i en fullstappet, trang butikk. Og jeg må bare si at når jeg spør om konkret hjelp får jeg alltid god hjelp og jeg er veldig fornøyd med produktene til begge kjedene. Og jeg forstår at den fysisk kontakt-greia er noe de har fått beskjed om å gjøre på et salgskurs. Takk for advarselen, da vet jeg hvor jeg i hvert fall ikke skal gå. Takler ikke at folk tar på meg, spesielt ikke folk jeg ikke kjenner. Hadde garantert ikke kjøpt noe, men kommet meg ut så fort som mulig hvis noen tok på meg på den måten. Anonymkode: 335af...9ab 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå