Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest baremeg89

Så kjipt at du hadde en dårlig opplevelse der :( Jeg var innom den Chanelbutikken i fjor og var veldig fonøyd med service og jeg brukte ikke akkurat mange tusen i den butikken. Var vel kledd helt normalt, sikkert tydelig at jeg var turist. Opplevde å måtte vente en stund den andre gangen jeg var innom, men det var fordi det var mange kunder i butikken.

Ser mange klager på Høyer. Jeg har vært innom mange flere, og har gått kledd både sminkeløs i treningstøy og i dyre, desingerklær. Servicenivået er det samme. Stort sett er jeg fornøyd med den hjelpen jeg har fått der. Sikkert noen som føler seg veldig kule fordi de jobber der, men jeg har aldri følt at noen gir meg sure blikk eller lignende. Hun gamle, som jobber på Kamikaze der i mot, hun er ikke alltid like hyggelig, men jeg overlever, haha.

På butikker som Gina Tricot, Zara, H&M osv forventer jeg aldri noe særlig hjelp og ber sjeldent om det. Dette er ikke typiske servicebutikker i mine øyne. De gangene jeg har bedt om hjelp, har jeg vel til en viss grad fått det. Jeg foretrekker alltid å handle i nettbutikken til Zara, mest fordi det er så mye folk i butikkene, lange køer til prøverommene og det er alltid skittent, varmt og støvete der.

Jeg er en av disse som jobber i en butikk som bare selger dyre ting. Har jobbet som ekstrahjelp i 4,5 år ved samme stedet. Prøver behandle alle kunder like bra, uansett hvordan de ser. Men noen kunder mener at fordi de er en fin, dyr butikk, så er jeg deres personlige slave og skal være på pletten for ALT. Dette er slitsomt. Skal innrømme at humøret synker da, men jeg forsøker å holde serviceniåvet oppe. Det er alltid motiverende å hjelpe en hyggelig person, ikke så motiverende å hjelpe en surpomp. Heldigvis er det fleste koselige da.

Jeg lyste sikkert turist :P

Hmm.. Kansje jeg var uheldig med personell den dagen, dumt at de skal ødelegge opplevelsen av en slik eksklusiv butikk for meg og sikkert andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del elektrobutikker (elkjøp, lefsal etc) så har jeg opplevd opp til flere gamger at de ansatte rett og slett ikke bryr seg om det de sier er sant eller ikke.

FLERE GANGER på flere butikker har jeg måtte hente en ansatt (som sammen med fire-fem kollegaer har kaffeslaberas i Nespresso-avdelingen, selv om butikken er stappfull av kunder). Når jeg spør om ting får jeg svar som er helt åpenbart gjettverk. De ansatte gidder ikke se på produktet jeg peker på en gang, før de serverer et svar som er helt trukket ut av en hatt.

Hadde de nå en gang bare vært usikre i jobben sin så skulle jeg ikke sagt noe. Men det jeg har opplevd er rett og slett ansatte som gir så innihelvete faen.

Edit:

Merk:jeg er ALLTID hyggelig mot de ansatte! Jeghar jobbet i butikk selv så jeg har som prinsipp å alltid oppføre meg hyggelig mot servicepersoner.

Endret av Alice123
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lyste sikkert turist :P

Hmm.. Kansje jeg var uheldig med personell den dagen, dumt at de skal ødelegge opplevelsen av en slik eksklusiv butikk for meg og sikkert andre.

Det er stort sett enkeltmennesker som ødelegger. Jeg har opplevd å jobbe med personer, som overhodet ikke har noe å gjøre i servicebransjen. Har nærmest måtte løpe etter dem for å rette opp i alt de har stelt i stand med kunder ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så og si aldri på de såkalte sossebutikkene. Makan til bedritne folk skal man leite lenge etter. Hvem tror disse kjerringene at de er? Joda, de har litt fine klær og er fint sminka og selger dyre klær. Men THATS IT! Jeg har bedre utdannelse enn dere og tjener bedre enn dere. Har virkelig aldri skjønt hvorfor de ser ned på kunder som kommer i butikken dems. Og kjøper kundene noe på salg så blir de nok gjort narr av og vitset av når disse finfruene skal spise lunsjen sin.

Spyr!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten, eller rundt 10 år, skulle jeg ha sjokomelk på nærbutikken, hvor vi alltid handlet. Hadde med meg ei venninne, og vi klarte aldri å bestemme oss for hva vi skulle ha, så vi vinglet frem og tilbake i butikken, helt til en sur ansatt kom og sa: hvis ikke dere skal ha noe her, kan dere bare gå ut herfra! Det hun ikke visste var at min mamma kjente sjefen hennes....

Nå er det ganske mange butikker som har det sånn at skoleelever som ikke skal ha noe ikke skal inn i butikken. Tror du at en ansatt ville gått å kjeftet på barn uten at det var noe h*n har fått beskjed om å gjøre av sjefen?

Anonymous poster hash: 381e6...92a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klippet meg på Leslie på Byporten for noen år siden. Frisøren som klippet meg kjeftet og smelte på en annen frisør, fordi hun hadde lånt saksen hennes. Da hadde hun ødelagt trykket i saksen og nå skulle hun værsågod kjøpe ny saks. Til de andre frisørene fortsatte hun å slenge dritt om denne første, når denne til slutt gitt vekk. En skikkelig bitch av en kjeftesmelle.

Mulig saksen ble ødelagt, men det får da være makan til å ta en slik uprofesjonell krangel foran en kunde, attpåtil en som ikke kan komme seg unna situasjonen. Der satt jeg med håret fullt av sølvpapir, liksom.. :vetikke:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg kan huske så har jeg ikke opplevd særlig dårlig service noen gang. Jeg har opplevd ansatte som ikke er helt trygge i faget sitt, men da har de i alle fall prøvd, og det er greit nok for meg.

Butikker jeg der i mot unngår, er de hvor jeg føler at de hele tiden skal bry seg om hva jeg ser på, og vil selge meg alt. Det er mulig jeg er sær, men jeg er nok en av de som i 90% av tilfellene ikke vil ha hjelp, og vil jeg ha hjelp, så spør jeg. Om jeg skal nevne butikker så er nok parfymerier og gullsmeder typiske sjangre hvor jeg ofte treffer innpåslitne ansatte. Da rømmer jeg fort.

Enig. Det forferdelige maset om mersalg gjør at jeg unngår en del butikker så godt jeg kan.

Deriblant Change på Oslo City og Body Shop i Bogstadveien.

Anonymous poster hash: e047d...885

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet meg på Leslie på Byporten for noen år siden. Frisøren som klippet meg kjeftet og smelte på en annen frisør, fordi hun hadde lånt saksen hennes. Da hadde hun ødelagt trykket i saksen og nå skulle hun værsågod kjøpe ny saks. Til de andre frisørene fortsatte hun å slenge dritt om denne første, når denne til slutt gitt vekk. En skikkelig bitch av en kjeftesmelle.

Mulig saksen ble ødelagt, men det får da være makan til å ta en slik uprofesjonell krangel foran en kunde, attpåtil en som ikke kan komme seg unna situasjonen. Der satt jeg med håret fullt av sølvpapir, liksom.. :vetikke:

Akk, Leslie på Byporten...klipte meg der for mange år siden, og hadde litt ekstra penger så jeg valgte den "beste" (de har/hadde sånn hierarki der, slik at du kunne velge etter erfaring og utdanning..eller noe slikt).

Jeg har en føflekk i hodet, så jeg sa ifra at den måtte han passe på, og ja da det var ikke noe problem. Fem minutter etter klarte han å skjære halvveis igjennom den, jeg silblødde nedover hodet, halsen og ned på klærne mine. Han trakk på skuldrene, sa "det er sånt som skjer" og ba en assistent presse en vaskeklut mot hodet mitt for å stoppe blødningen...mens han klippet videre.

Blir forbanna bare jeg tenker på det.

  • Liker 23
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyfern

Har egentlig aldri hatt noen veldig dårlige erfaringer, bortsett fra det "normale" mersalget de butikkansatte prøver å presse på meg når jeg skal betale. Føler at dette skjer som oftest på Glitter og andre tilbehørsbutikker.

Men jeg har også opplevd et par ganger at jeg må gå rundt og lete etter ansatte for at de skal komme og stå i kassa så jeg får betalt og dratt derfra. Sist skjedde dette på Skeidar der de eneste ansatte(som jeg så) satt på en palle med tepper og snakket sammen. Selv om de så at jeg gikk mot kassa, så var det ingen som ville betjene meg. Måtte derfor gå tilbake og spørre om en av dem vennligst kunne stille seg i kassen for ellers kom jeg til å bare gå derfra. Dette veier ikke opp for å aldri dra dit igjen, men det hjelper ikke akkurat på inntrykket av butikken heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ganske mange butikker som har det sånn at skoleelever som ikke skal ha noe ikke skal inn i butikken. Tror du at en ansatt ville gått å kjeftet på barn uten at det var noe h*n har fått beskjed om å gjøre av sjefen?

Anonymous poster hash: 381e6...92a

Skjønner det, men jeg kan love deg hun fikk tilsnakk. Sjefen hadde ingenting med det å gjøre, ang det at hun kjeftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ingen butikk, men kommer aldri til å spise på Opus i hjembyen min lenger. Bestilte salat, og spurte om jeg kunne få brød til. Ble møtt med et sleskt smil, og; "Ja, vi nordmenn er jo glade i disse karbohydratene;);)".

Jeg skjønner ikke hva som er galt med det, fyren forsøkte vel bare å være morsom? Vi nordmenn er jo ganske glad i brød; vi spiser mest brød i Europa.

Anonymous poster hash: 37506...189

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morris på CC på Gjøvik unngår jeg dersom jeg ser at en bestemt av de ansatte er på jobb. Hun har en svært klengete/pågående stil og blir litt sur dersom du velger å ikke kjøpe noe.

På samme kjøpesenter er et et Kicks-parfymeri der jeg også unngår en av de ansatte, da hun er særdeles belærende og ovenfra og ned overfor kundene. Hun kan være smørblid mot enkelte og skikkelig meggete mot andre.

På Norwegian Outlet setter jeg aldri mine ben innenfor Timberlandbutikken mer etter å ha stått i et kvarter og ventet på at de ansatte skulle slutte å skravle med hverandre. Da jeg til slutt avbrøt dem og ba om hjelp til å finne en bestemt ting som de hadde, var det den sureste og mest nebbete "servicen" jeg noensinne har mottatt.



Anonymous poster hash: 80df4...7f6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haaploes

Jeg er en av disse som jobber i en butikk som bare selger dyre ting. Har jobbet som ekstrahjelp i 4,5 år ved samme stedet. Prøver behandle alle kunder like bra, uansett hvordan de ser. Men noen kunder mener at fordi de er en fin, dyr butikk, så er jeg deres personlige slave og skal være på pletten for ALT. Dette er slitsomt. Skal innrømme at humøret synker da, men jeg forsøker å holde serviceniåvet oppe. Det er alltid motiverende å hjelpe en hyggelig person, ikke så motiverende å hjelpe en surpomp. Heldigvis er det fleste koselige da.

I feel your pain! Gi meg heller 16-åringen som endelig har klart å spare opp nok penger til vesken hun har ønsket seg enn evighet, enn finansenkene som får lommepenger av mannen. Men! Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mye provisjon du får. :rolleyes:

Går så og si aldri på de såkalte sossebutikkene. Makan til bedritne folk skal man leite lenge etter. Hvem tror disse kjerringene at de er? Joda, de har litt fine klær og er fint sminka og selger dyre klær. Men THATS IT! Jeg har bedre utdannelse enn dere og tjener bedre enn dere. Har virkelig aldri skjønt hvorfor de ser ned på kunder som kommer i butikken dems. Og kjøper kundene noe på salg så blir de nok gjort narr av og vitset av når disse finfruene skal spise lunsjen sin.

Spyr!

Har du for vane å be butikkansatte om vitnemål og lønnsslipp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du for vane å be butikkansatte om vitnemål og lønnsslipp?

Nei, men jeg kan bare gå så vanvittig langt som å anta at de fleste ikke er høyere utdannet eller ligger over snittet i lønn med mindre de eier butikken.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feel your pain! Gi meg heller 16-åringen som endelig har klart å spare opp nok penger til vesken hun har ønsket seg enn evighet, enn finansenkene som får lommepenger av mannen. Men! Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mye provisjon du får. :rolleyes:

Har du for vane å be butikkansatte om vitnemål og lønnsslipp?

Interessant :)

Anonymous poster hash: 0856b...15c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg kan bare gå så vanvittig langt som å anta at de fleste ikke er høyere utdannet eller ligger over snittet i lønn med mindre de eier butikken.

Jeg deler tanken din. På slike eksklusive butikker bør de ansatte ikke være høy på pæra, men heller tenke salg/mersalg enn sosial bakgrunn. Det er ingenting som provoserer meg mer enn butikkansatte som tror de er bedre enn andre fordi de jobber med salg av eksklusive merker, og at de kan bedømme kunder med sine frekke og nedlatende blikk.

Endret av extra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Interessant :)

Anonymous poster hash: 0856b...15c

Gressenkene har blitt forført og forlatt på marken - finansenkene har blitt forført og forlatt i villaer. You see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatler på Majorstua. Jeg går jo alltid inn der når jeg er på Majorstua fordi de har så mye fint! :) Men jeg er ikke imponert over kundebehandlingen. I sommer kjøpte jeg en dyr veske der. Jenta i kassen sa ikke hei og så ikke på meg en gang. Hun var for opptatt med å fnise og snakke om helgen med kollegaen



Anonymous poster hash: c655e...619
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Cathrin

Jeg skjønner ikke hva som er galt med det, fyren forsøkte vel bare å være morsom? Vi nordmenn er jo ganske glad i brød; vi spiser mest brød i Europa.

Anonymous poster hash: 37506...189

Det var en kvinne, og hun sa det på den måten som at jeg ikke burde spise brød/karbo fordi jeg ikke trengte flere kg på kroppen. Er ikke stor fan av mennesker som gir andre dårlig samvittighet ved kjøpt av mat, men for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...