Alice123 Skrevet 25. oktober 2014 #221 Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) "De er jo bare butikkansatte"-holdningen noen har her i tråden syns jeg ikke er det spor bedre enn den råtne kundeservicen de mener å få. Mange som jobber i "finere"/dyrere butikker har ofte fagbrev, det er en UTDANNELSE de har jobben i. Om de som kommer inn døren på arbeidsplassen(=kundene) har holdningen "dere er jo bare butikkansatt, ikke fortell meg hvordan jeg skal kle meg/te meg/etc" skjønner jeg faktisk ganske godt hvorfor de yter dårlig service til disse. Jeg sier ikke at ALLE dere om føler å få dårlig service i sånne butikker har den holdningen. Og man KAN jo være god for 60 mill i Felleskjøpetdressen, og man SKAL få god service uansett! Men, og det er et ganske viktig men, her går det begge veier, og de ansatte kan være DRITTLEI av kundenes hovne blikk om at de "bare er butikkansatte"Anonymous poster hash: b3f42...e8f Det er ikke noe galt i å være butikkmedarbeider med eller uten fagbrev. Det er den nedlatende "hva gjør du her"-holdningen enkelte viser, jeg lurer på. Hadde vaskedama som vasker kontoret mitt (vaskedamer kan også ha fagbrev) hatt en nedlatende holdning til meg, hadde jeg også lurt på det samme. Endret 25. oktober 2014 av Alice123 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #222 Del Skrevet 25. oktober 2014 Det er ikke noe galt i å være butikkmedarbeider med eller uten fagbrev. Det er den nedlatende "hva gjør du her"-holdningen enkelte viser, jeg lurer på. Hadde vaskedama som vasker kontoret mitt (vaskedamer kan også ha fagbrev) hatt en nedlatende holdning til meg, hadde jeg også lurt på det samme. Men det er poenget mitt, den nedlatende "hva gjør du har holdningen" disse butikkansatte(beklager... kundekonsulentene ) har, kan det hende de oppstår pga kunder som oppfører seg som rasshøl mot de? Hvorfor kan VI som handler i butikken se ned på disse som er ansatt i butikken? "Hun er frekk mot meg, hvem tror hun at hun er, som bare jobber i en butikk!" Anonymous poster hash: b3f42...e8f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweg Skrevet 25. oktober 2014 #223 Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Gikk inn på Marc by Marc Jacobs butikken i NY som selger vesker og slikt, og de ansatte gransket meg fra topp til tå mens de verken sa hei eller noe. Det var skikkelig ekkelt, i hvert fall med tanke på hvor hyggelige amerikanerne faktisk er. Kunne se på ansiktet deres at de tenkte "ah, enda en turist med jakke fra H&M som tror hun har råd til noe her." Ellers er det en liten, men veldig populær cupcakecafe i byen her som jeg rett og slett hater. Sist jeg var der så kjøpte jeg en rett, og den var slettest ikke god. Jeg er jo vant til å ikke klage om jeg ikke liker noe, da det er min egen feil og ikke cafeen sin, men ved nabobordet satt ei kjerring som aldri likte cupcaken sin som fikk en ny smak hele tre ganger. Da jeg bestemte jeg for å spørre om jeg kunne få en ny rett fordi den jeg fikk smakte rart (de hadde sikkert mistet saltbøssa neddi?), fikk jeg kjeft fra kelneren om at de "ikke bytter mat bare fordi jeg ikke likte den"! Ikke brydde hun seg når jeg sa at den var svært salt, og gikk tilbake til den ufornøyde kjerriga som ikke likte oreo-, red velvet- eller cappucinocupcakes.... Endret 25. oktober 2014 av sweg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyfern Skrevet 25. oktober 2014 #224 Del Skrevet 25. oktober 2014 Men det er poenget mitt, den nedlatende "hva gjør du har holdningen" disse butikkansatte(beklager... kundekonsulentene ) har, kan det hende de oppstår pga kunder som oppfører seg som rasshøl mot de? Hvorfor kan VI som handler i butikken se ned på disse som er ansatt i butikken? "Hun er frekk mot meg, hvem tror hun at hun er, som bare jobber i en butikk!" Anonymous poster hash: b3f42...e8f Men de må lære å skille mellom den kunden som gjør seg vanskelig og den kunden som er helt grei og bare kikker rundt. Man kan ikke oppføre seg råttent mot alle kunder bare fordi en liten del er brødhuer 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #225 Del Skrevet 25. oktober 2014 Men de må lære å skille mellom den kunden som gjør seg vanskelig og den kunden som er helt grei og bare kikker rundt. Man kan ikke oppføre seg råttent mot alle kunder bare fordi en liten del er brødhuer Det er jeg fullstendig enig i! Og det burde ikke være sånn, men ofte så er det faktisk sånn! Og når du har hatt tretti kunder i H&M-jakke som alle kommer inn og ikke kjøper noe, så er det ekstremt lett å tenke at den trettiførste også er en av disse som bare titter og aldri kjøper noe. Det -er- irriterende! Når jeg har kunder på jobb som er narkomane ender det ofte opp med at de ikke gjør opp for seg. Derfor er jeg ofte ekstra påpasselig når andre narkomane skal handle. Det er selvfølgelig ikke riktig å behandle kunder forskjellig, men det -blir- sånn. Nå er ikke narkomane og kunder i H&M noe å sammenlikne, men oppførselen til den ansatte blir nogenlunde likt, og det er det som er poenget. Anonymous poster hash: b3f42...e8f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyfern Skrevet 25. oktober 2014 #226 Del Skrevet 25. oktober 2014 Det er jeg fullstendig enig i! Og det burde ikke være sånn, men ofte så er det faktisk sånn! Og når du har hatt tretti kunder i H&M-jakke som alle kommer inn og ikke kjøper noe, så er det ekstremt lett å tenke at den trettiførste også er en av disse som bare titter og aldri kjøper noe. Det -er- irriterende! Anonymous poster hash: b3f42...e8f Hvorfor er det irriterende at folk bare går rundt og ser? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 25. oktober 2014 #227 Del Skrevet 25. oktober 2014 Mersalgspolitikken til Glitter gir meg lyst til aldri å besøke de butikkene igjen. Jeg kjøpte et halskjede her om dagen. Mens jeg betalte gikk slarva på butikkmedarbeideren i ett sett. Om jeg trengte ditt, om jeg ville kjøpe datt, de hadde nå det og det på tilbud nå, jeg skulle vel ikke ha bruk for... For hvert "nei takk" fra meg kom hun bare med noe nytt jeg burde kjøpe. Altså! Greit nok å opplyse om at de har tilbud på noe, skjønt det kan være irriterende nok. Men DEN regla om alt hun ville selge meg. Stakkars de ansatte der, som er pålagt å mase sånn på kundene sine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #228 Del Skrevet 25. oktober 2014 Nettopp, mitt poeng… De ser ned på folk fordi de jobber i litt "fine" butikker. De ser ned på kunder som faktisk kjøper ting, ting de aldri har råd til selv. De jobber i BUTIKK. Uten utdannelse. Med dårlig lønn. Det er nok sjalusi og misunnelse Anonymous poster hash: fecaa...ec2 For en teit post. Jeg har selv utdannelse, men kjenner mange uten utdannelse som har nådd mye lenger enn meg og tjener fett. Mange med utdannelse jobber også deltid i butikk. Tipper du lider av "unødvendig master"-syken. Anonymous poster hash: de0e6...1c5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøysejenta Skrevet 25. oktober 2014 #229 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg tror de er nedlatende fordi de ikke vil bruke tid på en som de ikke tror kommer til å kjøpe noe, ettersom det gir dårlig provisjon... I tillegg til at det i et øyeblikk kan gi de et slags overtak over kunden, ettersom de er "en del av" et dyrt merke. Rare mennesker.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 25. oktober 2014 #230 Del Skrevet 25. oktober 2014 AnonymBruker skrev (På 25.10.2014 den 17.23): Men det er poenget mitt, den nedlatende "hva gjør du har holdningen" disse butikkansatte(beklager... kundekonsulentene ) har, kan det hende de oppstår pga kunder som oppfører seg som rasshøl mot de? Hvorfor kan VI som handler i butikken se ned på disse som er ansatt i butikken? "Hun er frekk mot meg, hvem tror hun at hun er, som bare jobber i en butikk!" Anonymous poster hash: b3f42...e8f Jeg snakker ikke om vanskelige kunder, jeg snakker om når jeg kommer inn på f.eks Høyer, med enkel sminke og allværsjakke, og de ansatte er nedlatende mot meg. Fordi jeg ikke ser ut som en million dollar. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #231 Del Skrevet 25. oktober 2014 vel, jeg blir sett ned på uansett hvor jeg går. da jeg jobbet i butikk ble jeg sett ned på der av kundene og sjefene, samme når jeg prøvde å jobbe som servitør, xvennene mine ser ned på meg, xen voldtok meg etc etc etc. er helt sikker på at de hadde holdt kjeften bedre shuttet igjen hvis de synes jeg var stunning eller noe. dette vet jeg med sikkerhet. fordi folk har ofte respekt for det å være pen men ikke andre ting. sånn er det bare. et sted ble jeg behandlet litt annerledes og det var i usa og en liten stund jeg følte jeg hadde ordentlige venner for lenge siden. har gått litt opp og ned men veldig mange mennsker ser ned på andre mennesker. Anonymous poster hash: 0b534...66c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akvarium85 Skrevet 25. oktober 2014 #232 Del Skrevet 25. oktober 2014 vel, jeg blir sett ned på uansett hvor jeg går. da jeg jobbet i butikk ble jeg sett ned på der av kundene og sjefene, samme når jeg prøvde å jobbe som servitør, xvennene mine ser ned på meg, xen voldtok meg etc etc etc. er helt sikker på at de hadde holdt kjeften bedre shuttet igjen hvis de synes jeg var stunning eller noe. dette vet jeg med sikkerhet. fordi folk har ofte respekt for det å være pen men ikke andre ting. sånn er det bare. et sted ble jeg behandlet litt annerledes og det var i usa og en liten stund jeg følte jeg hadde ordentlige venner for lenge siden. har gått litt opp og ned men veldig mange mennsker ser ned på andre mennesker.Anonymous poster hash: 0b534...66c Hæ? 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #233 Del Skrevet 26. oktober 2014 Høyer i Trondheim. Jeg var innom der i sommer for å prøve en klokke fra Daniel Wellington. På det tidspunktet hadde jeg på en helt enkel og sølvfarget klokke fra Glitter. Bak på den klokken står det gravert inn "Glitter", så alle kan se at det ikke er en fancy klokke. Jeg tok den av meg, og prøvde DW-klokken. Da jeg dro derfra, så glemte jeg å ta med min egen klokke. Jeg gikk tilbake med en gang jeg kom på det, og spurte en annen ansatt i butikken om de hadde fått inn en klokke. Ja, det hadde de. Han viste meg min klokke, og spurte om det var den. Så sa han: "Jeg la fort merke til denne, og det er tydelig at den ikke tilhører oss", med et ekkelt smil/glis etterpå. Jeg er i utgangspunktet ikke noe fan av servicen til de som jobber på Høyer, fordi blikket deres sier mer enn tusen ord når jeg går inn der i ført "vanlige klær." Etter den episoden har jeg aldri gått innom der igjen. Kjøpte DW-klokken hos en gullsmed i steden for Anonymous poster hash: 0eac2...926 Var på Høyer vitne til at ei mørkhudet jente som kom innom med søknad og CV fikk beskjed om at de ikke trengte folk, når de trengte flere. Drar aldri tilbake. Anonymous poster hash: 6df97...266 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjelpme4 Skrevet 26. oktober 2014 #234 Del Skrevet 26. oktober 2014 Samma faen det! Muslim er muslim!Anonymous poster hash: 3af00...475 Gjett om jeg hater slike mennesker som deg. Jeg personlig elsker innvandrere . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #235 Del Skrevet 26. oktober 2014 Det var glassmagasinet i Arendal, for noen år siden. Etter vi klagde flere ganger var det til slutt lederen som tok seg av saken, hun sa at den ansatte hadde gjort feil, at de ikke solgte samsortering men kun første. Da hun kikket på servisen vi hadde med ble hun nokså stille, seriøs, hvis kvaliteten vi fikk var første sortering må de nok kaste resten. Det som irriterte meg var den overbærende holdningen fra første ansatte, liker ikke å bli behandlet slik. Og prisavslag, hva er vitsen. Visse varer skal man beholde i mange år og hver gang ville jeg irritert meg over feil, det betyr fint lite å ha fått avslag på 20%.Anonymous poster hash: 5cb6d...4e6 Hva er samsortering? Anonymous poster hash: 4a80b...8c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lepetite Skrevet 26. oktober 2014 #236 Del Skrevet 26. oktober 2014 Chanel i Roma. var inne å kikket, de ansatte gikk etter meg og små lo. Var veldig tydelig at de var overlegne og viste at jeg ikke passet inn i "chanel standard" (Jeg hadde på meg en lett sommer kjole, og håret i en dult, det var 40 grader ute..) De mistet en kunde der.. Så kjipt at du hadde en dårlig opplevelse der Jeg var innom den Chanelbutikken i fjor og var veldig fonøyd med service og jeg brukte ikke akkurat mange tusen i den butikken. Var vel kledd helt normalt, sikkert tydelig at jeg var turist. Opplevde å måtte vente en stund den andre gangen jeg var innom, men det var fordi det var mange kunder i butikken. Ser mange klager på Høyer. Jeg har vært innom mange flere, og har gått kledd både sminkeløs i treningstøy og i dyre, desingerklær. Servicenivået er det samme. Stort sett er jeg fornøyd med den hjelpen jeg har fått der. Sikkert noen som føler seg veldig kule fordi de jobber der, men jeg har aldri følt at noen gir meg sure blikk eller lignende. Hun gamle, som jobber på Kamikaze der i mot, hun er ikke alltid like hyggelig, men jeg overlever, haha. På butikker som Gina Tricot, Zara, H&M osv forventer jeg aldri noe særlig hjelp og ber sjeldent om det. Dette er ikke typiske servicebutikker i mine øyne. De gangene jeg har bedt om hjelp, har jeg vel til en viss grad fått det. Jeg foretrekker alltid å handle i nettbutikken til Zara, mest fordi det er så mye folk i butikkene, lange køer til prøverommene og det er alltid skittent, varmt og støvete der. Jeg er en av disse som jobber i en butikk som bare selger dyre ting. Har jobbet som ekstrahjelp i 4,5 år ved samme stedet. Prøver behandle alle kunder like bra, uansett hvordan de ser. Men noen kunder mener at fordi de er en fin, dyr butikk, så er jeg deres personlige slave og skal være på pletten for ALT. Dette er slitsomt. Skal innrømme at humøret synker da, men jeg forsøker å holde serviceniåvet oppe. Det er alltid motiverende å hjelpe en hyggelig person, ikke så motiverende å hjelpe en surpomp. Heldigvis er det fleste koselige da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 26. oktober 2014 #237 Del Skrevet 26. oktober 2014 Teknikkmagasinet. kom dit med en vare som jeg ikke hadde bruk som ikke virket, og fikk beskjed av han som jobba der at det var min feil og at de ikke kunne hjelpe meg, og at jeg måtte ringe et eller annet kundeservice nummer. En av de største dustene jeg har vært bort i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 26. oktober 2014 #238 Del Skrevet 26. oktober 2014 Av det jeg kan huske så har jeg ikke opplevd særlig dårlig service noen gang. Jeg har opplevd ansatte som ikke er helt trygge i faget sitt, men da har de i alle fall prøvd, og det er greit nok for meg. Butikker jeg der i mot unngår, er de hvor jeg føler at de hele tiden skal bry seg om hva jeg ser på, og vil selge meg alt. Det er mulig jeg er sær, men jeg er nok en av de som i 90% av tilfellene ikke vil ha hjelp, og vil jeg ha hjelp, så spør jeg. Om jeg skal nevne butikker så er nok parfymerier og gullsmeder typiske sjangre hvor jeg ofte treffer innpåslitne ansatte. Da rømmer jeg fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 26. oktober 2014 #239 Del Skrevet 26. oktober 2014 Nikita. Frisørkjeden, altså. Var der for et år siden for å klippe tuppene. Kom inn i salongen og sa at jeg hadde time. Ble hentet av frisøren som bare sa "Kom". Sa ikke hei eller velkommen. Så jeg fulgte etter ham bort til stolen og satte meg ned. Det ENESTE han sa var "Hva vil du" (han var åpenbart fra Øst-Europa et sted). Så forklarte jeg at jeg bare ville klippe en cm ettersom jeg sparer til langt hår. Ellers sa han omtrent bare fem ord i løpet av oppholdet mitt der. Da jeg skulle betale endte det på 770 kroner eller noe sånt. Og jeg var der i kun et kvarter og klipte en cm! Fikk bare ekstremt dårlig service og dyr hårklipp på et low end sted. Har ikke gått tilbake dit siden, heller ikke for å kjøpe sjampo eller annet. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemon-aid Skrevet 27. oktober 2014 #240 Del Skrevet 27. oktober 2014 Da jeg var liten, eller rundt 10 år, skulle jeg ha sjokomelk på nærbutikken, hvor vi alltid handlet. Hadde med meg ei venninne, og vi klarte aldri å bestemme oss for hva vi skulle ha, så vi vinglet frem og tilbake i butikken, helt til en sur ansatt kom og sa: hvis ikke dere skal ha noe her, kan dere bare gå ut herfra! Det hun ikke visste var at min mamma kjente sjefen hennes.... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå