Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 7.55):

Kontaktet Varmefag i byen her jeg bor for å høre litt om priser og leveringstid. Fikk kort svar tilbake, siden har ikke henvendelsen min blitt besvart. En lignende erfaring hadde en hyttenabo jeg snakket med. Det hadde vært så dårlig service der at han aldri ville gå dit mer.

Ok, da handler jeg heller ovn til flere titusener et annet sted.

Anonymkode: 3a4f9...da4

Hvilken by er dette? Har lignende erfaring selv, på Forus.. 

Anonymkode: 8f73c...122

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnas hus på Moa, Ålesund. De som jobber der har null peiling på de tingene som de selger. Jeg var innom for noen uker siden. Det var 2 kunder i butikken foruten om meg. Jeg gikk å kikket før jeg stoppet foran bilstolene. Etter 20 minutter gikk jeg ut av butikken, og sa til 2  av de ansatte som snakket bad disken, at jeg hadde vært i butikken i 20 min uten at noen spurte om jeg trengte hjelp. Det var 4 stk på jobb totalt. Og heh kjøpte bilstol et annet sted :) Circle k i møre og Romsdal et sted. Vi bestilte 2 Peppes pizza. Når vi henter maten, og åpnet lokket på pizza eskene, så var 70% av den ene pizzaen fast i lokket. Den andre så ut som om den var god, men det var den ikke. Den var omtrent ikke stekt og smakte papp og gammelt. Aldri mer pizza derifra. Æsj.

Anonymkode: af7e3...11c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjakk Matt frisør på Solsiden Trondheim.

Kortet virket ikke da jeg skulle betale. De beslagla da kortet selv om de da åpenbart hadde ID. Jeg ble såpass tatt på sengen at jeg ikke protesterte. Jeg betalte dagen etter og fikk igjen kortet. Det var ikke noe galt med kortet, så det må ha vært deres betalingsterminal.

Jeg kan ikke skjønne at de virkelig trodde jeg skulle snike meg unna betalingen. Uansett har de ikke rett til å ta verken kort eller andre ting som gissel har jeg funnet ut. Det er mange år siden, men jeg drar så klart aldri dit mer.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Unngår Kicks Trondheim Torg om jeg trenger hjelp, de ansatte er mer opptatt av å rydde varer eller prate med hverandre.

Synes Kicks generelt er elendige på kundeservice. Feil farge på foundation hver bidige gang klarer de prestere også.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nightcrawler skrev (4 minutter siden):

Synes Kicks generelt er elendige på kundeservice. Feil farge på foundation hver bidige gang klarer de prestere også.

Enig. Har fått mye elendig service der. Jeg var faktisk innom Kicks i ettermiddag og visste hva jeg skulle ha, en spesifikk krem. Da jeg sa det til den ansatte var svaret "Du vet at den koster nesten 600 kroner for en tube? Vi har rimeligere alternativer."

Anonymkode: 55833...b30

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i butikk selv, og legger godt merke til servicenivået der jeg handler.

Er som regel veldig fornøyd, og dersom jeg får ekstra god service kan jeg fint finne på å legge igjen en pen anmeldelse av butikken på nett. Ved to anledninger har jeg også sendt e-post til butikksjefer for å skryte av god service.

Men dersom jeg skal klage på noe, må jeg si at jeg er lite imponert over en del Joker-butikker i Oslo-området. Lurer på om de i det hele tatt har opplæring i kundeservice, eller om de bare er dårlige på rekruttering.

Og et apotek på Oslo Øst, der de ansatte snakket veldig gebrokkent og ikke forsto hva jeg sa. I den situasjonen kunne det ha fått veldig negative konsekvenser for meg.

Har overhørt en eldre dame som var veldig frustrert over at hun ikke klarte å gjøre seg forstått av personalet på samme apotek. Hun hadde spørsmål om en medisin hun hadde fått resept på. Hun snakket norsk, og veldig tydelig og forståelig uten noen utpreget dialekt. 

Har stor forståelse for at det kan være kommunikasjonsutfordringer hos butikkansatte som er nye i Norge, og det å jobbe i butikk er en super måte og lære språk raskt på. Synes at det er modig gjort, og prøver alltid å være tålmodig.

Men jeg mener at de ansatte på apotek må ha grunnleggende norsk-kunnskaper. Og dersom de ikke er sikre på at de forstår hva kunden spør om, må de spørre igjen. Slik at de er helt sikre på at det ikke blir noen misforståelser.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

*snip*

En annen irritasjon med Peppes er at de ofte er gjerrige på toppingene. Fikk f.eks. en skinkepizza med så lite skinke at det var noen biter uten skinke på. Og "Premium Chicago" pizzaene som koster mer en vanlige "Classic Chicago" og skal ha mer fyll lever overhodet ikke opp til forventningene. Har klaget flere ganger, men får aldri noe svar tilbake på klagene, verken på e-post eller via Messenger. 

Anonymkode: 55833...b30

Her i byen er det Domino's som har dette problemet. Jeg har prøvd dem flere ganger for å se om de forbedrer seg, men neida. Et syltynt lag med saus med kanskje 5-6 kjøttbiter og tilsvarende lite av det andre som skal være på er IKKE en god oppskrift. Peppes (og Pizzabaker'n) leverer veldig god pizza her, heldigvis.

Endret av sofie777
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnas hus på Moa, Ålesund. De som jobber der har null peiling på de tingene som de selger. Jeg var innom for noen uker siden. Det var 2 kunder i butikken foruten om meg. Jeg gikk å kikket før jeg stoppet foran bilstolene. Etter 20 minutter gikk jeg ut av butikken, og sa til 2  av de ansatte som snakket bad disken, at jeg hadde vært i butikken i 20 min uten at noen spurte om jeg trengte hjelp. Det var 4 stk på jobb totalt. Og heh kjøpte bilstol et annet sted :) Circle k i møre og Romsdal et sted. Vi bestilte 2 Peppes pizza. Når vi henter maten, og åpnet lokket på pizza eskene, så var 70% av den ene pizzaen fast i lokket. Den andre så ut som om den var god, men det var den ikke. Den var omtrent ikke stekt og smakte papp og gammelt. Aldri mer pizza derifra. Æsj.

Anonymkode: af7e3...11c

Barnas hus på Moa er helt horribel plass å begi seg inn på. Hadde samme opplevelse som deg da jeg både skulle ha bilstol og barnevogn. Var i butikken omtrent 30 minutt, men ingen hjelp å få. Bilstolen ble kjøpt på nett og barnevognen ble kjøpt hos en annen butikk på Moa. Overpriset er det også der. Nå bruker jeg heller butikken som en plass for å se de fysiske tingene, for så å bestille varene hos andre nettsteder. 

Anonymkode: 6c408...324

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dominos pizza. 

Bestilte i web-løsningen på vei hjem, og skulle da bare "svippe innom" og hente ferdig mat. 
Da jeg kom var ikke bestillingen klar ennå. 
Jeg ventet i 45 minutter i butikken, der jeg kom 30min etter bestilling. 
De oppdaget en gang at de hadde levert ut vår ene pizza til noen andre, men vi kunne få den de skulle hatt. (Vi hadde bestilt og betalt for ekstra topping.) 
Sa at vi ønsket å få det vi betalte for. 
Endte med at vi, etter halvannen time, fikk alt vi hadde bestilt. Men da hadde 3 av 4 pizzaer stått i en hylle og ventet like lenge som meg. Så det var bare 1 av 4 som ble levert varme. 
Klagde, og fikk "tilgodelapp" som for det første krever at jeg må ønske å kjøpe der igjen, OG den må bestilles via telefon. (Altså får jeg i praksis aldri brukt den.) 

Har forsøkt å få hjemlevert en gang senere fra samme sted. Da endte vi med å få maten 2 timer for sent, etter å ha ringt og klaget. 
Men da mener jeg vi fikk den gratis, og at butikksjefen kom og leverte den og beklaget selv. 

De får ikke flere sjanser, for å si det sånn.

Anonymkode: cb17f...7c7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Dominos pizza. 

Bestilte i web-løsningen på vei hjem, og skulle da bare "svippe innom" og hente ferdig mat. 
Da jeg kom var ikke bestillingen klar ennå. 
Jeg ventet i 45 minutter i butikken, der jeg kom 30min etter bestilling. 
De oppdaget en gang at de hadde levert ut vår ene pizza til noen andre, men vi kunne få den de skulle hatt. (Vi hadde bestilt og betalt for ekstra topping.) 
Sa at vi ønsket å få det vi betalte for. 
Endte med at vi, etter halvannen time, fikk alt vi hadde bestilt. Men da hadde 3 av 4 pizzaer stått i en hylle og ventet like lenge som meg. Så det var bare 1 av 4 som ble levert varme. 
Klagde, og fikk "tilgodelapp" som for det første krever at jeg må ønske å kjøpe der igjen, OG den må bestilles via telefon. (Altså får jeg i praksis aldri brukt den.) 

Har forsøkt å få hjemlevert en gang senere fra samme sted. Da endte vi med å få maten 2 timer for sent, etter å ha ringt og klaget. 
Men da mener jeg vi fikk den gratis, og at butikksjefen kom og leverte den og beklaget selv. 

De får ikke flere sjanser, for å si det sånn.

Anonymkode: cb17f...7c7

Virker som om det er veldig variabelt fra sted til sted. Dette gjelder et sted i Oslo. 

Veldig fornøyd med Dominos her. :) Har bestilt med levering på døren flere ganger og pizzaen kommer alltid i løpet av 25 minutter. 

En gang hadde han glemt å gi meg sausen, så da kom han kjørende tilbake. :hoppendeglad: Var veeeeeldig ydmyk og beklaget seg veeeldig. (Bare sånn for OBS skyld så ringte jeg ikke og klaget. Jeg registrerte at den ikke var der, men tenkte at jeg orker ikke å bry meg fordi vi var så sultne alle sammen :ler: så dette gjorde sjåføren av egen fri vilje :P)

Edit: Sorry. Ville bare spytte inn noe positivt. Alle Dominos er ikke ubrukelige, nemlig. :P Vi får også rikelig med fyll og saus på pizzaene. 

Endret av Sylveon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (10 timer siden):

Her i byen er det Domino's som har dette problemet. Jeg har prøvd dem flere ganger for å se om de forbedrer seg, men neida. Et syltynt lag med saus med kanskje 5-6 kjøttbiter og tilsvarende lite av det andre som skal være på er IKKE en god oppskrift. Peppes (og Pizzabaker'n) leverer veldig god pizza her, heldigvis.

Pizzabakeren har jeg litt vondt for å bestille fra igjen. Har flere ganger opplevd at pizzaen har vært iskaldt når den har blitt levert. :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dominos pizza. 

Bestilte i web-løsningen på vei hjem, og skulle da bare "svippe innom" og hente ferdig mat. 
Da jeg kom var ikke bestillingen klar ennå. 
Jeg ventet i 45 minutter i butikken, der jeg kom 30min etter bestilling. 
De oppdaget en gang at de hadde levert ut vår ene pizza til noen andre, men vi kunne få den de skulle hatt. (Vi hadde bestilt og betalt for ekstra topping.) 
Sa at vi ønsket å få det vi betalte for. 
Endte med at vi, etter halvannen time, fikk alt vi hadde bestilt. Men da hadde 3 av 4 pizzaer stått i en hylle og ventet like lenge som meg. Så det var bare 1 av 4 som ble levert varme. 
Klagde, og fikk "tilgodelapp" som for det første krever at jeg må ønske å kjøpe der igjen, OG den må bestilles via telefon. (Altså får jeg i praksis aldri brukt den.) 

Har forsøkt å få hjemlevert en gang senere fra samme sted. Da endte vi med å få maten 2 timer for sent, etter å ha ringt og klaget. 
Men da mener jeg vi fikk den gratis, og at butikksjefen kom og leverte den og beklaget selv. 

De får ikke flere sjanser, for å si det sånn.

Anonymkode: cb17f...7c7

Domino er skitt pga det du nevenr er ja,

Anonymkode: 0ec25...664

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matkroken i Risør. Der er ansatte kjempe sure/spydige og det er veldig rotete der. 

Anonymkode: dbd69...27f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Har fått mye elendig service der. Jeg var faktisk innom Kicks i ettermiddag og visste hva jeg skulle ha, en spesifikk krem. Da jeg sa det til den ansatte var svaret "Du vet at den koster nesten 600 kroner for en tube? Vi har rimeligere alternativer."

Anonymkode: 55833...b30

Hvor er dette her hen? :sjokkbla:  Jeg handler mye på Kicks og har handlet på tidligere Steen&Strøm, Storo Storsenter, Karl Johan, Glasmagasinet, Bogstadveien, OsloCity, Gunerius, Paléet, Sandvika Storsenter, Hercules. 
Personlig har jeg aldri opplevd noen dårlig service der, jeg går til dem jeg føler virker ok. 

Har dessverre skjønt at noen ansatte ser på vedkommende og deres klær og oppførsel og selv oppfører seg deretter... det er vanskelig det der å behandle alle likt  ._.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misfornøyd med Kick her og, respektløs behandling. Skulle ha en øyeskygge men påstod at de ikke hadde den inne, gjorde ingenting for å faktisk se etter den.

Sjekket på nettet og joda, det stor at de hadde en inne likevel, gikk bort dit igjen og sa det, hun som skulle hjelpe meg tidligere på dagen ( som ikke gjorde det ) forsvant ut på bakrommet da hun så meg.

Anonymkode: a7f64...ca3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (16 timer siden):

Her i byen er det Domino's som har dette problemet. Jeg har prøvd dem flere ganger for å se om de forbedrer seg, men neida. Et syltynt lag med saus med kanskje 5-6 kjøttbiter og tilsvarende lite av det andre som skal være på er IKKE en god oppskrift. Peppes (og Pizzabaker'n) leverer veldig god pizza her, heldigvis.

Domino's her i byen har vært bra før, men etter at en kjent kokk kom for å "hjelpe" dem til å bli bedre så smakte maten ikke bra lenger😕 Elsker den ene pizzaen, men nå smaker den ikke godt lenger 😭 Irriterende at de endrer på noe som allerede er bra nok!

Det samme skjedde med Bukten's Pizzaria i Strømstad. Jeg elsket pizzaen der, vi har spist der nesten hver eneste gang vi var i Strømstad i 20 år, men så endret de på sausen og nå smaker det ikke godt lenger  😕

Anonymkode: fd384...ab8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 22.22):

Biltema på Stjørdal. Har vært der noen ganger og har fortsatt ikke møtt på noen ansatte som ser ut til å like jobben sin.

Anonymkode: 7a004...9f4

Kanskje det er deg de ikke liker. Blitt møtt med et stort smil der da jeg var innom der.

Nava sport Verdal. Skulle kjøpe joggesko til barnet, de sa at nei, den størrelsen har de ikke inne, i noen joggesko. Dette sa hun, uten å engang sjekke det. Så jeg sjekka selv blant skoene som var utstilt, og det var flere typer joggesko i den  størrelsen. Helt elendig...

Anonymkode: 6ac6c...f8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje det er deg de ikke liker. Blitt møtt med et stort smil der da jeg var innom der.

Nava sport Verdal. Skulle kjøpe joggesko til barnet, de sa at nei, den størrelsen har de ikke inne, i noen joggesko. Dette sa hun, uten å engang sjekke det. Så jeg sjekka selv blant skoene som var utstilt, og det var flere typer joggesko i den  størrelsen. Helt elendig...

Anonymkode: 6ac6c...f8b

Har da ingenting å si om de liker meg eller ikke.. de jobber tross alt i ett serviceyrke og burde klare å oppføre seg deretter, ikke er jeg en vanskelig kunde heller.

Anonymkode: 7a004...9f4

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apoteket på Snorre senteret i Florø.

Kan vel ikke bare være meg som bruker ordet fatle når jeg skal ha tak i en slik https://www.apotek1.no/produkter/deroyal-armslynge-spesial-l-1stk-816570p

Må få legge til at betjeningen ikke behersker verken Norsk eller Engelsk over barneskole nivå.

Anonymkode: 304cf...880

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Apoteket på Snorre senteret i Florø.

Kan vel ikke bare være meg som bruker ordet fatle når jeg skal ha tak i en slik https://www.apotek1.no/produkter/deroyal-armslynge-spesial-l-1stk-816570p

Anonymkode: 304cf...880

Jeg har aldri hørt ordet armslynge før, har alltid brukt fatle. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...