Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et vitus apotek i Bergen (et par år siden). Hadde gått til lege og fått påvist sopp, og fikk resept på cantesten (ikke e-resept, men papir). Det var første gang jeg hadde sopp, så jeg visste ikke at jeg ikke trengte resept. Legen hadde skrevet ut en som hadde litt annerledes mengde enn "standarspakken", sikkert en som var gått ut av produksjon eller noe. Han på apoteket skulle ta meg med rundt og snakke høyt om sopp og ulike midler. Ble skikkelig flau (er en ganske stille person, og får litt "angst" av å gå i butikken). Jeg ville bare ha kuren min, uten en guidet tur. Fikk endelig betalt, og var lettet for at jeg endelig var på vei ut. Rett før jeg går ut døra roper han "HUSK AT DU IKKE MÅ VASKE DEG NEDENTIL SÅ OFTE, IKKE MED SÅPE". Ble så flau og sur. Jeg har ALDRI drevet med overdreven vask, fordi jeg alltid har vært sensitiv der nede. Så han hadde ikke trengt å komme med den kommentaren!! Hva vet han om meg liksom.. Også å rope det ut da. 

Anonymkode: 26935...9fe

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glassmagasinet på Galleriet i Bergen.

Det er noen år siden, men jeg hadde fått noen fat til jul, deler av et servise jeg samlet på. "Feilen" var at jeg hadde fått fat med sølvkant, i stedet for fat med gullkant.  Fatene var kjøpt på 30% rabatt før jul, men etter jul kostet de full pris. Dette gjaldt begge fat, både det med sølvkant og det med gullkant.

Jeg trodde at man da kunne bytte fat mot fat, men den gang ei. Dama i butikken begynte å regne på hvor mye som var betalt før jul, og den summen ble brukt til å kjøpe fat til dagens pris. Altså endte jeg opp med færre fat enn jeg hadde hatt med meg inn i butikken.

Jeg prøvde å spørre om det gjaldt omvendt også; om jeg hadde kjøpt fat til full pris og trengte å bytte de når de var på salg, ville jeg da endt opp med flere fat enn jeg i utgangspunktet hadde? Men det fungerte visst ikke sånn.....

Endret av Bingo Bongo
skrivefeil
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/1/2021 at 9:05 PM, AnonymBruker said:

Et vitus apotek i Bergen (et par år siden). Hadde gått til lege og fått påvist sopp, og fikk resept på cantesten (ikke e-resept, men papir). Det var første gang jeg hadde sopp, så jeg visste ikke at jeg ikke trengte resept. Legen hadde skrevet ut en som hadde litt annerledes mengde enn "standarspakken", sikkert en som var gått ut av produksjon eller noe. Han på apoteket skulle ta meg med rundt og snakke høyt om sopp og ulike midler. Ble skikkelig flau (er en ganske stille person, og får litt "angst" av å gå i butikken). Jeg ville bare ha kuren min, uten en guidet tur. Fikk endelig betalt, og var lettet for at jeg endelig var på vei ut. Rett før jeg går ut døra roper han "HUSK AT DU IKKE MÅ VASKE DEG NEDENTIL SÅ OFTE, IKKE MED SÅPE". Ble så flau og sur. Jeg har ALDRI drevet med overdreven vask, fordi jeg alltid har vært sensitiv der nede. Så han hadde ikke trengt å komme med den kommentaren!! Hva vet han om meg liksom.. Også å rope det ut da. 

Anonymkode: 26935...9fe

Åh, det minner meg om en gang jeg hadde blitt matforgiftet, og ikke hadde klart å holde på p-pilla (eller noe annet), og rett før jeg ble syk hadde jeg og samboer hatt ubeskyttet samleie - så überansvarlig som jeg var fulgte jeg rådet fra legen og stakk på apoteket en lørdag formiddag for å kjøpe en angrepille.

Dette var det frittstående apoteket ved Torget i Trondheim, det i det gamle huset bortover mot gågaten. Jeg handlet ALDRI der igjen. 🙈

Kom inn og gikk og fant det jeg skulle, og damen i skranken skrudde på UTESTEMMEN og begynte å formane meg om at dette ikke var noe prevensjonsmiddel, så nå skulle hun forklare meg om både kondomer, p-piller, spiral og (😂) pessar! Jeg MÅTTE jo ikke ha sex når jeg ikke stilte forberedt; menn tåler å vente. Altså, jeg studerte biologi og er ikke skvetten av meg, men det er noe av det villeste jeg har opplevd fra moralens voktere! 

Jeg stotret frem at jeg var i et langsiktig forhold og skulle bare ha ut pillen fordi jeg hadde spydd hele fredag, så p-pillen var usikker og jeg ville unngå utilsiktet konsekvens av et samleie torsdag kveld. Hah! Jeg trengte ikke servere noen sånn historie, sa madammen, for hun visste hva som gikk for seg på fredagsnettene og hvorfor studiner kom dit om lørdagene, hun. 

Jeg er ganske kald, men jeg tror sjelden jeg har vært så nær å si til noen at de burde kanskje få seg noe selv så kanskje de klarte å få hodet ut av rævva. 

Anonymkode: 12186...5db

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åh, det minner meg om en gang jeg hadde blitt matforgiftet, og ikke hadde klart å holde på p-pilla (eller noe annet), og rett før jeg ble syk hadde jeg og samboer hatt ubeskyttet samleie - så überansvarlig som jeg var fulgte jeg rådet fra legen og stakk på apoteket en lørdag formiddag for å kjøpe en angrepille.

Dette var det frittstående apoteket ved Torget i Trondheim, det i det gamle huset bortover mot gågaten. Jeg handlet ALDRI der igjen. 🙈

Kom inn og gikk og fant det jeg skulle, og damen i skranken skrudde på UTESTEMMEN og begynte å formane meg om at dette ikke var noe prevensjonsmiddel, så nå skulle hun forklare meg om både kondomer, p-piller, spiral og (😂) pessar! Jeg MÅTTE jo ikke ha sex når jeg ikke stilte forberedt; menn tåler å vente. Altså, jeg studerte biologi og er ikke skvetten av meg, men det er noe av det villeste jeg har opplevd fra moralens voktere! 

Jeg stotret frem at jeg var i et langsiktig forhold og skulle bare ha ut pillen fordi jeg hadde spydd hele fredag, så p-pillen var usikker og jeg ville unngå utilsiktet konsekvens av et samleie torsdag kveld. Hah! Jeg trengte ikke servere noen sånn historie, sa madammen, for hun visste hva som gikk for seg på fredagsnettene og hvorfor studiner kom dit om lørdagene, hun. 

Jeg er ganske kald, men jeg tror sjelden jeg har vært så nær å si til noen at de burde kanskje få seg noe selv så kanskje de klarte å få hodet ut av rævva. 

At det går an! Du burde sagt noe, men skjønner at du ikke orket. Har ikke god erfaring med det apoteket jeg heller, og heller ikke det som var på Tempe i Maxbygget før. Men tror de har flyttet?

Hva er det med enkelte apotekansatte? 

Anonymkode: af1e6...1b1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studio mote på Vågen i Sandnes. Butikksjef behandlet en som dritt. 

Egentlig så vet jeg ikke om hu fortsatt enda er butikksjef der for jeg har heller dratt til studio moto i nabobyen de siste 7 årene pga henne. 

Og jeg er ikke den eneste, hun er visstnok beryktet. 

Jeg går heller ikke på Gullfunn på kvadrat etter å ha levert inn en diamantring og fått utlevert en helt annen ring. 

Anonymkode: 99d90...181

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gina Tricot, sykt dårlig service og dyrt.

Går heller på hm som også har bedre beligninghet.

Anonymkode: 0ec25...664

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler der fortsatt, men liker ikke dyrebutikken Tam. Skulle kjøpe noen fisker jeg hadde sett i en bolle på disken der dagen før. Men hun dama fniste og sa at bollen hadde knustes og de hadde ikke slike fisker nå. Ser også ofte døde fisker som flyter i akvariene. Og hørt rykter om at de dreper «gamle» kaniner/marsvin som ikke blir solgt🤔 Ofte dårlig servise og uoversiktlig, rotete butikk. Synes det burde vært høyere krav når det er salg av dyr.

Dyrebutikker generelt har ofte ganske frekke ansatte. I en annen butikk, tror det var Hund som Hobby, skulle vi dra å få klipt klørne til hunden slik vi pleier. Ei blondine holder på med noen varer når vi kommer inn og ser ikke opp på oss en gang. Så sier vi at vi kommer for kloklipp. Med en frekk tone sier hun at de gjør ikke det nå som det er corona. «Det står på døra.» Altså, greit nok, men det er lov å være høflig! Vi kjøpte i tillegg en dyr dress til 900 kroner og en stor pakke med mat. Tok med noen prøver på en annen type mat i det vi gikk og hun bare «dere trenger da ikke det nå som dere har kjøpt mat.»

Er det tilfeldig at dyrebutikker ofte har sure og slitne ansatte eller er det for at butikkene går dårlig ??

Anonymkode: f2f16...ebc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

At det går an! Du burde sagt noe, men skjønner at du ikke orket. Har ikke god erfaring med det apoteket jeg heller, og heller ikke det som var på Tempe i Maxbygget før. Men tror de har flyttet?

Hva er det med enkelte apotekansatte? 

Anonymkode: af1e6...1b1

Ja, jeg ble helt «gobsmacked», som skalden sier. 😅 Hun var en skikkelig megge.

Har i årene etterpå blitt atskillig mer rutinert på å be folk og fe hute seg til helvete i en sekk når de, både helsepersonell og andre, drister seg til å mene noe om ting de ikke har noe med, men den lørdagen der glemmer jeg ikke. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er det mulig... det er uprofesjonelt, altså. Du burde si fra til sjefen. Om du så hadde brukt angrepille som prevensjonsmiddel så hadde ikke det vært hennes problem.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 22.20):

Er det mulig... det er uprofesjonelt, altså. Du burde si fra til sjefen. Om du så hadde brukt angrepille som prevensjonsmiddel så hadde ikke det vært hennes problem.

Helt enig! Men det er snart 20 år siden, så megga er nok pensjonert for lengst. Jeg gjorde min borgerplikt ved å spre ordet vidt og bredt i omgangskretsen vår, så andre kunne henge seg på boikotten, og jeg har heller ikke stått skolerett for øvrigheta oftere 😂

Men akkurat der og da stod det mellom å holde kjeft og kjøpe den pillen, eller å gå helt ninja på damen med paraplyen min. Og jeg hadde jo bruk for pilla 😂

AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 22.20):

Helt enig! Men det er snart 20 år siden, så megga er nok pensjonert for lengst. Jeg gjorde min borgerplikt ved å spre ordet vidt og bredt i omgangskretsen vår, så andre kunne henge seg på boikotten, og jeg har heller ikke stått skolerett for øvrigheta oftere 😂

Men akkurat der og da stod det mellom å holde kjeft og kjøpe den pillen, eller å gå helt ninja på damen med paraplyen min. Og jeg hadde jo bruk for pilla 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 7.55):

Kontaktet Varmefag i byen her jeg bor for å høre litt om priser og leveringstid. Fikk kort svar tilbake, siden har ikke henvendelsen min blitt besvart. En lignende erfaring hadde en hyttenabo jeg snakket med. Det hadde vært så dårlig service der at han aldri ville gå dit mer.

Ok, da handler jeg heller ovn til flere titusener et annet sted.

Anonymkode: 3a4f9...da4

Vet du. I går fylte jeg ut sånn kontakt skjema med forespørsel om befaring. La med bilder og beskrivelse. Det har aldri vært peis eller vedovn her så vi er jo veldig usikre på hva vi bør ha.

Om det koster oss 20 eller 60 000 spiller ingen rolle, vi vil jo ha det som passer boligen best. 

Har enda ikke hørt noe. 

Jeg ringte også til en konkurrent, han virket lite engasjert ut. Vi måtte heller komme til butikken.. I pandemitid med to småbarn på slep.. 

Anonymkode: 99d90...181

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illums bolighus i Bergen. 

unngår om mulig å handle der. Butikksjefen behandler de ansatte veldig dårlig. Hun er kanskje helt grei ovenfor kunder, men jeg vil ikke handle i en butikk hvor ansatte blir kjeftet på foran kunder. Det er meget ubehagelig. 

Og HM på Horisont. 
var der en gang i vår i starten av korona når endel butikker hadde redusert åpningstid pga lite kunder. Ny åpningstiden var ikke oppdatert på nettet (hadde sjekket på forhånd). Jeg skulle kjapt innom for et bestemt hudprodukt, så jeg hentet det og gikk rett i kassen. Der var det kø med én ansatt som ekspiderte. Butikksjefen var selv på jobb, men siden det var straks stengetid så brukte hun heller tid på å slukke lys og ta lukkerunde istedenfor å bare lukke ned gitteret halvveis for å signalisere at butikken stengte og deretter hjelpe å ta unna kunder i kassen. Vi kundene i kassakø ble vitne til oppgitte sukk av de ansatte og tydelig signal om at vi var til besvær der vi stod i kø i mørket. Jeg skjønner det er irriterende med kunder «over» stengetid, men butikken stengte jo tross alt tidlig pga «mangel på kunder», så man burde kanskje som butikksjef være glad for at de har folk som vil handle der? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lucky Eddie på grunnerløkka,

Han som jobber der er frekk og lite hjelpsom.

Kjøper det heller på finn, mye billigere i tilegg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lucky Eddie på grunnerløkka,

Han som jobber der er frekk og lite hjelpsom.

Kjøper det heller på finn, mye billigere i tilegg.

Synes begge karene som jobber der er hyggelige og morsomme jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (1 minutt siden):

Synes begge karene som jobber der er hyggelige og morsomme jeg.

Han som jobber fast og mest synes jeg virkelig ikke om. Lite service minded og uhøflig.

Sett flere anmeldser om han ang dette.

Jeg handler ikke der lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han som jobber fast og mest synes jeg virkelig ikke om. Lite service minded og uhøflig.

Sett flere anmeldser om han ang dette.

Jeg handler ikke der lengre.

Skjønner. Har full respekt for at man kan ha forskjellige opplevelser, har bare aldri opplevd de sånn selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (2 minutter siden):

Skjønner. Har full respekt for at man kan ha forskjellige opplevelser, har bare aldri opplevd de sånn selv.

Han yngste er veldig hyggelig det er jeg enig,

Vært der med han elste hvor han har oppført seg ok, men det har dessverre vært også litt for mange ganger han vært uhøflig og frekk, og virker drit lei jobben sin og går ut å røyker enn å svare på spørsmål bl annet (ikke bare det), og da gidder jeg rett og slett ikke.

Men fint at du er fornøyd med servicen selvom jeg ikke er det :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2020 den 2.10):

Kjøpte tv på Elkjøp Stjørdal. Når vi slo på den hjemme, så viste det seg at den må ha vært brukt. Det var netflixkonto ferdig innlogga på den. 

drittbutikk!

Anonymkode: 9e92b...cf6

Det går ikke an men...

Anonymkode: 6ac6c...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nullstiller alt jeg kan ha ment og tenkt før. Jeg vil gi hvilken som helst butikk en sjanse i fremtiden bare de får åpne igjen. 

Anonymkode: b9522...65a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...