AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #41 Skrevet 9. mai 2014 Hva med å la de som er Coopmedlemmer og som er en del av "eierne" få uttale seg? Ved en kjapp spørreundersøkelse e.l. Hadde nok ikke blitt så veldig mange sponsorkronene på ham da . Fyllekjøring er noe som opptar og berører mange dypt!Anonymous poster hash: 68cdf...31e 3
Amarinda Skrevet 9. mai 2014 #42 Skrevet 9. mai 2014 http://www.t-a.no/nyheter/article9648939.ece#.U2y2QlcfPDc De skal møtes i dag og har ikke tatt noen endelig avgjørelse, så kanskje litt tidlig å boikotte? 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #43 Skrevet 9. mai 2014 Ok. Du boikotter Coop. Så fint for deg. Anonymous poster hash: fa406...0e7
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #44 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Jeg er helt uenig med Chloe og støttet deg, men der tapte du ved å prøve å ta henne på en skrivefeil som egentlig ikke er en skrivefeil. Like kuuuuuuul du også ser jeg. Anonymous poster hash: 626eb...5ee Hva er dette kulhetsgreiene dere skriver om? Hva er grunnen til at AB skriver som h*n gjør, og hva er grunnen din til å støtte det? Jeg får déja vu fra barneskolen når jeg fikk slengbemerkninger for å bruke hjelm og refleks. "Sååå kuuuul du eer..." Endret 9. mai 2014 av Chloe- 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #45 Skrevet 9. mai 2014 Hva er dette kulhetsgreiene dere skriver om? Hva er grunnen til at AB skriver som h*n gjør, og hva er grunnen din til å støtte det? Jeg får déja vu fra barneskolen når jeg fikk slengbemerkninger for å bruke hjelm og refleks. "Sååå kuuuul du eer..." Jeg støtter ikke kulhetsgreiene til AB, derfor jeg skrev det ironisk tilbake til h*n. For å vise hvor utrolig teit det er. Anonymous poster hash: 626eb...5ee 1
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #46 Skrevet 9. mai 2014 Jeg støtter ikke kulhetsgreiene til AB, derfor jeg skrev det ironisk tilbake til h*n. For å vise hvor utrolig teit det er. Anonymous poster hash: 626eb...5ee Åja. Det var "og støttet deg" som gjorde at jeg måtte spørre. (Helt legitimt å være "uenig med Chloe" altså. Jeg lover. )
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #47 Skrevet 9. mai 2014 Boikott COOP - gå i rosetog. Forfekt dine verdier og la oss alle tro du er et så sabla godt menneske. Northug skal dømmes i norsk rett og straffes ihh til gjeldende regler. Denne folkemobben er motbydelig. Anonymous poster hash: c7ad8...f9b 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #48 Skrevet 9. mai 2014 Jeg er helt uenig med Chloe og støttet deg, men der tapte du ved å prøve å ta henne på en skrivefeil som egentlig ikke er en skrivefeil. Like kuuuuuuul du også ser jeg. Anonymous poster hash: 626eb...5ee Jeg har ikke sagt det er en skrivefeil. Men jeg sier dråpen. Dråpa høres utrooooolig harry ut. Ikke fullt så kuuuuuul du, altså.... Anonymous poster hash: 20355...618
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #49 Skrevet 9. mai 2014 Jeg har ikke sagt det er en skrivefeil. Men jeg sier dråpen. Dråpa høres utrooooolig harry ut. Ikke fullt så kuuuuuul du, altså....Anonymous poster hash: 20355...618 Hvorfor prater du på denne måten? 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #50 Skrevet 9. mai 2014 Da bør man også slutte og handle hos Rema 1000 som til tross for Nikki Bille sine fylleslagsmål fortsatt er hovedsponsor for RBK. Hvis man da ikke støtter folk som går berserk i fylla? Han er dansk, så han trigger ikke janteloven i like stor grad som Northug. Haters gonna hate. Anonymous poster hash: 8448b...0a6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #51 Skrevet 9. mai 2014 Det var idrettsutøveren som fyllekjørte. Det er en og samme person det er snakk om. På en måte ja, på en annen måte nei. Hvor mange fyllekjørere har vi ikke her til lands? De aller fleste har fått både to og tre sjanser. Min onkel fyllekjørte to ganger på samme dag. Helt tragisk. Jeg hater fyllekjøring. Men selv om jeg hater det han gjorde så har jeg tilgitt han som menneske. (Han skadet ingen, og krasjet heller ikke). Petter Northug er et menneske han også, selv om handlingen er forkastelig så betyr det ikke at han ikke fortjener en ny sjanse. Og da må man nesten skille mellom handling og person. Anonymous poster hash: b3615...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #52 Skrevet 9. mai 2014 Hva med å la de som er Coopmedlemmer og som er en del av "eierne" få uttale seg? Ved en kjapp spørreundersøkelse e.l. Hadde nok ikke blitt så veldig mange sponsorkronene på ham da . Fyllekjøring er noe som opptar og berører mange dypt!Anonymous poster hash: 68cdf...31e Mener en undersøkelse i VG viste at veldig mange ønsket å gi Northug en ny sjanse og at de hadde tro på han som idrettsutøver. Jeg har alltid hatt sansen for Northug og har alltid bedt alle de som har hatet han så mye om å faktisk SE de intervjuene avisene bare siterer. For VG, Dagbladet, Nettavisen og ikke minst de svenske avisene siterer han feil og tillegger han toner og takter han ikke har hatt i intervjuene (som regel foretatt av NRK). Men fyllekjøring, det er jeg i mot. Det går ikke an å forsvare det. Men man må skille mellom handling og menneske. Anonymous poster hash: b3615...9fe 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #53 Skrevet 9. mai 2014 Jeg boikotter Coop. På vegne av ofre for av andres fyllekjøring. Faktisk er jeg veldig sjokkert over at de fortsetter å sponse han. Jeg har lite til overs for fyllekjørere, men heldigvis gikk det ingen liv tapt (ja, det kunne gjort det, men det gjorde ikke det), hadde så vært tilfellet, hadde jeg ikke klart å tilgi Petter. Han gjorde en stor tabbe og har forhåpentligvis lært leksa si, tror neppe det blir mer fyllekjøring på ham. Anonymous poster hash: 2659b...606 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #54 Skrevet 9. mai 2014 Hvis han hadde hatt en holdning mot fyllekjøring på lik linje som mange av oss, så ville han ikke satt seg bak rattet UANSETT promille. Hva blir det neste? Voldtektsmannen sier unnskyld, så svarer vi med at "dette var en glipp utifra for mye alkohol, og ikke noe han ville gjort om han var litt mindre dritings?" Fylla kan gjøre at man tabber seg ut, men alvorlige ting som dette er det faktisk normalt å ha bunnsolide sperrer for. Når noen setter seg bak rattet med promille, tviler jeg sterkt på at de tenker "nei, gjør jeg dette vil jeg kunne ta andres liv", nei, de tenker nok at dette vil gå bra, at de ikke skal kjøre så langt og at de skal være forsiktige - en voldtekstmann angriper et annet menneske bevisst - det er ikke noe som kan, men noe som vil skade et annet menneske. Anonymous poster hash: 2659b...606
Mann 42 Skrevet 9. mai 2014 #55 Skrevet 9. mai 2014 Jeg liker at COOP viser såpass alminnelig anstendighet at de ikke uten videre slår handa av Petter Norhug og føyer skade til skam ved å sparke ham når han nå ligger nede. Å si at de dermed støtter hans fyllekjøring, er en latterlig påstand. De sponser skiløperen Petter Northug, og jeg respekterer at de er villige til å ta risken på at de på kort sikt kan tape litt på at de ikke annulerer avtalene med ham omgående. Selv så syns jeg ikke det bør få noen videre konsekvenser for mitt kundeforhold. Jeg er ikke videre interessert i sponsingen deres som sådan. Det er tenkelig at jeg kommer til å slutte å handle der hvis jeg ikke liker måten de evt avslutter sponsoravtalen på. Jeg liker ikke feighet.
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #56 Skrevet 9. mai 2014 Når noen setter seg bak rattet med promille, tviler jeg sterkt på at de tenker "nei, gjør jeg dette vil jeg kunne ta andres liv", nei, de tenker nok at dette vil gå bra, at de ikke skal kjøre så langt og at de skal være forsiktige - en voldtekstmann angriper et annet menneske bevisst - det er ikke noe som kan, men noe som vil skade et annet menneske. Anonymous poster hash: 2659b...606 Og det er holdningen "fyllekjøring går sikkert greit for denne gang" vi må utrydde. 1
Mann 42 Skrevet 9. mai 2014 #57 Skrevet 9. mai 2014 Og det er holdningen "fyllekjøring går sikkert greit for denne gang" vi må utrydde. Det er ikke en holdning, det er en feilvurdering. Gjerne etter en serie uheldige sammentreff, som fører en til det punktet der man, under innflytelse av alkohol tenker at å kjøre hjem antakeligvis er det mest praktiske. Kanskje tilogmed det eneste praktiske og fornuftige. 1
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #58 Skrevet 9. mai 2014 Det er ikke en holdning, det er en feilvurdering. Gjerne etter en serie uheldige sammentreff, som fører en til det punktet der man, under innflytelse av alkohol tenker at å kjøre hjem antakeligvis er det mest praktiske. Kanskje tilogmed det eneste praktiske og fornuftige. Har man en solid holdning mot fyllekjøring tar man ikke slike feilvurderinger. 1
Mann 42 Skrevet 9. mai 2014 #59 Skrevet 9. mai 2014 Har man en solid holdning mot fyllekjøring tar man ikke slike feilvurderinger. Jeg tror kanskje at du vil bli forbauset over alle de avgjørelsene folk tar i strid med det de ellers ville tenke på som sine holdninger, når de er under innflytelse av alkohol eller andre rusmidler.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #60 Skrevet 9. mai 2014 Enig, jeg handler ikke på noen Coop butikker heretter! Anonymous poster hash: c1f42...10e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå