Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes både coop og de andre sponsorene har gjort kloke valg, og kommer ikke til å boikotte noen.

Anonymous poster hash: 5f316...210
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde holdt med å slutte å pøse lommene hans fulle av gryn.

Så det er der skoen trykker... :fnise: .

Tenker nok du blir å innfinne deg på Coop igjen når tilbudene er for gode til å la gå i fra seg :laugh: .

Men greit å heve seg over andre her inne da. Kul du... :fnise:

Anonymous poster hash: 20355...618

• Liker 4
Skrevet

Fordi folkets konsensus virker å gå i retning av å gi sympati til PN, og Coop derfor ville fått mye oppmerksomhet for å "sparke" dem som ligger nede. Jeg sier ikke at jeg er enig den ene eller den andre veien, jeg synes fyllekjøring er fullstendig på trynet og det at en rollemodell som PN går så kraftig på snørra skal det slåes hardt ned på. Men Coop er avhengig av å gjøre det de tjener best på, og om de fleste av deres forbrukere støtter PN så må de følge det i en slik sak.

Det er fordi det er mer stuereint å rope høyt hvis man er en av de som mener han bør støttes.

Som du selv sier, man sparker ikke en mann som ligger nede. Da holder folk heller tyst, enn å lette hjertet for all styggedom man føler i denne saken.

Skrevet (endret)

Så det er der skoen trykker... :fnise: .

Tenker nok du blir å innfinne deg på Coop igjen når tilbudene er for gode til å la gå i fra seg :laugh: .

Men greit å heve seg over andre her inne da. Kul du... :fnise:

At jeg syns at å gi han økonomisk sanksjon er mer passende enn å slå han med stokker bør vel ikke være så kontroversielt.

Hvordan gjør det at jeg "hever meg over andre"?

Endret av Chloe-
Skrevet

Det er fordi det er mer stuereint å rope høyt hvis man er en av de som mener han bør støttes.

Som du selv sier, man sparker ikke en mann som ligger nede. Da holder folk heller tyst, enn å lette hjertet for all styggedom man føler i denne saken.

Nei, det er en gang slik i Norge at det er den som driter seg ut som får sympatien, ikke den som tar et oppgjør med det (et litt annerledes eksempel er Mokkamann-saken fra Spellemannsprisen).

AnonymBruker
Skrevet

At jeg syns en økonomiske sanksjon er mer passende enn å slå han med stokker bør vel ikke være så kontroversielt.

Hvordan gjør det at jeg "hever meg over andre"?

Jo coop merker nok mye til at du ikke handler der :fnise::fnise::fnise: .

Men det gjør du nok likevel. Bare tull å si noe annet for å være kul.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er en gang slik i Norge at det er den som driter seg ut som får sympatien, ikke den som tar et oppgjør med det (et litt annerledes eksempel er Mokkamann-saken fra Spellemannsprisen).

Den store forskjellen er at å fyllekjøre ikke er en glipp/forsnakkelse/misforståelse/tabbe/uhell, men en situasjon man KUN havner i om man har en nonchalant og respektløs holdning til liv og lov.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har personlig større problem med at Peter Northug er et sleifkjefta rasshøl med overspent ego og relativt middelmådige prestasjoner, enn at han driter seg ut i fylla en gang.

Jeg regner ikke med at han noensinne kommer til å kjøre i fylla igjen, men den peronlige oppførselen hans i pressen regner jeg med kommer til å prege nyhetsmedia neste skisesong også, og den er faktisk ikke mindre problematisk. Jeg har større tro på at PN stimmulerer flere narcesisitiske og egoistiske idioter enn fyllekjørere.

• Liker 2
Skrevet

Jo coop merker nok mye til at du ikke handler der :fnise::fnise::fnise: .

Men det gjør du nok likevel. Bare tull å si noe annet for å være kul.

Økonomisk sanksjon FOR HAN.

Jeg vet at Coop driter i mine penger. Det er bare en dråpe i havet. Jeg velger bare å legge igjen dråpa mi et annet sted istedet. ;)

• Liker 2
Skrevet

Den store forskjellen er at å fyllekjøre ikke er en glipp/forsnakkelse/misforståelse/tabbe/uhell, men en situasjon man KUN havner i om man har en nonchalant og respektløs holdning til liv og lov.

Det er jeg ikke enig i. Dels fordi jeg er sikker på at dette var en glipp ut i fra for mye alkohol, og ikke noe han ville gjordt om han var litt mindre dritings.

Og dels fordi respekt for liv og lov er svært individuelt. Jeg vil ha store problemer med hyklerei hvis jeg skulle sette meg som dommer basert på daglige lovbrudd. (det går vel ikke en dag uten at jeg bryter loven flere ganger. )

AnonymBruker
Skrevet

Økonomisk sanksjon FOR HAN.

Jeg vet at Coop driter i mine penger. Det er bare en dråpe i havet. Jeg velger bare å legge igjen dråpa mi et annet sted istedet. ;)

Såååååååååå kul. Du kommer nok til å handle der likevel. Bare tøft å si noe annet her inne.

Det skrives dråpen, btw.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sær sak å boikotte en kjede for.De sponser jo ikke fyllekjøringen hans, og han har vært klar og tydelig på at han angrer, at han vil ta den straffen han fortjener, og at han under ingen omstendighet vil forsvare kjøring i ruspåvirket tilstand. Dette var en alvorlig sak, men så snart han har fått og sonet straffen sin, så har han faktisk gjort opp for seg.Northug har flere aspekter enn bare fyllekjøring, altså, og jeg er ganske så sikker på at Coop mener sponsorpengene skal gå til skitrening, og ikke til alkoholkjøp så han kan kjøre mer i fylla... Anonymous poster hash: 452ea...f08

Det er klart han har gitt uttrykk for at han angrer.... Noe annet ville jo vært enda mer idioti enn å faktisk kjøre i fylla...

Men man statuerer vel ikke et godt nok eksempel ved å si at man angrer, hvis det ikke får noen særlig andre konsekvenser.

Hvis jeg f.eks hadde gjort et underslag på arbeidsplassen min og blitt oppdaget... Jeg hadde garantert ikke fått beholde inntekten min og arbeidsplassen selv om jeg sa at jeg syns det var dumt gjort og at jeg angrer...

Anonymous poster hash: 68cdf...31e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Petter kommer vel til å få en kraftig bot, og ved å fortsette sposingen, er det i realiteten Coop som betaler den for ham. Men de synes vel det er greit.

Anonymous poster hash: d3452...f6c
AnonymBruker
Skrevet

Såååååååååå kul. Du kommer nok til å handle der likevel. Bare tøft å si noe annet her inne.

Det skrives dråpen, btw.

Jeg er helt uenig med Chloe og støttet deg, men der tapte du ved å prøve å ta henne på en skrivefeil som egentlig ikke er en skrivefeil. Like kuuuuuuul du også ser jeg. ;)

Anonymous poster hash: 626eb...5ee

• Liker 4
Skrevet

Det er jeg ikke enig i. Dels fordi jeg er sikker på at dette var en glipp ut i fra for mye alkohol, og ikke noe han ville gjordt om han var litt mindre dritings.

Og dels fordi respekt for liv og lov er svært individuelt. Jeg vil ha store problemer med hyklerei hvis jeg skulle sette meg som dommer basert på daglige lovbrudd. (det går vel ikke en dag uten at jeg bryter loven flere ganger. )

Hvis han hadde hatt en holdning mot fyllekjøring på lik linje som mange av oss, så ville han ikke satt seg bak rattet UANSETT promille.

Hva blir det neste? Voldtektsmannen sier unnskyld, så svarer vi med at "dette var en glipp utifra for mye alkohol, og ikke noe han ville gjort om han var litt mindre dritings?"

Fylla kan gjøre at man tabber seg ut, men alvorlige ting som dette er det faktisk normalt å ha bunnsolide sperrer for.

• Liker 4
Skrevet

Petter kommer vel til å få en kraftig bot, og ved å fortsette sposingen, er det i realiteten Coop som betaler den for ham. Men de synes vel det er greit.

Anonymous poster hash: d3452...f6c

De synes vel sikkert ikke det, men det er liksom risikoen med å sponse mennesker. Du kan komme til å sponse en som ender opp som Koss, eller en som ender opp som Armstrong, og DU som sponsor ender opp i skuddlinjen uansett.

Dropper de kontrakten med Northug, sier de samtidig opp ett 10 talls personer (husk at COOP sponser privatlagsatningen til PN) og de terminerer en produktserie. Ikke uoverkommelig, men det er en kost som må vurderes mot.

De får ikke pengene tilbake, så de mellom 2 og 3 millionene dette kommer til å koste PN, må naturlig nok komme ut av det PN har saltet av Coop sine penger uansett.

Gjest Blomst83
Skrevet

Hørte på radion for en halv time siden at Coop nå ikke var sikker lenger på om de skulle fortsette å sponse han.De skulle ha et møte til uka.

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart han har gitt uttrykk for at han angrer.... Noe annet ville jo vært enda mer idioti enn å faktisk kjøre i fylla...

Men man statuerer vel ikke et godt nok eksempel ved å si at man angrer, hvis det ikke får noen særlig andre konsekvenser.

Hvis jeg f.eks hadde gjort et underslag på arbeidsplassen min og blitt oppdaget... Jeg hadde garantert ikke fått beholde inntekten min og arbeidsplassen selv om jeg sa at jeg syns det var dumt gjort og at jeg angrer...

Dette skjønte jeg ikke. Han får naturligvis en klekkelig bot og fengselsstraff, mener du det er "ikke noen særlig andre konsekvenser"? Poenget med straffesystemet er ikke å tråkke folk ned i søla - det ville gjerne bare ført til at de hadde større sannsynlighet for å gjøre noe galt på nytt. Poenget er å la dem sone straffen, for så å gi dem en ny sjanse etterpå.

Anonymous poster hash: 452ea...f08

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke. Han får naturligvis en klekkelig bot og fengselsstraff, mener du det er "ikke noen særlig andre konsekvenser"? Poenget med straffesystemet er ikke å tråkke folk ned i søla - det ville gjerne bare ført til at de hadde større sannsynlighet for å gjøre noe galt på nytt. Poenget er å la dem sone straffen, for så å gi dem en ny sjanse etterpå.Anonymous poster hash: 452ea...f08

Nei, i Norge er ikke dette noe særlige konsekvenser... Det er omtrent som en betalt ferie. En som hadde begått et underslag hadde selvsagt også fått bot og fengselsstraff, men han hadde uansett ikke fått beholde jobb og inntekt. Og sånn burde det være i en sponsorsituasjon også. Han må gjerne få komme tilbake, men da får han jo f.eks se om han er ønsket på landslaget og begynne forfra igjen. Ikke sitte der med 9 mill i årsinntekt bare fordi han påstår at han angrer...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hørte på radion for en halv time siden at Coop nå ikke var sikker lenger på om de skulle fortsette å sponse han.De skulle ha et møte til uka.

Gledelige nyheter :)

Anonymous poster hash: 3bc0a...25d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...