AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 Når Coop faktisk går ut og på en måte syns det er greit med fyllekjøring og viser dette ved å fortsette å sponse Petter Northug, ja da er grensen nådd for meg!Anonymous poster hash: 68cdf...31e 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Så det er det som er utfallet av samtalen de hadde i går? Lurer på om jeg skal følge ditt eksempel. Jeg er heller ikke spesielt begeistret for fyllekjørere, og her har vi både rema, ica og joker som heller kan få forsyne oss med det vi trenger. Anonymous poster hash: 3bc0a...25d 2
Honey Dew Skrevet 9. mai 2014 #3 Skrevet 9. mai 2014 Når Coop faktisk går ut og på en måte syns det er greit med fyllekjøring og viser dette ved å fortsette å sponse Petter Northug, ja da er grensen nådd for meg!Anonymous poster hash: 68cdf...31e Jeg boikotter også denne kjeden. Synes det er usmakelig det de har gjort/sagt 1
Druid Skrevet 9. mai 2014 #4 Skrevet 9. mai 2014 Når Coop faktisk går ut og på en måte syns det er greit med fyllekjøring og viser dette ved å fortsette å sponse Petter Northug, ja da er grensen nådd for meg!Anonymous poster hash: 68cdf...31e Jeg har vanskelig for å se at ett fortsatt sponsing av PN er å akseptere fyllekjøring. Det er ikke slik at PN har gått ut å sagt at han ikke har gjordt noe galt og at fyllekjøring er akseptabelt. Å droppe PN hadde derimot demonstrert at COOP kun ser på PN som ett salgsfremmede virkemiddel og fjerne all skinn av at COOP ønsker at en Norsk skiutøver skal gjøre det godt i Langrenn (Hvilket er gisten i hvordan Sponsing fungerer). Så jeg tror COOP har gjordt den mest inteleigente beslutningen de kunne gjøre gitt situasjonen. Hvordan de kom til å sponse Northug i første omgang er uansett for meg en gåte. Han er vel en av Norges mest kontroveriselle sportsutøvere i utgangspunktet, og er vel så langt i fra COOP sine verdier og budskap som det er mulig å komme. 21
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #5 Skrevet 9. mai 2014 Håper inderlig Coop ga Northugen klar beskjed om at de i tillegg var meget skuffet over hans resulater i skisporet denne sesongen, og at han bør skjerpe seg om de skal gidde å sponse han noe mer. Anonymous poster hash: ab873...3ba 2
Gjest Jørild Skrevet 9. mai 2014 #6 Skrevet 9. mai 2014 Egentlig burde man stilt alle sponsorene på rad og rekke så alle kunne fått slått han med stokker. Det er den eneste måten å vise at de avskyr fyllekjøring og er verdig brødpengene våre. 3
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Jeg boikotter Coop. På vegne av ofre for av andres fyllekjøring. Faktisk er jeg veldig sjokkert over at de fortsetter å sponse han. 4
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #8 Skrevet 9. mai 2014 Egentlig burde man stilt alle sponsorene på rad og rekke så alle kunne fått slått han med stokker. Det er den eneste måten å vise at de avskyr fyllekjøring og er verdig brødpengene våre. Det hadde holdt med å slutte å pøse lommene hans fulle av gryn. 1
Amarinda Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Da bør man også slutte og handle hos Rema 1000 som til tross for Nikki Bille sine fylleslagsmål fortsatt er hovedsponsor for RBK. Hvis man da ikke støtter folk som går berserk i fylla? 19
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Da bør man også slutte og handle hos Rema 1000 som til tross for Nikki Bille sine fylleslagsmål fortsatt er hovedsponsor for RBK. Hvis man da ikke støtter folk som går berserk i fylla? Coop sponser ikke skilandslaget, men Nortug som individuell utøver. Du sammenligner epler og appelsiner. 3
Amarinda Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 Coop sponser ikke skilandslaget, men Nortug som individuell utøver. Du sammenligner epler og appelsiner. Jeg skjønner hva du mener, samtidig mener jeg at profilen til et lag svekkes betraktelig når den mest profilerte spilleren på laget pådrar seg slike mediesaker gang på gang på samme måte som en enkeltsak har gjort med PN og Coop. Man må gjerne boikotte om man ønsker det. Jeg på min side er enig med Druid, de hadde fått enormt mye mer negativ oppmerksomhet om de faktisk hadde trukket seg nå. Imidlertid håper jeg at Coop har vært tydelige på at til neste sesong må PN sitt fokus være utelukkende på det sportslige og at alle videre "sprell" vil medføre kontraktsbrudd. Man kan tilgi ett massivt feilsteig, blir det fler vil jeg tro at det er kroken på døra for godt. 4
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 Jeg skjønner hva du mener, samtidig mener jeg at profilen til et lag svekkes betraktelig når den mest profilerte spilleren på laget pådrar seg slike mediesaker gang på gang på samme måte som en enkeltsak har gjort med PN og Coop. Man må gjerne boikotte om man ønsker det. Jeg på min side er enig med Druid, de hadde fått enormt mye mer negativ oppmerksomhet om de faktisk hadde trukket seg nå. Imidlertid håper jeg at Coop har vært tydelige på at til neste sesong må PN sitt fokus være utelukkende på det sportslige og at alle videre "sprell" vil medføre kontraktsbrudd. Man kan tilgi ett massivt feilsteig, blir det fler vil jeg tro at det er kroken på døra for godt. Hvorfor ville de fått mer negativ oppmerksomhet da? Å avslutte samarbeidet med en som brøt loven med fyllekjøring og stakk fra en skadet person burde naturligvis være den mest allment støttede løsningen.
King in the North Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Damned if you do, damned if you dont. Coop ble satt i en veldig vanskelig situasjon pga idiotien til Northug. Om de hadde avsluttet sponsoravtalen hadde nok hylekoret hatt en mening om det også Forøvrig er det litt fordummende å tro at Coop indirekte syntes fyllekjøring er greit mtp deres håndtering av saken 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 Jeg skjønner hva du mener, samtidig mener jeg at profilen til et lag svekkes betraktelig når den mest profilerte spilleren på laget pådrar seg slike mediesaker gang på gang på samme måte som en enkeltsak har gjort med PN og Coop. Man må gjerne boikotte om man ønsker det. Jeg på min side er enig med Druid, de hadde fått enormt mye mer negativ oppmerksomhet om de faktisk hadde trukket seg nå. Imidlertid håper jeg at Coop har vært tydelige på at til neste sesong må PN sitt fokus være utelukkende på det sportslige og at alle videre "sprell" vil medføre kontraktsbrudd. Man kan tilgi ett massivt feilsteig, blir det fler vil jeg tro at det er kroken på døra for godt. Det er greit at de ville fått mye negativ oppmerksomhet hvis de hadde trukket seg som sponsorer, men det hadde faktisk taklet. Kjøring i ruspåvirket tilstand er et meget stort samfunnsproblem og når en av de største aktørene innen for dagligvare her i landet ikke benytter anledningen og sier klart i fra at dette er uakseptabelt og dette kan vi ikke støtte, da syns jeg det er trist! Her kunne vi fått en ganske hard og bastant markering om at denslags er uakseptabelt. Istedet får vi et skuldertrekk og et -jaja det gikk jo bra...Anonymous poster hash: 68cdf...31e 3
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Damned if you do, damned if you dont. Coop ble satt i en veldig vanskelig situasjon pga idiotien til Northug. Om de hadde avsluttet sponsoravtalen hadde nok hylekoret hatt en mening om det også Forøvrig er det litt fordummende å tro at Coop indirekte syntes fyllekjøring er greit mtp deres håndtering av saken Hvis det _ikke_ er greit i henhold til deres verdier får de vise det ved å avslutte samarbeidet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #16 Skrevet 9. mai 2014 Det er jo ikke fyllekjøring de støtter, det er idrettsutøveren Petter Northug. Jeg gir hvertfall helt faen. Anonymous poster hash: a15a3...11c 3
Chloe- Skrevet 9. mai 2014 #17 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Det er jo ikke fyllekjøring de støtter, det er idrettsutøveren Petter Northug. Jeg gir hvertfall helt faen.Anonymous poster hash: a15a3...11c Det var idrettsutøveren som fyllekjørte. Det er en og samme person det er snakk om. Endret 9. mai 2014 av Chloe- 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #18 Skrevet 9. mai 2014 Gi det noen uker og flere gode tilbud, så skal jeg love deg at du kommer til å handle på COOP igjen. Kunder som aldri skal handle her mer? Ja, den har vi hørt en rekke ganger før. Allikevel kommer de tilbake, gang på gang på gang. Anonymous poster hash: 26c23...169 2
Amarinda Skrevet 9. mai 2014 #19 Skrevet 9. mai 2014 Hvorfor ville de fått mer negativ oppmerksomhet da? Å avslutte samarbeidet med en som brøt loven med fyllekjøring og stakk fra en skadet person burde naturligvis være den mest allment støttede løsningen. Fordi folkets konsensus virker å gå i retning av å gi sympati til PN, og Coop derfor ville fått mye oppmerksomhet for å "sparke" dem som ligger nede. Jeg sier ikke at jeg er enig den ene eller den andre veien, jeg synes fyllekjøring er fullstendig på trynet og det at en rollemodell som PN går så kraftig på snørra skal det slåes hardt ned på. Men Coop er avhengig av å gjøre det de tjener best på, og om de fleste av deres forbrukere støtter PN så må de følge det i en slik sak. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #20 Skrevet 9. mai 2014 Sær sak å boikotte en kjede for. De sponser jo ikke fyllekjøringen hans, og han har vært klar og tydelig på at han angrer, at han vil ta den straffen han fortjener, og at han under ingen omstendighet vil forsvare kjøring i ruspåvirket tilstand. Dette var en alvorlig sak, men så snart han har fått og sonet straffen sin, så har han faktisk gjort opp for seg. Northug har flere aspekter enn bare fyllekjøring, altså, og jeg er ganske så sikker på at Coop mener sponsorpengene skal gå til skitrening, og ikke til alkoholkjøp så han kan kjøre mer i fylla... Anonymous poster hash: 452ea...f08 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå