AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Del Skrevet 8. mai 2014 Noen som kunne hjulpet meg med å se over noen linjer på tysk? Anonymous poster hash: c1992...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Del Skrevet 8. mai 2014 Ja da, bare post dem, du Anonymous poster hash: f8e6d...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #3 Del Skrevet 8. mai 2014 Takk! Mein Traumhaus ist ein groSSe Haus. Es hat eine schöne Terrasse mit einer schönen Aussicht. Es muss drei helle Schlafzimmern, zwei Baden und eine moderne Küche haben. Es muss auch einen groSSen Garten haben. Das Traumhaus liegt auf dem land, aber gerne neben einer Norwegischen Stadt. Anonymous poster hash: c1992...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 8. mai 2014 #4 Del Skrevet 8. mai 2014 Mitt drømmehus er et stort hus Det har en fin terasse med en gin utsikt. Det må ha tre soverom (helle vet jeg ikke hva betyr), to bad og et stort kjøkken. Drømmehuset ligger ute på landet, kanskje nær en norsk by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 8. mai 2014 #5 Del Skrevet 8. mai 2014 Er dette orntlig tysk? Jeg trodde ikke jeg kunne tysk men forsto alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Del Skrevet 8. mai 2014 Tror TS vil at noen skal sjekke om gramatikken er rett..? Anonymous poster hash: f8e6d...7f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 8. mai 2014 #7 Del Skrevet 8. mai 2014 Tror TS har tysklekse jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 8. mai 2014 #8 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Mein Traumhaus ist ein groSSe Haus. Es hat eine schöne Terrasse mit einer schönen Aussicht. Es muss drei helle Schlafzimmern, zwei Baden und eine moderne Küche haben. Es muss auch einen groSSen Garten haben. Das Traumhaus liegt auf dem land, aber gerne neben einer Norwegischen Stadt. Mitt drømmehus er et stort hus. Huset skal ha terrasse med fin utsikt. Det må være tre lyse soverom, to bad og et moderne kjøkken. Det må også ha en stor hage. Drømmethuset ligger på landet, men likeved en stor norsk by. Ser greit ut for meg. Jeg sugde dog i gramatikk så der vet jeg ikke om det er riktig Edit: Ser at det er gramatikken du skal ha retting på. Pass på å bruke ß på ordene som große og großen Endret 8. mai 2014 av dillyduzit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 8. mai 2014 #9 Del Skrevet 8. mai 2014 Tror TS vil at noen skal sjekke om gramatikken er rett..?Anonymous poster hash: f8e6d...7f0 det kanke jeg hjelpe med dessverre. Ble bare så fascinert av at jeg forstod det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 8. mai 2014 #10 Del Skrevet 8. mai 2014 Mitt drømmehus er et stort hus Det har en fin terasse med en gin utsikt. Det må ha tre soverom (helle vet jeg ikke hva betyr), to bad og et stort kjøkken. Drømmehuset ligger ute på landet, kanskje nær en norsk by. Haha, etter at du skrev dette måtte jeg lese for å se om jeg klarte å forstå det også.. Riktig nok, så gjorde jeg sånn halvveis det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torias Skrevet 8. mai 2014 #11 Del Skrevet 8. mai 2014 Fant ut at det ikke var noe vits å være anonym, hehe. Jeg har muntlig "eksamen" på 15 minutt i morgen, og forbreder meg på ulike spørsmål fra temaer vi vet på forhånd. Jeg lurer på gramatikken ja, om det er riktig bruk av adjektiv endelser og akkusativ/dativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torias Skrevet 8. mai 2014 #12 Del Skrevet 8. mai 2014 Mitt drømmehus er et stort hus. Huset skal ha terrasse med fin utsikt. Det må være tre lyse soverom, to bad og et moderne kjøkken. Det må også ha en stor hage. Drømmethuset ligger på landet, men likeved en stor norsk by. Ser greit ut for meg. Jeg sugde dog i gramatikk så der vet jeg ikke om det er riktig Edit: Ser at det er gramatikken du skal ha retting på. Pass på å bruke ß på ordene som große og großen Jeg er heldigvis klar over det, orket bare ikke å finne fram den bokstaven. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 8. mai 2014 #13 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Takk! Mein Traumhaus ist ein groSSe Haus. Es hat eine schöne Terrasse mit einer schönen Aussicht. Es muss drei helle Schlafzimmern, zwei Baden und eine moderne Küche haben. Es muss auch einen groSSen Garten haben. Das Traumhaus liegt auf dem land, aber gerne neben einer Norwegischen Stadt. Anonymous poster hash: c1992...6a5 Jeg ville droppet den norske ordstillingen og kuttet ut alle de bestemte artiklene og bøyd endingene på adjektiv og adverb, -og sagt noe i likhet med "Mein Traumhaus ist gross und hat einen schönen Terrasse mit schønem Aussicht." Så ville jeg puttet inn möchte: "Ich möchte drei Schlasfzimmern, zwei Badezimmer und ein modernes Küche." Det med hagen ville jeg også byttet ut norsk ordstilling på. "Ich möchte auch ein grosser Garten, dazu." (Jeg vil ha en stor hage med huset.) Jeg ville ikke sagt auf dem Land. Det er også norsk ordstilling. Aber bytter du ut med sonst. Neben ein Norwegisher Stadt betyr vel at du vil huset skal ligge nedenfor en by, ikke i nærheten av. "Mein Traumhaus liegt landlich zu, sonst in der nähe von einem Norrwegischer Stadt." Håper det var til hjelp. Ellers er det greit at du sjekker gjennom alle bøyningene selv.Noe jobb bør du jo ha med leksene (Edit: Redigert pga det var noe som var meget egnet til misforståelse med fargekodingen min, der.) Endret 8. mai 2014 av Tøytigern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 8. mai 2014 #14 Del Skrevet 8. mai 2014 Tror TS har tysklekse jeg. Jebs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 8. mai 2014 #15 Del Skrevet 8. mai 2014 Ja de har to s er nå. Tror de har slutta med den dobbelessen som ser ut som en b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 8. mai 2014 #16 Del Skrevet 8. mai 2014 Ja de har to s er nå. Tror de har slutta med den dobbelessen som ser ut som en b Nja. Ikke egentlig. Jeg ville skrevet det om jeg ikke måtte limt det inn i teksten fra symboler i maskina... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torias Skrevet 8. mai 2014 #17 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg ville droppet den norske ordstillingen og kuttet ut alle de bestemte artiklene og bøyd endingene på adjektiv og adverb, -og sagt noe i likhet med "Mein Traumhaus ist gross und hat einen schönen Terrasse mit schønem Aussicht." Så ville jeg puttet inn möchte: "Ich möchte drei Schlasfzimmern, zwei Badezimmer und ein modernes Küche." Det med hagen ville jeg også byttet ut norsk ordstilling på. "Ich möchte auch ein grosser Garten, dazu." (Jeg vil ha en stor hage med huset.) Jeg ville ikke sagt auf dem Land. Det er også norsk ordstilling. Aber bytter du ut med sonst. Neben ein Norwegisher Stadt betyr vel at du vil huset skal ligge nedenfor en by, ikke i nærheten av. "Mein Traumhaus liegt landlich zu, sonst in der nähe von einem Norrwegischer Stadt." Håper det var til hjelp. Ellers er det greit at du sjekker gjennom alle bøyningene selv.Noe jobb bør du jo ha med leksene Jeg sjekker selvfølgelig alle ordene, men det er ikke alltid alt som er så lett å forstå seg på når man kun har hatt tysk i 4 måneder og i tillegg lærer det på et annet språk dette var spørsmålet jeg hadde jobbet minst med så det var derfor jeg ønsket hjelp med akkurat denne. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 8. mai 2014 #18 Del Skrevet 8. mai 2014 Nja. Ikke egentlig. Jeg ville skrevet det om jeg ikke måtte limt det inn i teksten fra symboler i maskina...jeg husker nå jeg lærte at de hadde sluttet med den. Gjerne jeg husker geil. Usnsett er ikke ss grammatisk feil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 8. mai 2014 #19 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg sjekker selvfølgelig alle ordene, men det er ikke alltid alt som er så lett å forstå seg på når man kun har hatt tysk i 4 måneder og i tillegg lærer det på et annet språk dette var spørsmålet jeg hadde jobbet minst med så det var derfor jeg ønsket hjelp med akkurat denne. Tusen takk for hjelpen! 4mnd? Godt jobbet Tenker du fikser eksamen greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torias Skrevet 8. mai 2014 #20 Del Skrevet 8. mai 2014 jeg husker nå jeg lærte at de hadde sluttet med den. Gjerne jeg husker geil. Usnsett er ikke ss grammatisk feil Har ikke sluttet med det så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå