Gå til innhold

Ritalin, når begynte du å merke at det virket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har idag begynt på ritalin (opptrapping og utprøving) og er så spent på når jeg kan "forvente" å kjenne at det virke eller om man i det heletatt selv merker det.

Vil jeg kunne kjenne at jeg klarer å slappe av? At jeg klarer å konsentrere meg og at ting kommer mer i orden? At temperamentet blir mindre og at jeg stresser mindre?

Jeg har nok litt høye tanker om dette for jeg håååper sånn på at dette skal være en løsning på problemene mine, samtidig som jeg vet at det kanskje ikke gir meg den virkningen jeg håper på.

Skal nå ta 5mg (halv tablett) 3 ganger om dagen i 3dager, så øke til 10mg (hel tablett) 3 ganger om dagen i 3dager osv (øke med 5mg hver tredje dag til virkning, evt til 2tabl 3ganger om dagen).

Hvor høy dose måtte du opp på og hvordan merker du at det var riktig dose?

Blir kjempe glad for svar :)

Anonymous poster hash: 1a722...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå bruker jeg depot tabletter(modifisert frisetting), så blir ikke helt det samme, men etter et par uker begynte jeg å kjenne virkningen, men tok vel rundt et par mnd før jeg følte jeg fant riktig dose. Jeg ligger nå på 70 mg(30 + 40, evt 30 + 30 + 10) om dagen, men tar ofte bare 60, siden jeg har studieopphold frem til høsten. Tror nok 80 mg, kanskje 90, er det jeg må opp i for å konsentrere meg skikkelig på forelesning og med oppgaver, men må ærlig talt si at ritalin ikke ga den fantastiske virkningen jeg hadde håpet på.

Den hjelper med desverre ikke å få "satt igang" med å gjøre ting, men om jeg først kommer i gang med noe, så klarer jeg derimot å holde det gående til jeg er ferdig. (f.eks husarbeid, lesing, følge med på tv-serie/film...), så jeg kommer nok til å bruke ritalin frem til jeg forhåpentligvis er ferdigstudert, men utenom det, så gjør det ikke nytten for meg. Nå har vi sikkert litt ulike plager ift adhd, så det kan være det fungerer mye bedre for deg enn for meg :)

Anonymous poster hash: 06d85...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at jeg er egentlig mer stressa og glemsk på ritalin enn uten, men rent skole- og arbeidsmessig, så er jeg mer fokusert på medisiner enn uten.

Anonymous poster hash: 06d85...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...