Gå til innhold

Mareritt flere ganger i uken som voksen, sliten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sover ekstremt dårlig for tiden, da jeg de siste mnd har vært ekstremt plaget av mareritt. Kan ha flere mareritt om natten og stortsett handler de om at verden går under, jeg kræsjer med en lastebil eller at samboeren er utro. Altså ting som jeg finner rot i i hverdagen min. Verden går ikke under, jeg kræsjer ikke med lastebiler og blir liggende på sykehus og jeg tviler på at samboer er utro, men alikevel så får jeg disse marerittene. Våkner plutselig av dem, helt panisk, svett og pulsen går i 100 og jeg får sjeldent sove etterpå.

Jeg begynner å bli så sliten av å ikke få sove om nettene. Jeg er 23 år og har det ellers fint, om enn bare en del å tenke på for tiden (arbeidsledig, sykdom, fremtid etc). Noen tips til hvordan jeg kan snu dette? Prøver å tenke på koselige ting før jeg skal sovne og ser ikke på tv og slikt et par timer før. Sitter heller å hekler/strikker for å "roe" meg, men det er nesten slik at jeg begynner å grue meg til å sove om natten, for jeg vet jo hva som kommer...



Anonymous poster hash: afd73...2ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting jeg IKKE finner rot i i hverdagen min, skulle det stå.



Anonymous poster hash: afd73...2ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med angst og depresjoner for noen år siden, jeg slet mye.. Hadde mareritt opptil 3-5 ganger i uka og jeg var kjempesliten. Men det tok en god stund før det ga seg. Jeg vet ikke hva som hjalp, men nå er jeg ikke like deppa og angsten er ikke så sterk lenger, så kan ha noe med det?!

Har du angst eller form for noe depresjon? Noe som plager deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med angst og depresjoner for noen år siden, jeg slet mye.. Hadde mareritt opptil 3-5 ganger i uka og jeg var kjempesliten. Men det tok en god stund før det ga seg. Jeg vet ikke hva som hjalp, men nå er jeg ikke like deppa og angsten er ikke så sterk lenger, så kan ha noe med det?!

Har du angst eller form for noe depresjon? Noe som plager deg?

Som jeg skrev så har jeg jo en del å tenke på for tiden, slik at jeg sliter med å få sove, og når jeg da sovner så kommer marerittene. Men jeg har ikke angst eller diagnostisert depresjon, men jeg føler meg mye "tom" og ensom. Nettopp flyttet til ny by, byen til samboer, har ikke jobb eller nettverk. Har bare han og familien hans, da han heller ikke har noe nettverk. Jeg har prøvd å skaffe meg jobb i over 1 år nå, og søsteren og svigerinnen hans har dratt meg med på litt ting, men jeg blir bare femte hjulet på vogna. Når jeg kommer ut med dem, så blir jeg ignorert for de har mer til felles og kjent hverandre lengre enn meg.

Anonymous poster hash: afd73...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med noe av det samme, og har hatt det slik i mange år. Marerittene trenger ikke inneholde skumle elementer en gang; jeg kan bli livredd av å drømme at jeg går i butikken eller er på tur i skogen. Det verste er uansett at jeg alltid våkner paralysert. Fryktelig skummelt å ligge "våken", ute av stand til å røre seg, mens marerittet fortsetter.

Håper noen har noen gode tips...

Endret av Maximillian Cohen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...