Gå til innhold

Til alle dere som har god peiling på foundation/pudder


Gjest Odense

Anbefalte innlegg

Gjest Odense

Hei!

Skal snart gifte meg og trenger ny foundation eller pudder til denne anledningen. Har dere noe tips om noen gode produkter. Vet ikke helt hva jeg skal bruke begge deler eller bare en?? Jeg er ikke på jordet når det gjelder sminke, men det er så griet å få noen gode råd når det er til en sann viktig dag :-) Jeg har en kanebo foundation , men har litt lyst å prøve noe annet. Jeg er ganske så brun og mørk i fargene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fraggel

Jeg er kjempefornøyd med min foundation fra Versace!

Anbefaler å få hjelp i et godt parfymeri når det gjelder hvilken farge som passer huden din.

Utrolig viktig for å unngå skille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker foundation i bunn, og legger pudder oppå for at foundation skal sitte bedre. Og at sminke skal sitte bedre på foundation. Så du bør ha begge, hvis du ikke har en spesiell foundation eller pudder, som er litt av begge.

Men foundation + pudder kan se litt vel malt ut om sommeren. Kanskje du skulle tatt en tur i et parfymeri (eller aller best: kosmetikkavd. i Glassmagasinet eller Steen og Strøm hvis du bor i Oslo-området), og fått tips om hva som vil se bra ut til et sommerbryllup. Du vil sikkert se strålende frisk og sunn ut, litt sexy, men ikke blank og fet i ansiktet på noe tidspunkt av dagen. Få noen tips fra flere forskjellige leverandører, og se hva du liker best. Ville heller se ting på ordentlig, enn å bare la meg tipse av folk som ikke ser deg over nettet. :)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid lykkes med Clinique. Har prøvd mange andre både billig og dyrt men alltid kommer tilbake to Clinique.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kommer jo litt ann på hvilken hudtype du har. Om huden har mye urenheter som må tildekkes eller om den stort sett er helt fin.

En som ikke dekker så mye men som er utrolig god er Universal Fluid de Teint fra Chanel. Det er den beste jeg har prøvd. Også Helena Rubinsteins Color Clone er god.

Over kan du kanskje bruke et fint solpudder som ikke har for mye skimmer i seg, da vil du få en frisk og pen sommerlig look. Gurerlain Terracotta og Lancomes solpudder er gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Som forrige skribent her skriver så kommer det ann på hudtype.

Jeg sverger til kanebos foundation..

Ellers vet jeg mange er fornøyd med chanel Double Perfection Fluide

ellers så har du shiseido.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg colour adapt fra Maxfactor er en super foundation, og det beste pudderet jeg har prøvd kommer fra Kanebo. Men som det blir sagt bør det taes hensyn til både hudtype og årstid/lysforhold, så det beste er nok å spørre på et parfymeri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odense

Tusen takk for svar dere! Tror jeg skal sjekke litt av de merkene som dere har valgt..tenker at jeg kansje tar min kanebo foundation og så finne meg et lekkert pudder (kansje solpudder) :-) Jeg har ren og glatt hud så tror ikke at det blir noe problem...håper jeg finner et som sitter perfekt nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...