Gå til innhold

Tatt i fotoboks, under 23 - forsikringsspørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann.

Min samboer kjører min mor sin bil til og fra jobb for tiden. Han har nå blitt tatt i fotoboks og hun har fått et brev der hun skal sende fødsels- og personnummeret hans + telefonnummer til politiet.

Jeg kom til å tenke på en ting i den anledning.
Bilen er bare forsikret for førere over 23 eller 25 år (er litt usikker), så det jeg lurer på er om noen kan reagere på det når de ser fødselsdatoen hans og ser at han er yngre enn bilen er forsikret for?

Vet at det er sånn at mister rettigheter når man kræsjer, men har aldri tenkt på om det gjelder hvis man blir tatt for noe. Er det noen som vet?



Anonymous poster hash: 4cd6f...fd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsikringsselskapet får da ikke vite om fartsbøter vel?

Og ellers kan hun bare si 'jeg vet ikke hvem som kjørte bilen', så slipper dere unna. Samboeren til søsteren min vart tatt med onkelen min sin bil, og han gjorde det og måtte ned på politistasjonen for å se på bildet. Sa han ikke visste hvem det var, sak henlagt.

Anonymous poster hash: 82152...fec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt i fotoboks da jeg kjørte min fars bil. Det eneste de trenge var underskrift på at det var jeg som kjørte. Det er et år siden så det kan være nye regler for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er relativt feigt å rømme fra en fartsbot. Det er noe man gjør seg fortjent til med hvordan man kjører.



Anonymous poster hash: 4cd6f...fd0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...