Gå til innhold

Gravid og nesten helt uten symptomer..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte i går et par strimmeltester på internett for å sjekke om det stemmer, men i mellomtida spinner jeg helt rundt min egen akse her... :sjokkert:

Jeg har alltid vært slank, gått på p-piller i ett tiår, og vanligvis alltid hatt (unnskyld detaljene) mye og regelmessig mens. Jeg har klart å ta p-pillen ca. et halvt døgn for sent to ganger det siste kvartalet, og de siste 2-3 gangene jeg har hatt mens har jeg hatt myyye mindre blødning enn vanlig. Synes også jeg har begynt å få litt mage, mest nederst, under navlen...(Kan også være stress/kosthold?) Litt ubehag innimellom også, mest de siste par-tre ukene. Bortsett fra dét har jeg ikke hatt noen symptomer på at jeg skulle være gravid. Men, dersom jeg er gravid, må jeg være minst 8-12 uker på vei. Hjelpes. :overrasket:

Til spørsmålet mitt - er det virkelig mulig å være gravid så lenge uten andre symptomer enn at man føler magen er litt murrete og blitt større? :vetikke: Og hvis jeg er kommet minst 2 mnd på vei, fungerer fortsatt strimmeltestene?



Anonymous poster hash: 5636e...bb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En graviditetstest vil fortelle deg om du er gravid eller ikke.

Dessuten er det like vanlig å være uten symptomer som å være full av symptomer :) Syns du skal ta en test hvis du er bekymret, det er den eneste løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne viste ikke hun var gravid før hun var 18 uker på vei og dette ble oppdaget på en ultralyd som ikke hadde med graviditeten å gjøre. Så ja det er fult mulig. Hun hadde også blødninger men mindre enn normalt

Anonymous poster hash: c71d3...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært relativt symptomfri hittil. Er i uke 9 nå. Endel småhint har det vært, som strekking i magen rundt da jeg skulle få mensen (trodde jo det var det..), småkvalm nå og da, og veldig mye mer sulten. Hadde jeg ikke visst at jeg var gravid, hadde jeg derimot klart å finne andre logiske årsaker! ;) Skjønner ikke at du ikke bare kjøper en test i butikken! Jeg hadde ikke klart å vente med å finne ut! ;)



Anonymous poster hash: 8459b...151
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg gir meg over og går til apoteket i morgen tidlig. Kan jo ta enda en dag med posten. Sprekker snart her. Må bare for å finne ut av det... Hvis jeg ikke er gravid, må jeg legge om kostholdet eller noe, for her er det -noe- rart, i alle fall! Når vekten viser det samme som før liksom, og magen vokser... :huh: Hjelpes.



Anonymous poster hash: 5636e...bb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Ja, tror jeg gir meg over og går til apoteket i morgen tidlig. Kan jo ta enda en dag med posten. Sprekker snart her. Må bare for å finne ut av det... Hvis jeg ikke er gravid, må jeg legge om kostholdet eller noe, for her er det -noe- rart, i alle fall! Når vekten viser det samme som før liksom, og magen vokser... :huh: Hjelpes.

Anonymous poster hash: 5636e...bb1

Aner du hvor lite fosteret og livmoren er i uke 8-12? Førstegangsgravide får ofte (etter hva jeg har lest her inne) mage rundt uke 20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange blir oppblåst i begynnelsen av graviditeten, så da er det et symptom om du er gravid.

Første gang jeg var gravid fikk jeg ikke symptomer før uke 6, og da ekstremt med symptomer. Andre gangen fikk jeg symptomer en dag før mensen skulle kommet, da hadde jeg igjennom graviditeten lite symptomer bortsett fra en veldig vond bekkenløsning.

Anonymous poster hash: ece0d...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner du hvor lite fosteret og livmoren er i uke 8-12? Førstegangsgravide får ofte (etter hva jeg har lest her inne) mage rundt uke 20

Magen kan begynne å vokse i uke 12 jo. Den blir ofte større før det også pga luft. Kan jo også hende hun er lenger på vei uten at hun vet det.

Anonymous poster hash: 83125...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Magen kan begynne å vokse i uke 12 jo. Den blir ofte større før det også pga luft. Kan jo også hende hun er lenger på vei uten at hun vet det.

Anonymous poster hash: 83125...2ea

Pga luft ja, ikke fordi babyen tar så stor plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Ja, sant det. Kanskje jeg bare har utviklet en matintoleranse og kludra til noe annet som gjør at mensen er så liten?.. Hmm.

Vanligvis er jeg heldig (+trening) og magen min ser omtrentlig sånn ut:

http://creativecosmeticsurgery.com/wp-content/uploads/2012/04/tummy_tuck_01.jpg

Nå ser den litt mer sånn ut:

http://img844.imageshack.us/img844/6413/mage1r.jpg

Nei, jeg klarer egentlig ikke helt å tro at jeg kan være gravid med så få symptomer... :blink: Kjøper en test i morgen, klarer ikke vente på posten. Må bare få det avkreftet.



Anonymous poster hash: 5636e...bb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga luft ja, ikke fordi babyen tar så stor plass...

Ikke i uke 12 da kan man begynne å få baby mage.

Anonymous poster hash: 83125...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Ikke i uke 12 da kan man begynne å få baby mage.

Anonymous poster hash: 83125...2ea

Det skal litt til, siden livmoren ikke vokser frem før rundt uke 15. Luft, ja. Livmorbabymage? Neppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn så magen min ut i uke 12.. Vanligvis har jeg helt flat mage, og var overrasket over hvor fort den kom!

Den ble gigantisk til slutt, men var helt flat 3 mnd etter fødsel igjen.

Jeg har vært mye oppblåst i mitt liv, men merket ikke noe til luft under graviditeten. Så alle er forskjellige!

Anonymous poster hash: 0fcfa...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal litt til, siden livmoren ikke vokser frem før rundt uke 15. Luft, ja. Livmorbabymage? Neppe

Livmoren begynner å vokse opp av bekkenet i uke 11-12. Ikke uke 15.

Ts: Jeg er 23 uker på vei å har fremdeles ingen symptomer. Hadde vi ikke prøvd er det ikke sikkert jeg hadde oppdaget graviditeten. Har fremdeles ikke mage. Så ja det mulig, ta en test i morgem og så tar du det derifra :)

Anonymous poster hash: add4e...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Det skal litt til, siden livmoren ikke vokser frem før rundt uke 15. Luft, ja. Livmorbabymage? Neppe

I uke 12, ikke uke 15. Noen får en liten bulk før dette og grunnet luft.

Lykke til ts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynte å se antydning til at livmoren krøp over symfysen i uke 13. I uke 16 kunne jeg og samboeren min se at noe hadde skjedd, og fra uke 19 eksploderte det :) Nå er jeg 25 uker på vei, og magen vises godt. Jeg har forøvrig fortsatt ingen symptomer, bortsett fra uteblitt mens, spark i magen og bekkenløsning ;)

Men fra jeg fant ut at jeg var gravid (uke 7) og fram til uke 13 ca., var jeg veldig plaget med strekk, mensensmerter og generelt vondt i magen. Det ga seg etter en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i uke 15 nå, og har vært mer eller mindre symtomfri hele veien. Jeg kunne gått alle disse ukene uten å vite at jeg var gravid, om vi ikke var klar over at det "kunne skje".
Ingen tegn til noe bul eller mage enda heller, og ikke noe oppblåst, så den kommer nok "sent" her vil jeg tro :) har ikke slitt med noe kramper eller noe heller, så det er fult mulig med lite symtomer og ingen mage :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 20 uker på vei, og har stort sett vært symptomfri hele veien :-) var trøtt i noen uker og mensen har uteblitt, men utenom det er det ikke mye som tyder på graviditet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...