Gå til innhold

Hvem har det lettest generelt sett av kvinner og menn


Gjest Idollet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ganske likt. Forskjellige utfordringer.



Anonymous poster hash: 71a4d...783
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Det er ikke ett kjønn som har det lettere enn det andre. Hvor lett eller vanskelig livet er er individuelt og avhenger blant annet av arv, miljø og hvilke valg man tar. I Norge har man i stor grad like muligheter til å gjøre det bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Jeg tror egentlig kvinner har det lettere når det kommer til det sosiale liv, men sliter mer i arbeidsmarkedet. Ikke fordi de blir diskriminert, men fordi de ikke har fått kropp til det. Mens mennene har det vanskeligere i det sosiale liv (blir sittende alene, aldri gift osv.), sikkert fordi de ikke er like godt skapt for det, men greier seg en del bedre i arbeidsmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Idollet

Det er ikke ett kjønn som har det lettere enn det andre. Hvor lett eller vanskelig livet er er individuelt og avhenger blant annet av arv, miljø og hvilke valg man tar. I Norge har man i stor grad like muligheter til å gjøre det bra.

Bare generalisering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingaborga

Kvinner når det kommer til det sosiale, menn når det kommer til arbeidsmarkedet og ellers generelle forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn på alle områder, bortsett fra det sosiale.



Anonymous poster hash: 0d790...a50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alt er mye enklere for de som ikke er på KG.

Anonymous poster hash: 744a6...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn.

- de slipper mensen

- de tar alt som det kommer

- de legger ikke på seg like fort som oss kvinner

- de går ikke gjennom graviditet

- de overtenker ikke like mye som oss

- de kan bare slenge ut tissen hvor de vil og når de vil om de må tisse

De er rett og slett bare heldige, som er menn. De har nok sine dager de også, men jeg ville nok heller vært mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja si det, i følge enkelte tråder her inne så er det kvinner som har det enklest på alle områder. De får alt i fanget og har alle rettigheter mens menn må nøye seg med smuler og sliter med alt og det er også kvinnenes feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis jeg skal ta meg tid til å svare seriøst.. så tror jeg at både kvinner og menn opplever utfordringer på enkelte områder i livet. Jeg tror ikke det går an å si at det ene kjønnet har det lettere enn det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn.

- de slipper mensen

- de tar alt som det kommer

- de legger ikke på seg like fort som oss kvinner

- de går ikke gjennom graviditet

- de overtenker ikke like mye som oss

- de kan bare slenge ut tissen hvor de vil og når de vil om de må tisse

De er rett og slett bare heldige, som er menn. De har nok sine dager de også, men jeg ville nok heller vært mann.

Graviditeten hjelper oss å få et sterkere bånd til ungen. Ville nok vært kvinne jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener andre faktorer er langt viktigere ift. hvordan livet vil bli. Familie, gener, hvor man bor, foreldres utdannelsesnivå, penger og ressurser.

Jeg er glad for at jeg er kvinne, ikke fordi jeg mener det er en fordel, men fordi det er slik jeg er skapt og med min personlighet og feminine disposisjon ville jeg ikke likt meg som mann.

Gitt at jeg ikke var jeg fra en annen verdensdel, f.eks. Asia, selvsagt. Ingen vil vel egentlig vokse opp som kvinne i Afghanistan.

Når det gjelder å treffe noen så har jo alle kravene de kan ha. Jo mer attraktiv en selv er, jo mer kan man kreve av en partner. Det er utfordringer på begge sider og jeg synes ikke noen har det lettere.



Anonymous poster hash: 71a4d...783
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Graviditeten hjelper oss å få et sterkere bånd til ungen. Ville nok vært kvinne jeg.

det båndet kan man skape selv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditeten hjelper oss å få et sterkere bånd til ungen. Ville nok vært kvinne jeg.

Så, med andre ord, de som adopterer barna sine har svakere bånd til ungene sine? Og menn har svakere bånd enn kvinner som føder?

Graviditeten er et nødvendig onde for å føre arten videre. Du elsker ikke barna noe mindre selv om du ikke fødte dem selv.

Anonymous poster hash: 0d790...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...