Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•

ara

Anbefalte innlegg

Jess... I dag skulle barna møte opp i barnehagen 7.45, ferdig pyntet for å gå Lucia. Jeg hadde lagt fram alle klær fra innerst til ytterst i går kveld, matpakka var smurt og alt var klart slik at vi ikke skulle behøve å stresse mer enn nødvendig.. Stilte alarmen til 6.30 og la meg.

Bråvåknet i dag tidlig og følte meg skremmende uthvilt. Kikka på klokka og den var 7.30!! 15 min til ungene skulle være klare i barnehagen!! Og A som aldri sover lenger enn til 6.30 skulle også bare sove en evighet denne dagen :ler:

Jeg tenkte først at dette her gidder jeg ikke! Men så spratt jeg opp og tenkte at pokker heller! Han gikk glipp av nisse festen fordi han var dårlig, så dette skulle vi ikke gå glipp av. Jeg kasta på meg klær og litt mascara og grublet på hvordan jeg skulle rive ungene ut av senga og få de fort ut i bilen uten hyl og skrik. Jo, det var lett. Pepperkaker!! Begge barna knasket sin sunne og deilige frokost og var veldig samarbeidsvillige. Vi kasta oss i bilen og kjørte opp. Flaks at vi har kort vei til barnehagen.

Vel fremme stormet vi inne døra, bare 5 minutter forsinka. Vi løp inn og skulle stille oss opp, men hvem nekta plent?! Jo, det var lille L! Han skulle ikke holde lys, ikke glitter og i hvertfall IKKE synge!! Næhei!

Så da ble vi sittende på en benk da, trøtte og svette, mens Lucia toget gikk forbi oss og gjennom alle avdelingene i barnehagen.

Pjuhh, så mye jobb for ingenting :ler:

Men vi koste oss ned lussekatter (eller pusekatter som L sier), gløgg og saft. Så starten på dagen ble ikke så ille allikevel :)

Endret av ara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk hverdagssituasjon og såå godt gjenfortalt!

Småbarnslivet altså :fnise:

Småbarnslivet har virkelig sin sjarm, ja :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke til jul!

Vi har pynta juletreet og de aller fleste gaver er i boks! Mangler noen få som skal handles i morgen tenker jeg.

I dag har jeg jobbet fra 7 til 8.30. Så reiste jeg hjem, tok med L til barnehagen og reiste videre til barnehagen som A skal begynne i. Var sånn bli-kjent dag der i dag. Virka veldig greit der. Men vi mennesker er jo noen vanedyr og jeg må ho innrømme at barnehagen til L virker mer "solid" eller hva jeg skal kalle det. Hyggelige ansatte da! De aller fleste kom innom for å hilse på de nye som, så det var koselig. Jeg holdt på å få helt kula av ei jobba der.Kunne se ut som en lærling eller veldig nyansatt (de sa ingenting om det) men hun satt virkelig å surnet til :hoho: Hu bare stirra surt nedi golvet. Snakket ikke med noen av oss eller barna. Kommer til å holde et ekstra øye på henne, for mine barn skal ikke omgås slike mugne kuer! :ler:

A synes det var veldig gøy der da. Utforsket og gjorde seg til for de andre. Jeg gruer meg til å reise fra henne der, men hun trenger det. Godt for henne at det skjer noe hele tiden ;)

Nå sover hun godt i vogna si ute. Ganske kaldt i dag. -13. Men masse klær og trekk på vogna så er ikke det noe stress.

Skal på jobb igjen om en halv time og jobbe til 16.

Var forresten på 1 års kontroll i går. Frøkna er 79 cm og bikker straks 10 kg. Alt vel. Fikk en sprøyte i hvert lår. Skrek litt men det gikk fort over :)

Ha en fin dag alle mann!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Help!! Vi har et venner av oss som har god råd, eier fint hus og bil. Alt på stell. Barnløse. Hva gir man sånne i julegave?! Greier ikke å finne på noe...De har alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på billetter til kino, teater e.l.? Ei god flaske vin, kaffe, sjokolade? Sånne forbruksvarer er vel ganske greit til de som har "alt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på billetter til kino, teater e.l.? Ei god flaske vin, kaffe, sjokolade? Sånne forbruksvarer er vel ganske greit til de som har "alt" :)

De er ikke kino/teater-mennesker. Men ble noe lignende du skrev. Kjøpte en kurv og fylte den med en fin lykt med kubbelys, servietter, en sånn liten grå nisse som du bare ser nesa og skjegget på også litt sjokolade. Tenkte å legge i hjemmelagde karameller også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at A koste seg på besøk i barnehagen :) Det blir som du sier sikkert godt for ho å begynne der :)

Er barnehagene langt fra hverandre?

Og har du fått mer tilbud om jobb? :)

Store fine frøkna :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en luciadag, dere må ha vært et litt herlig syn :fnise:

Mammaen svett og halvsminka, to unger fornøyde med pepperkaker osv...

Neida, stygt å le, alt blir liksom feil når man forsover seg!

Flink du er som nesten er ferdig til jul da!

Bare ferdig med gavene jeg, kroppen har ikke helt lyst til å pynte om dagen. Mamma kommer en tur i helga, så håper ho vil pynte litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at A koste seg på besøk i barnehagen :) Det blir som du sier sikkert godt for ho å begynne der :)

Er barnehagene langt fra hverandre?

Og har du fått mer tilbud om jobb? :)

Store fine frøkna :rodmer:

Barnehagene er ikke så langt unna hverandre. 3-4 km. Tar bare noen få minutter å kjøre :)

Ja! Har jeg glemt å nevne det?? Jeg ble jo plutselig oppringt av den gamle arbeidsplassen min. De tilbød meg et visst antall timer i uka, foreløpig fram til mars. Men da jeg sa det til arbeidsplassen jeg er nå så gjorde sjefen alt for at jeg skulle bli der. Fikk like mange timer så da blir jeg der. Det passer aller best fordi barnehagen til L ligger vegg i vegg så da slipper jeg mye ekstra kjøring hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en super gave :tommel:

Og så bra ordning med jobb da :Nikke: håper vi får bhgplass i bhg rett ved jobb, hadde vært så praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Lurt gjort med ferie! Jeg er innom og trodde at jeg hadde gått glipp av mange sider i alle sine dagbøker men de fleste er på samme side som jeg leste/kommenterte på sist og det er en god stund siden. Syns at alle burde ta KG-ferie i blant, og i jula så er familien viktigere enn KG :)

Håper dere har det fint :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...