Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•

ara

Anbefalte innlegg

Får helt vondt av å lese om hvordan det er for tida. Høres helt uholdbart ut, sånn oppfører man seg bare ikke når man har familie og små barn!

Håper du når fram til ham, på en eller annen måte. Stor klem til deg! :klem:

Takk kjære deg! Det ordner seg på ene eller andre viset :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du husket å ringe??? :klemmer:

Nei :sjenert:

Jeg må jo det..Men utsetter det fordi det er scaaaryy!!

Men vi snakket LITT sammen i dag. Han prøvde seg med "tenkte å gjøre litt i kinoen i dag jeg". Da satte jeg ned foten. Men sa pent ifra. Ingen sure miner. Forklarte bare regla om at jeg har prøvd å si det hundre ganger før at det er så slitsomt å ha barna alene på ettermiddagen fordi de er survete og trøtte og slitne osv. Og at jeg ikke skjønner at han ikke vil ha et par timer sammen med dem før de legger seg. Han skjønte det sa han og ble her sammen med oss. Da ble det plutselig god stemning og vi lo og diskuterte/snakket om barna og hva slags personlighet de kom til å få osv. Det er så godt når det er sånn. Men dette var i dag. I morgen er det sikkert sure miner igjen. Var forøvrig det i dag tidlig også, men ikke noe nevneverdig egentlig.

Vi fikk også Snakket om en pengesak vi måtte bli enige om. En dyr utgift denne måneden. Så da var det ute av verden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at det har vært en litt bedre dag i dag :klemmer:

Håper morgendagen også blir slik.

Går det ikke an å inngå en avtale om at han kan arbeide på kinoen om han legger en av ungene først? Så blir det likt for dere?

Han er jo sliten etter jobb, og du er sliten etter å være hjemme hele dagen og omvendt. Så da burde begge to delta til ungene er i seng. Hva med å bytte på hvem som legger hvilken unge annenhver dag?

Jeg tenker at det er bra for ungene og ha en slik rutine også. Og de timene på ettermiddagen er jo ganske dyrebare i en hektisk hverdag. Man trenger jo ikke gjøre allverdens ut av det, bare være sammen.

Hvis vi er skikkelig slitne lar jeg mini sitte og dille med ipaden.. Men han sitter i det minste på fanget mitt. Så da føler jeg vi er sammen, hvis du skjønner :P

Han får jo et par timer fra ungenes leggetid til han legger seg selv til å fikse på kinoen? Lenge til han er ferdig btw? :fnise:

Hvordan har det gått når han har vært hjemme i perm denne uka?

Og ring.. Jeg skjønner at det er sykt vanskelig. Jeg har skikkelig telefonskrekk selv når det gjelder slike type samtaler. Men du må sparke deg selv i ræva og gjøre det. Du trenger jo bare å spør om tips til å få med mannen til samtale siden han er skikkelig mot slike ting.

Viktig å ikke tenke at selv om man får en bra dag så blir det en varig løsning.

Jeg sier det i hvertfall til meg selv hver dag. Jeg har blitt bedre av meg selv de siste månedene, men føler at jeg bare "skyver problemene under senga". Og en dag vil de dukke opp igjen om jeg ikke tar tak :)

God nattaklem :klemmer: (har sett på Lillyhammer i kveld.. tenker på deg HVER gang jeg ser den serien :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt glemt å svare deg, Kakaoen!

Har gått bra i permisjon hele uka. Men A har vært ganske dårlig så gubben var visst veldig lei skrikinga hennes. Men han tåler jo ikke barnegråt.

Vanskelig å si når kinoen blir ferdig.. Men aller helst ikke før på nyåret. Han er jo verken snekker eller elektriker så han trenger hjelp til en god del. Men han har kommet et stykke. Mye sånn småpirk som gjenstår. Maling, gulvlegging, tapetsering, montere lys, osv.

Takk for tips med legging. Faste dager er absolutt ingen dum idé, og da slipper den ene parten å bli sur fordi den legger barna tredje dagen på rad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi feira bursdagen til A! :strix: Hun fyller ikke før på tirsdag,men passet supert å feire denne helga.

Har hatt en veldig hyggelig dag. Masse fine gaver,bl.a dukkevogn, dukker, klær, sengetøy, bamser, ecco sko og lekekjøkken :) Vi gjorde det enkelt med pølsefest og kaffe og kaker. Jeg er trøtt og kald og kunne tenke meg å finne senga men klokka er bare 2 0 så må nesten bare vente litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt glemt å svare deg, Kakaoen!

Har gått bra i permisjon hele uka. Men A har vært ganske dårlig så gubben var visst veldig lei skrikinga hennes. Men han tåler jo ikke barnegråt.

Vanskelig å si når kinoen blir ferdig.. Men aller helst ikke før på nyåret. Han er jo verken snekker eller elektriker så han trenger hjelp til en god del. Men han har kommet et stykke. Mye sånn småpirk som gjenstår. Maling, gulvlegging, tapetsering, montere lys, osv.

Takk for tips med legging. Faste dager er absolutt ingen dum idé, og da slipper den ene parten å bli sur fordi den legger barna tredje dagen på rad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med bursdagsfeiring. Det enkle er ofte det beste ;) Tenker vi også gjør det veldig enkelt, får heller ta det igjen senere når det blir barnebursdager og full pakke :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med bursdagsfeiring. Det enkle er ofte det beste ;) Tenker vi også gjør det veldig enkelt, får heller ta det igjen senere når det blir barnebursdager og full pakke :Nikke:

Enig!

Barnebursdager ja...Blir sliten bare av tanken :fnise: Veldig greit med L for han fyller i slutten av mai, så da kan man ha uteselskap :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for vår kjære A som er 1 år i dag!! :strix:

Ellers er ting så som så. Jeg jobber med gubben hele tiden og 2 dager på rad har han nå forstått NOE! Han er med oss helt til ungene skal i seng!! Uten at jeg har måttet spørre eller be han om det :hakeslepp: Så går han å jobber i kinoen ETTERPÅ! Hva skjedde :ler: Krysser fingre og tær for at dette kan bli en ny trend!!! Men gidder ikke å håpe for mye enda........

Til stor glede for barnslige Ara, likte L "Jul på Månetoppen" veldig godt, så da blir det barnetv-kos hver dag i hele desember :hoppe::fnise:

Han er forresten veldig ivrig på bleieslutt om dagen. Vil bare ha på boxer, ikke bleie. Så i dag er 2.dagen i barnehagen uten bleie! Hadde gått fint i går så håper det fortsetter like bra i dag. Noen uhell må man jo regne med uansett når man jobber med bleieslutt.

Synes det er gøy at han vil slutte selv. Vi har jo ikke jobba hardt eller presset han på noe vis. Bare spurt av og til om han vil på do/potta. Det har visst gitt mersmak :) Også har vi belønnet han med klistremerker hvis det har kommet noe da :)

Og A går mange skritt selv for tiden. Skikkelig stødig og flink. Men littegrann usikker til tider, også blir hun veldig sliten. Men det er så gøy med utviklingen :) Man blir jo bare en smule stolt!

Har dere kalender til barna deres? Jeg vurderte sjokkis-kalender, men kjøpte Lego i steden. Var litt skeptisk på om L var litt for liten, men han synes det var gøy :) Har en annen kalender(julelastebil med 24 små skuffer i) til han som vi putter noe i en gang i blant. En liten godtebit i ny og ned ;)

Ååå, jeg synes jul og advent er såå koselig. En skikkelig julegris er jeg :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1 åring :hjerte:

Bra at mannen er med dere til etter leggetid! Det er jo sånt som burde Være en selvfølge og han fortjener ikke skryt for det, men mannen her i huset har lettere for å gjenta positive handlinger når han får skryt. (Som en unge)

Storesøster her likte og jul på månetoppen, så det blir nok fast kosestund i år og :) selvom jeg ikke synes det er den mest koselige julekalenderen, men er noe med at det hører til desember 🎅

Flinke barn med bleieslutt og gåing :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for den flotte ettåringen :strix:

Og tommel opp for mannen. Kanskje belønne han også med klistremerker?? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for ettåring i hus! :danse:

Poeng til mannen, stemmer også for klistremerkebelønning :ler:

I år har vi ikke kalender, men til neste år tror jeg han skal få. Evt bare en ting hver adventssøndag når vi tenner lys, men mannen mener han må få gave hver dag. Svigermor ville kjøpe en egen fra seg i tillegg til at jeg måtte ha hjemmelaget kalender. Eh.. Vi får se hvem som vinner :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ettåring i hus! Synes ikke det er så lenge siden du var gravid med henne, men tida flyr virkelig når man får barn - uansett hvor klisjé det er!

Leit å høre om mannen som ikke er helt på nett. Håper det har snudd til det bedre nå da :) Hvis ikke støtter jeg klistemerkebelønningen :ler:

Vi hopper over julekalender i år også, men kalenderen på TV falt i smak da, så det blir koselig å følge med på sammen med henne :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1 åring! :strix:

Stas at hun har begynt å gå :)

Bra at mannen har trødd til litt hjemme, og heller jobba med kinoen etter leggetid :jepp: Håper det fortsetter!

Vi venter også med kalender til neste år. Hadde tenkt å lage en kalender med litt små greier som en maispops, smoothie osv, men droppa det.

Gøy at L liker "jul på Månetoppen" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1-åringen! Tida går så alt for fort!

Så bra å lese at mannen er litt mer deltagende☺ klistremerkesystem var jo et supert forslag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp hurra for den flotte ettåringen!

Og tommel opp for mannen. Kanskje belønne han også med klistremerker?? :hoho:

Hipp hurra for ettåring i hus!

Poeng til mannen, stemmer også for klistremerkebelønning.

I år har vi ikke kalender, men til neste år tror jeg han skal få. Evt bare en ting hver adventssøndag når vi tenner lys, men mannen mener han må få gave hver dag. Svigermor ville kjøpe en egen fra seg i tillegg til at jeg måtte ha hjemmelaget kalender. Eh.. Vi får se hvem som vinner .

Gratulerer med dagen!! Håper at mannen har skjønt greia nå, krysser alt for det!

Gratulerer med ettåring i hus! Synes ikke det er så lenge siden du var gravid med henne, men tida flyr virkelig når man får barn - uansett hvor klisjé det er!

Leit å høre om mannen som ikke er helt på nett. Håper det har snudd til det bedre nå da :) Hvis ikke støtter jeg klistemerkebelønningen :ler:

Vi hopper over julekalender i år også, men kalenderen på TV falt i smak da, så det blir koselig å følge med på sammen med henne :hjerte:

Gratulerer med 1 åring! :strix:

Stas at hun har begynt å gå :)

Bra at mannen har trødd til litt hjemme, og heller jobba med kinoen etter leggetid :jepp: Håper det fortsetter!

Vi venter også med kalender til neste år. Hadde tenkt å lage en kalender med litt små greier som en maispops, smoothie osv, men droppa det.

Gøy at L liker "jul på Månetoppen" ;)

Gratulerer med 1-åringen! Tida går så alt for fort!

Så bra å lese at mannen er litt mer deltagende☺ klistremerkesystem var jo et supert forslag :fnise:

Gratulerer så mye med 1-åringen (på etterskudd)! :bursdag:

Takk for alle gratulasjoner. Søte dere er :hjerte:

Klistremerkebelønning til mannen ja?! :skratte: Henge opp et ark ved siden av L sitt og skrive "Gubben gjør ting som er bra". :hoho: Da hadde han vel blitt bra fornærma :fnise:

I går var jeg på jobb fra 12 til 16. Deretter hentet jeg L I barnehagen også var vi på Nissemarsj. Arrangement som barnehagen og SFO har sammen. Var veldig hyggelig. Gikk en liten runde I boligfeltet ved skolen med fakler og lykter og nisseluer. Etterpå ble det servert saft og risgrøt I gymsalen. Gubben var igjen hjemme med vesla. Jeg synes det var veldig koselig å være med L alene. Kvalitetstid :hjerte: Han var kjempesliten da vi kom hjem 18.30, så han la seg og sovnet på tre sekunder. Han sover forøvrig enda og klokka er 8.30!:fnise: A har vært våken siden 6 da, men nå sover hun også så da nyter jeg litt egentid. Tenkte L skulle få fri fra barnehagen I dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden bare løper ifra meg! Er ofte inne her og leser i dagbøker men har ikke ork til å skrive støtt. Men jeg følger med dere alle ;) Tar et lite svare-rush i dag. hehe...

Her skjer det jo ikke all verdens da... Tiden mot jul går fort og jeg som starta tidlig med julegaver, er fortsatt ikke ferdig. Men driver og lager litt også skal jeg kjøpe siste rest i morgen tenker jeg. Blir en del hjemmelaget i år pga lavt budsjet ;) Men jeg synes det er veldig hyggelig å få hjemmelagde ting, så håper de som får også synes det :)

Har hatt en del samtaler med gubben i det siste og det har resultert i at han har åpnet seg litt mer. Han misforstår meg ofte og tar opp ting i verste mening bestandig. Men vi har kommet til enighet om en del ting, så jeg håper vi får litt oppturer nå. Vi har ogå blitt enige om at han skal få drive på i kinoen til den blir ferdig. Jo fortere jo bedre og da får vi han tilbake på ettermiddagene så fort han er ferdig! :) Han gikk også med på at vi legger annethvert barn annenhver kveld. (Dette også de dagene han jobber i kinoen).

Jepp, så sånn går no dagan.

Vi har fått masse snø, så her kommer julestemningen stadig tettere innpå :nigo::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde gaver er skikkelig stas synes jeg :) Trenger ikke koste all verden, får litt noia av dette handlehysteriet før jul jeg :sjenert:

Godt at mannen åpner seg mer og at dere får snakket sammen :) Og så bra at dere har kommet frem til en løsning i forhold til leggingen :tommel:

Snø her også, skikkelig deilig. Som bestilt! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...