Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•

ara

Anbefalte innlegg

Oi! Har du lest alt? :hakeslepp:

Kjempekoselig med et nytt "fjes" her inne :nigo:

Har nok det, ja, sånn er det å være sjuk med influensa, godt lesestoff er god medisin 📱📖

Gleder meg til å bli bedre "kjent" med deg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ara!

Sjekk dagboka mi for info på bleieslutt! ;) Og lykke til med avvenning på L. Foreldre må jo jobbe vel så mye som ungen for å komme i mål, men det er jo viktig at ungen også er klar for det.

Har du og mannen en god tone nå om dagen? ;)

Og er det stadig like kaldt hos deg? Bor du i det kalde nord?

Ha en fiiin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok det, ja, sånn er det å være sjuk med influensa, godt lesestoff er god medisin 📱📖

Gleder meg til å bli bedre "kjent" med deg 😁

Hihi, så gøy å høre! God bedring!! 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du virker som et så flott menneske! Kan jeg få følge deg videre her? :blomst:

Så hyggelig å høre :hoppe: Selvfølgelig får du lov å "henge" her :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ara!

Sjekk dagboka mi for info på bleieslutt! ;) Og lykke til med avvenning på L. Foreldre må jo jobbe vel så mye som ungen for å komme i mål, men det er jo viktig at ungen også er klar for det.

Har du og mannen en god tone nå om dagen? ;)

Og er det stadig like kaldt hos deg? Bor du i det kalde nord?

Ha en fiiin søndag!

Skal definitivt sjekke ut bleieslutt-opplegget ditt. L har gått uten bleie i noen timer nå i dag, men nå ville han ha på igjen, så da fikk han selvsagt lov til det. Ikke noe press. Men han hadde ingen uhell og har tissa på potta en gang.

Vi har en veldig fin tone om dagen faktisk! Vi snakker godt sammen, gjør hyggelige ting sammen og lakenvalsen går mye oftere enn før ;) Så vi har absolutt gode tider nå. Håper vi greier å holde det sånn framover for det er bra for oss alle :)

Ikke såå kaldt nå. Bare masse regn. Jeg tror snart vi regner bort.... Bor på det gode østlandet vi ;) Lillehammer is the place!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en skikkelig koselig søndag i dag! Kost oss masse. Havregrøt og kakao til frokost. I mens A sov så lekte vi med plastelina også tegnet vi. Dinosaurer! L elsker dinosaurer om dagen. Han flekker tenner og er skummel og farlig :fnise: Han er så skjønn :rodmer:

Han har tissa på potta 3 ganger i dag. Hver gang fikk han klistremerke. Jeg nevnte at han om noen dager skulle få premie og lurte på hva han ville ha. Da jublet han; SJOKOLADEEE !! Så da blir det sjokolade i premie denne uka ;)

Vi reiste på fjellet og spiste vaffel og drakk kaffe. Etterpå reiste vi hjem og koste oss med film. Etter middag gikk vi ut i det friske høstværet ettersom begge barna var ganske utålmodige og kranglete. Da fikk de litt annet å tenke på. Gikk opp til svigers og fikk kaffe, kjeks og bamsemums ;) Nå sover begge barna søtt og jeg sitter og halvsover i godstolen på stua. Litt sliten.

Jobb klokka 07-08.30 i morra og 14.30-16.00, så skal snart finne senga. Men først; Farmen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som en veldig koselig søndag :Nikke:

Det må jo være fantastisk å oppleve høsten på et sted som der du bor med fjell og fin natur. Kan tenke meg det er flott :smilbla:

Også så flink L er til å gå uten bleie. Jeg vet ingenting om det opplegget der, har ikke lest meg opp så langt - men det hørtes jo ut som en veldig bra start :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror L hadde falsk krupp i natt! Han våknet et par timer etter han hadde lagt seg. Da var han helt frisk, kun litt snørrete. Da han våknet hadde han skikkelig ekkel pust, som om alt var tett i halsen hans, og han hosta ekstremt hardt og stygt! Hørte noen klipp av barn med falsk krupp og det låt omtrent sånn. Ble skikkelig redd for han, men det roet seg heldigvis så vi ringte ikke legevakten.

Noen av dere som har opplevd dette eller har barn som lett får det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars L :( jeg hadde falsk krupp mange ganger som liten. Det værste er panikken man opplever før man skjønner hva det er. Jeg var 13 år den siste ganger jeg hadde det. Det eneste som hjelper er frisk luft. Så mamma tok med seg oss ut og satt med oss på fanget i den kalde nattelufta i et par timer til pusten ble bedre. Ho har aldri ring legevakta. Er jo sjeldent at det er farlig.

Når jeg var 13 satt jeg på utsiden i vinterdress med pledd og katta på fanget halve natta. Husker jeg stod opp og stakk hue inn på rommet til mamma og pappa mens jeg hesepeste noe voldsomt.. Mamma, jeg tror jeg har falsk krupp. Mamma: du får sette deg på verandan da.. Zzz :ler:

Det er visst arvelig har jeg hørt. Så jeg venter bare på at V skal få det. Blir sikkert skummelt første gangen, men jeg tror jeg kommer til å gjøre det samme som mamma gjorde med oss og om det ikke hjelper hadde jeg ringt legevakta :)

God bedring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, falsk krupp høres virkelig ikke noe særlig ut :\ Aldri opplevd det selv, men må sikkert gjennom det før eller senere. Hvordan har det gått i dag?

Hei forresten! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, falsk krupp høres virkelig ikke noe særlig ut :\ Aldri opplevd det selv, men må sikkert gjennom det før eller senere. Hvordan har det gått i dag?

Hei forresten! :goodbye:

Heeei :goodbye:

Ble plutselig usikker på om det var falsk krupp for det skjedde bare én kveld.... Leste at det gjerne holdt på noen kvelder/netter etter hverandre, men her skjedde det ikke mer og det er jeg selvsagt glad for. Men det forløp akkurat som falsk krupp så jeg vet ikke helt jeg :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars L :( jeg hadde falsk krupp mange ganger som liten. Det værste er panikken man opplever før man skjønner hva det er. Jeg var 13 år den siste ganger jeg hadde det. Det eneste som hjelper er frisk luft. Så mamma tok med seg oss ut og satt med oss på fanget i den kalde nattelufta i et par timer til pusten ble bedre. Ho har aldri ring legevakta. Er jo sjeldent at det er farlig.

Når jeg var 13 satt jeg på utsiden i vinterdress med pledd og katta på fanget halve natta. Husker jeg stod opp og stakk hue inn på rommet til mamma og pappa mens jeg hesepeste noe voldsomt.. Mamma, jeg tror jeg har falsk krupp. Mamma: du får sette deg på verandan da.. Zzz :ler:

Det er visst arvelig har jeg hørt. Så jeg venter bare på at V skal få det. Blir sikkert skummelt første gangen, men jeg tror jeg kommer til å gjøre det samme som mamma gjorde med oss og om det ikke hjelper hadde jeg ringt legevakta :)

God bedring :klemmer:

:ler: Ser for meg det du skriver om da du var 13 og stakk hodet inn til foreldrene dine.

Men veldig kjekt å lese dine erfaringer. Hadde du det mange kvelder på rad (sånn som det i følge boka skal forløpe) eller kunne det bare være en og en gang? Åååh, all den uvissheten hele tiden......

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei :goodbye:

Ble plutselig usikker på om det var falsk krupp for det skjedde bare én kveld.... Leste at det gjerne holdt på noen kvelder/netter etter hverandre, men her skjedde det ikke mer og det er jeg selvsagt glad for. Men det forløp akkurat som falsk krupp så jeg vet ikke helt jeg :klo:

Det kan vel like gjerne være kortvarig, tror jeg? Hm, har ingen personlig erfaring med det så skal ikke være så alt for bastant. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg shoppe klær til småtrolla mine :) Salg på Name It, men ikke de fineste klærne... Kjøpte en bukse til hver pluss et par gensere. Var også på KappAhl og kjøpte Newbie klær. Elsker de plaggene. Myke, fine og ikke alt for dyre. Noe er litt VEL sukkersøtt men når jeg først handler klær til barna så handler jeg ofte der. Fornøyd med dagens fangst i alle fall :jepp::nigo:

I morgen skal jeg til legen med A. Hun er så ekstremt opp og ned i humøret og hun tar seg veldig ofte til ørene. Jeg tror kanskje innerst inne at hun bare er veldig var på tenner og at det er det som er så plagsomt. Men greit å få tatt en kikk i ørene hennes(nå som hun har tatt seg til ørene i flere uker) sånn i tilfelle det noe væske inni der eller noe... Betennelse er det umulig ettersom hun ikke har feber og ikke hyler. For det er jo dritvondt! Så får vi se hva legen sier.

Ellers reiser ungene og jeg til mine foreldre i helgen.. F skal på konsert i Oslo. Han fikk billetter i bursdagsgave fra meg. Også kommer den ene broren min til mamma og pappa. Han bor i Oslo så ser han ikke så ofte. Gleder meg til å treffe han igjen :)

Nå er det senga neste.. Zzzzzz :vinke:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde falsk krupp kun en kveld. Aldri over lenger tid. Men jeg var nok litt groggy dagen derpå. Husker jeg sov med luftfukter på rommet etter et kruppanfall.. :P tviler på at det hjalp.. Men men ;)

Gøy med shopping :nigo: og lykke til hos legen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk bra hos legen. Vesla var bare litt forkjølelsesrød i ørene, som legen kalte det. Ikke noe betennelse. Han sjekket halsen, ører, tok blodprøve, og lyttet på henne. Frisk som en fisk ;) Så det er bra!

Nå er enda en hjørnetann på vei ut oppe, så nå kommer hun til å se ut som Dracula ettersom hun ikke har noen fortenner :fnise:

Har kost oss hos mor og far i helgen. Nå er det farmen og nistesmøring også er vi klare for en ny uke i morgen!

God søndagskveld, folkens :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen kreative hoder her? Jeg skal på personalfest på fredag og det er temafest der vi skal være eventyrlige. Hvilken eventyrfigur/person skal jeg være, tro? Forslag til kostyme? Karakter? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll er jo alltids en slager! ;) eller espen askeladd? (tursekk etc). karius eller baktus? ei heks? prinsesse? Bare til å hente inspirasjon fra eventyrbøkene det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll er jo alltids en slager! ;) eller espen askeladd? (tursekk etc). karius eller baktus? ei heks? prinsesse? Bare til å hente inspirasjon fra eventyrbøkene det...

Tenkte på troll jeg også! Se om jeg får skaffa en litt troll-aktig kjole...Eller bare klippe til en gammel kjole jeg ikke bruker mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...