Gå til innhold

Hvordan takle EKSTREMT illeluktende person?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okay, rett på sak:

Jeg jobber i en matbutikk, og noen ganger i uken hender det at en helt spesiell kunde tar seg turen innom. La oss kalle han "Lars". Lars er en tilsynelatende godt voksen mann, sier ikke stort, men oppfører seg hyggelig om man henvender seg til han. Det som er så spesielt med Lars er at han har en ekstremt tilstedeværende kroppslukt, om jeg skal si det på en penere måte. Det er tung svette vi snakker om her, på et stadie jeg aldri har opplevd på noe annet menneske (og tro meg, jeg har luktet på mye ekkel svette opp gjennom årene på treningssentre). Lukten hans er så kraftig og stram at den fyller opp hele lokalet, som må føle på denne lukten enda i 5-10 minutter ETTER at han har forlatt bygningen. Dette gjelder hver eneste gang han er innom.

Skulle det vanke tvil, så kan jeg påpeke at dette er langt fra normalt. Det hender jeg må trekke pusten før han kommer, til og med. Folk reagerer, men ingen vet hva de skal si? Så spørsmålet mitt er vel heller; kan man si noe? burde man? hvordan skal man håndtere noe som dette? :frown:



Anonymous poster hash: 3097b...5ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen??



Anonymous poster hash: 3097b...5ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp vifter og duftfriskere? :klo:



Anonymous poster hash: 097ce...78c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke annet å gjøre enn å puste med munnen. Kan jo spraye noe forfriskende lukt(sånne som er på toalett) etter han har gått kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler dere ikke kan si noe kun når han er kunde der. Dette må nestennoen som st år han nærmere ta seg av.



Anonymous poster hash: 64691...9ab
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Hvordan si noe slikt på en snill måte.. ikke en lett ting. Folk kan være meget fintfølende for sånt så skal ikke nødvendigvis mye til før du tråkker dem på tærne.

Du kan jo alltids ta et lite snus ut I luften og spørre han om han har vært på studio og glemt og dusje. :P

Eller så kan du jo gjemme deg bak jobben din og si at dere har fått klager på det, og bruke det som en inngangsportal til samtalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I matbutikken jeg jobbet i før, hadde vi mange alkoholikere og folk som luktet skikkelig svette, urin osv. Vi hadde sånn duftspray i kassa, så når vi så de peila seg inn mot kassa, spraya vi ned området vi satt i, og etter personen gikk gjentok vi prosessen ;) Hvis du er like lur som meg, så kan du rope på hjelp i kassa, si du må på do så slipper du personen :D



Anonymous poster hash: 878b2...6ba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp vifter og duftfriskere? :klo:

Anonymous poster hash: 097ce...78c

Man kan jo ikke akkurat gå rundt og spraye når denne personen kommer inn i butikken, tenk så slemt. Vifter vil nok bare dra lukten et annet sted i lokalet.. Om ventilasjonen var bedre kunne det muligens endret litt, men nå er det jo ikke jeg som har ansvaret for det heller, desverre :(

Anonymous poster hash: 3097b...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på mersalg.

-Hei. I dag har vi ekstra tilbud på biotex klesvaskemiddel, sterilan såpestykke og axe deodoranter.

Er De intressert?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan si noe slikt på en snill måte.. ikke en lett ting. Folk kan være meget fintfølende for sånt så skal ikke nødvendigvis mye til før du tråkker dem på tærne.

Du kan jo alltids ta et lite snus ut I luften og spørre han om han har vært på studio og glemt og dusje. :P

Eller så kan du jo gjemme deg bak jobben din og si at dere har fått klager på det, og bruke det som en inngangsportal til samtalen.

Ikke sant, man vil jo ikke akkurat såre fyren heller, stakkars. Han virker jo ålreit, men hans personlige hygiene får en til å lure på om han har det helt bra med seg selv.

Noen ganger tenker jeg da at det må ha vært NOEN der ute som har kommentert eller sagt det til han.. men aiai. Det skal ikke være lett, heller.

Anonymous poster hash: 3097b...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig situasjon, men jeg tror de andre kundene forstår at dere ikke kan nekte en person å handle. Jeg hadde ikke boikottet dere. Sjansen for at jeg som kunde ville treffe på han er liten. Kjøpt naturlige luftfriskere på Iherb. :)



Anonymous poster hash: 0d666...872
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du bestemmer deg for så må du hvertfall ta det opp med sjefen først. Anonymous poster hash: 64691...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant, man vil jo ikke akkurat såre fyren heller, stakkars. Han virker jo ålreit, men hans personlige hygiene får en til å lure på om han har det helt bra med seg selv.

Noen ganger tenker jeg da at det må ha vært NOEN der ute som har kommentert eller sagt det til han.. men aiai. Det skal ikke være lett, heller.

Anonymous poster hash: 3097b...5ac

Du får anbefale han noe fra hygiene-hylla.

"Har du prøvd denne her? Har nettopp fått den inn.Veldig populært og godt produkt mot kroppslukt! Vil jeg virkelig anbefale deg å prøve, altså. Tror den er midt i blinken og noe du vil like."

Så gir du hundre komplimenter når du merker at han har brukt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du bestemmer deg for så må du hvertfall ta det opp med sjefen først.

Anonymous poster hash: 64691...9ab

Jaja, er du gæren. Jeg ville aldri konfrontert mannen selv. Men jeg spekulerer bare i hva man kan gjøre for å forbedre situasjonen.

Anonymous poster hash: 3097b...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerbalsam under nesa!



Anonymous poster hash: dd09e...7da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

viss det er så gale som du beskriver, så nekter jeg å tro at han ikke selv er klar over problemet. Viss man går ut blant folk, og ikke har dusjet på cirka 3 uker, så må man nesten forvente at noen kommenterer det. Bedre og mer respektfullt å si fra enn å sitte og spraye duftfrisker mens man rynker på nesen tenker hvertfall jeg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, er du gæren. Jeg ville aldri konfrontert mannen selv. Men jeg spekulerer bare i hva man kan gjøre for å forbedre situasjonen.

Anonymous poster hash: 3097b...5ac

Du får bare begynne/fortsette å hinte om produkter til klesvask og hygiene. Hvis han ikke vil ha dem, så vil han tilslutt kanskje spøre om du syns han trenger det. Så kan du jo si at avogtil lukter han kanskje litt stramt,men det gjør vi jo alle sammen og avslutte med at "Vil du ha en sånn da? Jeg er kjempefornøyd med min."

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss det er så gale som du beskriver, så nekter jeg å tro at han ikke selv er klar over problemet. Viss man går ut blant folk, og ikke har dusjet på cirka 3 uker, så må man nesten forvente at noen kommenterer det. Bedre og mer respektfullt å si fra enn å sitte og spraye duftfrisker mens man rynker på nesen tenker hvertfall jeg..

Jeg tenker det samme, spesielt når ståa er like forjævlig hver gang. Det må da ha vært noen der ute i verden som har kommentert dette? Stakkars...

Anonymous poster hash: 3097b...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare begynne/fortsette å hinte om produkter til klesvask og hygiene. Hvis han ikke vil ha dem, så vil han tilslutt kanskje spøre om du syns han trenger det. Så kan du jo si at avogtil lukter han kanskje litt stramt,men det gjør vi jo alle sammen og avslutte med at "Vil du ha en sånn da? Jeg er kjempefornøyd med min."

Jeg vet ikke helt altså, føler det bare blir slemt uansett.. og det vil jeg ikke være, haha :sjenert:

Anonymous poster hash: 3097b...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...