Gå til innhold

Males rights movement har noen poeng i det de sier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser på meg selv som en oppegående mann og har sett litt på videoer av ulike medlemmer av MRM. Dette er en gruppe bestående av både kvinner og menn av ulike bakgrunner. De jeg har sett har for det meste vert amerikanske, og det er jo ikke mye av det her i Norge vil jeg si, utenom kanskje her på forumet, hehe.

Mange hevder at de ikke har noen poeng i det de sier, og at de bare sutrer over ingen ting. Men faktisk vil jeg si meg uenig i det. Det de sier er veldig ofte svært fornuftig.

F.eks. er det jo slik i mange kulturer, utenom kanskje de helt mannsdominerte, som i midøsten og mange andre land. At menn ikke skal klage, ikke skal ta opp problemer som rammer dem, men at kvinner kan fortelle dem fordi de jo er svake. Det er heller ikke en god kulturell norm. Fordi det er jo en del som faktisk kunne blitt gjort for å forbedre livene til i vertfall ungene som vokser opp i dag, men ikke blir det fordi menn ikke skal sutre eller fordi ungene ikke har et ord i samfunnet. Eksempelvis gutter i skolen, barn i den forandrende familieeningen.

Denne nesten tilbedingen av kvinner vi har her i den vestlige verden, da dessverre spesielt pene kvinner, gjør at selv ikke handlinger skal bli tatt skikkelig ansvar for eller bli utsett for kritikk. Om f.eks. noen misliker at det er så mange unger som lever uten å ha en far i dag, så er det kvinnefiendtlig. Nei, det er det så absolutt ikke, det er idioti fiendtlig. Til og med kommer dette til uttrykk i rettsvesenet der mange kvinner får mindre straffer for hva de har begått. Det er trist for de som blir rammet, både barn og alle voksne.

Kan legge ved denne, så har dere noe å se på:

Synes dere MRM har noe for seg?



Anonymous poster hash: d35d9...90b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gunfreak

Nei det har ikke noe for seg, MRM består 90% av menn som mener de blir undertrykt av de farlige vaginane, mange av de prøver også å lage undskyldinger for voldtekt osv.

Kan hende de hadde noen brukbare argumenter i starten, men i dag er hele denne "movementen" kapret av ekstremister, de er på samme nivå som rasister bare de ikke liker damer i stede for andre folkeslag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har ikke noe for seg, MRM består 90% av menn som mener de blir undertrykt av de farlige vaginane, mange av de prøver også å lage undskyldinger for voldtekt osv.

Kan hende de hadde noen brukbare argumenter i starten, men i dag er hele denne "movementen" kapret av ekstremister, de er på samme nivå som rasister bare de ikke liker damer i stede for andre folkeslag.

Du tenker på de som av en eller annen grunn hater kvinner. Om de så kaller seg det, så har ikke det noen særlig betydning. Fornuften ligger jo i argumentene og fakta, og det har de mye av.

Anonymous poster hash: d35d9...90b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er jo dette med patriarkatet. En ting er jo fryktelig sikkert, og det er at du finner absolutt ingen menn, som prøver å hjelpe andre menn, fordi de er menn. Det tror jeg helt ærlig aldri har skjedd i historien til mennesket. Det som skjer er rett og slett at folk bryr seg om ungene, familie og venner i første omgang, så de som er likesinnede og del av f.eks. samme nasjon. At det gikk så liten tid å ødelegge patriarkatet gir jo en god indikasjon at man kjempet mot vindmøller, fordi det skjedde mer eller mindre når det kunne skje, at kvinner fikk samme muligheter osv. som menn. Uten maskiner og mange andre moderne goder, hadde jo ikke kvinner kunne vert det på grunn av fysikken rett og slett. Så jeg tror det kan ganske enkelt bli konkludert med at samfunnet alltid har vert like mye opptatt av kvinners velferd som menn, om ikke mer opptatt av kvinner vil jeg si. Og det er jo rimelig i noen sammenhenger og andre ikke.



Anonymous poster hash: d35d9...90b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Du tenker på de som av en eller annen grunn hater kvinner. Om de så kaller seg det, så har ikke det noen særlig betydning. Fornuften ligger jo i argumentene og fakta, og det har de mye av.

Anonymous poster hash: d35d9...90b

Mens rights movment har blitt kapret av voldtekst undsklydere, det er ikke noe igjen av dette bortsett fra brittre sure kvinnehatene menn.

Bare gå på youtube og se hva slags videoer de lager, og hvordan skikkelige folk svarer dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens rights movment har blitt kapret av voldtekst undsklydere, det er ikke noe igjen av dette bortsett fra brittre sure kvinnehatene menn.

Bare gå på youtube og se hva slags videoer de lager, og hvordan skikkelige folk svarer dem.

Du får gå på de riktige kanalene da. Ja, du vil få noen som unnskylder voldtekt osv., men uten noe som hette "MRM" så hadde de likevel vert der med tullet sitt. Alt de er, er jo bare umoralske mennesker, kan ikke bare kalle seg noe sånt og si noe umoralsk tull, og så ødelegge en menings retning. Da kan jeg kalle meg eksempelvis kommunist, og si at jeg støtter å kappe av hendene til folk, så er kommunismen ødelagt ...

Anonymous poster hash: d35d9...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Corto Maltese

Nei det har ikke noe for seg, MRM består 90% av menn som mener de blir undertrykt av de farlige vaginane,

Jeg ble undertryket av en vagina en gang..........men jeg løftet henne bare vekk

Endret av Methusalem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble undertryket av en vigane en gang..........men jeg løftet henne bare vekk

Det handler forøvrig ikke å bli undertrykt av kvinner, men normer og tanker til både menn og kvinner. En mann skal være helt, ei kvinne føler seg nedtrykt og svak.

Anonymous poster hash: d35d9...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Det handler forøvrig ikke å bli undertrykt av kvinner, men normer og tanker til både menn og kvinner. En mann skal være helt, ei kvinne føler seg nedtrykt og svak.

Anonymous poster hash: d35d9...90b

Jeg tror ikke du forstod hva jeg mente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du forstod hva jeg mente

Du tenker på sex da eller? Tror de færreste ikke liker å bli undertrykt på den måten ;)

Anonymous poster hash: d35d9...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette med barn ser av en eller annen grunn til å være noe som er mye i fokus hos mange, det at en liksom skal kunne si i fra om det at mødre ikke skal slå ungene sine osv.



Anonymous poster hash: d35d9...90b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens rights movment har blitt kapret av voldtekst undsklydere, det er ikke noe igjen av dette bortsett fra brittre sure kvinnehatene menn.

Bare gå på youtube og se hva slags videoer de lager, og hvordan skikkelige folk svarer dem.

Besøk sidene til store MRA-organisasjoner og du vil se at dette bare er tull og propaganda. Det er nesten uten unntak kamp for likebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har ikke noe for seg, MRM består 90% av menn som mener de blir undertrykt av de farlige vaginane, mange av de prøver også å lage undskyldinger for voldtekt osv.

Kan hende de hadde noen brukbare argumenter i starten, men i dag er hele denne "movementen" kapret av ekstremister, de er på samme nivå som rasister bare de ikke liker damer i stede for andre folkeslag.

Mens rights movment har blitt kapret av voldtekst undsklydere, det er ikke noe igjen av dette bortsett fra brittre sure kvinnehatene menn.

Bare gå på youtube og se hva slags videoer de lager, og hvordan skikkelige folk svarer dem.

Vennligst link meg til noen eksempler på dette. F.eks fra artiklene på den suverent største MRA siden http://www.avoiceformen.com/

Jeg venter i spenning....

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på meg selv som en oppegående mann og har sett litt på videoer av ulike medlemmer av MRM. Dette er en gruppe bestående av både kvinner og menn av ulike bakgrunner. De jeg har sett har for det meste vert amerikanske, og det er jo ikke mye av det her i Norge vil jeg si, utenom kanskje her på forumet, hehe. Mange hevder at de ikke har noen poeng i det de sier, og at de bare sutrer over ingen ting. Men faktisk vil jeg si meg uenig i det. Det de sier er veldig ofte svært fornuftig. F.eks. er det jo slik i mange kulturer, utenom kanskje de helt mannsdominerte, som i midøsten og mange andre land. At menn ikke skal klage, ikke skal ta opp problemer som rammer dem, men at kvinner kan fortelle dem fordi de jo er svake. Det er heller ikke en god kulturell norm. Fordi det er jo en del som faktisk kunne blitt gjort for å forbedre livene til i vertfall ungene som vokser opp i dag, men ikke blir det fordi menn ikke skal sutre eller fordi ungene ikke har et ord i samfunnet. Eksempelvis gutter i skolen, barn i den forandrende familieeningen. Denne nesten tilbedingen av kvinner vi har her i den vestlige verden, da dessverre spesielt pene kvinner, gjør at selv ikke handlinger skal bli tatt skikkelig ansvar for eller bli utsett for kritikk. Om f.eks. noen misliker at det er så mange unger som lever uten å ha en far i dag, så er det kvinnefiendtlig. Nei, det er det så absolutt ikke, det er idioti fiendtlig. Til og med kommer dette til uttrykk i rettsvesenet der mange kvinner får mindre straffer for hva de har begått. Det er trist for de som blir rammet, både barn og alle voksne. Kan legge ved denne, så har dere noe å se på:https://www.youtube.com/watch?v=PVE6FSzUHr4%C2'>Anonymous poster hash: d35d9...90b

Om menn er for feige til å ta opp problemer, vil det i praksis si at det er menn som er svake.

Anonymous poster hash: 76b7b...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble undertryket av en vagina en gang..........men jeg løftet henne bare vekk

Hehehe:-)

Anonymous poster hash: d1018...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei det har ikke noe for seg, MRM består 90% av menn som mener de blir undertrykt av de farlige vaginane, mange av de prøver også å lage undskyldinger for voldtekt osv.

Kan hende de hadde noen brukbare argumenter i starten, men i dag er hele denne "movementen" kapret av ekstremister, de er på samme nivå som rasister bare de ikke liker damer i stede for andre folkeslag.

Godt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...