Gå til innhold

Selvmord... Jeg klarer ikke mer!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har siden sommeren hatt et helt forferdelig liv. D som skjedde var at jeg ble voldtatt å har ikke lært meg å leve med det.

Nå sitter jeg her nesten et helt år etter å vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg klarer ikke se det positive i noen ting og fremtiden klarer jeg heller ikke se for meg at blir noe bra... Livet er så tungt. Ser ikke poenget med å leve lenger.. Selvmord virker som den eneste å forspvidt beste løsningen....

Men samtidig vil jeg jo ikke dø! Hvem dkal jeg snakke med? Jeg sitter her å det er veldig akutt! 112??? Hjelp?

Anonymous poster hash: 777aa...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres tøft ut. Går du til psykolog ? Ellers burde du kommet deg til en. Du må du gå via legen.

Håper du har gode venner rundt deg du kan snakke med

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe Mental Helse eller til legevakten. Du kan også ringe Dixi, resurssenter for voldtatte. Dette kan du komme deg ut av. Du trenger bare tid og hjelp.

Anonymous poster hash: 0b52d...6e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mental Helses hjelpetelefon: 116 123

Trenger du noen å snakke med? Noen som har tid til lytte,

noen som kan gi deg råd og informasjon? Hjelpetelefonen er

et døgnåpent tilbud.

Anonymous poster hash: 6087f...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med noen i familien din eller en nær venn og be om hjelp ! Jeg er helt sikker på at du har ett nettverk rundt deg som er villig og mer enn gjerne ønsker å hjelpe deg.

Jeg håper du får den hjelpen du trenger, og får tilbake livslysten din. Veldig leit at du har det sånn - klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har siden sommeren hatt et helt forferdelig liv. D som skjedde var at jeg ble voldtatt å har ikke lært meg å leve med det.

Nå sitter jeg her nesten et helt år etter å vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg klarer ikke se det positive i noen ting og fremtiden klarer jeg heller ikke se for meg at blir noe bra... Livet er så tungt. Ser ikke poenget med å leve lenger.. Selvmord virker som den eneste å forspvidt beste løsningen....

Men samtidig vil jeg jo ikke dø! Hvem dkal jeg snakke med? Jeg sitter her å det er veldig akutt! 112??? Hjelp?

Går jo utifra du går til psykolog...eller? Hvis ikke, bør du virkelig ta tak i deg selv for å komme deg på beina igjen. Men det er du som må ta affære nå, så sitt ikke å vent, ting skjer ikke av seg selv.

Anonymous poster hash: 01d6e...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ringe legevakta. De kan tilby deg den beste hjelpen med å passe på deg nå som det er så akutt og sterkt. Når den verste "kneika" er over, får du helt sikkert tilbud om hjelp og oppfølging, eller hvis du føler det er bedre med litt mindre tett oppfølging, Dixi. Du kommer deg ut av det! Ikke la dette ødelegge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at du skal ringe til 112 jo. Fortell det du skriver her, slik at de kan få hentet deg. Du vil bli kjørt til akuttavdelingen, hvor du mest sannsynlig vil bli innlagt. Der kan du få mye god hjelp. Noen å snakke med. Trøst, omsorg - hjelp!

Masse masse lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer 113 dersom du føler at du kan komme til å gjøre noe dumt i kveld/natt. Da kan du få akutt hjelp, f.eks. samtale med lege og psykolog. Dere vil da bli enige om hva som kan skje videre. F.eks. et akutt opphold på psykiatrisk i et par dager, for så at du får videre behandling hos psykolog. Ellers kan du kanskje ringe til de ulike hjelpetelefonene som andre har listet opp, der er det mange gode folk du kan snakke med.

Å ta liv av seg hjelper fint lite. Det hjelper ingenting. Når det er kommet så langt at selvmord er blitt en tanke, ja da kan det jo bare bli bedre, eller hva? Tenk på det, nå kan det ikke bli verre. Kom deg opp fra bunnen, og bli den du vil bli.

Anonymous poster hash: c3a2b...1b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majestetsjef

Du må få proffesjonell hjelp. Oppsøk det i kveld, eller i morgen. Det er noen som kan hjelpe deg - det er helt sikkert.

Du kan ringe eller sende en mail til voldsoffer.no. Margit Lømo er leder i voldsoffer.no Hun kan dette! Kanskje du kan sende henne en sms :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majestetsjef

Jeg har også vært der nede som du er. Hvis du har vanskelig for å få kontakt og du ikke føler deg forstått, så kan du skrive til meg her. Det er anonymt!

Lykke til! :-)

P.s. Har opplevd noe av det samme.

Endret av Majestetsjef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Jeg vil også minne om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no

Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Håper du får den hjelpen du trenger!

Tekola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...