Gå til innhold

Lærer som gir 6'ere til elev han liker ekstra godt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er nok skolens ledelse godt kjent med denne læreren og hans preferanser, så ikke utenlig at de har fått lignende bekymringsmeldinger fra før.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

TS, dette er veldig umodent av deg. At en person er homofil er ikke grunnlag for bekymring.

Anonymous poster hash: 9ffe4...d8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, dersom karakterene du og dere andre i klassen får er riktige, har du reelt sett ingen grunn til å klage. Hvordan skulle en sånn klage se ut da? Tar man din sammenligning, skulle du da tatt opp med ledelsen at vaskehjelpen må ned i lønn, og det uten at du går opp i lønn. Og om denne jenta som ikke kommer overens med læreren får 4 og det er fortjent, ser jeg ikke grunnen til at dette skal være grunnlaget for en klage. Dere kan selvsagt klage på at nivået for 6-eren er satt kunstig lavt og at læreren straffer dere andre, men det er ingenting i det du har sagt som tyder på at dere kan begrunne dette i særlig grad.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Det er i hovedsak en jente som får 4, men som hadde 6 på ungdomsskolen, som er mest sur, skulle ikke forundre meg om hun allerede har vært i kontakt med noen om dette. Hun og læreren har åpenbart et dårlig forhold, så at trynefaktor gir både pluss og minus her virker som temmelig opplagt.

Hvilken begrunnelse er du ute etter? En mappe på hver elev med alle besvarelser gjennom året?

For det andre, er det fremdeles en mulighet for at han faktisk er bedre enn dere. Språkfag er ikke som realfag hvor det i stor grad finnes fasitsvar. I språkfagene er det så veldig mye mer enn ordforråd, grammatikk og rettsskrivning som ligger til grunn for vurdering av karakteren, herunder tekstoppbygning og argumentasjon. En plettfri tekst med tynt innhold vil aldri kunne få noen god karakter, mens en sterk tekst med smårusk kan få høy karakter. Nettopp av den grunn er det vanskelig å vite på forhånd om man har gjort det bra eller ikke på en innlevering i denne type fag.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Nei, det er ingen mulighet for dette. Hvorfor skal du ta opp det hele tiden? Den eneste muligheten er at læreren liker ham så godt at det dermed blir toppkarakter. Det er saken her, så dine teorier tatt ut av løse luften har lite med saken å gjøre.

Og ellers har man vel nok selvinnsikt til at man vet om man har skrevet en sterk tekst eller ikke, det er ikke snakk om flaks.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hovedsak en jente som får 4, men som hadde 6 på ungdomsskolen, som er mest sur, skulle ikke forundre meg om hun allerede har vært i kontakt med noen om dette. Hun og læreren har åpenbart et dårlig forhold, så at trynefaktor gir både pluss og minus her virker som temmelig opplagt.

Hvilken begrunnelse er du ute etter? En mappe på hver elev med alle besvarelser gjennom året?

Nei, det er ingen mulighet for dette. Hvorfor skal du ta opp det hele tiden? Den eneste muligheten er at læreren liker ham så godt at det dermed blir toppkarakter. Det er saken her, så dine teorier tatt ut av løse luften har lite med saken å gjøre.

Og ellers har man vel nok selvinnsikt til at man vet om man har skrevet en sterk tekst eller ikke, det er ikke snakk om flaks.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Det skjer veldig ofte at folk som har høye karakterer på ungdomsskolen går ned på videregående rett og slett fordi kravene er annerledes. Det kan jo også hende at karakterene gitt på ungdomsskolen var feil.

Jeg har aldri betvilt at trynefaktor spiller en rolle i vurdering av solstrålen, men det store spørsmålet er om lærerens karaktersetting er urettferdig. Det eneste eksemplet du har gitt oss er at solstrålen skriver "kjempe bra", og så hevder du at "alle" vet hva som er en besvarelse som fortjener en 6-er og hva som fortjener en 4-er. Du avviser til og med det andre her har opplevd, nemlig at de ikke på forhånd har visst hvor bra de har gjort det. Det tar flere år å bli lærer, og vurderinger er en kunst i seg selv. Om man har gjort det bra eller ikke på en eksamen, avhenger av hvor godt man treffer med det som står i sensorveiledningen, ikke hvor bra man selv føler at man har formidlet stoffet. Ergo har ikke dere grunnlag for å vurdere hvorvidt karaktersettingen er urettferdig, men dere kan selvsagt be ledelsen om å få en annen lærer til å se på besvarelsene. Og ærlig talt, dere later til å være førsteklassinger. Det betyr at dere har veldig mye å lære om fagene ennå.

Om så ledelsen skulle konkludere med at læreren driver med urettferdig karaktersetting, så vil jo de også spørre seg om noen av elevene lider under dette. Ettersom alt tyder på at dere andre får de karakterene dere fortjener, kanskje med unntak av denne jenta som fikk 6-ere på ungdomsskolen, så er det ikke så forferdelig mange tiltak de kan iverksette annet enn å be læreren om å gi tydeligere tilbakemeldinger på karakterene.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hovedsak en jente som får 4, men som hadde 6 på ungdomsskolen, som er mest sur, skulle ikke forundre meg om hun allerede har vært i kontakt med noen om dette. Hun og læreren har åpenbart et dårlig forhold, så at trynefaktor gir både pluss og minus her virker som temmelig opplagt.

Hvilken begrunnelse er du ute etter? En mappe på hver elev med alle besvarelser gjennom året?

Nei, det er ingen mulighet for dette. Hvorfor skal du ta opp det hele tiden? Den eneste muligheten er at læreren liker ham så godt at det dermed blir toppkarakter. Det er saken her, så dine teorier tatt ut av løse luften har lite med saken å gjøre.

Og ellers har man vel nok selvinnsikt til at man vet om man har skrevet en sterk tekst eller ikke, det er ikke snakk om flaks.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Eller så har noen kanskje litt for god selvtillit til å vite om de har skrevet en sterk tekst eller ikke...

Men jeg er ikke enig med deg, fordi vi som ikke har kompetanse til å rette innleveringer, har heller ikke alltid kompetansen til å bedømme hvor god en besvarelse er og vi vet heller ikke hva selve kravet er for å få de ulike karakterene. Jo, man kan lese disse beskrivelsene om hva som gir hva, men de sier helt ærlig ikke så mye. I matte så er det enkelt fordi du kan sammenligne din besvarelse med en fasit, mens mange andre fag har ikke konkrete fasiter. Det har ikke så mye med selvinnsikt å gjøre, men at det ikke alltid er like enkelt å vite om en besvarelse er "korrekt". En ting er å gjengi teori, men å gjengi teori uten refleksjon og argumentasjon gir sjeldent mer enn en C. Jeg tror du vil forstå dette mye bedre når/om du tar høyere utdannelse.

Dersom ting ikke har endret seg så mye siden jeg gikk på VGS, antar jeg at dere har en tillitsvalgt i klassen. Ønsket vi å klage på slike type ting, gikk vi til tillitsvalgt, som gikk videre med saken, enten via elevrådet eller rett til skoleledelsen. Det er bare viktig at dere holder dere saklige, dersom tåpelige kommentarer om læreren seksuelle preferanser gir grunnlag for bekymring kommer frem, kan dere bare glemme å bli tatt alvorlig av voksne mennesker.

Anonymous poster hash: 9ffe4...d8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en sammenligning, du. Så om du jobber på et kontor og har en viktig funksjon, og får vite at vaskehjelpen tjener mye mer enn deg, så er det smålig å ta dette opp med ledelsen?

Nok en gang kommer det noe fullstendig irrelevant. Om du har fått A i noe må du jo ha klart å holde deg til sakens tema, så hvorfor bevege deg ut på viddene hele tiden her? Selvinnsikten kan heller ikke være spesielt god, når du sitter med en dårlig følelse men får toppkarakter. Når jeg får toppkarakterer, i realfag, så vet jeg selvsagt om det på forhånd.

Jo, vi vet med sikkerhet at om en jente uten noe særlig godt forhold til den samme læreren hadde levert nøyaktig det samme, så ville det maksimalt blitt 4 i karakter. Hvorfor spekulerer folk i dette, når temaet er om og hvordan man ev. skal gjøre noe med saken? Fikk dere aldri beskjed om å holde dere til oppgaven da dere gikk på skolen, eller studerte?

Han er en bekjent, som er godt likt av folk, og litt typisk en som sikkert har fått noen bonuspoeng for trynefaktor opp gjennom. Men i dette tilfellet går det nok litt for langt.

Du tilhører nok de som mener det er feil å si fra om du vet om noen som suger til seg milioner fra staten uten at de har krav på det, også. Eller?

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Jeg er fullstendig enig i alt hva du skriver. Jeg skjønner ikke hvorfor folk sporer sånn av. Jeg er et rettferdighetsmenneske og jeg synes det er skikkelig irriterende når noen får noe gratis som de egentlig ikke fortjener.

Synes dere andre det er greit med forskjellsbehandling der det ikke BØR være det? Synes dere det er greit at en som egentlig er en 4er-elev får en 6'er? Og ja. Det går faktisk ut over hele klassen dersom en person får en toppkarakter på en vurdering. Dette gjelder riktignok helst når det gjelder realfag da.

Hva med å legge vekk de kritiske brillene deres og heller se på situasjonen fra TS sine øyne. Kan dere ikke tenke dere at dette muligens er et faktum? Dersom ikke TS har en sak vil vedkommende UANSETT ikke komme videre med det som det hevdes. Jeg synes det er rimelig spesielt og så bastant komme med en konklusjon på noe dere ikke vet noe som helst om. Vet dere ikke at det finnes lærere som blir forelsket i elevene sine? Jeg har sett flere tråder her på KG blant annet der noen sier at de fikk en litt urettferdig god karakter på grunn av at læreren var forelsket i vedkommende. Er dette et ukjent fenomen for dere? Klarer dere ikke å se at TS KANSKJE kan ha rett i antakelsene?

Jeg sier ikke at TS har rett, men jeg sier at TS kan ha rett. Jeg synes likevel, som jeg har skrevet tidligere, at ledelsen er veien å gå. Det er også fint om du får med deg en eller to stk til. Dere bør skrive ned noen punkter for hva dere vil si og selvsagt forholde dere saklige.

Det var faktisk en slik sak på skolen min for et par år siden (det gjaldt mitt trinn). Det var flere som hevdet at læreren hadde en uanstendig oppførsel overfor visse elever. Jeg tror det endte i rettsak. Han mistet i alle fall jobben.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig i alt hva du skriver. Jeg skjønner ikke hvorfor folk sporer sånn av. Jeg er et rettferdighetsmenneske og jeg synes det er skikkelig irriterende når noen får noe gratis som de egentlig ikke fortjener.

Synes dere andre det er greit med forskjellsbehandling der det ikke BØR være det? Synes dere det er greit at en som egentlig er en 4er-elev får en 6'er? Og ja. Det går faktisk ut over hele klassen dersom en person får en toppkarakter på en vurdering. Dette gjelder riktignok helst når det gjelder realfag da.

Hva med å legge vekk de kritiske brillene deres og heller se på situasjonen fra TS sine øyne. Kan dere ikke tenke dere at dette muligens er et faktum? Dersom ikke TS har en sak vil vedkommende UANSETT ikke komme videre med det som det hevdes. Jeg synes det er rimelig spesielt og så bastant komme med en konklusjon på noe dere ikke vet noe som helst om. Vet dere ikke at det finnes lærere som blir forelsket i elevene sine? Jeg har sett flere tråder her på KG blant annet der noen sier at de fikk en litt urettferdig god karakter på grunn av at læreren var forelsket i vedkommende. Er dette et ukjent fenomen for dere? Klarer dere ikke å se at TS KANSKJE kan ha rett i antakelsene?

Jeg sier ikke at TS har rett, men jeg sier at TS kan ha rett. Jeg synes likevel, som jeg har skrevet tidligere, at ledelsen er veien å gå. Det er også fint om du får med deg en eller to stk til. Dere bør skrive ned noen punkter for hva dere vil si og selvsagt forholde dere saklige.

Det var faktisk en slik sak på skolen min for et par år siden (det gjaldt mitt trinn). Det var flere som hevdet at læreren hadde en uanstendig oppførsel overfor visse elever. Jeg tror det endte i rettsak. Han mistet i alle fall jobben.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Det er vel få her som sier like bastant at TS har feil like bastant som TS mener han har rett. Det vi sier er at, jo det er mulig det TS sier stemmer, men poengterer også andre forklaringer og muligheter.

Det er ikke riktig at noen skal få gode karakterer dersom de ikke fortjener det, men det betyr ikke at det er lett å gjøre noe med det.

Anonymous poster hash: 9ffe4...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fullstendig enig i alt hva du skriver. Jeg skjønner ikke hvorfor folk sporer sånn av. Jeg er et rettferdighetsmenneske og jeg synes det er skikkelig irriterende når noen får noe gratis som de egentlig ikke fortjener.

Synes dere andre det er greit med forskjellsbehandling der det ikke BØR være det? Synes dere det er greit at en som egentlig er en 4er-elev får en 6'er? Og ja. Det går faktisk ut over hele klassen dersom en person får en toppkarakter på en vurdering. Dette gjelder riktignok helst når det gjelder realfag da.

Hva med å legge vekk de kritiske brillene deres og heller se på situasjonen fra TS sine øyne. Kan dere ikke tenke dere at dette muligens er et faktum? Dersom ikke TS har en sak vil vedkommende UANSETT ikke komme videre med det som det hevdes. Jeg synes det er rimelig spesielt og så bastant komme med en konklusjon på noe dere ikke vet noe som helst om. Vet dere ikke at det finnes lærere som blir forelsket i elevene sine? Jeg har sett flere tråder her på KG blant annet der noen sier at de fikk en litt urettferdig god karakter på grunn av at læreren var forelsket i vedkommende. Er dette et ukjent fenomen for dere? Klarer dere ikke å se at TS KANSKJE kan ha rett i antakelsene?

Jeg sier ikke at TS har rett, men jeg sier at TS kan ha rett. Jeg synes likevel, som jeg har skrevet tidligere, at ledelsen er veien å gå. Det er også fint om du får med deg en eller to stk til. Dere bør skrive ned noen punkter for hva dere vil si og selvsagt forholde dere saklige.

Det var faktisk en slik sak på skolen min for et par år siden (det gjaldt mitt trinn). Det var flere som hevdet at læreren hadde en uanstendig oppførsel overfor visse elever. Jeg tror det endte i rettsak. Han mistet i alle fall jobben.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Spekulasjoner fra elever kan forresten eskalere og gå lenger enn hva som egentlig er korrekt. Jeg vil påstå at det er verre om en lærer mister jobben sin på beskyldninger fra elever som ikke nødvendigvis er riktige enn at en elev får en 6er eller to mer enn han fortjener. Er det korrekt, fortjener læreren forøvrig å bli kastet rett ut.

Anonymous poster hash: 9ffe4...d8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig i alt hva du skriver. Jeg skjønner ikke hvorfor folk sporer sånn av. Jeg er et rettferdighetsmenneske og jeg synes det er skikkelig irriterende når noen får noe gratis som de egentlig ikke fortjener.

Synes dere andre det er greit med forskjellsbehandling der det ikke BØR være det? Synes dere det er greit at en som egentlig er en 4er-elev får en 6'er? Og ja. Det går faktisk ut over hele klassen dersom en person får en toppkarakter på en vurdering. Dette gjelder riktignok helst når det gjelder realfag da.

Hva med å legge vekk de kritiske brillene deres og heller se på situasjonen fra TS sine øyne. Kan dere ikke tenke dere at dette muligens er et faktum? Dersom ikke TS har en sak vil vedkommende UANSETT ikke komme videre med det som det hevdes. Jeg synes det er rimelig spesielt og så bastant komme med en konklusjon på noe dere ikke vet noe som helst om. Vet dere ikke at det finnes lærere som blir forelsket i elevene sine? Jeg har sett flere tråder her på KG blant annet der noen sier at de fikk en litt urettferdig god karakter på grunn av at læreren var forelsket i vedkommende. Er dette et ukjent fenomen for dere? Klarer dere ikke å se at TS KANSKJE kan ha rett i antakelsene?

Jeg sier ikke at TS har rett, men jeg sier at TS kan ha rett. Jeg synes likevel, som jeg har skrevet tidligere, at ledelsen er veien å gå. Det er også fint om du får med deg en eller to stk til. Dere bør skrive ned noen punkter for hva dere vil si og selvsagt forholde dere saklige.

Det var faktisk en slik sak på skolen min for et par år siden (det gjaldt mitt trinn). Det var flere som hevdet at læreren hadde en uanstendig oppførsel overfor visse elever. Jeg tror det endte i rettsak. Han mistet i alle fall jobben.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Forskjellen er at det ikke nødvendigvis går utover andre at en person får en karakter som er for god. Dersom de andre får det de skal, er det jo ingen direkte ofre, og det er heller ikke som TS hevder det samme som å suge til seg for mye av statskassen, som jo er noe vi alle vil måtte betale for.

Det er ikke greit med forskjellsbehandling, men spørsmålet blir om TS har noen sak. Det eneste argumentet han har, bortsett fra at han mener at han er helt sikker på at denne eleven ikke fortjener en 6-er, er at læreren er forelsket i denne eleven. I en klage overfor ledelsen, må han være langt mer spesifikk enn han har vært i denne tråden. Særskrivningsfeil holder bare ikke. Det holder heller ikke at det han vil oppnå er å frata denne eleven 6-erne han får.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekulasjoner fra elever kan forresten eskalere og gå lenger enn hva som egentlig er korrekt. Jeg vil påstå at det er verre om en lærer mister jobben sin på beskyldninger fra elever som ikke nødvendigvis er riktige enn at en elev får en 6er eller to mer enn han fortjener. Er det korrekt, fortjener læreren forøvrig å bli kastet rett ut.

Anonymous poster hash: 9ffe4...d8b

Jeg er enig i hva du skriver. Jeg vil også legge til at beskyldningene fra disse elevene i denne saken jeg nevnte var riktige da det lå flere "bevis" til stede.

Forskjellen er at det ikke nødvendigvis går utover andre at en person får en karakter som er for god. Dersom de andre får det de skal, er det jo ingen direkte ofre, og det er heller ikke som TS hevder det samme som å suge til seg for mye av statskassen, som jo er noe vi alle vil måtte betale for.

Det er ikke greit med forskjellsbehandling, men spørsmålet blir om TS har noen sak. Det eneste argumentet han har, bortsett fra at han mener at han er helt sikker på at denne eleven ikke fortjener en 6-er, er at læreren er forelsket i denne eleven. I en klage overfor ledelsen, må han være langt mer spesifikk enn han har vært i denne tråden. Særskrivningsfeil holder bare ikke. Det holder heller ikke at det han vil oppnå er å frata denne eleven 6-erne han får.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Nå gjelder dette mer realfag som jeg nevnte, men det går faktisk utover de andre i klassen dersom en person får en toppkarakter som ikke er fortjent. Dette handler om prøvevektlegging og karakterskala. Karakterskalaen på realfagseksamener kan bli justert dersom det er mye dårligere resultater i forhold til de tidligere årene. Jeg ville bare få dette frem. Nå er ikke dette så relevant i fag som norsk og engelsk.

Uansett så går en urettferdig karakter utover ALLE som søker opptak til høyere utdanning. En urettferdig karakter kan gjøre slik at en som EGENTLIG hadde kommet inn på et bestemt studie, ikke kommer inn. Er det rettferdig? Det er faktisk slik at én karakter kan avgjøre om en kommer inn eller ikke på et studie. Er det rettferdig å ta fra studieplassen til noen andre når noen av karakterene en får ikke er fortjent? Det samme gjelder jo også med juksing.

Det siste er jeg forsåvidt enig i. Jeg vet ikke hvor alvorlig tilfellene må være før ledelsen griper inn.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i hva du skriver. Jeg vil også legge til at beskyldningene fra disse elevene i denne saken jeg nevnte var riktige da det lå flere "bevis" til stede.

Nå gjelder dette mer realfag som jeg nevnte, men det går faktisk utover de andre i klassen dersom en person får en toppkarakter som ikke er fortjent. Dette handler om prøvevektlegging og karakterskala. Karakterskalaen på realfagseksamener kan bli justert dersom det er mye dårligere resultater i forhold til de tidligere årene. Jeg ville bare få dette frem. Nå er ikke dette så relevant i fag som norsk og engelsk.

Uansett så går en urettferdig karakter utover ALLE som søker opptak til høyere utdanning. En urettferdig karakter kan gjøre slik at en som EGENTLIG hadde kommet inn på et bestemt studie, ikke kommer inn. Er det rettferdig? Det er faktisk slik at én karakter kan avgjøre om en kommer inn eller ikke på et studie. Er det rettferdig å ta fra studieplassen til noen andre når noen av karakterene en får ikke er fortjent? Det samme gjelder jo også med juksing.

Det siste er jeg forsåvidt enig i. Jeg vet ikke hvor alvorlig tilfellene må være før ledelsen griper inn.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Jeg skrev 'ikke nødvendigvis' for å indikere at det er et forbehold. Nå har TS skrevet at det er snakk om yrkesfag, så jeg tviler på at en 6er i norsk hjelper solstrålen nevneverdig mer enn trynetillegget han åpenbart allerede nyter godt av. En annen ting er at de åpenbart er ferske på vgs, og det er mye som skal gå seg til.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev 'ikke nødvendigvis' for å indikere at det er et forbehold. Nå har TS skrevet at det er snakk om yrkesfag, så jeg tviler på at en 6er i norsk hjelper solstrålen nevneverdig mer enn trynetillegget han åpenbart allerede nyter godt av. En annen ting er at de åpenbart er ferske på vgs, og det er mye som skal gå seg til.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Hva med engelsk da? TS har vel ikke skrevet at de går i vg1?

Uansett synes jeg at urettferdig karaktersetting er uakseptabelt. Poenget mitt var vel uansett at urettferdig karaktersetting kan gå utover andre også, og ikke bare en selv.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med engelsk da? TS har vel ikke skrevet at de går i vg1?

Uansett synes jeg at urettferdig karaktersetting er uakseptabelt. Poenget mitt var vel uansett at urettferdig karaktersetting kan gå utover andre også, og ikke bare en selv.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Han har fortalt om en jente som fikk 6 på ungdomsskolen og som nå får 4. Det er greit nok å sammenligne med ungdomsskolekarakterer det første året på vgs, men det er da også noe de fleste vokser av seg etter hvert.

TS har ikke gitt noen eksempler annet enn "kjempe bra", så det er jo en av grunnene til at jeg sier at det ikke virker som om han har noen god sak. Han bare påstår at han vet at denne eleven ikke fortjener 6-erne sine, men har ikke andre eksempler enn det ene å underbygge det med. Hovedargumentet hans er visst at denne eleven blir kalt min lille solstråle.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fortalt om en jente som fikk 6 på ungdomsskolen og som nå får 4. Det er greit nok å sammenligne med ungdomsskolekarakterer det første året på vgs, men det er da også noe de fleste vokser av seg etter hvert.

TS har ikke gitt noen eksempler annet enn "kjempe bra", så det er jo en av grunnene til at jeg sier at det ikke virker som om han har noen god sak. Han bare påstår at han vet at denne eleven ikke fortjener 6-erne sine, men har ikke andre eksempler enn det ene å underbygge det med. Hovedargumentet hans er visst at denne eleven blir kalt min lille solstråle.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Jeg ser at hun har skrevet det nå, ja. Da skjønner jeg jo det.

Når det gjelder det siste har ikke jeg kommentert noe videre på dette. Jeg ser ikke helt hvorfor du fortsetter med dette. Jeg har allerede nevnt at jeg er enig.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at hun har skrevet det nå, ja. Da skjønner jeg jo det.

Når det gjelder det siste har ikke jeg kommentert noe videre på dette. Jeg ser ikke helt hvorfor du fortsetter med dette. Jeg har allerede nevnt at jeg er enig.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Du spurte "hva med engelsk da", derfor tok jeg opp igjen at TS ikke har gitt andre eksempler.

Ellers er det påfallende hvor likt du og TS formulerer dere, særlig med tanke på å spørre folk hvorfor de kommenterer dette og hint...

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte "hva med engelsk da", derfor tok jeg opp igjen at TS ikke har gitt andre eksempler.

Ellers er det påfallende hvor likt du og TS formulerer dere, særlig med tanke på å spørre folk hvorfor de kommenterer dette og hint...

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Jeg tok opp engelsk på grunn av at TS også har nevnt dette faget. Altså at denne eleven får god karakter i både engelsk og norsk av denne læreren. Jeg nevnte engelsk på grunn av at dette faget er et avgangsfag i VG2 for de som tar yrkesfag. Det var også derfor jeg spurte like påfølgende om TS har skrevet at de gikk i VG1. Du viste jo til hva TS har skrevet, så da skjønner jeg jo at hun mest sannsynlig går i VG1.

Og når det gjelder det siste: Er det mulig? Er det VIRKELIG mulig? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "hint". Nå må du nesten utdype. Jeg synes du forholdt seg saklig og kom med gode argumenter frem til nå. Nå tapte du deg veldig. Jeg ser ikke engang hvor du har dette ifra. Jeg har vært mye enig med TS, men også mye enig med flere andre som er uenige med TS. Jeg foreslår at du leser gjennom innleggene mine igjen.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere er bare vanlige mennesker og det gjør at de subjektive. Selv om de bør og hevder å være objektive er ALDRI det. Ikke deres feil, alle mennesker er slik.

Dermed vil det aldri bli rettferdig når det gjelder karakterer. Det vil ALDRI bli rettferdig. Dessverre: (

Men før du gjør noe med dette, har det noen innvirkning på din karakter slik det er nå? Vær obs på om du klager på en lærer, vil han aldri gi deg bra karakter.

Gi han heller noen hyggelige smil, det er iallefall bedre for din egen karakter.

Anonymous poster hash: 6bad2...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er dessverre mer normalt enn man tror at karakterene som gis påvirkes av om læreren liker eleven eller ei.. Det er min erfaring etter hele 19 år på skolebenken. Selv har jeg alltid blitt likt av lærere, uten at jeg har vært "smiskete". Det har jeg trolig nytt godt av karaktermessig. Det som har gjort at jeg ble likt var (i tillegg til at jeg er veldig skolesterk) sannsynligvis at jeg viste interesse for faget, ikke kritiserte og klaget, samt at jeg har et såkalt "mildt, vennlig og rolig vesen"..

Endret av tøydokka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok opp engelsk på grunn av at TS også har nevnt dette faget. Altså at denne eleven får god karakter i både engelsk og norsk av denne læreren. Jeg nevnte engelsk på grunn av at dette faget er et avgangsfag i VG2 for de som tar yrkesfag. Det var også derfor jeg spurte like påfølgende om TS har skrevet at de gikk i VG1. Du viste jo til hva TS har skrevet, så da skjønner jeg jo at hun mest sannsynlig går i VG1.

Og når det gjelder det siste: Er det mulig? Er det VIRKELIG mulig? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "hint". Nå må du nesten utdype. Jeg synes du forholdt seg saklig og kom med gode argumenter frem til nå. Nå tapte du deg veldig. Jeg ser ikke engang hvor du har dette ifra. Jeg har vært mye enig med TS, men også mye enig med flere andre som er uenige med TS. Jeg foreslår at du leser gjennom innleggene mine igjen.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Kanskje du burde lære deg uttrykket "dette og hint" før du tenner på alle pluggene?

Og siden vi snakker om å tenne på alle pluggene, så er dette tenningsmønsteret noe du har til felles med TS, ja, i tillegg til det å påpeke at andre ikke holder seg til saken og fortsetter å nevne ting du/dere ikke liker.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde lære deg uttrykket "dette og hint" før du tenner på alle pluggene?

Og siden vi snakker om å tenne på alle pluggene, så er dette tenningsmønsteret noe du har til felles med TS, ja, i tillegg til det å påpeke at andre ikke holder seg til saken og fortsetter å nevne ting du/dere ikke liker.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Beklager. Jeg visste ikke at det var et uttrykk.

Når det gjelder det siste: kan du ikke forholde deg saklig? Innlegget ditt er rapportert. "Fortsette å nevne ting du/dere ikke liker"? Hva skal det bety?

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde lære deg uttrykket "dette og hint" før du tenner på alle pluggene?

Og siden vi snakker om å tenne på alle pluggene, så er dette tenningsmønsteret noe du har til felles med TS, ja, i tillegg til det å påpeke at andre ikke holder seg til saken og fortsetter å nevne ting du/dere ikke liker.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Og jeg ser ikke helt hva du mener med at jeg "tenner på alle pluggene". Hvis du leser innlegget mitt skrev jeg:

"Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "hint". Nå må du nesten utdype."

Jeg trekker tilbake beklagelsen.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...