Gå til innhold

Lærer som gir 6'ere til elev han liker ekstra godt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager. Jeg visste ikke at det var et uttrykk.

Når det gjelder det siste: kan du ikke forholde deg saklig? Innlegget ditt er rapportert. "Fortsette å nevne ting du/dere ikke liker"? Hva skal det bety?

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Hva er det som er usaklig i mitt innlegg? Jeg påpeker at det er påfallende hvor likt dere argumenterer.

Rapportert? Be my guest.

Fortsette å nevne ting du/dere ikke liker - dette viser til nøyaktig det at dere begge klager over at folk fortsetter å nevne ting du/dere ikke liker á la "Hvorfor fortsetter dere å ..." osv.

Og jeg ser ikke helt hva du mener med at jeg "tenner på alle pluggene". Hvis du leser innlegget mitt skrev jeg:

"Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "hint". Nå må du nesten utdype."

Jeg trekker tilbake beklagelsen.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Tenne på alle pluggene viser til denne reaksjonen fra deg: "Og når det gjelder det siste: Er det mulig? Er det VIRKELIG mulig?".

Artig at du og/eller TS klaget så fælt over at folk ikke holdt seg til temaet, forresten.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det som er usaklig i mitt innlegg? Jeg påpeker at det er påfallende hvor likt dere argumenterer.

Rapportert? Be my guest.

Fortsette å nevne ting du/dere ikke liker - dette viser til nøyaktig det at dere begge klager over at folk fortsetter å nevne ting du/dere ikke liker á la "Hvorfor fortsetter dere å ..." osv.

Tenne på alle pluggene viser til denne reaksjonen fra deg: "Og når det gjelder det siste: Er det mulig? Er det VIRKELIG mulig?".

Artig at du og/eller TS klaget så fælt over at folk ikke holdt seg til temaet, forresten.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Når det gjelder det jeg skrev rettet jeg det mot at du har det for deg at jeg er TS. Det er usaklig. Det er å diskutere person, ikke sak. Veldig spesielt at en ikke kan være enig med TS før en blir anklaget for å være TS. Nå kommer jeg ikke til å svare på flere slike innlegg fra deg.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det jeg skrev rettet jeg det mot at du har det for deg at jeg er TS. Det er usaklig. Det er å diskutere person, ikke sak. Veldig spesielt at en ikke kan være enig med TS før en blir anklaget for å være TS. Nå kommer jeg ikke til å svare på flere slike innlegg fra deg.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Deg om det, og men det er ikke verken fryktelig mye diskusjon eller anklage i innlegget mitt, som altså lød slik:

Du spurte "hva med engelsk da", derfor tok jeg opp igjen at TS ikke har gitt andre eksempler.

Ellers er det påfallende hvor likt du og TS formulerer dere, særlig med tanke på å spørre folk hvorfor de kommenterer dette og hint...

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Det var en sidebemerkning og ikke annet enn en observasjon. Du er for øvrig ikke den eneste som har vært enig med TS her.

Må bare gratulere deg for å ha sporet av diskusjonen fullstendig. Her blir vi andre beskyldt av deg og TS for å spore av fordi vi åpner for muligheten for at karaktersettingen ikke nødvendigvis er så blodig urettferdig som han vil ha det til, noe som faktisk er helt relevant i forhold til problemstillingen i åpningsinnlegget.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde lære deg uttrykket "dette og hint" før du tenner på alle pluggene?

Og siden vi snakker om å tenne på alle pluggene, så er dette tenningsmønsteret noe du har til felles med TS, ja, i tillegg til det å påpeke at andre ikke holder seg til saken og fortsetter å nevne ting du/dere ikke liker.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

At det er mulig. Du får be en mod ta en vurdering av om vi er samme person. Jeg er altså Ts.

For øvrig er det utrolig at så mange nekter å godta det faktum jeg konstaterer i åpningsinnlegget. Er det så utrolig merkelig at en forelsket lærer gir for gode karakterer?

Jeg kan videre nevne at jeg har kjent han det er snakk om siden barnehagen. Han gikk et år over meg på skolen, han hadde moren min som lærer på ungdomsskolen og det er selvsagt et ubestridt faktum at han aldri i verden har mulighet til å få 6 i språklige fag. Vel, med mindre læreren gir det fordi han er forelsket, da naturligvis, som i dette tilfellet.

Så alle dere som maser om 'jammen han har bare sagt at han har skrevet 'kjempe bra' og det er ikke et godt nok argument til å si at han ikke fortjener toppkarakter'. Kutt ut tøvet.

Dere er som små unger som har bestemt dere for at jeg tar feil, selv om dere ikke kjenner saken i det hele tatt, og dikter opp det ene idiotiske argumentet etter det aner, hvor ingenting har rot i virkeligheten.

Og så kommer det en annen bruker som er delvis enig med meg, og da er det plutselig 'mistenkelig'. Det eneste som et mistenkelig er hvor mange fjols det er som uten noen kunnskaper om saken kverulerer om denne eleven faktisk fortjener disse 6'erne.

Vi får satse på at det blir skriftlig eksamen i engelsk, så får vi se.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir vi andre beskyldt av deg og TS for å spore av fordi vi åpner for muligheten for at karaktersettingen ikke nødvendigvis er så blodig urettferdig som han vil ha det til, noe som faktisk er helt relevant i forhold til problemstillingen i åpningsinnlegget.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Det er ikke relevant, da jeg har fortalt dere gang på gang at hans nivå ikke har noe med 6'ere å gjøre. Ikke 5'ere heller, for den saks skyld.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at du og/eller TS klaget så fælt over at folk ikke holdt seg til temaet, forresten.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Hvorfor er det artig at jeg er lei av de som forsøpler tråden med tåpelige teorier om at 6'erne er fortjent?

Tema er som nevnt om noe kan gjøres og i så fall hva. Noen har svart, andre har kommet med usaklig dilldall.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har fortalt om en jente som fikk 6 på ungdomsskolen og som nå får 4. Det er greit nok å sammenligne med ungdomsskolekarakterer det første året på vgs, men det er da også noe de fleste vokser av seg etter hvert.

TS har ikke gitt noen eksempler annet enn "kjempe bra", så det er jo en av grunnene til at jeg sier at det ikke virker som om han har noen god sak. Han bare påstår at han vet at denne eleven ikke fortjener 6-erne sine, men har ikke andre eksempler enn det ene å underbygge det med. Hovedargumentet hans er visst at denne eleven blir kalt min lille solstråle.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Jeg kjenner denne eleven. Da jeg gikk i 6. klasse og han i 7. var vi sammenslått i norsk, RLE og samfunnsfag. Da han gikk i 10. og jeg i 9. var vi sammenslått i tysk og samfunnsfag.

Jeg kjenner foreldrene hans. Jeg kjenner lillebroren hans. Vi vet alle at han ikke har evner til å klare 6 i norsk og engelsk på vgs.

Skal jeg forsøke å stjele besvarelsene hans og legge dem ut her, slik at du kan prøve å finne argumenter for hvorfor dette er en 6'er-elev? Du hadde sikkert greid å finne på noe.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er mulig. Du får be en mod ta en vurdering av om vi er samme person. Jeg er altså Ts.

For øvrig er det utrolig at så mange nekter å godta det faktum jeg konstaterer i åpningsinnlegget. Er det så utrolig merkelig at en forelsket lærer gir for gode karakterer?

Jeg kan videre nevne at jeg har kjent han det er snakk om siden barnehagen. Han gikk et år over meg på skolen, han hadde moren min som lærer på ungdomsskolen og det er selvsagt et ubestridt faktum at han aldri i verden har mulighet til å få 6 i språklige fag. Vel, med mindre læreren gir det fordi han er forelsket, da naturligvis, som i dette tilfellet.

Så alle dere som maser om 'jammen han har bare sagt at han har skrevet 'kjempe bra' og det er ikke et godt nok argument til å si at han ikke fortjener toppkarakter'. Kutt ut tøvet.

Dere er som små unger som har bestemt dere for at jeg tar feil, selv om dere ikke kjenner saken i det hele tatt, og dikter opp det ene idiotiske argumentet etter det aner, hvor ingenting har rot i virkeligheten.

Og så kommer det en annen bruker som er delvis enig med meg, og da er det plutselig 'mistenkelig'. Det eneste som et mistenkelig er hvor mange fjols det er som uten noen kunnskaper om saken kverulerer om denne eleven faktisk fortjener disse 6'erne.

Vi får satse på at det blir skriftlig eksamen i engelsk, så får vi se.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Jeg har verken beskyldt eller anklaget deg/den andre brukeren for noe som helst, så jeg trenger faktisk ikke noen vurdering fra en mod. Og hvor har jeg sagt at det er "mistenkelig" at denne andre brukeren er enig med deg? Her har vi nok en ubegrunnet påstand fra deg.

Vi nekter vel ikke å dokumentere det du påstår, men det er påfallende at du ikke har flere konkrete eksempler enn særskrivningsfeil. Ingen har vel heller benektet at det finnes forelskede lærere som gir sine utvalgte elever gode karakterer?

At det er et ubestridt faktum for deg og de rundt deg at denne eleven ikke fortjener 6-erne han får, men du har altså ikke klart å få dette frem her. Å hardnakket si at sånn er det bare, og at vi som ikke aksepterer det uten videre kommer med tøv, det har ingenting i et diskusjonsforum å gjøre. Det er ikke vi som har bestemt oss for at du tar feil, vi ber bare om litt bedre begrunnelse. Derimot har visst du bestemt deg for at vi ikke kan ha rett, sånn bare fordi. Det er jo ikke å dikte opp argumenter når du ikke klarer å komme med konkrete motbevis. Nei, det behøver ikke å være en hel stiloppgave, men det må da kunne gå an å referere til det han gjør og har gjort? Du ber ikke akkurat om å bli tatt på ordet når du kaller de du diskuterer med for unger, folk som dikter opp idiotiske argumenter, fjols og kverulanter. Og som jeg har sagt før, akkurat denne oppførselen din får meg til å lure på om det ikke kan være noe i at denne solstrålen faktisk argumenterer bedre i oppgavene sine. Det skal jo ikke fryktelig mye til ettersom det ikke er noen stor kunst å holde seg til saken og unnlate å benytte seg av personkarakteristikker.

Det er ikke relevant, da jeg har fortalt dere gang på gang at hans nivå ikke har noe med 6'ere å gjøre. Ikke 5'ere heller, for den saks skyld.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Det er relevant ettersom det har betydning for hvordan man går videre med det. Har du ikke bevis overfor skoleledelsen som går på det faglige, har du jo en utrolig dårlig sak. Det kan fort slå tilbake på deg selv at du driver med personforfølgelse av denne læreren. Uansett har jo fokuset vært på om dere andre får de karakterene dere skal eller om dette bare er ren misunnelse.

Hvorfor er det artig at jeg er lei av de som forsøpler tråden med tåpelige teorier om at 6'erne er fortjent?

Tema er som nevnt om noe kan gjøres og i så fall hva. Noen har svart, andre har kommet med usaklig dilldall.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Artig i den forstand at dere har laget et stort nummer ut av en liten sidebemerkning, samtidig som det som har med saken å gjøre, nemlig hvorvidt karakterene er ufortjente eller ikke, blir avfeid som idioti og nå også forsøpling og tåpelige teorier. Gratulerer til deg også.

For å gjenta, om noe kan gjøres kommer an på hvilke bevis du har for at det faktisk er urettferdig karaktersetting. Det kommer også helt an på hva det er du vil oppnå.

Jeg kjenner denne eleven. Da jeg gikk i 6. klasse og han i 7. var vi sammenslått i norsk, RLE og samfunnsfag. Da han gikk i 10. og jeg i 9. var vi sammenslått i tysk og samfunnsfag.

Jeg kjenner foreldrene hans. Jeg kjenner lillebroren hans. Vi vet alle at han ikke har evner til å klare 6 i norsk og engelsk på vgs.

Skal jeg forsøke å stjele besvarelsene hans og legge dem ut her, slik at du kan prøve å finne argumenter for hvorfor dette er en 6'er-elev? Du hadde sikkert greid å finne på noe.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Nei, men dette har jeg da også svart på før. Hva ville du sagt til skoleledelsen? Til nå har jeg sett ett eneste eksempel. Skoleledelsen trenger noe mer håndfast, og de vet ja utmerket godt, slik du burde vite, at elevene ikke har kunnskap og erfaring og grunnlag nok til å vite hvordan karakterene fastsettes.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne deg selv med andre elever. Det blir bare for dumt.

Hva hvis du er ikke flink nok til å få en karakter 6??? De fleste som får karakter 5 og 6 leser 7-10 timer om dagen. Hvor mange timer studerer du??

Endret av Jetlag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er mulig. Du får be en mod ta en vurdering av om vi er samme person. Jeg er altså Ts.

For øvrig er det utrolig at så mange nekter å godta det faktum jeg konstaterer i åpningsinnlegget. Er det så utrolig merkelig at en forelsket lærer gir for gode karakterer?

Jeg kan videre nevne at jeg har kjent han det er snakk om siden barnehagen. Han gikk et år over meg på skolen, han hadde moren min som lærer på ungdomsskolen og det er selvsagt et ubestridt faktum at han aldri i verden har mulighet til å få 6 i språklige fag. Vel, med mindre læreren gir det fordi han er forelsket, da naturligvis, som i dette tilfellet.

Så alle dere som maser om 'jammen han har bare sagt at han har skrevet 'kjempe bra' og det er ikke et godt nok argument til å si at han ikke fortjener toppkarakter'. Kutt ut tøvet.

Dere er som små unger som har bestemt dere for at jeg tar feil, selv om dere ikke kjenner saken i det hele tatt, og dikter opp det ene idiotiske argumentet etter det aner, hvor ingenting har rot i virkeligheten.

Og så kommer det en annen bruker som er delvis enig med meg, og da er det plutselig 'mistenkelig'. Det eneste som et mistenkelig er hvor mange fjols det er som uten noen kunnskaper om saken kverulerer om denne eleven faktisk fortjener disse 6'erne.

Vi får satse på at det blir skriftlig eksamen i engelsk, så får vi se.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Det hjelper dessverre ikke for deg å komme med utdypende informasjon etter fem sider med den oppførselen du har hatt gjennom denne tråden. Kommer du med en påstand, må du regne med at du kan få spørsmål til påstanden. Når du ikke svarer godt på spørsmålene, hisser deg opp og forveksler motargumenter som du ikke er enig i som avsporing, må du også regne med å bli tatt mindre seriøst.

Vurderingen din av svarene du har fått i tråden, får meg til å stille spørsmål til evnen din til å bedømme kvaliteten på innleveringer. Du setter deg selv inn på et spor, og evner ikke å ta til deg noe annet av det som blir sagt. Leser du gjennom tråden, vil du se at de fleste av oss er åpne for at du har rett, men vi ser også mulige andre årsaker.

Basert på de argumentene du har, som full mulig er sanne, vil jeg anbefale deg å ikke gå videre med saken. Du ser det ikke nå, men les gjennom svarene dine igjen om ti år, og du vil forstå hvorfor.

Anonymous poster hash: 9ffe4...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne deg selv med andre elever. Det blir bare for dumt.

Hva hvis du er ikke flink nok til å få en karakter 6??? De fleste som får karakter 5 og 6 leser 7-10 timer om dagen. Hvor mange timer studerer du??

TS har aldri sagt at hun mener selv at hun bør få 6.

Når det gjelder det aller siste er dette bare tull. Det er nesten ingen på VGS som leser 7-10 timer om dagen i tillegg til skole (hvis det var dette du mente). Hvis dette timetallet er basert på at skoletiden er inkludert er vel det et mer riktigere tall. Jeg har uansett aldri lest 7-10 timer på en dag, og jeg får så å si 6 i alle fag. Jeg går i VG3 realfag.

Hvor mange timer en studerer er ikke ekvivalent med gode karakterer, så jeg ser ikke hvorfor du spør TS om dette. Noen leser mye og får en 3'er. Andre leser lite og får en 6'er. Slik er det bare.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper dessverre ikke for deg å komme med utdypende informasjon etter fem sider med den oppførselen du har hatt gjennom denne tråden. Kommer du med en påstand, må du regne med at du kan få spørsmål til påstanden. Når du ikke svarer godt på spørsmålene, hisser deg opp og forveksler motargumenter som du ikke er enig i som avsporing, må du også regne med å bli tatt mindre seriøst.

Vurderingen din av svarene du har fått i tråden, får meg til å stille spørsmål til evnen din til å bedømme kvaliteten på innleveringer. Du setter deg selv inn på et spor, og evner ikke å ta til deg noe annet av det som blir sagt. Leser du gjennom tråden, vil du se at de fleste av oss er åpne for at du har rett, men vi ser også mulige andre årsaker.

Basert på de argumentene du har, som full mulig er sanne, vil jeg anbefale deg å ikke gå videre med saken. Du ser det ikke nå, men les gjennom svarene dine igjen om ti år, og du vil forstå hvorfor.

Anonymous poster hash: 9ffe4...d8b

Dette er jo tross alt et forum TS har kommet til, ikke ledelsen på skolen. Hvis du har fulgt med i flere tråder her på forumet så ser du at ikke alle ønsker å utlevere alt om situasjonen de befinner seg i. Det betyr ikke at det ikke ligger noe mer bak situasjonen.

Uansett så har ikke TS spurt om dette. TS er ikke ute etter å høre om argumentene hennes er gode nok. Hvis du leser førstepost så spør hun om dette er noe en kan gjøre noe med. Svaret her er ja. Om TS har en god sak? Tja, ikke etter hva hun skriver her, men det er uansett en annen sak. Det er ikke deg TS skal overbevise. Derfor trenger hun ikke å fortelle alt dette du forlanger å vite som egentlig ikke har så mye med spørsmålet hennes å gjøre.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper dessverre ikke for deg å komme med utdypende informasjon etter fem sider med den oppførselen du har hatt gjennom denne tråden. Kommer du med en påstand, må du regne med at du kan få spørsmål til påstanden. Når du ikke svarer godt på spørsmålene, hisser deg opp og forveksler motargumenter som du ikke er enig i som avsporing, må du også regne med å bli tatt mindre seriøst.

Vurderingen din av svarene du har fått i tråden, får meg til å stille spørsmål til evnen din til å bedømme kvaliteten på innleveringer. Du setter deg selv inn på et spor, og evner ikke å ta til deg noe annet av det som blir sagt. Leser du gjennom tråden, vil du se at de fleste av oss er åpne for at du har rett, men vi ser også mulige andre årsaker.

Basert på de argumentene du har, som full mulig er sanne, vil jeg anbefale deg å ikke gå videre med saken. Du ser det ikke nå, men les gjennom svarene dine igjen om ti år, og du vil forstå hvorfor.

Anonymous poster hash: 9ffe4...d8b

Nok en gang antyder du at min alder har noe med saken å gjøre, uten å begrunne det noe nærmere. Jeg har lest alle svar som går på selve saken, og jeg kommer nok ikke til å gå videre med det, men blir ikke forundret om andre vil, eller allerede har gjort det. Jeg kom ikke med en påstand, jeg kom med et spørsmål om hvis og hvordan man ev. kan ta opp saken jeg refererte til.

Til disse innleggene jeg har angrepet, så ser jeg på det som nokså typisk for et forum som dette. Siden jeg her angriper læreren, så skal man prøve å finne en måte å ta meg på. En slags misforstått rettferdighetssans kan hende, for å forsøke å oppnå likevekt. Men det er altså slik at mitt såkalte angrep i høyeste grad bygger på fakta, noe motangrepene herfra på ingen måte gjør.

Og siden det uansett er et sidespor med tanke på den nokså enkle problemstillingen nevnt i første avsnitt ovenfor her, og når tråden blir oversvømt av innlegg om at jeg er misunnelig, at den andre eleven godt mulig fortjener karakterene , så må man kunne si fra og prøve å få tråden tilbake på rett spor. Hvilket naturligvis førte til en enda mer detaljert debatt om kvalitetene til den andre eleven samt om meg og mine karakterer.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har verken beskyldt eller anklaget deg/den andre brukeren for noe som helst, så jeg trenger faktisk ikke noen vurdering fra en mod. Og hvor har jeg sagt at det er "mistenkelig" at denne andre brukeren er enig med deg? Her har vi nok en ubegrunnet påstand fra deg.

Vi nekter vel ikke å dokumentere det du påstår, men det er påfallende at du ikke har flere konkrete eksempler enn særskrivningsfeil. Ingen har vel heller benektet at det finnes forelskede lærere som gir sine utvalgte elever gode karakterer?

At det er et ubestridt faktum for deg og de rundt deg at denne eleven ikke fortjener 6-erne han får, men du har altså ikke klart å få dette frem her. Å hardnakket si at sånn er det bare, og at vi som ikke aksepterer det uten videre kommer med tøv, det har ingenting i et diskusjonsforum å gjøre. Det er ikke vi som har bestemt oss for at du tar feil, vi ber bare om litt bedre begrunnelse. Derimot har visst du bestemt deg for at vi ikke kan ha rett, sånn bare fordi. Det er jo ikke å dikte opp argumenter når du ikke klarer å komme med konkrete motbevis. Nei, det behøver ikke å være en hel stiloppgave, men det må da kunne gå an å referere til det han gjør og har gjort? Du ber ikke akkurat om å bli tatt på ordet når du kaller de du diskuterer med for unger, folk som dikter opp idiotiske argumenter, fjols og kverulanter. Og som jeg har sagt før, akkurat denne oppførselen din får meg til å lure på om det ikke kan være noe i at denne solstrålen faktisk argumenterer bedre i oppgavene sine. Det skal jo ikke fryktelig mye til ettersom det ikke er noen stor kunst å holde seg til saken og unnlate å benytte seg av personkarakteristikker.

Det er relevant ettersom det har betydning for hvordan man går videre med det. Har du ikke bevis overfor skoleledelsen som går på det faglige, har du jo en utrolig dårlig sak. Det kan fort slå tilbake på deg selv at du driver med personforfølgelse av denne læreren. Uansett har jo fokuset vært på om dere andre får de karakterene dere skal eller om dette bare er ren misunnelse.

Artig i den forstand at dere har laget et stort nummer ut av en liten sidebemerkning, samtidig som det som har med saken å gjøre, nemlig hvorvidt karakterene er ufortjente eller ikke, blir avfeid som idioti og nå også forsøpling og tåpelige teorier. Gratulerer til deg også.

For å gjenta, om noe kan gjøres kommer an på hvilke bevis du har for at det faktisk er urettferdig karaktersetting. Det kommer også helt an på hva det er du vil oppnå.

Nei, men dette har jeg da også svart på før. Hva ville du sagt til skoleledelsen? Til nå har jeg sett ett eneste eksempel. Skoleledelsen trenger noe mer håndfast, og de vet ja utmerket godt, slik du burde vite, at elevene ikke har kunnskap og erfaring og grunnlag nok til å vite hvordan karakterene fastsettes.

Anonymous poster hash: 69ff1...fa2

Selvsagt vet elever en god del om hva som skal til for å få de ulike karakterene i mange fag. Mange elever har minst like god greie på dette som de svakeste av lærerne. Tror du lærerutdanningen går ut på time ut og time inn om hvordan sette karakterer i de ulike fagene? Her er det nok mest fokus på fagutdannelse samt pedagogikk, og karaktersetting som et nokså lite tema innimellom.

Jeg er ikke interessert i å overbevise dere om at denne eleven ikke ligger på et nivå som tilsvarer 5 eller 6, det er fullstendig uinteressant. Hvorfor i all verden er dere interessert i å så tvil om det i det hele tatt? Kanskje jeg skulle presisert dette i åpningsinnlegget for å spare på tid. Og å bruke dette som argument for at jeg sikkert ikke er flink nok til å argumentere i tekstene mine (som nevnt har jeg ikke nevnt noe om mine karakterer her), og at dette også sikkert betyr at han andre er flink til å argumentere for seg skriftlig, tekster dere aldri har lest! Dette er virkelig snakk om logikk som står til stryk.

Og til hvordan man ev. kunne tatt det videre, så er det jo ganske enkelt å få en annen lærer til å vurdere besvarelsene, og se om det står til toppkarakter. Men det er ikke noe jeg kommer til å gå videre med uansett.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne deg selv med andre elever. Det blir bare for dumt.

Hva hvis du er ikke flink nok til å få en karakter 6??? De fleste som får karakter 5 og 6 leser 7-10 timer om dagen. Hvor mange timer studerer du??

Selvsagt kan man sammenligne seg selv med andre elever. Nei, det er ikke for dumt. Det er helt normalt.

Hva om jeg ikke er flink nok til å få 6? Ja, hva om jeg ikke er det? Og at de som får 5 og 6 leser sju til ti timer om dagen er det dummeste jeg har hørt noen gang. Man kan fint få dette uten å lese noe på fritiden i det hele tatt, bare man legger ned nok innsats i skoletiden.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du klager, så kan du sende din stil og hans stil som fikk 6'er til en annen random lærer, kanskje på en annen klasse/skole og se hva resultatet blir. Er resultatet omvendt der du får en bedre karakter og han får en 4'er, så har du jo da noe tyngde å bruke til klagen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gråt. Det at du ikke besitter sekser nivået betyr ikke at andre ikke gjør. Fokuser på deg selv, og la den gutten få gå ut med sekser i standpunkt (engelsk). Majoriteten av elevene som sier de fortjene sekser er ikke nærheten av en femmer, noe det sikkert er tilfelle her.



Anonymous poster hash: ed6a5...de9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo tross alt et forum TS har kommet til, ikke ledelsen på skolen. Hvis du har fulgt med i flere tråder her på forumet så ser du at ikke alle ønsker å utlevere alt om situasjonen de befinner seg i. Det betyr ikke at det ikke ligger noe mer bak situasjonen.

Uansett så har ikke TS spurt om dette. TS er ikke ute etter å høre om argumentene hennes er gode nok. Hvis du leser førstepost så spør hun om dette er noe en kan gjøre noe med. Svaret her er ja. Om TS har en god sak? Tja, ikke etter hva hun skriver her, men det er uansett en annen sak. Det er ikke deg TS skal overbevise. Derfor trenger hun ikke å fortelle alt dette du forlanger å vite som egentlig ikke har så mye med spørsmålet hennes å gjøre.

Anonymous poster hash: a7ccb...6de

TS har fått svar på hva hun eventuelt kan gjøre med saken og da er da da søren meg relevant om man mener argumentet for å klage er godt nok. Si at du har en problemstilling du ønsker å klage på som er fullstendig idiotisk og som kommer til å få deg til å drite deg loddrett ut (nå er det ikke TS sin problemstilling jeg mener her). Du spør enten på et forum eller venner om råd for hva man kan gjøre i en slik sak. De du spør vet at om du klager til ansvarlig vil det være et veldig dårlig valg, men siden du BARE spør om hva du kan gjøre, sier de kun klag til X men nevner ikke hvor dårlig ide de i utgangspunktet synes det er. Ser du poenget?

Om man ikke ønsker å utlevere alt om en situasjon er greit nok, men da må man også regne med å få svarene basert på den informasjonen man gir.

Anonymous poster hash: 9ffe4...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang antyder du at min alder har noe med saken å gjøre, uten å begrunne det noe nærmere. Jeg har lest alle svar som går på selve saken, og jeg kommer nok ikke til å gå videre med det, men blir ikke forundret om andre vil, eller allerede har gjort det. Jeg kom ikke med en påstand, jeg kom med et spørsmål om hvis og hvordan man ev. kan ta opp saken jeg refererte til.

Til disse innleggene jeg har angrepet, så ser jeg på det som nokså typisk for et forum som dette. Siden jeg her angriper læreren, så skal man prøve å finne en måte å ta meg på. En slags misforstått rettferdighetssans kan hende, for å forsøke å oppnå likevekt. Men det er altså slik at mitt såkalte angrep i høyeste grad bygger på fakta, noe motangrepene herfra på ingen måte gjør.

Og siden det uansett er et sidespor med tanke på den nokså enkle problemstillingen nevnt i første avsnitt ovenfor her, og når tråden blir oversvømt av innlegg om at jeg er misunnelig, at den andre eleven godt mulig fortjener karakterene , så må man kunne si fra og prøve å få tråden tilbake på rett spor. Hvilket naturligvis førte til en enda mer detaljert debatt om kvalitetene til den andre eleven samt om meg og mine karakterer.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Definer fakta.

Anonymous poster hash: 9ffe4...d8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang antyder du at min alder har noe med saken å gjøre, uten å begrunne det noe nærmere.

Anonymous poster hash: e0993...0d9

Jeg har sagt at jeg synes du virker noe umoden. Umodenhet har ofte en sammenheng med alder å gjøre, men ikke nødvendigvis. Når det gjelder alder og skolesammenheng, vil man ofte ha mer erfaring med alderen, fordi man har gått flere år på skole. Jeg antar at jeg har gått rundt 6 år lenger på skole enn deg. Jeg har levert utallige flere oppgaver, eksamener, osv enn deg. Jeg har sett medstudenter komme ut av eksamen med en kjempegod følelse der de såvidt fikk ståkarakter og jeg har sett medstudenter komme ut med en kjempe dårlig følelse der de har fått 5 eller 6 (B/A). Dette er ikke sjeldent, altså har man ikke alltid et like godt grunnlag til å vurdere sin egen (eller andres) prestasjon. Dette er for øvrig ikke fakta, det er basert på MIN erfaring, bare så du ikke misforstår.

Jeg og flere andre har aldri sagt at det ikke er noe i det du sier, men, med mindre noen er enig i deg, har du ikke en enste gang sagt at det kan være noe i det andre sier.

Jeg håper forresten at klassekameraten din er på KG og kommer innom dette emnet. Måten du beskriver han på er ikke akkurat slik jeg ønsker at mine venner omtaler meg til andre.

Anonymous poster hash: 9ffe4...d8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...