AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Del Skrevet 3. mai 2014 I norsk og engelsk(yrkesfag vgs) har vi en åpenbar (men ikke åpen) homofil, eldre mannlig lærer. Han sier ting som 'du min vesle solstråle' til han ene gutten i klassen. Og han (den såkalte solstrålen) er ikke så veldig flink språklig, men veldig kjekk og grei. Har ikke evner til mer enn 4 men får likevel 6 i norsk og engelsk, da det er helt åpenbart at læreren er forelsket i ham. Kan man egentlig gjøre noe med dette? Det er jo urettferdig, og ellers helt klart at læreren gir vest karakterer til de guttene han liker og ikke så bra til jentene han ikke liker spesielt godt.Anonymous poster hash: 09e9d...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #2 Del Skrevet 3. mai 2014 Klart det går an å klage, men ikke regn med å komme så langt med det... Dessverre vil alltid ledelsen stå på lærerens sin side. Anonymous poster hash: 68e7e...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #3 Del Skrevet 4. mai 2014 Klart det går an å klage, men ikke regn med å komme så langt med det... Dessverre vil alltid ledelsen stå på lærerens sin side. Anonymous poster hash: 68e7e...923 Det er ikke sant. Gjerne klag til ledelsen, men ikke kom med en bastant påstand. Si heller at du og flere andre er litt mistenkelig rundt oppførselen til læreren deres og at dere er redd for at dette hindrer han i å vurdere dere profesjonelt. Da kan en annen lærer se over besvarelsene og rette de uavhengig av hvilken karakter læreren deres har satt. Hvis rettingen ikke stemmer overens i det hele tatt, så kan det hende du kommer videre med dette. Jeg skjønner at noe slikt er fryktelig irriterende. Anonymous poster hash: a7ccb...6de 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #4 Del Skrevet 4. mai 2014 Det er ikke sant. Gjerne klag til ledelsen, men ikke kom med en bastant påstand. Si heller at du og flere andre er litt mistenkelig rundt oppførselen til læreren deres og at dere er redd for at dette hindrer han i å vurdere dere profesjonelt. Da kan en annen lærer se over besvarelsene og rette de uavhengig av hvilken karakter læreren deres har satt. Hvis rettingen ikke stemmer overens i det hele tatt, så kan det hende du kommer videre med dette. Jeg skjønner at noe slikt er fryktelig irriterende. Anonymous poster hash: a7ccb...6de Har klaget på lærere tidligere å opplevd at selv om læreren gjorde helt grove feil (f.eks latt elever bruke verktøy og utstyr som i verste fall kunne drept noen uten noe som helst opplæring) så tar skolen gjerne lærerens side. Forresten TS; hvordan vet du at han ikke er flink språklig? Selv om han ikke er så god på gramatikk og sånt så kan de jo hende han skriver veldig gode tekster... ? Anonymous poster hash: 2c380...329 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 4. mai 2014 #5 Del Skrevet 4. mai 2014 Det er selvsagt svært negativt i situasjoner hvor undervisningspersonell forskjellsbehandler slik at en som har større engasjement og evner får dårligere karakterer enn en som er dårligere. Men det er også et reelt problem at man gjerne ser ting fra sitt eget ståsted og lett overreagerer fordi man er skuffet. Nå er vel det meste av karakterer på vgs basert på eksamenskarakter hvor trynefaktor ikke kommer frem på samme måte. Man kan vel også klage på karakter satt av lærer og få en vurdering av noen andre. Om denne eleven er mye dårligere enn karakteren tilsier vil det uansett avsløres hvis denne personen satser på en utdanning hvor han faller gjennom pga at nivået blir høyere enn han klarer å henge med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #6 Del Skrevet 4. mai 2014 For 15 år siden var jeg som elev maktesløs i tilsvarende situasjon. Ble masse bråk, ingen forandring. Dvs ikke annet enn at plutselig bare fikk 6ere også. Lot meg bli kjøpt.Anonymous poster hash: e355f...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Del Skrevet 5. mai 2014 Det er ikke sant. Gjerne klag til ledelsen, men ikke kom med en bastant påstand. Si heller at du og flere andre er litt mistenkelig rundt oppførselen til læreren deres og at dere er redd for at dette hindrer han i å vurdere dere profesjonelt. Da kan en annen lærer se over besvarelsene og rette de uavhengig av hvilken karakter læreren deres har satt. Hvis rettingen ikke stemmer overens i det hele tatt, så kan det hende du kommer videre med dette. Jeg skjønner at noe slikt er fryktelig irriterende. Anonymous poster hash: a7ccb...6de Oj! Jeg ville vært veldig forsiktig med å kalle lærerens oppførsel for mistenkelig. Er det rart det er få mannlige lærere eller??? Man blir veldig fort mistenkeliggjort som mannlig lærer og når et slikt rykte først har satt seg..... Jeg tipper dette bare handler om misunnelse. Du har jo uansett ikke sett og rettet det denne gutten har skrevet og kan umulig vite hvilken karakter han fortjener. Jobb med deg sel isteden! Anonymous poster hash: e5ab0...32c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #8 Del Skrevet 5. mai 2014 Oj! Jeg ville vært veldig forsiktig med å kalle lærerens oppførsel for mistenkelig. Er det rart det er få mannlige lærere eller??? Man blir veldig fort mistenkeliggjort som mannlig lærer og når et slikt rykte først har satt seg..... Jeg tipper dette bare handler om misunnelse. Du har jo uansett ikke sett og rettet det denne gutten har skrevet og kan umulig vite hvilken karakter han fortjener. Jobb med deg sel isteden!Anonymous poster hash: e5ab0...32c Det er strengt tatt ikke så veldig merkelig at læreren blir mistenkeliggjort når han kaller en utvalgt elev "min lille solstråle". Anonymous poster hash: 033fc...099 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #9 Del Skrevet 5. mai 2014 Det er strengt tatt ikke så veldig merkelig at læreren blir mistenkeliggjort når han kaller en utvalgt elev "min lille solstråle". Anonymous poster hash: 033fc...099 Det ville jeg ikke reagert på i det hele tatt! Da måtte det ha blitt sagt med en veldig slesk undertone. Jeg jobber selv med barn og kunne helt sikkert funnet på å si det samme. Det er liksom være når det kommer fra en eldre homofil mann? For det er ingen som ville sagt noe på en kvinnelig lærer i 20 årene....Anonymous poster hash: e5ab0...32c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #10 Del Skrevet 5. mai 2014 Oj! Jeg ville vært veldig forsiktig med å kalle lærerens oppførsel for mistenkelig. Er det rart det er få mannlige lærere eller??? Man blir veldig fort mistenkeliggjort som mannlig lærer og når et slikt rykte først har satt seg..... Jeg tipper dette bare handler om misunnelse. Du har jo uansett ikke sett og rettet det denne gutten har skrevet og kan umulig vite hvilken karakter han fortjener. Jobb med deg sel isteden!Anonymous poster hash: e5ab0...32c Hvorfor siterte du mitt innlegg? Verken du eller jeg kan vite hvordan læreren til TS er. Jeg er enig i at det er mange mannlige lærere som blir mistenkeliggjort når de er helt uskyldige, men det finnes også lærere som går langt over streken. Dette er da uakseptabelt. Skal man da ikke gjøre noe? Anonymous poster hash: a7ccb...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #11 Del Skrevet 5. mai 2014 Jeg ville ikke sagt i fra om den eleven som får seksere (med han får dem på bekostning av deg), men ville helt klart sagt i fra om du får en dårligere karakter enn det du fortjener. Har opplevd selv at andre har fått seksere på mitt arbeid, og at jeg har blitt trukket ned i karakter bare for at læreren ikke likte meg, men da jobbet vi i grupper. På VGS så lærerne meg for det jeg kunne, så ble ikke et problem der. Fortsatt ikke greit at læreren forskjellsbehandler. Klag på karakteren du, forhåpentligvis får du ny evaluering. Om ikke det fungerer, så må du gi klage til noen lengre opp i systemet. Anonymous poster hash: e5351...742 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #12 Del Skrevet 5. mai 2014 Oj! Jeg ville vært veldig forsiktig med å kalle lærerens oppførsel for mistenkelig. Er det rart det er få mannlige lærere eller??? Man blir veldig fort mistenkeliggjort som mannlig lærer og når et slikt rykte først har satt seg..... Jeg tipper dette bare handler om misunnelse. Du har jo uansett ikke sett og rettet det denne gutten har skrevet og kan umulig vite hvilken karakter han fortjener. Jobb med deg sel isteden! Anonymous poster hash: e5ab0...32c Jo, det har jeg. Her snakker vi særskrivingsfeil i stilen 'kjempe bra' osv. Er selvsagt ikke i nærheten av seksernivå. Anonymous poster hash: e0993...0d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #13 Del Skrevet 5. mai 2014 Jo, det har jeg. Her snakker vi særskrivingsfeil i stilen 'kjempe bra' osv. Er selvsagt ikke i nærheten av seksernivå.Anonymous poster hash: e0993...0d9 Men du er jo ikke lærer du kan ikke vurdere hans stilskriving, det er ikke din jobb. Anonymous poster hash: e5ab0...32c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #14 Del Skrevet 5. mai 2014 Men du er jo ikke lærer du kan ikke vurdere hans stilskriving, det er ikke din jobb.Anonymous poster hash: e5ab0...32c Hæ? Tror du ikke en elev klarer å skille mellom en stil som står til 6 i forhold til en stil som står til 3-4?Anonymous poster hash: e0993...0d9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #15 Del Skrevet 5. mai 2014 Men du er jo ikke lærer du kan ikke vurdere hans stilskriving, det er ikke din jobb. Anonymous poster hash: e5ab0...32c Joda, men det er jo fortsatt ganske enkelt å se at en besvarelse ikke er en 6'er. Anonymous poster hash: a7ccb...6de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #16 Del Skrevet 5. mai 2014 Jeg tror kanskje du har litt liten selvinnsikt, og er sjalu. Selv opplevde jeg gjennom hele grunnskolen at andre elever sa jeg var en "gullunge" fordi jeg fikk gode karakterer. De så ikke nødvendigvis mitt arbeid, og kjenner heller ikke til karaktergrunnlaget. Synes derfor det blir feil å dra inn homofili, og at han kommer med "kosete" bemerkelser til denne eleven. Forhør deg heller om karakterkravene, og hva som ligger til grunn for at du får din karakter! Anonymous poster hash: 9c6d3...2ea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #17 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg tror kanskje du har litt liten selvinnsikt, og er sjalu. Selv opplevde jeg gjennom hele grunnskolen at andre elever sa jeg var en "gullunge" fordi jeg fikk gode karakterer. De så ikke nødvendigvis mitt arbeid, og kjenner heller ikke til karaktergrunnlaget. Synes derfor det blir feil å dra inn homofili, og at han kommer med "kosete" bemerkelser til denne eleven. Forhør deg heller om karakterkravene, og hva som ligger til grunn for at du får din karakter! Anonymous poster hash: 9c6d3...2ea Men TS skriver jo at hun har sett besvarelser til den det gjelder. Anonymous poster hash: a7ccb...6de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #18 Del Skrevet 6. mai 2014 Men TS skriver jo at hun har sett besvarelser til den det gjelder. Anonymous poster hash: a7ccb...6de Men det spiller jo ingen rolle. TS er ikke lærer og sitter ikke på kriteriene for å oppnå forskjellige karakterer. Dette er klassisk sjalusi som i verstefall kan gå ut over en uskyldig lærer.... Slik som TS insinuerer at det er noe upassende i forholdet hans til en enkeltelever, uten å vite noe mer enn at han har fått 6 er og blitt kalt "min vesle solstråle" dette vitner ikke akkurat om en pedofil lærer....Anonymous poster hash: e5ab0...32c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #19 Del Skrevet 6. mai 2014 Men det spiller jo ingen rolle. TS er ikke lærer og sitter ikke på kriteriene for å oppnå forskjellige karakterer. Dette er klassisk sjalusi som i verstefall kan gå ut over en uskyldig lærer.... Slik som TS insinuerer at det er noe upassende i forholdet hans til en enkeltelever, uten å vite noe mer enn at han har fått 6 er og blitt kalt "min vesle solstråle" dette vitner ikke akkurat om en pedofil lærer....Anonymous poster hash: e5ab0...32c Hvor i alle dager får du dette fra (altså det jeg har uthevet)? TS, eller ingen andre, har skrevet at denne læreren kan være pedofil. Hvis du har lest førsteposten kan du sa at TS går på VGS. Jeg regner med at ingen som går på VGS er prepubertale barn, eller ligner på prepubertale barn... Likevel så skjer det ingenting med læreren dersom karakterene er fortjent. Mer jobb for ledelsen, ja. Mer stress for læreren, ja. Uansett så synes jeg ikke man skal bare sitte på sidelinjen når en mener at en blir vurdert urettferdig. Dersom vurderingen er rettferdig så kommer uansett ikke TS videre med dette. Selv om dette kan vitne om "klassisk sjalusi", så er faktisk slike tilfeller i noen situasjoner reelle. Jeg synes ikke du skal være så rask med å konkludere med noe her. Det er også mest sannsynligvis noe annet som ikke fremgår i førsteposten. Anonymous poster hash: a7ccb...6de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #20 Del Skrevet 6. mai 2014 Hvor i alle dager får du dette fra (altså det jeg har uthevet)? TS, eller ingen andre, har skrevet at denne læreren kan være pedofil. Hvis du har lest førsteposten kan du sa at TS går på VGS. Jeg regner med at ingen som går på VGS er prepubertale barn, eller ligner på prepubertale barn... Likevel så skjer det ingenting med læreren dersom karakterene er fortjent. Mer jobb for ledelsen, ja. Mer stress for læreren, ja. Uansett så synes jeg ikke man skal bare sitte på sidelinjen når en mener at en blir vurdert urettferdig. Dersom vurderingen er rettferdig så kommer uansett ikke TS videre med dette. Selv om dette kan vitne om "klassisk sjalusi", så er faktisk slike tilfeller i noen situasjoner reelle. Jeg synes ikke du skal være så rask med å konkludere med noe her. Det er også mest sannsynligvis noe annet som ikke fremgår i førsteposten. Anonymous poster hash: a7ccb...6de Nei, men TS har insinuere det ganske kraftig. Ved å tilfeldigvis nevne at læreren er eldre, mannlig og homofil og at han har kalt en elev ved et kallenavn. Samt at eleven han "tilgodeser" er en gutt. Da ensinuerer TS at det er noe upassende i deres forhold...Anonymous poster hash: e5ab0...32c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå