Kriz Skrevet 5. mai 2014 #61 Skrevet 5. mai 2014 Jeg har snakket med en mann på Sukker siden november. Etter hvert la vi hverandre til på Facebook, og det føltes trygt siden jeg kunne se litt mer av hverdagslivet hans, hvordan vennene hans er osv. Siden februar har vi sendt sms hver dags flere ganger om dagen, alltid god morgen og god natt melding og flere i løpet av dagen. Også MMS og snapchat etter hvert. Jeg har spurt noen ganger om vi kan snakke på telefon, men da har han sagt at han har litt telefonskrekk, så om vi evt, kun vente litt med det. Jeg aksepterte det. Han bor en liten flytur unna, og da vi fant ut av hadde lyst å treffes, bestilte jeg billetter med en gang for å spare penger. Etter det har vi fått enda bedre kontakt, jeg har fortalt ham om noen ting jeg sliter med som ikke så mange vet, og han er flink til å gi respons på ting. Han fortalte meg også om noen ting som var vanskelig for ham. Gledet meg veldig til å treffe ham. Det er nå neste helg vi egentlig skal treffes, og i går begynte jeg å legge press på ham om at vi i hvert fall må snakkes én gang på telefon før vi møttes, slik at jeg følte det var litt tryggere å dra alene og treffe ham. Han skyldte på telefonskrekken sin igjen, men jeg presset mer på og sa at det er jo bare meg, og vi trenger jo ikke å snakke lenge, jeg ville bare høre stemmen hans. I flere timer diskuterte vi det frem og tilbake i går, til jeg stilte ultimatumet om at hvis han ikke ville det, kommer jeg ikke neste helg. Da slapp han bomben: han er DØV! Jeg har ikke svart på meldingene hans etter det, føler det som et stort svik at han ikke forteller meg dette før nå. Jeg har åpnet meg for ham, og han har holdt en så viktig ting skjult hele denne tiden. Hva annet er det han ikke forteller, liksom? Hvordan skal vi kunne kommunisere? Skal vi sitte der og skrive lapper til hverandre? Jeg har ingenting imot døve, så dere trenger ikke ta meg på det, men jeg føler meg lurt og vil helst at valget selv om jeg vil date en som jeg kommer til å få problemer med å kommunisere med eller ikke. Man lærer seg ikke tegnspråk på en dag, liksom. Samtidig liker jeg jo ham godt som person, skulle bare ønske at han var ærlig med meg fra første dag. Jeg er så i tvil om jeg skal møte ham neste helg eller ikke, og trenger litt råd. Mest av alt er jeg lei meg og sint på at han har holdt dette skjult...Anonymous poster hash: f91df...795 Ut i fra det du skriver så har ikke han lurt deg tror jeg da. Men heller det at han har grudd seg til å fortelle deg det sidne han (og du) har følt at dere har en god kjemi. Kanskje han er blitt avvist før i samme situasjon. Jeg forstår at det kom ganske overraskende for deg og fikk litt sjokk og ble i tvil. Men er du usikker ang. hans handicap så er den beste løsningen å spørre han, tror jeg da. Spør han, ja hvordan gjør vi det med komunnikasjon, hva bruker du å gjøre til folk som ikke kan døvespråket osv. Kanskje han kan lese på munnen? Fortell han gjerne at du er litt skuffet og lei deg fordi du ikke fikk vite det før nå, men at du forstår han litt også. Og hvis kontakten dere har hatt betyr mer enn handicapet hans så anbefaler jeg at dere møtes. Ikke sikkert at kjemien er der i real live, uansett om han er døv eller ikke. Jeg ønsker deg lykke til, det går nok bra. Men om du velger å kutte kontakten så bør du fortelle han det, fordi det somgjør mest vondt er å bli avvist og plutselig ikke hører noe fra en man nesten "kjenner" gjennom daglig kontakt.
Gjest Tris Skrevet 5. mai 2014 #62 Skrevet 5. mai 2014 Ut i fra det du skriver så har ikke han lurt deg tror jeg da. Men heller det at han har grudd seg til å fortelle deg det sidne han (og du) har følt at dere har en god kjemi. Kanskje han er blitt avvist før i samme situasjon. Jeg forstår at det kom ganske overraskende for deg og fikk litt sjokk og ble i tvil. Men er du usikker ang. hans handicap så er den beste løsningen å spørre han, tror jeg da. Spør han, ja hvordan gjør vi det med komunnikasjon, hva bruker du å gjøre til folk som ikke kan døvespråket osv. Kanskje han kan lese på munnen? Fortell han gjerne at du er litt skuffet og lei deg fordi du ikke fikk vite det før nå, men at du forstår han litt også. Og hvis kontakten dere har hatt betyr mer enn handicapet hans så anbefaler jeg at dere møtes. Ikke sikkert at kjemien er der i real live, uansett om han er døv eller ikke. Jeg ønsker deg lykke til, det går nok bra. Men om du velger å kutte kontakten så bør du fortelle han det, fordi det somgjør mest vondt er å bli avvist og plutselig ikke hører noe fra en man nesten "kjenner" gjennom daglig kontakt. Les siste side. Ts har valgt.
Kriz Skrevet 5. mai 2014 #63 Skrevet 5. mai 2014 Les siste side. Ts har valgt. hehe ok, var litt lat og gadd ikke lese gjennom hele tråden. takk for info!
Gjest Tris Skrevet 5. mai 2014 #64 Skrevet 5. mai 2014 hehe ok, var litt lat og gadd ikke lese gjennom hele tråden. takk for info! Bare hyggelig. Og det er spennende å se om de to finner ut om de passer sammen
Kriz Skrevet 5. mai 2014 #65 Skrevet 5. mai 2014 (endret) Bare hyggelig. Og det er spennende å se om de to finner ut om de passer sammen Ja får håpe på oppdatering Men handicap eller ikke så kan kjemi på nett og IRL være vidt forskjellig, men også motsatt, altså bedre. Så vi får håpe de finner lykken. Så på det programmet Kjærlighet uansett på TV og det var flott. Endret 5. mai 2014 av Álvarez
Gjest Tris Skrevet 5. mai 2014 #66 Skrevet 5. mai 2014 Ja får håpe på oppdatering Men handicap eller ikke så kan kjemi på nett og IRL være vidt forskjellig, men også motsatt, altså bedre. Så vi får håpe de finner lykken. Så på det programmet Kjærlighet uansett på TV og det var flott. Det programmet har jeg ikke sett. Var det bra altså?
Kriz Skrevet 5. mai 2014 #67 Skrevet 5. mai 2014 Ja det var veldig bra syns jeg. Ligger på sumo, var der jeg så det. Vi ble liksom kjent med 6 personer med forskjellig handicap og de fortalte om sine utfordringer i henhold til dating. Fulgte de i flere episoder, hvor de fikk prøve seg og komme ut av komfortsonen, men de vokste og ble tryggere på seg selv og fikk mer selvtillit og glede.
Gjest chisandra Skrevet 5. mai 2014 #68 Skrevet 5. mai 2014 Da skjedde sikkert akkurat det han fryktet. Sannsynligvis har han erfart dette før også, og satset på tilgivelse etter så lang tid. At følelsene dine for han var blitt sterke nok til å tåle det. Da bør du i det minste si fra til han at så ikke er tilfelle.
Gjest Tris Skrevet 5. mai 2014 #69 Skrevet 5. mai 2014 Ja det var veldig bra syns jeg. Ligger på sumo, var der jeg så det. Vi ble liksom kjent med 6 personer med forskjellig handicap og de fortalte om sine utfordringer i henhold til dating. Fulgte de i flere episoder, hvor de fikk prøve seg og komme ut av komfortsonen, men de vokste og ble tryggere på seg selv og fikk mer selvtillit og glede. Sikkert en fin opplevelse for de involverte.
Sandie Skrevet 6. mai 2014 #70 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Hvis handikappet hans er så bagatellmessig som enkelte vil ha det til,hvorfor kunne han ikke vært ærlig og fortalt det fra begynnelsen av da? Dette er akkurat det samme som endel gjør når de lyver om livssituasjon,utseende osv..F.eks.oppgir i profilen at de er i kategorien kroppsform: normal, men de i virkeligheten er 50 kg.overvektige,og håper man skal se forbi dette når man møter dem. Det er utrolig manipulerende og råttent gjort å holde tilbake viktig informasjon, og lure vedkommende slik. For det er det de gjør,og de vet det. Hvis mannen ts har blitt kjent med har dårlige erfaringer fra før, med damer som ikke vil møte ham fordi han er døv er det leit, men da har han møtt feil damer. Det er ingen unnskyldning for å unnlate å fortelle ts at han er døv. Vi har alle dårlige erfaringer, men det gjelder å nullstille seg, og legge de viktigste kortene på bordet når man møter nye folk. Ellers vil man aldri lykkes med dating i det hele tatt. Handikappet eller ei, det er ikke greit å lyve, forlede og holde tilbake informasjon til en som er åpen og ærlig tilbake. Og å håpe på tilgivelse etterpå sier noe om personen, et rødt flagg i min bok. Forstår godt at du følte deg lurt ts. Finn deg en ærlig mann. Endret 6. mai 2014 av Sandie 3
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 6. mai 2014 #71 Skrevet 6. mai 2014 Hvis handikappet hans er så bagatellmessig som enkelte vil ha det til,hvorfor kunne han ikke vært ærlig og fortalt det fra begynnelsen av da? Dette er akkurat det samme som endel gjør når de lyver om livssituasjon,utseende osv..F.eks.oppgir i profilen at de er i kategorien kroppsform: normal, men de i virkeligheten er 50 kg.overvektige,og håper man skal se forbi dette når man møter dem. Det er utrolig manipulerende og råttent gjort å holde tilbake viktig informasjon, og lure vedkommende slik. For det er det de gjør,og de vet det. Hvis mannen ts har blitt kjent med har dårlige erfaringer fra før, med damer som ikke vil møte ham fordi han er døv er det leit, men da har han møtt feil damer. Det er ingen unnskyldning for å unnlate å fortelle ts at han er døv. Vi har alle dårlige erfaringer, men det gjelder å nullstille seg, og legge de viktigste kortene på bordet når man møter nye folk. Ellers vil man aldri lykkes med dating i det hele tatt. Handikappet eller ei, det er ikke greit å lyve, forlede og holde tilbake informasjon til en som er åpen og ærlig tilbake. Og å håpe på tilgivelse etterpå sier noe om personen, et rødt flagg i min bok. Forstår godt at du følte deg lurt ts. Finn deg en ærlig mann. Les TS sitt innlegg på forrige side Hun reiser og møter han til helgen.
Sandie Skrevet 6. mai 2014 #72 Skrevet 6. mai 2014 Les TS sitt innlegg på forrige side Hun reiser og møter han til helgen. Håper det ordner seg da men synes en del av kritikken mot ts var urimelig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #73 Skrevet 6. mai 2014 Håper det ordner seg da men synes en del av kritikken mot ts var urimelig. Det synes jeg også. Ts var jo ikke sint på denne mannen fordi han er døv, det er jo fordi han løy om det. Jeg skjønner at han ille sier det som åpningsfrase, men det burde jo ha kommet frem lenge før. Hvorfor er det greit å lyve om det, men ikke andre ting? Er jo synd på en som har mistet jobben sin også, og slikt kan være et hinder for mange å møte noen (pga dømming), men slikt er jo alle enige om at det ikke er greit å lyve om? Eller en som lyver om at han er 185 høy, mørk og slank, så er han i virkeligheten en 110 kg tung mann på 160, er det også greit bare fordi det er et hinder i datingfasen med overvekt og lav høyde? Jeg syntes det er bra du valgte å gi mannen en sjanse Ts, han har antageligvis lyvd om dette fordi han var redd, men jeg forstår også at saken ikke handler om hva han har lyvd om, men at han har gjort det. Og jeg forstår at det skuffet deg og gjorde deg usikker. Men han har nok ikke hatt onde intensjoner ved å lyve om dette. Anonymous poster hash: b6c49...34f 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #74 Skrevet 6. mai 2014 Fordi at det å være døv har vært så skambelagt i det norske samfunn de siste 100 årene at det fortsatt merkes godt for de som er hørselshemmet og døve. Det å holde tilbake en slik opplysning kan ikke sammenlignes med å lyve om kroppsvekten. Anonymous poster hash: 475f3...df7 3
Sandie Skrevet 6. mai 2014 #75 Skrevet 6. mai 2014 Fordi at det å være døv har vært så skambelagt i det norske samfunn de siste 100 årene at det fortsatt merkes godt for de som er hørselshemmet og døve. Det å holde tilbake en slik opplysning kan ikke sammenlignes med å lyve om kroppsvekten. Anonymous poster hash: 475f3...df7 Det er mye som er skambelagt.: Å være overvektig, å være arbeidsledig, å ha bestemte sykdommer fysisk eller psykisk. Det gjør det likevel ikke greit å unnlate å være ærlig, og jeg skjønner heller ikke hva fordelen av å holde tilbake slik informasjon blir. Tvert i mot tror jeg relasjoner ofte vil ta skade av det. Jeg hadde ihvertfall blitt ekstra mistenksom ovenfor en person som drev og skjulte vesentlige ting for meg i månedsvis. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #76 Skrevet 6. mai 2014 Det er mye som er skambelagt.: Å være overvektig, å være arbeidsledig, å ha bestemte sykdommer fysisk eller psykisk. Det gjør det likevel ikke greit å unnlate å være ærlig, og jeg skjønner heller ikke hva fordelen av å holde tilbake slik informasjon blir. Tvert i mot tror jeg relasjoner ofte vil ta skade av det. Jeg hadde ihvertfall blitt ekstra mistenksom ovenfor en person som drev og skjulte vesentlige ting for meg i månedsvis. Om du er overvektig, arbeidsledig, eller har bestemte sykdommer blir du ikke dømt for å være mentalt tilbakestående. Det blir døve utsatt for den dag i dag. Selvopplevd, og ja jeg er døv. Anonymous poster hash: 475f3...df7 1
Scoop Skrevet 6. mai 2014 #77 Skrevet 6. mai 2014 Tøft at du møter ham til helga, lykke til Håper du vil oppdatere oss om hvordan det gikk da! 2
Nebel86 Skrevet 10. mai 2014 #79 Skrevet 10. mai 2014 (endret) Da jeg leste overskriften, tenkte jeg det aller verste som at han lurte deg for penger, han er gift og har 10 barn. Men døv, det ventet jeg ikke. Jeg ser ikke noe galt i det altså, men jeg skjønner jo hvorfor han har telefonskrekk når han møter fordommer overalt, som du virker å være. Det er veldig dårlig gjort å bare fordufte, og vil ikke du ha noe med han å gjøre så syns jeg han fortjener ett svar. Bruk nå for guds skyld ikke den frasen om at "du ikke har vært ærlig med meg" svada. Det er ikke verdens undergang å være døv. For alt du vet, kan han være mannen i ditt liv og du kaster det bort på en liten filleting... Anonymous poster hash: 8513b...dcd Edit: Oops, må lære meg å lese trådene før jeg svarer! Kjempeflott TS! Endret 10. mai 2014 av Nebel86
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #80 Skrevet 13. mai 2014 Håper ts forteller hvordan det gikk. Anonymous poster hash: f3fa8...733
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå