Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Snuppi
Skrevet

Han har kanskje blitt forhåndsdømt før..? Fullt forståelig at det ikke er dette han trekker frem blant positive/negative sider..

Etter å hatt kontakt i 6 mndr burde han sagt det. Det er bedre å si det som det er enn at han har telefonskrekk, og vil derfor ikke snakke i telefonen.

Å være døv er da ingen skam.

Videoannonse
Annonse
Gjest celine
Skrevet

Etter å hatt kontakt i 6 mndr burde han sagt det. Det er bedre å si det som det er enn at han har telefonskrekk, og vil derfor ikke snakke i telefonen.

Å være døv er da ingen skam.

Vi er helt klart enige i at det var en klønete måte å håndtere dette på! Men ok, alle kan gjøre en bommert, og dette var, etter min mening, ikke av den alvorligste sorten. Vil tro han hadde fått et menneske inn i livet sitt som han var redd for å miste. Da gjør folk mye rart..

• Liker 1
Skrevet

Greit nok at han nok skulle ha sagt noe tidligere, men det går nå an å oppføre seg som folk likevel. Dette er jo tydeligvis noe som plager han.

• Liker 1
Gjest Snuppi
Skrevet

Vi er helt klart enige i at det var en klønete måte å håndtere dette på! Men ok, alle kan gjøre en bommert, og dette var, etter min mening, ikke av den alvorligste sorten. Vil tro han hadde fått et menneske inn i livet sitt som han var redd for å miste. Da gjør folk mye rart..

Uansett, ærlighet varer lengst. Om en ikke takler at et menneske er døv, er en heller ikke aktuell som fremtidig kjæreste.

Det er vel bedre å vite det så tidlig som mulig?

AnonymBruker
Skrevet

Uff dette er vanskelig for begge.

Han burde absolutt ikke skrive dette i profilen sin, men burde nok fortalt det når ting begynte å bli så seriøst at dere skulle treffes.

Det er trist at det har noe å si at han er døv, men så forstår jeg jo at det kan føles som en utfordring for deg TS.

Du burde prøve å sette deg inn i hans situasjon, prøve å forstå han. Her sitter han å snakker med ei han til slutt faller for, og han vet nok av erfaring at du vil slutte å snakke med han om han forteller det. Så hva skal han gjøre? Tipper han har hatt det vondt.

Du burde være voksen og skrive til han hva du føler, fortelle at du føler deg lurt, og være ærlig om at du ikke vil være sammen med en som er døv. Tror ikke han med vilje ville lure deg, han har nok bare vært redd. Forstå han og vær ærlig!

Anonymous poster hash: e1e51...a88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du burde gi han en sjanse. Du aner ikke hva du går glipp av, om du lar små utfordringer skremme deg. Det kanskje det bare forblir et vennskap? en flørt? et forhold? Det kan bli noen kleine situasjoner hvor dere misforstår hverandre. Men det kan også bli flere gode situasjoner som overdøver de dårlige. Du vet aldri.

Men, tenk på det slik, det er han som må leve med fordommene og utfordringene det å være døv med bringer.

Det å kutte han ut, synes jeg er feigt gjort. Ja du ble kanskje litt skremt. Man tenker jo det verste. Hva annet kan han ha holdt tilbake? Kan du stole på han? og slike tanker. Men jeg mener, ta en sjanse. gi han et svar og møt han en dag :)

Jeg er ikke døv selv. Er tunghørt. Jeg velger heller å bli sett på som dum, fordi jeg svarer feil på spørsmål jeg ikke hører. Enn å forklare at jeg har et handikap. Ting er ikke alltid svart/hvit.
For han, så kan det å møte noen på nett være lettere, fordi da får folk bli kjent med han, og ikke "han som er døv". Det kan også være det at han utsatt å fortelle deg om det, også gikk det for lang tid slik at utsettelsen ble til en løgn. Og om han da kom frem og sa at han løy, og oppå det må fortelle at han har et handikap, da hadde du mistet all tiltro til han.

Jeg mener, ta en sjanse og gi han et svar :)

Anonymous poster hash: 79359...341
  • Liker 1
Skrevet

Har ikke lest hele tråden.

Han burde fortalt deg at han er døv, men samtidig må du snakke med han, fortelle mannen hvordan du føler det at han har holdt dette hemmelig, ikke trekke deg unna helt. Dette er nok vanskelig for han også. Skjønner situasjonen din, for å være helt ærlig vet jeg ikke hva jeg har gjort selv. Men du kan jo besøke han å se hvordan det går? Han kan sikkert lese på lepper siden han vil du skal komme på besøk. Dere har jo hatt kontakt lenge...

Skrevet

Jeg har snakket med en mann på Sukker siden november. Etter hvert la vi hverandre til på Facebook, og det føltes trygt siden jeg kunne se litt mer av hverdagslivet hans, hvordan vennene hans er osv. Siden februar har vi sendt sms hver dags flere ganger om dagen, alltid god morgen og god natt melding og flere i løpet av dagen. Også MMS og snapchat etter hvert. Jeg har spurt noen ganger om vi kan snakke på telefon, men da har han sagt at han har litt telefonskrekk, så om vi evt, kun vente litt med det. Jeg aksepterte det. Han bor en liten flytur unna, og da vi fant ut av hadde lyst å treffes, bestilte jeg billetter med en gang for å spare penger. Etter det har vi fått enda bedre kontakt, jeg har fortalt ham om noen ting jeg sliter med som ikke så mange vet, og han er flink til å gi respons på ting. Han fortalte meg også om noen ting som var vanskelig for ham. Gledet meg veldig til å treffe ham.

Det er nå neste helg vi egentlig skal treffes, og i går begynte jeg å legge press på ham om at vi i hvert fall må snakkes én gang på telefon før vi møttes, slik at jeg følte det var litt tryggere å dra alene og treffe ham. Han skyldte på telefonskrekken sin igjen, men jeg presset mer på og sa at det er jo bare meg, og vi trenger jo ikke å snakke lenge, jeg ville bare høre stemmen hans. I flere timer diskuterte vi det frem og tilbake i går, til jeg stilte ultimatumet om at hvis han ikke ville det, kommer jeg ikke neste helg.

Da slapp han bomben: han er DØV!

Jeg har ikke svart på meldingene hans etter det, føler det som et stort svik at han ikke forteller meg dette før nå. Jeg har åpnet meg for ham, og han har holdt en så viktig ting skjult hele denne tiden. Hva annet er det han ikke forteller, liksom? Hvordan skal vi kunne kommunisere? Skal vi sitte der og skrive lapper til hverandre? Jeg har ingenting imot døve, så dere trenger ikke ta meg på det, men jeg føler meg lurt og vil helst at valget selv om jeg vil date en som jeg kommer til å få problemer med å kommunisere med eller ikke. Man lærer seg ikke tegnspråk på en dag, liksom.

Samtidig liker jeg jo ham godt som person, skulle bare ønske at han var ærlig med meg fra første dag. Jeg er så i tvil om jeg skal møte ham neste helg eller ikke, og trenger litt råd. Mest av alt er jeg lei meg og sint på at han har holdt dette skjult...

Anonymous poster hash: f91df...795

Han skulle selvsagt fortalt om at han er døv. Kanskje han likte deg så godt og var redd for å kke få møte deg. Håpet at du likte han så godt når dere møttes at du så forbi handikapet hans? Ikke godt å si hvordan han tenker. Du hadde jo uansett oppdaget det når du hadde møtt han.

Men har du spurt han om han kan snakke og lese på lepper? Kan han det så går det greit å kommunisere ;)

Gi han en sjanse :)

Gjest Tris
Skrevet

Jeg tror ts har dumpet han. Stakkars fyr.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ts har dumpet han. Stakkars fyr.

Trur egentlig at TS skammer seg over hvordan hun reagerte egentlig. Selv om at hennes reaksjon ER forståelig, men umodent å kutte kontakten.

Gjest Tris
Skrevet

Trur egentlig at TS skammer seg over hvordan hun reagerte egentlig. Selv om at hennes reaksjon ER forståelig, men umodent å kutte kontakten.

Det er godt mulig. Og forståelig det også. Men så trist at noe som virket så lovende for de begge skulle ende slik pga uvitenhet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg har lest alt dere har skrevet selv om jeg ikke har svart. Jeg skjønner hva dere mener alle sammen, og jeg er enig i at jeg ikke har taklet dette på beste måte. Samtidig har jeg tenkt mye, og jeg føler meg faktisk fortsatt lurt. Det er ikke en filleting å mangle en sans, og jeg synes ikke det er noe man skal holde skjult. Samtidig vet jeg jo at hvis jeg er ærlig ville jeg nok ikke blitt så godt kjent med ham hvis jeg visste det fra starten, men jeg synes likevel det er sent å vite det nå. Vi har hatt så god kontakt, og jeg har virkelig følt at jeg kan stole på ham når jeg har fortalt ham ting som er vanskelig for meg. Han har tydeligvis ikke følt det samme tilbake. Og det er litt sårende.

Uansett. Jeg har svart ham nå. Og ting har skjedd. Fikk en melding fra ham sent i går hvor han sa at det var synd det ble som det ble, og at han regnet med at han ikke så meg til helgen. Jeg svarte helt automatisk uten å tenke meg om: "du blir ikke kvitt meg så lett. Sorry at jeg har vært en dust. " han svarte med en glad og dansende smiley ;)

Jeg innså vel at jeg får gi det en sjanse, har ikke noe å tape på det. Men kommer det frem flere viktige ting som han har holdt skjult, er det over. Nå blir det en spennende helg...

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg kan godt være ærlig på at jeg ikke ønsker meg en døv partner. Det er ikke det jeg har vært på utkikk etter, liksom. Jeg ønsker meg en partner jeg kan kommunisere med på en ok måte. Det er viktig for meg. Og jeg synes uansett ikke at det er greit å holde tilbake sånne opplysninger i så lang tid. Jeg ønsker f.eks, heller ikke en partner som har barn fra før, og ville reagert på samme måte hvis det var det han holdt skjult. Vi har hatt kontakt i mange måter, men en slik opplysning må jeg presse ut av ham. Det synes jeg er frekt, usjarmerende og et tillitsbrudd.

Har ikke svart ham i dag, har egentlig veldig liten lyst til det. Men skal nok sende ham noen avsluttende ord en dag. Jeg har vel kommet frem til at det blir veldig feil å besøke ham sånn som ting er nå.Anonymous poster hash: f91df...795

Da er det kanskje på tide å oppsøke mennesker IRL. Dette er ikke et tillitsbrudd fra hans side, men fra din side. Det er du som viker med en gang du finner en "feil". Det er feigt! Hva om han fant en feil ved deg, og droppet deg på dagen uten en sjanse? Ville ikke det føltes ut som et svik?

Når jeg leste overskriften så trodde jeg du hadde blitt lurt av en rundbrenner eller noen som ville ha pengene dine, ikke en som var redd for å bli avvist på grunn av sitt handikap.

Jeg skjønner at det er noe helt annet enn det du har forventet, og at det er en utfordring, men det er ikke verre enn at du kan gi han en sjanse. Hvem vet, kanskje han kunne blitt det beste som har hendt deg?

Anonymous poster hash: baf69...d81

Anonymous poster hash: baf69...d81

Skrevet

Svar at du syns det er leit han er døv, siden du virkelig hadde trengt noen å snakke med etter kjønnsskifteoperasjonen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Å bevisst lyve (å kalle det "holde tilbake sannheten" blir for dumt da en døv person selvsagt ikke bortforklarer det som telefonskrekk) er ikke en liten bommert.

Han var ikke, i november, glad i ts. Hun var en tilfeldig dame på sukker som han valgte å bevisst føre bak lyset. Så kanskje det er tilgivelig for noen. Men jeg mener at da kan en ikke komme året etter og si "han sa han var på foretningsreise mens han egentlig hadde en samboer til og to barn". En mann (eller kvinne) som lyver om en ting gjør det om andre ting. At han er døv unnskylder ingen fra løgn.

Anonymous poster hash: 3dd3b...d41

AnonymBruker
Skrevet

Her satt jeg og leste startinnleget, og tenkte sjokkbeskjeden kom til å være "jeg er egentlig gift", "jeg har dame" eller noe i den duren. Men neida, mannen er døv.

TS, har du tenkt på at han kanskje var redd for å fortelle om det?

Fordi kanskje han fryktet du kom til å fordufte?

Nå har du ikke bare sviktet en kar du selv beskriver som snill, du har også sannsynligvis gitt han bekreftelse på at hans verste frykt kommer til å gå i oppfyllelse.

Jeg synes du dreit deg ut.

Anonymous poster hash: ae43e...e05
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fint at du møter han! Tenk så glad han ble da :)

Tenk om du hadde gått glipp av verdens beste gutt?

Det han har jugd om er IKKE alvorlig! Jeg vil kalle det en hvit løgn :) Han har sikkert blitt avvist mange ganger, og det er jo fryktelig vondt! Tenk så deilig å sitte å snakke med noen på nett, føle seg sett for den man virkelig er og ikke han døve. Kanskje han tenkte at om dere snakket sammen, fant ut om dere likte hverandre og du ble betatt, var det noe du kom til å godta. Jeg hadde tenkt sånn. Jeg har utrolig vondt av denne gutten, han fortjener en sjanse på lik linje med alle andre. Jeg skal være ærlig, og si at hadde det stått i profilen til noen på sukker at de var døve, hadde jeg kanskje bladd videre, hm.. den var ikke lett å erkjenne :( Men om jeg hadde falt for en over tid, hadde jeg blitt overrasket, litt betenkt kanskje, men aldri i verden latt det ødelegge i å finne mer ut av hvem han er.

Jeg ønsker dere masse lykke til!

Hvem vet, kanskje du om et år er en reser på tegnspråk :) Et språk jeg forøvrig mener burde læres i stedet for sidemål (men det er en annen diskusjon ;)

Anonymous poster hash: e1e51...a88

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg har snakket med en mann på Sukker siden november. Etter hvert la vi hverandre til på Facebook, og det føltes trygt siden jeg kunne se litt mer av hverdagslivet hans, hvordan vennene hans er osv. Siden februar har vi sendt sms hver dags flere ganger om dagen, alltid god morgen og god natt melding og flere i løpet av dagen. Også MMS og snapchat etter hvert. Jeg har spurt noen ganger om vi kan snakke på telefon, men da har han sagt at han har litt telefonskrekk, så om vi evt, kun vente litt med det. Jeg aksepterte det. Han bor en liten flytur unna, og da vi fant ut av hadde lyst å treffes, bestilte jeg billetter med en gang for å spare penger. Etter det har vi fått enda bedre kontakt, jeg har fortalt ham om noen ting jeg sliter med som ikke så mange vet, og han er flink til å gi respons på ting. Han fortalte meg også om noen ting som var vanskelig for ham. Gledet meg veldig til å treffe ham.

Det er nå neste helg vi egentlig skal treffes, og i går begynte jeg å legge press på ham om at vi i hvert fall må snakkes én gang på telefon før vi møttes, slik at jeg følte det var litt tryggere å dra alene og treffe ham. Han skyldte på telefonskrekken sin igjen, men jeg presset mer på og sa at det er jo bare meg, og vi trenger jo ikke å snakke lenge, jeg ville bare høre stemmen hans. I flere timer diskuterte vi det frem og tilbake i går, til jeg stilte ultimatumet om at hvis han ikke ville det, kommer jeg ikke neste helg.

Da slapp han bomben: han er DØV!

Jeg har ikke svart på meldingene hans etter det, føler det som et stort svik at han ikke forteller meg dette før nå. Jeg har åpnet meg for ham, og han har holdt en så viktig ting skjult hele denne tiden. Hva annet er det han ikke forteller, liksom? Hvordan skal vi kunne kommunisere? Skal vi sitte der og skrive lapper til hverandre? Jeg har ingenting imot døve, så dere trenger ikke ta meg på det, men jeg føler meg lurt og vil helst at valget selv om jeg vil date en som jeg kommer til å få problemer med å kommunisere med eller ikke. Man lærer seg ikke tegnspråk på en dag, liksom.

Samtidig liker jeg jo ham godt som person, skulle bare ønske at han var ærlig med meg fra første dag. Jeg er så i tvil om jeg skal møte ham neste helg eller ikke, og trenger litt råd. Mest av alt er jeg lei meg og sint på at han har holdt dette skjult...

næmmen. Kan jo være han syntes det var flaut å si han var døv først? Syns ikke du skal kutte han ut bare fordi han er døv. De kan lese ganske bra på lepper, så å kommunisere med han face to face er fullt mulig både in person og på skype. Rart han ikke foreslo skype da forøvrig..

Skrevet

TS her. Jeg har lest alt dere har skrevet selv om jeg ikke har svart. Jeg skjønner hva dere mener alle sammen, og jeg er enig i at jeg ikke har taklet dette på beste måte. Samtidig har jeg tenkt mye, og jeg føler meg faktisk fortsatt lurt. Det er ikke en filleting å mangle en sans, og jeg synes ikke det er noe man skal holde skjult. Samtidig vet jeg jo at hvis jeg er ærlig ville jeg nok ikke blitt så godt kjent med ham hvis jeg visste det fra starten, men jeg synes likevel det er sent å vite det nå. Vi har hatt så god kontakt, og jeg har virkelig følt at jeg kan stole på ham når jeg har fortalt ham ting som er vanskelig for meg. Han har tydeligvis ikke følt det samme tilbake. Og det er litt sårende.

Uansett. Jeg har svart ham nå. Og ting har skjedd. Fikk en melding fra ham sent i går hvor han sa at det var synd det ble som det ble, og at han regnet med at han ikke så meg til helgen. Jeg svarte helt automatisk uten å tenke meg om: "du blir ikke kvitt meg så lett. Sorry at jeg har vært en dust. " han svarte med en glad og dansende smiley ;)

Jeg innså vel at jeg får gi det en sjanse, har ikke noe å tape på det. Men kommer det frem flere viktige ting som han har holdt skjult, er det over. Nå blir det en spennende helg...

Gud så bra at du forklarte for han om hvordan du følte det når han unnlot å fortelle deg det! Samtidig en veldig voksen avgjørelse av deg å prøve deg frem, og treffe han, også for å se hvordan det går! :D

LYKKE TIL! :danse:

• Liker 4
Gjest Tris
Skrevet

Veldig bra! Lykke til videre! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...