Gå til innhold

Dere som føler livet står på vent....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt ut skilsmisse, og venter på svar om kommunalt lån til egen bolig. Jeg leier en leilighet som ikke er sunn for meg og dagene går til å vente på det svaret på lånet. Jeg er så deprimert og langt nede. Jeg orker ingenting. Jeg har ingen venner som er der for meg, og jeg sliter med å bli kjent med nye mennesker. Det er vår og solen skinner, men jeg føler ingen livsgnist.

Hvordan komme seg ut av denne tunge følelsen?



Anonymous poster hash: ab94f...674
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøve å melde deg på noen aktiviteter, arrangementer, kurs eller lignende? Eller et turlag? Det vil få deg til å tenke på andre ting og du blir kjent med andre! :blomst: Det frister gjerne ikke nå, men er bare å hoppe i det og gjøre noe med det! Så vil du få en herlig følelse etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG! Eller annet forum. Sliter med depresjon selv, og angst, venter på hjelp fra nav for å få støtte.
Droppet ut av skolen på grunn av panikkanfall.
Føler også selv at live er på vent.
Bruker tiden på KG. Slik får jeg tankene vekk fra alt dramaet og styret i hverdagen. Og jeg føler jeg er litt "sosial" og dagene går fortere :laugh:

Hold ut, i mellomtiden. Gjør noe som får tankene vekk fra det som gjør deg deprimert. Jeg vet at det å unngå ikke er bra, men frem til du får hjelp og ting blir bedre, så funker det.



Anonymous poster hash: 1899a...f5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Tenk først og fremst på at dette er en fase som vil gå over. Livet består av mange prosesser, og iblant kommer depresjon av ulike grunner. Du er i en vanskelig situasjon, men den vil ikke vare evig.

En ting som er viktig er å sørge for et riktig kosthold. Ta vitaminer, D-viaminer er veldig viktig og mangel på det kan gjøre deg energiløs. Og så er det viktig å komme seg ut. Bare gå en tur hjelper mye!

Jo mer opptatt du er av å spise riktig, få litt mosjon osv gjør at du kjenner at du gjør fornuftige og riktige ting og det kan hjelpe deg i den fasen du er i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et kjedelig, men absolutt gjeldende råd:

- tren, kom deg ut i sola og spis rett! Kroppen er i bunn og grunn en maskin. Jo bedre du behandler den jo bedre går den.



Anonymous poster hash: ed474...d67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mye av det som er sagt. Utnytt tiden mens du venter til å gjøre noe som er godt for deg. Gå en tur i skogen, langs sjøen og kanskje til og med ta noen kast med en fiskestang! Har du bil kan du nå mange fine naturperler. Det er bevist at frisk luft, sol og friluftsliv hjelper mot tunge tanker :) Det er bare du som kan gjøre noe med situasjonen du er i nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntring, støtte og tips. Har dere flere forslag utover det med trening og turer? Jeg føler jeg er så blokkert i tankegangen, får ikke til å se hva som kan endres. Hvordan tenke når alt jeg vil er å gjemme meg under dyna. Pep talk?



Anonymous poster hash: ab94f...674
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for oppmuntring, støtte og tips. Har dere flere forslag utover det med trening og turer? Jeg føler jeg er så blokkert i tankegangen, får ikke til å se hva som kan endres. Hvordan tenke når alt jeg vil er å gjemme meg under dyna. Pep talk?

Anonymous poster hash: ab94f...674

For meg hjelper det litt å ta solarium. Bake kaker, muffins. Se gøye filmer-ikke triste.

Anonymous poster hash: 66c99...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...