Gå til innhold

Får mensen selvom jeg tar p-piller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, har gått på p-piller i litt over 3 uker nå og tenkte å hoppe over mensen akkurat denne måneden så jeg startet rett på neste brett men jeg får mensen for det?! Ikke like mye som vanlig, men har nå hatt det i 3 dager og venninnen min startet helt likt med p-piller som meg og startet også rett på neste brett for å slippe mensen men hun har også fått det nå.

Hvorfor får vi det? Trodde man ikke fikk mensen hvis man fortsetter å ta p-piller hver dag?



Anonymous poster hash: 44c64...dc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått beskjed av både gynekolog og lege at de første 6 månedene man går på p-piller bør man ikke ta pause, slik at kroppen blir vandt med hormonene og sånn. Veldig mange opplever småblødninger de første 3 månedene på p-pillen, og det blir iallefall ikke bedre når du prøver å hoppe over så tidlig som etter 1 måned på pillene :) Dere bør i alle fall ta 3 brett med 1 ukes pause mellom alle før dere begynner å prøver å hoppe over mensen. Kroppene deres er ikke vandt med å få ekstra hormoner, og da blir det fort kluss!

Hvis jeg hadde vært dere, hadde jeg tatt pillefri uke nå (om dere har tatt et helt brett eller mer med p-piller, uten pause). Så begynner dere på nytt brett om 7 dager, og tar det ferdig, og tar ny pause i 7 dager, og begynner på nytt brett. Gjør dette i alle fall 3 måneder så kroppen får vende seg til hormonene. Jeg gjorde akkurat som dere første gangen, men jeg tok pillene ferdig på det andre brettet også, noe som endte med at jeg blødde hele det andre brettet, og dét er ikke noe gøy!



Anonymous poster hash: 157fb...e0d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takk for svar!



Anonymous poster hash: 44c64...dc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...