Gå til innhold

Sosial angst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og foreldrene dine forsørger deg? Hvor gammel er du?

20.

men gidder ikke diskutere mer med deg nå, jeg har tydeligvis ikke sosial angst ifølge deg.

Hadebra.

Anonymous poster hash: ca613...f69

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om sosial angst? Ei som stenger seg inne eller ei som reiser på ferie, går ut på byen o.l?

Anonymous poster hash: ceb7e...a02

Jeg tenker at de som ikke har sosial angst eller som bare er mildt plaget aldri vil kunne forstå hva det innebærer. Jeg har prøvd meg i mange forskjellige jobber, i kassa på Rimi holdt jeg ut i halvannet år. Nå har jeg kronisk migrene og spenningshodepine på andre året, og jeg har fått livet mitt ødelagt bare fordi jeg presset meg og tenkte at det sikkert ville bli bedre. Før var jeg som hun du beskriver; var i jobb, kunne dra på turer, feste og virket sikkert normal. Nå: jobb, hobbier, venner, husarbeid, skit samma - jeg er lenket til senga og får ikke gjort noenting lenger.

At det bare er å "skjerpe seg/komme seg ut/hoppe i det" er det dummeste jeg hører, og å bli kalt lat det aller mest ydmykende. Whitestripes kan ta seg en jævla bolle.

Anonymous poster hash: e56df...fe2

• Liker 7
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med flere med sosial angst og jeg har snakket med flere som kjenner vedkommende jeg har skrevet om i første tråden.

Flere reagerer som meg.

Er på farten støtt. Hunderfossen, Sverige, familieselskap (både store og små), cruise i Middelhavet. Andre ferieturer. Har verken problemer å handle på store eller små plasser. Kan stoppe å snakke med både kjente og ukjente.

Ble tilfeldig kjent med ei på Facebook her om dagen. Hun hadde jobbet med henne, og hun ble veldig overrasket over at hun var ufør pga sosial angst. Da de jobbet sammen, var det hun som tok kontakt med kundene og behandlet de og fikk den rosen butikken fortjente. Var aldri borte fra jobb. Klaget aldri. Stod på. Kom gjerne først på jobb og gikk aldri hjem før etter arbeidstid. Gikk ikke 5 min før, dersom det var stille. Butikken måtte skjæres ned på ansatte og hun var en av de som måtte gå. Det taklet hun bra. Var på flere jobbintervjuer, men fikk ikke napp.

Det sies om henne nå at hun har blitt veldig lat. Verken hun eller samboeren gjør noe hjemme og de går hjemme hele dagen.

Dersom hun har sosial angst, så har fanden jeg det også. Bare at vi er to forskjellige personer.

Jeg liker meg best hjemme, klarer ikke folkemengder, må handle på kvelden når det er stille på butikken eller reise på en butikk jeg vet det er lite folk. Tør ikke å ta telefonen på ukjente nr, åpner ikke døren før jeg har sjekket hvem som står der. Kommer akkurat til legetimer o.l, da jeg ikke liker å være på plasser med mange folk. Hadde aldri klart å oppholde meg på Oslo S eller Gardermoen i mer en toppen 5 min.

Jeg tviler på at jeg får ufør pga dette.

Kommer nok fram for en dag. Hun er ikke den som klarer å bære på ting så veldig lenge, i følge en nær slektning. Veldig nær.

Og hvordan har de på Ufør råd til å reise på flere turer i året??

Anonymous poster hash: ceb7e...a02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...