Gå til innhold

Er det OK å gå i festdrakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og om noen spiser kebab på julaften, hva så?

Anonymous poster hash: 5390f...a88

Merk: servere. Men du har rett, hva så? Jeg synes bare det blir rart å gå i festdrakt hvis man ikke fortsatt vokser, blir litt som å kjøpe falske merkevarer også. Jeg ville valgt et annet alternativ til jeg hadde spart opp nok penger, men jeg har ikke vært i situasjonen selv. Var så heldig at jeg fikk arve min oldemors 50 år gamle bunad, så er ikke sikkert jeg bør uttale meg!

Er vel uansett greit å ha et innspill på hvordan det blir oppfattet, jeg tror det var det emnet handlet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hva bunadspolitiet måtte mene, eller hva andre mener så er det faktisk ingen tvil om at det er en populær festdrakt å bruke. Bare inne på sparkjøp sin hjemme side er det flere hundre kommentarer om mennesker som enten har den, har bestilt den, vurderer å bestille den, eller ettersøker veske og ny bunadsbluse til den. Så det er nok mange flere enn det dere liker å tro som går rundt i den uten at dere i det hele tatt har lagt merke til den.

Nå vet jo halve kvinneguiden hvordan den ser ut, likevel tviler jeg sterkt på at noen av dere kommer til å kjenne den igjen når man er ute på den store dagen.

La nå folk bære den i fred og i glede. :)



Anonymous poster hash: 7c849...c47
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes Jubileumsdrakten for Oslo er lekker.Lurer på å anskaffe meg den. Er den innenfor det som er akseptert hos bunadsfolket? Syns det er så smålig å se ned på de som går med Festdrakt enten det er fra Spar kjøp eller andre steder. Hva er grunnen til dette?

Går dere rundt og gransker bunadene til hverandre når dere møtes i full skrud på 17 mai? Løfter på stakken for å se om alt er korrekt? Sjekker sømmer og pynt osv? Det er noe latterlig og fanatisk over en slik oppførsel. Vi har Hijabpolitiet og vi har Bunadspolitiet. Nært beslektet i grunnen...



Anonymous poster hash: 5390f...a88
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv denne festdrakta og syns den er veldig fin, skal bruke den i konfirmasjon og på 17. mai. Har også sydd ei veske som jeg skal bruke sammen med festdrakten.

Ikke bry deg med hva andre sier, den er kjempefin :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...