Gå til innhold

Når fikk du mensen etter utskrapning/medisinsk abort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og eventuelt når ble du gravid igjen. Har nettopp hatt både medisinsk abort og utrskapning, så jeg vil bare at mensen skal komme tilbake med en gang :(



Anonymous poster hash: 25879...f32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde medisinsk abort og fikk mensen 5 uker etter jeg satt Cytotec. Vi hadde jo behov for assistert befruktning for å bli gravide, og måtte vente 2 sykluser før vi kunne ha nye forsøk. Vi fikk positiv test igjen ca 5 mnd etter selve MAen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og eventuelt når ble du gravid igjen. Har nettopp hatt både medisinsk abort og utrskapning, så jeg vil bare at mensen skal komme tilbake med en gang :(

Anonymous poster hash: 25879...f32

Etter første MA med utskrapning fikk jeg mensen tilbake igjen eksakt fire uker etter utskrapningen. Ble gravid igjen 14 måneder etter utskrapningen.

Etter andre MA med utskrapning fikk jeg ikke igjen mensen, men ble gravid på nytt på første eggløsning.

Anonymous poster hash: 03b70...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme dagen...

Da er det jo i såfall ikke mensen, men blødning etter utskrapningen (som er helt normalt).

Mensen kommer som følge av en eggløsning (der egget ikke ble befruktet), og det er jo ikke mulig å få både eggløsning og mensen i løpet av samme dag som du har hatt en utskrapning!

Anonymous poster hash: 03b70...f7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk akkurat 1 mnd fra utskrapning (etter en ikke vellykket medisins abort) til jeg fikk mensen igjen. Jeg hadde utskrapning 3 april, og i slutten av juni satt spiren igjen :danse:

Sitter nå med ei lita tulle på 1 mnd på fanget :rodmer:

Vil sende deg en klem og ønske deg masse lykke til videre. :hug: Spiren trenger ikke være langt borte.. Som oftest er man ganske fruktbar rett etter en abort pga hormoner... Og ikke minst, så er sjansen veldig stor for at alt går fint neste gang!!

Endret av Charlie28
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Det eneste jeg klarer å tenke på er at jeg bare vil bli gravid igjen med en gang! Det er liksom det som holder motet oppe.. Vil gjerne høre om fleres erfaringer!

TS



Anonymous poster hash: 25879...f32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker etter kom mensen tok 3 måneder før positiv test. (Prøvde bare de 2 siste mnd) Mista i uke 5-6, prøver på nytt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normalt en syklus på 30 dager og mensen kom perfekt på dag 30 etter utskrapningen.



Anonymous poster hash: c3ff2...e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo i såfall ikke mensen, men blødning etter utskrapningen (som er helt normalt).

Mensen kommer som følge av en eggløsning (der egget ikke ble befruktet), og det er jo ikke mulig å få både eggløsning og mensen i løpet av samme dag som du har hatt en utskrapning!

Anonymous poster hash: 03b70...f7a

Det var da voldsomt. Leste for fort, beklager.. :pls: .!

Ro blodtrykket.

Endret av Madelene B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt. Leste for fort, beklager.. :pls: .!

Ro blodtrykket.

Blodtrykket mitt er helt fint, ellers takk! Det er jo du som tydeligvis ikke tåler å bli korrigert når du skriver noe som åpenbart må være feil.

Anonymous poster hash: 03b70...f7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket mitt er helt fint, ellers takk! Det er jo du som tydeligvis ikke tåler å bli korrigert når du skriver noe som åpenbart må være feil.

Anonymous poster hash: 03b70...f7a

Åh, gud. Okei, du har vell rett. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen flere innspill? Blir tatt i mot med stor takk :)



Anonymous poster hash: 25879...f32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstruasjon kom på dagen 6 uker etter utskrapning. Ble gravid måneden etter :) er gravid i uke 25 nå! Lykke til ♡

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstruasjon kom på dagen 6 uker etter utskrapning. Ble gravid måneden etter :) er gravid i uke 25 nå! Lykke til ♡

Ååå så flott å høre. Prøvde dere å bli gravid første eggløsning etter utskrapning, eller ventet dere til etter første mens? :) TS

Anonymous poster hash: 25879...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå så flott å høre. Prøvde dere å bli gravid første eggløsning etter utskrapning, eller ventet dere til etter første mens? :) TS

Anonymous poster hash: 25879...f32

Vi ventet 1 menstruasjon. Så vi ble gravide 1. pp etter utskrapning! :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...