Gå til innhold

Er det kjemisk graviditet eller hva er det? Når går hcg ut av blodet eller er jeg fortsatt gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg testet positiv for en uke siden cirka, testet da positiv 1-2 uker. Grunnen til at jeg var skeptisk var at strimmel testene aldri ble sterkere, de bare holdt seg rosa og svake hele tiden , men de var altså tydelig positive sånn sett..Så fikk jeg mensen og var sikker på at jeg mistet, altså at det var en såkalt kjemisk graviditet(?)

Testet en billig strimmel nå og fikk en svak men rosa strek.. Hvor lenge tar det før hcg går ut av blodet og gir negative resultater? Jeg føler meg ikke gravid, har ingen symptomer annet enn noe smerter i underlivet nå og da noe jeg tror er grunnet mensen.

Blir testene negative ganske kjapt etter en kjemisk graviditet eller kan de forholde seg positive lenge etterpå?



Anonymous poster hash: 56b11...a94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er kanskje lurt å dra til en gynokolog og får dette sjekket. Det er mulig å få mensen selv om man er gravid og symptomer, hvis du i det hele tatt får noen så kommer de ikke før om 6 uker etter at man er blitt gravid. hvis testen er fremdeles positv er du helt sikkert gravid enda.



Anonymous poster hash: d8057...0f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved en kjemisk graviditet streifer bare egget borte i livmorsveggen uten å feste seg ordentlig, nok til at det kan slå ut på en graviditetstest rundt IKM.

Høres mer ut som om du var gravid, men at du har hatt en tidlig spontanabort. Det kan fort ta noen uker før HCG er helt ute av kroppen, litt avhengig av hvor mye HCG kroppen din rakk å produsere. Tror jeg testet positivt i litt over en uke etter min SA/MA, og jeg var definivt ikke gravid lenger. Jeg ville tatt en test i slutten av neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sitronkake sier, så streifer egget kun borti når man har en kjemisk. Jeg fikk to svakt positive tester på to dager, men tredje dagen var testen negativ. Blødningene begynte to-tre dager etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...